Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: En?
Ik ben 13-16 jaar en volwassener dan leeftijdsgenoten 8 16.33%
Ik ben 13-16 jaar en even volwassen als leeftijdsgenoten 3 6.12%
Ik ben 13-16 jaar en minder volwassen dan leeftijdsgenoten 2 4.08%
Ik ben 17-20 jaar en volwassener dan leeftijdsgenoten 4 8.16%
Ik ben 17-20 jaar en even volwassen als leeftijdsgenoten 2 4.08%
Ik ben 17-20 jaar en minder volwassen dan leeftijdsgenoten 1 2.04%
Ik ben ouder dan 20 en volwassener dan leeftijdsgenoten 8 16.33%
Ik ben ouder dan 20 en even volwassen als leeftijdsgenoten 13 26.53%
Ik ben ouder dan 20 en minder volwassen dan leeftijdsgenoten 7 14.29%
Ik ben jonger dan 13 / ik weet het niet 1 2.04%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2010, 23:00
Verwijderd
Citaat:
@Commando: Maar waar woon je nu dan? Nog thuis misschien? Ik denk dat dat bij veel mensen niet echt mogelijk is, omdat ze gaan studeren (en dus op kamers moeten) of omdat hun ouders na hun afstuderen zeggen dat ze nu uit huis moeten. Maar misschien is dat op jou niet van toepassing en heb je geluk dat je nu kan sparen en dan straks een huis kan kopen Aan de andere kant is het natuurlijk inderdaad zo dat veel mensen wat blij zijn als ze een plekje voor zichzelf hebben en hebben ze daar graag wat geld voor over...

OT: Vroeger was ik altijd wat jonger dan leeftijdsgenoten, ik ben net altijd wat langzamer geweest, omdat ik wat onzeker aangelegd ben. Maar nu woon ik samen en wil ik graag trouwen en kinderen, dus dat maakt het al wat volwassener. Aan de andere kant ga ik wel weer studeren en vind ik het een afschuwelijk idee dat ik ouder word. Dus ik heb maar gestemd op dat ik even volwassen ben als leeftijdsgenoten.
Thuis

Wat dat betreft interesseert het me niet waar ik woon. Ik snap niet dat ouders hun kinderen perse uit huis willen hebben na afstuderen.

Mensen die gaan studeren en daardoor uit huis moeten, tja. Ik zocht altijd een opleiding die het dichtst in de buurt was en voor de rest interesseerde het me niet. (je hebt sommige types die willen perse die en die opleiding, terwijl een andere, ongeveer dezelfde opleiding dicht in de buurt is.)

Kijk en als je strenge ouders hebt, met veel regels en dat je ook een deel in het huishouden moet doen als je thuis woont, kan ik me voorstellen dat je weg gaat. Maar ja, ik doe niks in het huishouden en vind het wel best. Regels zijn er niet of nauwelijks. Dus waarom zou ik nu uit huis gaan? Dan moet ik zelf voor het huishouden zorgen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2010, 23:39
Verwijderd
Omdat het léuk is om op jezelf te wonen, zelfstandig te zijn, voor jezelf te kunnen zorgen Ik snap echt niks van twintigers die als een soort uit de kluiten gewassen kleuters tot in het einde der dagen bij hun ouders wonen "want daar hoeven ze lekker niks te doen" of "dat kost lekker weinig".

En nee, mijn ouders zijn echt nooit streng geweest, en mocht de situatie er naar zijn dat het nodig is, dan kan ik best even weer thuis wonen (heb ik afgelopen jaar ook gedaan, vanwege nieuwe studie in andere woonplaats), maar ik zou me toch ronduit schamen als ik niet gauw een eigen huisje had gehad. Helemaal als ik al zou werken

Edit: met als uitzondering mbo-ers die in een dorp wonen, want als je dan op je 19e klaar bent en gaat werken, geen partner hebt of nog niet samen wilt wonen, dan kun je niet leuk op kamers gaan maar moet je meteen een heel huis gaan huren of kopen. Dan snap ik wel dat je nog even bij de ouders blijft hangen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2010, 01:13
Verwijderd
Citaat:
Omdat het léuk is om op jezelf te wonen, zelfstandig te zijn, voor jezelf te kunnen zorgen Ik snap echt niks van twintigers die als een soort uit de kluiten gewassen kleuters tot in het einde der dagen bij hun ouders wonen "want daar hoeven ze lekker niks te doen" of "dat kost lekker weinig".
Ik snap echt niks van begin twintigers die meteen op stelle sprong na afstuderen of tijdens afstuderen meteen uit huis moeten (van hunzelf) waarbij pappie en mammie garant moeten staan voor de hypotheek van het flatje. (over voor jezelf zorgen gesproken)

