Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2010, 16:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Haha, een baard.. yea right Broekies
Lorelei naamzoek. Denk jij dat ik geen baard kan laten staan?
Oud 28-07-2010, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Net alsof 90% Nederlanders niet racistisch is of op de een of andere manier wel vooroordelen over bepaalde groepen heeft. Maarja.
Er is toch een verschil, in Nederland is het percentage mensen dat zichzelf beschrijft als racist 10% (wellicht meer sinds de opkomst van Wilders), in België 30%.
Oud 28-07-2010, 16:52
Severus
Severus is offline
Citaat:
Vind je negerzoen en jodenkoek ook racistisch? Het is gewoon een overblijfsel uit de 19e eeuw, het wordt tegenwoordig nauwelijks meer gebruikt.
Nee, die woorden vind ik niet racistisch, omdat die in den beginne ook niet racistisch bedoeld waren. 'Negerzoen' bijvoorbeeld heeft volgens mij niks met de zoen van een neger te maken, maar refereert eerder naar de donkere chocolade van het gebak: 'neger' komt van het Latijnse niger, wat 'zwart' betekent).

Maar corrigeer me gerust als ik het fout heb, hoor, dan heb ik weer eens wat nieuws bijgeleerd.

Citaat:
Net alsof 90% Nederlanders niet racistisch is of op de een of andere manier wel vooroordelen over bepaalde groepen heeft. Maarja.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet?

Volgens mij is het trouwens (vrijwel?) onmogelijk voor een mens om compleet vooroordeel-vrij te zijn over wat dan ook (helaas!), omdat de mens behoefte heeft aan kadertjes om zo zijn wereld te kunnen vormgeven, dus het lijkt me eerder iets 'biopsychologisch' inplaats van dat het te maken heeft met nationaliteit of etniciteit.
Oud 28-07-2010, 16:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Er is toch een verschil, in Nederland is het percentage mensen dat zichzelf beschrijft als racist 10% (wellicht meer sinds de opkomst van Wilders), in België 30%.
Wie beschrijft zichzelf nu als racist? Zelfkennis ftw.

Maargoed, ik blijf erbij dat de meerderheid van de bevolking (onbewust of zonder het te durven toegeven) in meer of mindere mate racistische denkbeelden er op nahoudt of serieuze vooroordelen heeft. Als jij zegt dat je Walen racistisch vindt, baseer je jezelf dus ook op een vooroordeel. En wie kent het experiment niet waarbij iemand een in scene gezette overval ziet, en daarna de overvaller in een line-up moet identificeren, en eerder degene met een buitenlands uiterlijk uitkiest dan de daadwerkelijke dader.
Oud 28-07-2010, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Wie beschrijft zichzelf nu als racist? Zelfkennis ftw.

Maargoed, ik blijf erbij dat de meerderheid van de bevolking (onbewust of zonder het te durven toegeven) in meer of mindere mate racistische denkbeelden er op nahoudt of serieuze vooroordelen heeft. Als jij zegt dat je Walen racistisch vindt, baseer je jezelf dus ook op een vooroordeel. En wie kent het experiment niet waarbij iemand een in scene gezette overval ziet, en daarna de overvaller in een line-up moet identificeren, en eerder degene met een buitenlands uiterlijk uitkiest dan de daadwerkelijke dader.
Ja, iedereen wordt geboren als racist en voor veel mensen is het lastig om kritisch naar henzelf te kijken.
Oud 28-07-2010, 16:59
Verwijderd
De buurman had een Nederlands nummerbord, dus ik denk dat hij Nederlands is.
Oud 28-07-2010, 17:04
Martiño
Martiño is offline
Racistisch wildersvolk!
Oud 28-07-2010, 17:04
Verwijderd
Ik heb een gat in de muur geboord zodat ik een poster op kan hangen. Ik heb alleen geen schroeven. Heel handig. Nou ja, het gat zit er. Nu kan ik weer een tijdje niets doen.
Oud 28-07-2010, 17:08
Severus
Severus is offline

