Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Maar corrigeer me gerust als ik het fout heb, hoor, dan heb ik weer eens wat nieuws bijgeleerd. ![]() Citaat:
Volgens mij is het trouwens (vrijwel?) onmogelijk voor een mens om compleet vooroordeel-vrij te zijn over wat dan ook (helaas!), omdat de mens behoefte heeft aan kadertjes om zo zijn wereld te kunnen vormgeven, dus het lijkt me eerder iets 'biopsychologisch' inplaats van dat het te maken heeft met nationaliteit of etniciteit.
||
Citaat:
![]() Maargoed, ik blijf erbij dat de meerderheid van de bevolking (onbewust of zonder het te durven toegeven) in meer of mindere mate racistische denkbeelden er op nahoudt of serieuze vooroordelen heeft. Als jij zegt dat je Walen racistisch vindt, baseer je jezelf dus ook op een vooroordeel. En wie kent het experiment niet waarbij iemand een in scene gezette overval ziet, en daarna de overvaller in een line-up moet identificeren, en eerder degene met een buitenlands uiterlijk uitkiest dan de daadwerkelijke dader.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook grappig: een tijdje terug, bij die rellen in de townships waarbij veel Zimbabwaanse immigranten werden vermoord, hoorde ik ook een zwarte Zuid-Afrikaan zeggen: "yes, we are black, but they are black black!". |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Whosoever shall be guilty of rape, polygamy, or sodomy with a man or woman, shall be punished; if a man, by castration, a woman, by boring through the cartilage of her nose a hole of one half inch in diameter at the least?" Wat een rare, schijnbaar willekeurige straf. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nog veel erger vind ik trouwens dit: "Zoals Willem Jan gisteren al terecht opmerkte: gematigde moslims beseffen de gevoeligheid van een kwestie als deze, en zouden het dus in geen miljoen jaar in hun hoofd halen om plannen voor het Cordoba center te smeden. Voor de Nederlandse overheid is dat echter geen enkele belemmering om er een lieve som geld in te stoppen. Wat anders dan een PvdA-minister heeft de organisatie van Rauf, de American Society for Muslim Advancement (ASMA), een miljoen euro toegezegd." (Bron: http://fp.dagelijksestandaard.nl/201...d-zero-moskee/) Dus daar gaat ons belastinggeld heen, hoera! ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
dag lieve schatjes, even een berichtje om jullie te laten weten dat ik nog leef
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vind er niets raars aan. Er is iets gedaan door moslim terroristen in een stad en in diezelfde stad hebben moslims een moskee nodig. Het zijn niet dezelfde mensen, het zijn geen terroristen, het zijn gewoon mensen die een gebedshuis willen. Maar dan draagt het een naam en dan is het boe boe. Ofzo. En dat het in dezelfde straat is, dus? Zou dat dan een stiekeme trap na zijn of? Ik snap het niet helemaal.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nouja, in theorie kan het wel als je het puur rationeel bekijkt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je als New Yorker, met (nog steeds) die ramp in je geheugen gegrift, je daar aanstoot aan neemt.
Even een vergelijking: net als dat je een nieuwe vuurwerkfabriek zou gaan bouwen in Roomsbeek, Enschede. Want ja, een vuurwerkfabriek is een vuurwerkfabriek, en niet alle vuurwerkfabrieken zijn evil. Maar toch ligt het dan heel gevoelig vanwege recente gebeurtenissen. De New Yorkers zouden dan wel begripvol moeten reageren op de komst van een moskee op Ground Zero, maar andersom hoeven de moslims geen rekening te houden met nog niet geheelde wonden? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Temeer omdat je natuurlijk gif kunt innemen dat de extremisten erg blij zouden zijn met een moskee op de plaats van 't voormalige WTC, omdat zij het wél als trap na zouden zien, dus alleen daarom al zou je als gematigd moslim geen moskee willen op die plaats. |
![]() |
|||
Citaat:
Verder ben ik het eens met Paranoide, die oplossing vind ik nog het meest ruimdenkend en duurzaam (en je komt er bovendien het merendeel van de partijen mee tegemoet): Citaat:
|
Ik ben het met egon eens. Als ze de moskee nou op Ground Zero wilden bouwen, oké, maar het is gewoon dezelfde straat.
Als de aanslag gepleegd zou zijn door een schoenenverkoper, zouden er dan geen schoenwinkels meer in die straat mogen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maargoed, moskeeën of kerken of spaghetti-kapels, het zal me allemaal worst wezen, want ik heb niks met religie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|