Ze steken hun eigen onnodig in de schulden en alleen zijn is (of met partner) ook niet altijd alles.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 12:14
Daboman
Daboman is offline
In mijn manier van denken en praten schijn ik meer volwassen te zijn dan leeftijdsgenoten. Maar qua goed op eigen benen kunnen staan ben ik wat minder ver. Dat zal elkaar wel effenen. Hoewel het enige echte punt inkomsten is. En misschien zou wat meer assertiviteit geen kwaad kunnen.
Oud 26-07-2010, 12:18
Verwijderd
Soms wel en soms niet. Ik kan soms gewoon ontzettend kinderachtig, zwartwit en fel reageren.
Maar ik heb ook momenten dat ik mij gewoon volwassen gedraag, ik heb zeker normen en waarden. Laatste jaren ben ik ook wel veranderd en meer assertief geworden.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 12:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik snap echt niks van begin twintigers die meteen op stelle sprong na afstuderen of tijdens afstuderen meteen uit huis moeten (van hunzelf) waarbij pappie en mammie garant moeten staan voor de hypotheek van het flatje. (over voor jezelf zorgen gesproken)

Ze steken hun eigen onnodig in de schulden en alleen zijn is (of met partner) ook niet altijd alles.
Waar heb je het over? Alsof alle 20ers die nu op kamers wonen een hypotheek hebben.
Oud 26-07-2010, 14:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Thuis

Wat dat betreft interesseert het me niet waar ik woon. Ik snap niet dat ouders hun kinderen perse uit huis willen hebben na afstuderen.

Mensen die gaan studeren en daardoor uit huis moeten, tja. Ik zocht altijd een opleiding die het dichtst in de buurt was en voor de rest interesseerde het me niet. (je hebt sommige types die willen perse die en die opleiding, terwijl een andere, ongeveer dezelfde opleiding dicht in de buurt is.)

Kijk en als je strenge ouders hebt, met veel regels en dat je ook een deel in het huishouden moet doen als je thuis woont, kan ik me voorstellen dat je weg gaat. Maar ja, ik doe niks in het huishouden en vind het wel best. Regels zijn er niet of nauwelijks. Dus waarom zou ik nu uit huis gaan? Dan moet ik zelf voor het huishouden zorgen...
Tsja, dan heb je geluk, voor veel mensen is er überhaupt geen universiteit op reisafstand (op minder dan drie uur, bijvoorbeeld), of alleen een Technische Universiteit terwijl ze geen technisch pakket hadden. Dus voor veel mensen is dat gewoon geen optie, die hebben geen opleidingen dichtbij.

Ik zeg ook niet dat jij uit huis moet gaan, maar het is toch wel begrijpelijk dat ouders hun kinderen uit huis willen hebben als ze zijn afgestudeerd, of dat ze van hen verwachten dat ze kostgeld betalen en een aandeel hebben in het huishouden? Veel mensen denken dan toch: dan liever lekker op mezelf wonen, zodat ik alles zelf kan bepalen. En als je een partner hebt, is het helemaal logisch dat je uit huis wilt, dan wil je gewoon fijn met diegene samen zijn.
Oud 26-07-2010, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Waar heb je het over? Alsof alle 20ers die nu op kamers wonen een hypotheek hebben.
Ja, kijk es eh of je nou de maandelijkse hypotheek op moet hoesten of de huur, je wordt er niet rijker van. Het is een aardig bedrag per maand.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Tsja, dan heb je geluk, voor veel mensen is er überhaupt geen universiteit op reisafstand (op minder dan drie uur, bijvoorbeeld), of alleen een Technische Universiteit terwijl ze geen technisch pakket hadden. Dus voor veel mensen is dat gewoon geen optie, die hebben geen opleidingen dichtbij.
Als je een beetje in de randstad woont... en anders heb je pech ja.

Citaat:
Ik zeg ook niet dat jij uit huis moet gaan, maar het is toch wel begrijpelijk dat ouders hun kinderen uit huis willen hebben als ze zijn afgestudeerd, of dat ze van hen verwachten dat ze kostgeld betalen en een aandeel hebben in het huishouden? Veel mensen denken dan toch: dan liever lekker op mezelf wonen, zodat ik alles zelf kan bepalen. En als je een partner hebt, is het helemaal logisch dat je uit huis wilt, dan wil je gewoon fijn met diegene samen zijn.
Ja, als je -laat ik zeggen- 200-500 per maand moet gaan betalen aan 'huishoudgeld' ja, dan ben wel duur uit en kun je beter op jezelf wonen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben een jongen, dus ja, ik ben sowieso niet zo duur in levensonderhoud.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 20:40
snoopy
snoopy is offline
Ik heb gestemd op 'ik ben ouder dan 20 en volwassener dan de meeste leeftijdsgenoten'.