Oud, maar blijft prachtig.
Oud 28-07-2010, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik zag voornamelijk amstel. Het was waarschijnlijk wat er net in de aanbieding was.
nou hier drinken die scouting knapen altijd grolsch, geven ze een feestje is er grolsch, heb je grolsch en hertog jan in huis, kiezen ze altijd grolsch. Maarja, dat zal wel niet bij alle scoutingen hetzelfde zijn.
Oud 28-07-2010, 17:19
Verwijderd
Is die actrice die Ally McBeal speelde inmiddels al overleden aan anorexia, of niet?
Oud 28-07-2010, 17:19
Verwijderd
Waarom kazet?
Oud 28-07-2010, 17:20
Verwijderd
Nee, maar ze is afgelopen maand wel getrouwd met Han Solo.
Oud 28-07-2010, 17:30
Verwijderd
Oh ja, ik lees dat ze er al bovenop is gekomen.
Oud 28-07-2010, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar ze is afgelopen maand wel getrouwd met Han Solo.
Ik dacht dat ie met prinses Leia was getrouwd. Weer een illusie armer.
Oud 28-07-2010, 18:14
Verwijderd
Uit een onderzoek een tijdje geleden bleek dat iedereen min of meer racistisch is, maar dat ze dat ontkennen omdat het als sociaal onwenselijk wordt beschouwd
Oud 28-07-2010, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Uit een onderzoek een tijdje geleden bleek dat iedereen min of meer racistisch is, maar dat ze dat ontkennen omdat het als sociaal onwenselijk wordt beschouwd
Correct, racisme is dan ook evolutionair voordelig dus het is niet verwonderlijk dat het een trekje is dat je bij iedereen aantreft.

Ook grappig: een tijdje terug, bij die rellen in de townships waarbij veel Zimbabwaanse immigranten werden vermoord, hoorde ik ook een zwarte Zuid-Afrikaan zeggen: "yes, we are black, but they are black black!".
Oud 28-07-2010, 18:31
Verwijderd
de nieuwslezer zei net :'het zwarte pieten gaat door'
Oud 28-07-2010, 18:32
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Lorelei naamzoek. Denk jij dat ik geen baard kan laten staan?
Van jou weet ik het niet..
Oud 28-07-2010, 18:32
Verwijderd
Bregh ik ga een stap zetten.

Discrimantie. :foei:
Oud 28-07-2010, 18:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
Uit een onderzoek een tijdje geleden bleek dat iedereen min of meer racistisch is
Wat is 'min of meer racistisch'?
Oud 28-07-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Wtf, 10%? Wat absurd veel. Doe 'es een link naar dat onderzoek?
Oud 28-07-2010, 18:37
Verwijderd
yuh ben ik ook benieuwd naar.
Oud 28-07-2010, 18:41
Verwijderd
ik vind het echt walgelijk, dat gedoe om die moskee.
Oud 28-07-2010, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Wtf, 10%? Wat absurd veel. Doe 'es een link naar dat onderzoek?
Ik las het ooit ergens, dus moet het waar zijn.
Oud 28-07-2010, 18:46
Verwijderd
Een leuke quiz voor de politiek geïnteresseerden:

http://www.politicalcompass.org/iconochasms
Oud 28-07-2010, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Die ene bij Ground Zero? Op zich vind ik dat ook lichtelijk ontactisch, het is toch voor veel mensen een zere plaats. Maak er dan een geloofscentrum van, zoals al eerder gezegd is, met op iedere verdieping een kerk van een ander geloof. In het kader van 'hoi braaf samen leren leven'.
Oud 28-07-2010, 18:48
Lorelei
Lorelei is offline
Schop mij eens.. ik moet doorgaan met opruimen.
Oud 28-07-2010, 18:50
Verwijderd
ik vind er niet veel ontactisch aan, eigenlijk. Ofzo. En ruim eens op, Lorelei.
Oud 28-07-2010, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Een leuke quiz voor de politiek geïnteresseerden:

http://www.politicalcompass.org/iconochasms
12. Who proposed that
"Whosoever shall be guilty of rape, polygamy, or sodomy with a man or woman, shall be punished; if a man, by castration, a woman, by boring through the cartilage of her nose a hole of one half inch in diameter at the least?"

Wat een rare, schijnbaar willekeurige straf.
Oud 28-07-2010, 18:53
Verwijderd
Citaat:
12. Who proposed that
"Whosoever shall be guilty of rape, polygamy, or sodomy with a man or woman, shall be punished; if a man, by castration, a woman, by boring through the cartilage of her nose a hole of one half inch in diameter at the least?"

