Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2010, 12:18
Verwijderd
Laast hoorde ik via een vriend dat rukken een verslaving is. Dat hierbij een stof vrijkomt ofzo. Het zou zelfs moeilijker zijn om te stoppen met aftrekken dan te stoppen met roken!?

Is dit waar? Ookal is hier niks van waar, ik ga het toch uitproberen, kijken hoe lang ik het volhoud!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 12:21
Rationeel
Rationeel is offline
als je het goed doet komt er wel een stof vrij ja :D
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 12:36
Verwijderd
Er komen bij het klaarkomen inderdaad verschillende stoffen vrij die je eventjes gelukkig en tevreden maken, dat heb je vast wel gemerkt. En het is vast moeilijk om ermee te stoppen, want seks is een natuurlijke behoefte. Je kunt ook niet volkomen stoppen met eten of met slapen.

Maar het wordt pas een verslaving, als de behoefte aan seks of masturberen zó groot is dat je er andere, belangrijkere dingen voor laat. Dat je bv. spijbelt om je af te trekken, of een afspraak met vrienden af zegt omdat je liever gaat masturberen, dat soort dingen. Zo lang dat niet zo is, is er niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 17:23
Verwijderd
Haha, nee zo erg is het echt bij lange na niet. Maar ik vroeg me af of het echt zo was, dat het moeilijker was om een maand niet te masturberen, of een maand niet roken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 18:11
annoniempje
annoniempje is offline
Ik denk dat roken en rukken beetje een tegenovergestelde reactie hebben met onthouding. Eerste paar dagen niet rukken is niet erg lastig, maar het wordt steeds lastiger. Ik was ooit op een reis en na 2.5 week onthouding werden de meisjes wel met het uur knapper en knapper. Met roken is het daarentegen zo (denk ik dan) dat het begin extreem lastig is en het daarna wel weer iets makkelijker is.
Maar uiteindelijk kan je zonder roken door het leven, maar niet zonder seksuele ontlading denk ik. Het bewijs dat er zoveel schandalen zijn over de katholieke priesters enz vind ik daar een goed voorbeeld van..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 19:07
me-nu
me-nu is offline
Volgens mij is inderdaad iets pas een verslaving als je omgeving last heeft van jou verslaving. Maar ik ga er van uit dat niemand er last van heeft dat jij rukt...
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 23:32
Underwear=fun
Underwear=fun is offline
Ik ruk me zelf ook wel eens.
En het is best moeilijk om te stoppen al een stuk of 2x geprobeerd.
Maar of het echt een verslaving is denk het niet.
En natuurlijk hoop ik niet dat mijn ouders het merken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 17:42
Sylvie*
Sylvie* is offline
het is in ieder geval wel gezonder dan roken!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 01:49
Macrador
Macrador is offline
waarom stoppen? het is beter dan natte dromen en ongewild veel erecties
Oud 08-08-2010, 13:04
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Ik denk dat roken en rukken beetje een tegenovergestelde reactie hebben met onthouding. Eerste paar dagen niet rukken is niet erg lastig, maar het wordt steeds lastiger. Ik was ooit op een reis en na 2.5 week onthouding werden de meisjes wel met het uur knapper en knapper. Met roken is het daarentegen zo (denk ik dan) dat het begin extreem lastig is en het daarna wel weer iets makkelijker is.
Maar uiteindelijk kan je zonder roken door het leven, maar niet zonder seksuele ontlading denk ik. Het bewijs dat er zoveel schandalen zijn over de katholieke priesters enz vind ik daar een goed voorbeeld van..
nou als ik een tijdje weg ben geweest heb ik daar helemaal geen last van... doe het gewoon als ik er zin in heb.... eens in de zoveel dagen ofzo?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2010, 22:46
Knovlook
Knovlook is offline
Ik heb t geprobeerd, lukte me 1,5 maand ofzo
Oud 17-08-2010, 20:57
Verwijderd
Het is een verslaving als je niet kan stoppen. Probeer eens een maand ofzo te stoppen, lukt dat zonder al te veel moeite, dan ben je niet verslaafd.

Voor zover ik weet raak je aan seks alleen maar geestelijk verslaafd (dus geen ontwenningsverschijnselen) en aan drugs / roken ook lichamelijk (dus dat je ziekjes wordt enzo).
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 10:48
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Een maand is behoorlijk veel hoor, zoals al eerder gezegd in dit topic, het is pas een verslaving als je er andere zaken voor aan de kant gaat zetten, zoals school en afspraken met mensen.

Je stopt ook geen maand met eten.
Oud 18-08-2010, 12:19
Verwijderd
Roken is ook een verslaving voor heel veel mensen, terwijl ze vaak geen dingen aan de kant zetten (of mensen last bezorgen). Dus die definitie klopt niet helemaal. Een betere definitie is die op Wikipedia:
Citaat:
Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten.
Een maand stoppen met eten is wat anders dan een maand stoppen met rukken, eten is nodig om in leven te blijven en rukken niet.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 12:22
Repeating
Repeating is offline
Citaat:
Roken is ook een verslaving voor heel veel mensen, terwijl ze vaak geen dingen aan de kant zetten (of mensen last bezorgen). Dus die definitie klopt niet.

Een maand stoppen met eten is wat anders, eten is nodig om in leven te blijven en seks niet.
Iemand indirect vergiftige vind je geen last bezorgen? Als je jezelf zo nodig wil vergiftige doe je dat maar buiten. Niet in een gesloten omgeving.
Oud 18-08-2010, 12:25
Volk
Volk is offline
Citaat:
Roken is ook een verslaving voor heel veel mensen, terwijl ze vaak geen dingen aan de kant zetten (of mensen last bezorgen). Dus die definitie klopt niet helemaal. Een betere definitie is die op Wikipedia:

Een maand stoppen met eten is wat anders dan een maand stoppen met rukken, eten is nodig om in leven te blijven en seks niet.
Rokers die op een feestje opeens een gezellig sociaal moment even aan de kant zetten om in hun eentje buiten op straat te gaan roken. Mensen die niet op bezoek willen komen omdat je daar niet mag roken. Veel verslaafde rokers zetten dingen aan de kant.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 12:34
Verwijderd
Ja, maar niet alle.
Citaat:
Iemand indirect vergiftige vind je geen last bezorgen? Als je jezelf zo nodig wil vergiftige doe je dat maar buiten. Niet in een gesloten omgeving.
Soms doen ze dat ja, maar niet altijd.

Het is inderdaad zo dat je met een verslaving vaak dingen opzij zet, maar niet altijd. Het ging mij erom aan te tonen dat de definitie niet (helemaal) klopt.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2010, 18:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Mwoah, het is natuurlijk wel zo dat je van seks zin krijgt in seks, dus als je elke dag fapt heb je al snel zin om twee, drie keer per dag te fappen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 10:05
Verwijderd
Citaat:

Een maand stoppen met eten is wat anders dan een maand stoppen met rukken, eten is nodig om in leven te blijven en rukken niet.
Roken is een lichamelijke verslaving. Seksverslaving is psychisch. Bij psychische verslavingen spreken we pas over een verslaving als het invloed heeft op iemands functioneren in het dagelijks leven.

En drang naar seks is een normaal lichamelijk verschijnsel dat je ook zonder seksverslaving hebt, net zoals drang naar eten, vandaar die vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2010, 15:40
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Klopt.

Regels voor berichten