Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maar er was laatst in een ander huis (wel van dezelfde organisatie) een deur open gebleven door dom personeel, en toen was er een demente ontsnapt. Er was niks gebeurd verder maar omdat ze al onder verscherpt toezicht staan vanwege het faillisement en laatst de inspectie erachter kwam dat mensen ook in de bestekla konden zijn er maatregelen getroffen. Moeten nu ook bepaalde ruimtes/lades etc op slot houden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Oh kijk, hier heb ik een Duits onderzoek onder bewoners van verzorgingstehuizen. Daaruit blijkt dat het overlijdensrisico het laagst is bij een middagtemperatuur van 16-26 graden. Bij een middagtemperatuur van 26-33 graden is de kans 26% hoger en bij een middagtemperatuur van >34 graden 62%, wat dus betekent dat hulpbehoevende ouderen bij extreem hoge temperaturen meer dan 1,5 keer kwetsbaarder zijn dan normaal.
Er staat bij dat het effect het grootst was onder 90plussers. Nu is het overigens wel zo dat na een stijging in sterfte door een hittegolf, er altijd juist een dip in zit. De mensen die overleden door het weer, zouden anders ook maar een paar maanden hebben geleefd. Gladheid is wat dat betreft veel venijniger, dat kan ervoor zorgen dat een oudere in prima conditie zomaar een heup breekt, weken platligt, conditie verliest en wondinfecties oploopt die bloedvergiftiting kunnen veroorzaken. Ik laat mijn oma's niet naar buiten gaan als het glad is ![]() En nu ga ik mijn wetenschappelijke bezigheden weer op mijn scriptie toeleggen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik moest meedoen aan een enquete over studeren in Nederland. Eerst wilden ze weten waar mijn inkomen vandaag kwam. Daarna of ik dingen zelf betaalde of dat mijn ouders dat deden. Dat was best lastig want ik betaal dit jaar alles van geld dat ik van mijn ouders krijg
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nom nom wat houd ik toch van eten. Ik verober nu één snee met tahin en honing, één met apperstroop en kaas, één met tofu-olijvenspul en een mini-kontje brood met chocoladepasta. Oenomnomnom. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Sann heeft tegen mij nooit iets gemeens gezegd.
![]() Zeg Dobermann en Absinthe: Ik ga ervanuit dat jullie zelf hebben bedacht hoe jullie elkaar gaan herkennen en zo ![]() ![]()
|
|