Wat een rare, schijnbaar willekeurige straf.
Zijn fantasie, wellicht. Of misschien deed hij dat ook met zijn slavinnen waarbij hij een niet te versmaden aantal kinderen verwekte.
Oud 28-07-2010, 18:54
Verwijderd
Godverdeteringakkerzooideneukendeboeren.
Oud 28-07-2010, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Net even wat over opgezocht. Je vindt het niet een beetje raar op zijn minst? Ik vind het een beetje een harde trap onder de gordel eigenlijk. Veel mensen associeren die aanval met de islam (en zeg nou zelf, niet geheel onterecht) en om dan juist daar een moskee te bouwen is gewoon lomp.

Nog veel erger vind ik trouwens dit:
"Zoals Willem Jan gisteren al terecht opmerkte: gematigde moslims beseffen de gevoeligheid van een kwestie als deze, en zouden het dus in geen miljoen jaar in hun hoofd halen om plannen voor het Cordoba center te smeden. Voor de Nederlandse overheid is dat echter geen enkele belemmering om er een lieve som geld in te stoppen. Wat anders dan een PvdA-minister heeft de organisatie van Rauf, de American Society for Muslim Advancement (ASMA), een miljoen euro toegezegd."

(Bron: http://fp.dagelijksestandaard.nl/201...d-zero-moskee/)

Dus daar gaat ons belastinggeld heen, hoera!
Oud 28-07-2010, 18:56
Verwijderd
Juist wel een goede statement, die moskee. Want dat die aanvallen met álle moslims geassocieerd worden is natuurlijk onterecht.
Oud 28-07-2010, 18:58
Verwijderd
dag lieve schatjes, even een berichtje om jullie te laten weten dat ik nog leef het is hier heerlijk & het weer is heerlijk , ben poepbruin en we hebben al genant veel gedronken. En ons zeer genant gedragen overigens. Meer verhalen en foto's volgen later! Hoe is het hier? Kusje!
Oud 28-07-2010, 18:58
Verwijderd
ik vind er niets raars aan. Er is iets gedaan door moslim terroristen in een stad en in diezelfde stad hebben moslims een moskee nodig. Het zijn niet dezelfde mensen, het zijn geen terroristen, het zijn gewoon mensen die een gebedshuis willen. Maar dan draagt het een naam en dan is het boe boe. Ofzo. En dat het in dezelfde straat is, dus? Zou dat dan een stiekeme trap na zijn of? Ik snap het niet helemaal.
Oud 28-07-2010, 19:04
Verwijderd
maar sla me in elkaar als ik rare dingen zeg
Oud 28-07-2010, 19:08
Verwijderd
Nouja, in theorie kan het wel als je het puur rationeel bekijkt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je als New Yorker, met (nog steeds) die ramp in je geheugen gegrift, je daar aanstoot aan neemt.

Even een vergelijking: net als dat je een nieuwe vuurwerkfabriek zou gaan bouwen in Roomsbeek, Enschede. Want ja, een vuurwerkfabriek is een vuurwerkfabriek, en niet alle vuurwerkfabrieken zijn evil. Maar toch ligt het dan heel gevoelig vanwege recente gebeurtenissen.

De New Yorkers zouden dan wel begripvol moeten reageren op de komst van een moskee op Ground Zero, maar andersom hoeven de moslims geen rekening te houden met nog niet geheelde wonden?
Oud 28-07-2010, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Nouja, in theorie kan het wel als je het puur rationeel bekijkt, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je als New Yorker, met (nog steeds) die ramp in je geheugen gegrift, je daar aanstoot aan neemt.

Even een vergelijking: net als dat je een nieuwe vuurwerkfabriek zou gaan bouwen in Roomsbeek, Enschede. Want ja, een vuurwerkfabriek is een vuurwerkfabriek, en niet alle vuurwerkfabrieken zijn evil. Maar toch ligt het dan heel gevoelig vanwege recente gebeurtenissen.

De New Yorkers zouden dan wel begripvol moeten reageren op de komst van een moskee op Ground Zero, maar andersom hoeven de moslims geen rekening te houden met nog niet geheelde wonden?
Waarom zou je het niet puur rationeel bekijken?
Oud 28-07-2010, 19:10
Verwijderd
nou dan bekijk ik het liever in theorie en puur rationeel. ha, naamzoek.
Oud 28-07-2010, 19:11
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Van jou weet ik het niet..
Hm, in dat geval is mijn baard vaderlijk genoeg voor ons allebei.
Oud 28-07-2010, 19:11
Verwijderd
Citaat:
ik vind er niets raars aan. Er is iets gedaan door moslim terroristen in een stad en in diezelfde stad hebben moslims een moskee nodig. Het zijn niet dezelfde mensen, het zijn geen terroristen, het zijn gewoon mensen die een gebedshuis willen. Maar dan draagt het een naam en dan is het boe boe. Ofzo. En dat het in dezelfde straat is, dus? Zou dat dan een stiekeme trap na zijn of? Ik snap het niet helemaal.
Oh, met dat eerste ben ik het volledig eens, tot aan die straat. Dat is geen stiekeme trap na, maar gewoon lichtelijk flauw voor alle mensen van geloof A die door extremisten van geloof B hun dierbaren zijn verloren. Dan is het niet heel raar om je B-gebedshuis in een andere straat te zetten, omdat 't anders een beetje duwen op een zere plek is.

Temeer omdat je natuurlijk gif kunt innemen dat de extremisten erg blij zouden zijn met een moskee op de plaats van 't voormalige WTC, omdat zij het wél als trap na zouden zien, dus alleen daarom al zou je als gematigd moslim geen moskee willen op die plaats.
Oud 28-07-2010, 19:12
Severus
Severus is offline
Citaat:
ik vind er niets raars aan. Er is iets gedaan door moslim terroristen in een stad en in diezelfde stad hebben moslims een moskee nodig.
Nodig? Er zijn in New York meer dan 100 moskees, dus (dringend) nodig zou ik het niet bepaald noemen.

Verder ben ik het eens met Paranoide, die oplossing vind ik nog het meest ruimdenkend en duurzaam (en je komt er bovendien het merendeel van de partijen mee tegemoet):

Citaat:
Maak er dan een geloofscentrum van, zoals al eerder gezegd is, met op iedere verdieping een kerk van een ander geloof. In het kader van 'hoi braaf samen leren leven'.
Oud 28-07-2010, 19:12
Uice
Uice is offline
Ik ben het met egon eens. Als ze de moskee nou op Ground Zero wilden bouwen, oké, maar het is gewoon dezelfde straat.

Als de aanslag gepleegd zou zijn door een schoenenverkoper, zouden er dan geen schoenwinkels meer in die straat mogen?
Oud 28-07-2010, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je het niet puur rationeel bekijken?
Weet ik niet. Maar lomp vind ik het wel. En ontactisch, want het zorgt voor ophef, terwijl het makkelijk opgelost kan worden door er, idd, een geloofscentrum van te maken, of even verderop een moskee te plaatsen.

Maargoed, moskeeën of kerken of spaghetti-kapels, het zal me allemaal worst wezen, want ik heb niks met religie.
Oud 28-07-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Wat is 'min of meer racistisch'?
Het bleek moeilijk te zijn de mate van racisme goed vast te stellen ivm het eerder genoemde onwenselijke karakter ervan.
Oud 28-07-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Ik ben het met egon eens. Als ze de moskee nou op Ground Zero wilden bouwen, oké, maar het is gewoon dezelfde straat.

Als de aanslag gepleegd zou zijn door een schoenenverkoper, zouden er dan geen schoenwinkels meer in die straat mogen?
Maar het hele idee van die moskee is júist dat het vlak bij Ground Zero is. Dus het gaat niet om 'het is toevallig in die straat' maar om 'we willen een moskee naast Ground Zero'.
Oud 28-07-2010, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Het is een complot tot een Islamitische heilstaat.
Oud 28-07-2010, 19:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Oh, met dat eerste ben ik het volledig eens, tot aan die straat. Dat is geen stiekeme trap na, maar gewoon lichtelijk flauw voor alle mensen van geloof A die door extremisten van geloof B hun dierbaren zijn verloren.
En voor de moslims die in het WTC zaten?
Citaat:
Temeer omdat je natuurlijk gif kunt innemen dat de extremisten erg blij zouden zijn met een moskee op de plaats van 't voormalige WTC, omdat zij het wél als trap na zouden zien, dus alleen daarom al zou je als gematigd moslim geen moskee willen op die plaats.
Is een christen die geen homo's doodslaat een gematigd christen?
Oud 28-07-2010, 19:20
Geel
Geel is offline
Ik, als gematigd+ moslim zie er geen probleem in.

Regels voor berichten