Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Misschien omdat als je oud bent je zo weinig
te doen hebt dat alle dagen hetzelfde lijken en na een tijdje de tijd dus heel snel gaat. Het is maar een theorie. don't pin me on it ok? ![]()
|
oudere mensen weten meer (meestal meer NUTTELOZE
![]() Ook doen oudere mensen meer dingen routinematig. Dan ben je je minder bewust, en lijkt de tijd sneller voorbij te gaan. Maar als je t goed doet doe je nooit iets routinematig komt alleen ellende van hoor ![]() Jeroen
|
![]() |
tijd gaat sneller als je ouder wordt doordat je meer zicht erop krijgt, en je bent je ervan bewust dat het voorbij gaat. daarbij hebben volwassenen meer verplichtingen die elke dag ff gedaan moeten worden en tijd vreten.
tijd is per defenitie relatief, en als je ouder wordt vergelijk je het denk ik met andere dingen, je krijgt gewoon een andere tijds beleving. |
![]() |
|
Of het komt door de hele instelling die ze hebben van: vroeger was alles beter, en in mijn tijd. als je zo in het verleden leeft dan is dat misschien niks raars dat het nu snel gaat want het is toch niet belangrijk.
Another strange theory
|
![]() |
Als je ouder wordt gaat de tijd niet sneller
Als je ouder wordt heb je minder fantasie. Je raakt afgestompt en wordt in een maatschappij geperst waarin alle dagen op elkaar lijken en je niets bijzonders meer bent. Waar je fucking niet in leeft maar meeloopt. Onverschillige gedachten. Je leeft niet meer als je volwassen bent. Daarom lijkt het alsof de tijd sneller gaat als je ouder bent,
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
dan van dat het relatief minder lang is slaat nergens op! een jaar blijft een jaar..
(op3n, unknown_yellow, genesis ![]() ik blijf bij mijn standpunt: oudere mensen weten meer (meestal meer NUTTELOZE ) dingen, hebben meer referentiemateriaal dus. Als je alle *nieuwe* dingen moet vergelijken met wat je al weet zorgt dat er dus voor dat je denkproces steeds langzamer gaat toch? Ook doen oudere mensen meer dingen routinematig. Dan ben je je minder bewust, en lijkt de tijd sneller voorbij te gaan.
||
Citaat:
Nou okay voor iedereen die het niet snapt: Als je 1 stuk van een taart krijgt is dat een groter stuk als de taart maar uit 2 stukken bestaat, dan wanneer je 1 stuk zou krijgen van een taart dat uit 30 stukken bestaat. Vervang nu het woord stuk door jaar en het woord taart in leeftijd (of leven), dan zie je wat ik bedoel! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je snapt toch wel wat Op3n bedoeld.. Ik vind het een hele goede veklaring (nogmaals) Ik had misschien bij het onderwerp moeten zetten; als je ouder wordt lijkt de tijd sneller te gaan... |
![]() |
||
Citaat:
Als je tijdsbeleving namelijk alleen in het oneindige kleine punt "nu" sneller zou gaan, zou alles ook zeg maar sneller voor je moeten bewegen, alsof je in film vooruitspoelt terwijl jij er in "normale" tijd naar kijkt (Ik hoop dat je begrijpt hoe ik dit bedoel). Aangezien dit niet het geval is denk ik dus dat je tijdsbeleving anders tot stand komt, Namelijk omdat je, in een poging tijd te doorgronden, het een referentiepunt in het verleden geeft tot het nu. Als je ouder wordt gaat dat referentiepunt steeds verder van je weg staan. Een bepaalde duur van een willekeurige "korte" gebeurtenis/belevenis tussen 2 willekeurige tijdspunten wordt dan zeg maar steeds kleiner vergeleken met de afstand tussen je huidige leeftijd en dat vaste referentiepunt.(zo van: "hee toen leek het veel langer")Dus inderdaad zoals je zei, mijn theorie werkt door het verleden met nu te vergelijken, maar ik beweer dat dat moet om dat anders die tijdsbeleving niet sneller is te krijgen. [Dit bericht is aangepast door !!0p3n (07-03-2002).] |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Dit kan volgens mij dus komen doordat de beleving langzamer is, alles lijkt voorbij te gaan in een flits. ------------------ They say "Go on and try" but what they mean is "shrivel and die" [Dit bericht is aangepast door Coolkast (08-03-2002).]
||
Citaat:
Je hebt gelijk. Je kunt natuurlijk nooit een percentage toekennen want we hebben het over onmeetbare grootheden ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote voeding- en gezondheidstopic #11 Verwijderd | 405 | 14-03-2006 14:31 | |
Verhalen & Gedichten |
[Winnaar Columnwedstrijd] Tijd en Verwachtingen Verwijderd | 95 | 21-10-2004 20:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Columnwedstrijd: Tijd en verwachtingen Ieke | 0 | 04-09-2004 11:12 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] .boris | 14 | 04-02-2004 05:31 | |
Liefde & Relatie |
Het lijkt wel een rage: relaties tussen een tiener en een dertiger Knutselsmurfie | 209 | 07-10-2003 12:38 |