Dit is eigenlijk vooral gebaseerd op mijn relationele status: getrouwd en zwanger van ons tweede kindje. Huis gekocht etc.

Op veel andere gebieden ben ik eigenlijk minder volwassen, met als duidelijkste bewijsstuk het feit dat ik nog altijd op een scholierenforum rondhang
Oud 26-07-2010, 22:36
Verwijderd
minder.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Ja, kijk es eh of je nou de maandelijkse hypotheek op moet hoesten of de huur, je wordt er niet rijker van. Het is een aardig bedrag per maand.
Ehh, er zit nogal een verschil tussen een kamer huren of een appartement kopen. Voor 200 euro per maand (zo'n beetje de onderklasse qua studentenwoningen) heb je echt geen hypotheek. En dat kun je makkelijk met een bijbaantje bekostigen als je niet wil lenen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 08:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Als je een beetje in de randstad woont... en anders heb je pech ja.

Ja, als je -laat ik zeggen- 200-500 per maand moet gaan betalen aan 'huishoudgeld' ja, dan ben wel duur uit en kun je beter op jezelf wonen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben een jongen, dus ja, ik ben sowieso niet zo duur in levensonderhoud.
Fijn dat je het met me eens bent. Maar hoezo zou een jongen duurder zijn in levensonderhoud dan een meisje? Het kan best zo zijn dat jij toevallig erg goedkoop bent in levensonderhoud, maar ik zou niet weten waarom er verschil in zou zitten. Nou ja, eerder dat jongens duurder zouden zijn misschien, omdat ze meer eten
Oud 27-07-2010, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Fijn dat je het met me eens bent. Maar hoezo zou een jongen duurder zijn in levensonderhoud dan een meisje? Het kan best zo zijn dat jij toevallig erg goedkoop bent in levensonderhoud, maar ik zou niet weten waarom er verschil in zou zitten. Nou ja, eerder dat jongens duurder zouden zijn misschien, omdat ze meer eten
Het is andersom. Meisjes zijn duurder in onderhoud, zeker in de puberteit (13-18). Make-up, leuke kleertjes, bh-tje, bikini, tasje, lekker uitgaan (drank betalen de jongens dan), scootertje, lekker shoppen, parfummetjes, shampootjes. etc etc. Sierraadjes, armbandjes.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 09:45
Rationeel
Rationeel is offline
schrijf u nu in voor de cursus 'generaliseren deel 1' door commando!

Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Het is andersom. Meisjes zijn duurder in onderhoud, zeker in de puberteit (13-18). Make-up, leuke kleertjes, bh-tje, bikini, tasje, lekker uitgaan (drank betalen de jongens dan), scootertje, lekker shoppen, parfummetjes, shampootjes. etc etc. Sierraadjes, armbandjes.
Meisjes kunnen ook generaliseren, lieve Commando!
Jongens willen games, voetballen, iPod-hoesjes, iPhones, snel werkend internet, ze betalen in restaurants voor de meisjes, ze willen net zo goed dingen als shampoo, gel en tandpasta, ze verslijten hun kleren sneller dan een paard kan lopen, ze slopen alles in huis waarvan je eigenlijk zou denken dat ze met een sloophamer nog geen krasje zouden hebben, ze willen dure gitaren, versterkers en drumstellen, roken... moet ik doorgaan?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Ha, m'n ouders zouden me keihard uitgelachen hebben als ik had gevraagd of ze alle extra's voor mij zouden willen betalen, zelfs op m'n 13e. Wou jij zeggen dat je ouders nu nog steeds jouw kleren kopen en je uitgaan vergoeden?

En hypotheek meteen na je afstuderen Niks mis met huren, en vooral in 'n durp kan dat behoorlijk goedkoop, helemaal via woningstichtingen. Tenzij je teveel verdient, maar dan kun je die hypotheek ook wel bekostigen in je eentje, als je zo nodig je eigen huis moet. Je hebt echt niet veel geld nodig om gewoon op jezelf te wonen.

