Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Oh, dit was ik helemaal vergeten, die man die vlak voor de match werd gepakt toen hij richting de Wereldbeker liep
![]() "Een man heeft zondag vlak voor het duel van Nederland tegen Spanje geprobeerd de wereldbeker te versieren met een muts. De voetbalfanaticus sloeg toe vlak voordat de voetballers in het Soccer City-stadion in Johannesburg het veld opliepen. De fan rende vanuit een hoek in het stadion het veld op en sprintte het veld over richting de middenlijn, waar de beker was neergezet. Net voordat hij bij de trofee was, wisten beveiligers hem neer te halen. Zeven beveiligers voerden hem af, door de tunnel en langs de wachtende voetballers" |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, en:
Hij werd door zeker tien beveiligers hardhandig tegen de grond gewerkt en van het veld gedragen. Het is de Catalaan met de bijnaam Jimmy Jump. Dezelfde man die het Eurovisie Songfestival verstoorde door op het podium te springen en even mee te dansen. http://nos.nl/wk2010/video/171356-ma...jna.html?wmv=1 |
![]() |
||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
De Utrechtse binnenstad is drie kwartier na het einde van de WK-finalewedstrijd, waarin Nederland met 0-1 verloor van Spanje, bijna helemaal leeggelopen. Op de Neude echter heerst een wat rellerige sfeer, waarbij de politie en Mobiele Eenheid in groten getale aanwezig zijn. Een aantal relschoppers is opgepakt en afgevoerd in een politiebusje.
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn persoonlijke indruk is dat de Nederlandse voetballers - als het puntje bij paaltje komt - uiteindelijk toch iets te individualistisch en egoïstisch zijn, waardoor er nooit een 100% groepsgevoel kan ontstaan (komt natuurlijk ook een beetje door onze nuchtere, ietwat afstandelijke cultuur) en dat dus in het nadeel is van de kwaliteit van het voetbal. Dit in tegenstelling tot armere landen zoals Spanje, Portugal, Brazilië, Argentinië, etc. waar sociale contacten nog hoog in het vaandel staan en men daar ook veel meer een saamhorigheidsgevoel heeft (i.e. de cultuur is warmer en emotioneler), waardoor men meer voor elkaar wil doen en dus een grotere kans heeft om een hecht team te vormen (en dus: beter voetbal). Natuurlijk is dat niet alles - je moet ook talent hebben, goed kunnen voetballen en ook goed tegen de druk kunnen - maar ik persoonlijk denk wel dat het een rol speelt. Het lijkt me in ieder geval geen toeval meer als je ziet dat vooral de meditterane/latijnse landen (die 'warmbloediger' zijn) de meeste titels hebben behaald op het wereldkampioenschap. Maar goed, dat is slechts mijn humble opinion - het staat iedereen vrij het daarmee oneens te zijn. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Hoe is het met jou dan, ook zo vrolijk of doe je maar alsof? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik doe alsof, maar ik doe wel erg goed alsof! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|