En idd, als m'n ouders me er al niet uit zouden zetten onder het mom van, doe het nu maar zelf, dan zouden we wel kostgeld vragen, want het is volstrekt belachelijk dat ik een volledig loon zou verdienen en toch op hun kosten zou leven.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 10:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
O, maar denk je niet dat meisjes vanaf dat ze op de middelbare school zitten hun make up, tassen, scooters, shopdingen, parfums, sieraden enzovoorts zelf moeten betalen? Kleding vaak ook, maar goed, meestal krijgen ze nog wel kleedgeld natuurlijk. Maar jongens hebben net zo goed kleding nodig. Maar je generaliseert nogal, veel meisjes geven misschien twintig euro per maand aan kleding uit, gaan verder niet uit en geven niets om make up en parfum. Terwijl er ook zat jongens zijn die per se merkkleding willen en hartstikke veel geld aan uitgaan uitgeven. Dus nee, dat lijkt me niet echt kloppen, ik denk eigenlijk dat ouders hun kinderen evenveel geld geven en als ze meer nodig hebben, dan zoeken ze maar een baantje of zo.
Oud 27-07-2010, 12:08
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Kleding vaak ook, maar goed, meestal krijgen ze nog wel kleedgeld natuurlijk.
Ik betaal mijn kleding niet .
Oud 27-07-2010, 14:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kijk en als je strenge ouders hebt, met veel regels en dat je ook een deel in het huishouden moet doen als je thuis woont, kan ik me voorstellen dat je weg gaat.
Want alleen strenge ouders verwachten dat je helpt in de huishouding.
Oud 27-07-2010, 14:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik betaal mijn kleding niet .
Ik zei vaak De meeste mensen krijgen inderdaad hun kleren, of ze krijgen kleedgeld, maar meestal krijgen ze niet ook nog hun make up, tassen, scooters enzovoorts. Ja, voor een verjaardag misschien. Ik bedoelde maar te zeggen dat ik betwijfel dat ouders meer geld aan hun dochters besteden dan aan hun zonen. Maar dit is allemaal wat offtopic
Oud 27-07-2010, 20:17
Verwijderd
Ik zou zeggen, kijk eens bij 'lifestyle' in het topic 'hoeveel geef jij gemiddeld uit aan shoppen?

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1809705

20 euro per maand werd gesuggereerd? Maak er maar 200 voor vrouwen van. Alleen al aan kleding en persoonlijke spullen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:19
Lorelei
Lorelei is offline
Ja hallo, dat is lifestyle
Oud 27-07-2010, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Ja hallo, dat is lifestyle
steekproef is steekproef, maar ik snap dat een yeti minder behoefte aan kleding heeft
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
steekproef is steekproef, maar ik snap dat een yeti minder behoefte aan kleding heeft
Eikel

En als je alleen op lifestyle checkt dan heb je geen representatieve steekproef voor alle mensen, je kunt alleen maar conclusies trekken wat betreft de uitgavegemiddelden van de lifestylers
Oud 27-07-2010, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Dat is geen 'levensonderhoud'. En dat zijn sowieso geen dingen die de meeste ouders betalen voor hun 18+kind, mag ik hopen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Eikel

En als je alleen op lifestyle checkt dan heb je geen representatieve steekproef voor alle mensen, je kunt alleen maar conclusies trekken wat betreft de uitgavegemiddelden van de lifestylers
Daar dient je significantieinterval voor hoor

Om maar iets meer ontopic te reageren.

Ik denk dat ik over het algemeen wat volwassener ben, maar ik heb ook m'n kattekwaadperiodes.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 07:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik zou zeggen, kijk eens bij 'lifestyle' in het topic 'hoeveel geef jij gemiddeld uit aan shoppen?

20 euro per maand werd gesuggereerd? Maak er maar 200 voor vrouwen van. Alleen al aan kleding en persoonlijke spullen.
Dat is niet representatief en dat zullen die ouders echt niet voor hen betalen Ik kom nooit op Lifestyle en geef echt niet veel meer dan twintig euro per maand aan kleding uit.

Soms luister ik naar Kinderen voor Kinderenliedjes als Volwassen en Nix en dan denk ik: nee, ik word liever gewoon nooit volwassen
Oud 28-07-2010, 09:40
Verwijderd
Citaat:

omg, ik ga echt geen 200 euro per maand uitgeven aan kleding/make-up etc En als ik dat wel zou doen, zouden mijn ouders dat nooit betalen, dat zouden ze ook niet doen als ik 10 jaar jonger was en bij hun woonde, no way
(En daarnaast ken ik echt niemand, ook niet vaag, die zoveel uitgeeft aan kleding/make-up/etc ... en al he-le-maal niemand die zulke idiote ouders heeft dat die het betalen )

OT: Ik ben misschien weer wat minder volwassen; gisteren een cd van Hanson gekocht
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 09:41
Verwijderd
Citaat:

OT: Ik ben misschien weer wat minder volwassen; gisteren een cd van Hanson gekocht
omg
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 09:42
Verwijderd
Citaat:
omg
Jeugdsentiment!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2010, 09:45
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat: