Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
wtf, waarom heeft dit topic in één nacht al drie pagina's
![]() Ik wil er eerst maar eens één, over twee tot acht jaar. Daarna zie ik wel weer verder. Omdat ik het me wel leuk lijkt om me voort te planten en een kind op te voeden, en mijn vriend ook. En ik vind een enig kind niet zielig ofzo. Maar ik weet natuurlijk nooit of ik er daarna misschien toch nog een wil. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn redenen zijn overigens zeer egoïstisch - vroeger vond ik alle kinderen heel vervelend, maar nu ben ik erachter gekomen dat ik kinderen en baby's die ik 'ken' wel amusant vind, dus nu lijkt het me leuk om zelf ook zo'n soort dier te hebben. Bovendien lijkt het me ook een prima zaak om mijn genen door te geven en iemand te indoctrineren c.q. op te voeden met mijn normen en waarden, morele opvattingen, film- en muzieksmaak, politieke voorkeuren, etc. Nouja, en onvoorwaardelijk houden van iemand is ook altijd wel leuk, natuurlijk. Lekker primitieve emoties ervaren ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Offtopic:
Ik heb even het topic gelezen, het valt me op dat zowel voor- als tegenstanders van voor-je-bejaarde-ouders-zorgen erg neerbuigend doen over verzorgings- en verpleegtehuizen. Nu zal ik niet ontkennen dat er daar een personeelstekort is waardoor veel dingen te haastig gebeuren, maar je wordt als oudere in een verpleegtehuis toch echt beter verpleegd dan bij je kinderen thuis, simpelweg omdat daar mensen werken die weten hoe dat moet en doordat er 100% van de tijd iemand op de afdeling aanwezig is. En een verzorgingstehuis is niet veel anders dan wanneer je in een flat woont met thuiszorg, met als verschil dat je gezellig samen kunt eten en andere activiteiten kan doen. Mijn 90-jarige oma (met 9 kinderen) redde het in haar aanleunwoning best maar is expres naar een verzorgingstehuis gegaan omdat ze dat gezelliger vond. Wat overigens wel handig is aan kinderen op latere leeftijd, is als je wel gewoon prima thuis kunt wonen maar er overkomt je iets, dat er dan iemand is die zich geroepen voelt om met je mee naar doktersafspraken te gaan en als het nodig is midden in de nacht op te staan om je pyjama en tandenborstel naar het ziekenhuis te brengen. Maar dat kun je ook oplossen door jongere vrienden te hebben. |
![]() |
|
![]() |
4 van de 5 'verzorgings'tehuizen die ik het laatste jaar heb mogen aandoen waren ronduit pet. het was er vuil, het stonk overal, het personeel was nergens te vinden en als je er een vond was die aan het roken of liep die met een grafkop rond. totaal niet betrokken met de ouderen en ronduit asociale klerelijers overal.
1 van de 5 was dan wel helemaal top, dus ik weet dat het wel kán. maar 20% uit mijn steekproef is gewoon te slecht natuurlijk. en het probleem wordt niet opgelost met meer personeel, maar met capabeler management en een strengere selectieprocedure. |
![]() |
|
Ehm... drie, denk ik. Het liefst 2 meisjes en een jongen. Ik kom zelf uit een gezin met vier maar dat is vaak wel een bende
![]()
|
Verwijderd
|
geen
het enige interessante lijkt me om zo'n kind te hebben dat dan zeg maar een genenmix is van jou en je geliefde en dat je dan zo van : HAHAHA DIE BILLENKIN HEB JE VAN MIJ!' kan doen. Maar dat blijft het ook. En dat zit er toch niet in. Voor de rest laat ik zo'n baby waarschijnlijk per ongeluk terpentine drinken of laat ik het achter op een plek waar ik hem niet meer kan vinden. En het zal een jongetje zijn en hij zal elias gaan heten. Ofzo. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Los daarvan zit er een significant verschil tussen instinctief niet willen sterven of je willen voortplanten. Probeer maar eens op de railing van een brug te staan. Je ervaart directe angst; je lichaam schiet in defcon één. Zelfs suicidale mensen ervaren dit. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Homoseksuelen kunnen net zo goed een drang hebben om zich voor te planten. Dat iemand homoseksueel is wil niet zeggen dat ze niet in staat zijn om een kind te verwekken (of een kind te krijgen in het geval van een lesbiënne). Waarom denk je dat zoveel homoseksuele koppels ook graag adoptierechten willen hebben net zoals heterokoppels? Om een kind te adopteren en het vervolgens in de hoek van de kamer te zetten als decoratie?
Laatst gewijzigd op 19-08-2010 om 18:33. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben na het begin van de 3e alinea gestopt met lezen, want gaan discusseren met iemand die zo een raar negatief wereldbeeld heeft.. dta heeft volgens mij toch echt geen zin. Een aantal dingen die je al gelijk zegt: Het enige wat jouw kind uiteindelijk in de essentie zal zijn, is gewoon nóg een egocentrische, materialistische vervuiler (die niets nieuws toevoegt) op een reeds dolgedraaide planeet - en die kunnen we missen als kiespijn. Het kind zelf doe je trouwens ook geen plezier met een bestaan (dat grotendeels als werkslaaf is) op deze planeet, die steeds verder afzakt naar de afgrond. WTF ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het feit dat je je er nu zo gemakkelijk van af maakt, bevestigt eigenlijk alleen maar mijn standpunt over waarom het onverstandig is om niet alternatieve standpunten te willen verkennen en gewoon blind vast te houden aan je eigen overtuigingen. Wil je tot een goed geïnformeerde en zo objectief mogelijke mening of beslissing kunnen komen, moet je kennis hebben genomen van zoveel mogelijk diverse standpunten: en dat ontneem je jezelf door niet een leerzame discussie aan te gaan. Ik vind het ook jammer dat je de ander dan meteen als "raar", "negatief" en als "de weg kwijt zijnd" moet afschilderen, alleen maar omdat het niet meteen met jouw overtuiging strookt. Los van het feit dat het zo simpel niet is (en sowieso: waarom zou nou juist jóuw overtuiging superieur en normaal zijn? Wie definieert dat?), laat het zien dat je geen respect kan opbrengen voor andere standpunten (of in ieder geval geneigd bent om in hokjes te denken). Ik ben het ook niet eens met wat jij zegt, maar ik schilder jou dan ook niet meteen af als raar vanwege jouw andere mening. Hopelijk zie je ooit in dat iets niet automatisch raar of slecht is omdat het anders is of niet meteen overeenkomt met jouw opvattingen, want anders doe je uiteindelijk jezelf en andere mensen ernstig tekort; andere meningen hebben namelijk net zoveel bestaansrecht als die van jou. ![]()
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-08-2010 om 21:57. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, dat weet ik, maar ik zie je nooit zo laat! Ik vind het niet erg, alleen werkt het beter als we allebei op hetzelfde tijdstip online zijn ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tja, ik zou graag een keer zwanger zijn en een kind baren, maar aan de andere kant heb ik helemaal geen zin in verplichtingen naar iemand anders toe. Ik vind een hond al veel verantwoordelijkheid, ik houd liever alleen met mezelf rekening. Daarbij besef ik me ook dat als ik een kind baar en heb ik allerlei dingen niet meer kan doen. Ik wil later graag reizen zonder vast te zitten aan vakantietijden. Ik wil van de een op andere dag kunnen besluiten te eventjes in een ander land te gaan wonen, of een zwervend bestaan te gaan leiden. Dat is allemaal heel lastig als ik een kind een stabiele omgeving moet geven. Ik wil geld vooral aan mezelf en leuke dingen uitgeven en geen rekening hoeven te houden met een kind dat nog moet studeren en eten en dergelijke.. Maar mijn lichaam schreeuwt om voortplanting
![]() Dus minimaal 0 en maximaal 1 (hoewel ik kinderen zonder broertje of zusje altijd zielig heb gevonden) |
![]() |
||
Citaat:
![]() Alleen aan dat baren moet ik niet denken, brrr. Hoewel ik best eens een weekje zwanger zou willen zijn. Dat lijkt me wel interessant om eens eh, mee te maken. Maar dan niet al echt een keironde bal, maar gewoon een lief buikje met een kindje erin. En als ik dan na een week ochtendmisselijkheid-moe ben, dan gaan we weer gewoon vrolijk kindervrij verder. Natuurlijk. Hoewel het in de echte wereld weer eens niet zo werkt. Ach ja, de halve wereld kan het sowieso nooit meemaken, zelfs al nemen ze kinderen. En de rest van het kind-hebben lijkt me dan weer niet zo boeiend. Ik heb al een broertje en een zusje die ik godzijdank niet hoef op te voeden of verantwoordelijk voor te zijn. Lijkt me maar niets. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet niet echt wat ik wil. Maar wat ik niet begrijp is dat mensen het niet begrijpen als ik zeg dat ik geen kinderen zou willen? Net of dat een garantie is voor gezelligheid? Kijk nou is naar jezelf, net of je nooit ruzie hebt. Net of die kinderen later voor je gaan zorgen en alles voor je over hebben.
|
![]() |
|
Mijn vriendin en ik willen graag 4 kinderen als dat mogelijk is later
![]() als alles loopt zoals wij willen dat het loopt maken we eerst onze studies af, dus dat gaat dan nog minimaal 4 jaar duren voor nummer 1 zich aandient. We willen graag twee jongens en 2 meisjes, en hebben als namen in ieder geval al Lieke en Nathan in onze gedachten. Ik kan me goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen later, het is niet niets, en zeker niet alleen maar leuk en gezellig. Ik denk zelfs dat 80 % van alles wat je met je kinderen meemaakt regelrechte crap is, als ik naar mijn eigen jeugd en die van mijn 3 zusjes kijk. Als ik het een beetje romantiseer bestaat het ouderschap uit 101 procent. 80 procent ellende, 20 procent is wel oké, en 1 procent is regelrecht hemels. Als hopeloos romanticus doe ik het voor die ene procent natuurlijk ![]() Ik denk dat mensen die zeggen dat ze geen kinderen willen er over het algemeen beter over hebben nagedacht dan mensen die zeggen dat ze die wel willen, als je over jonge mensen spreekt dan. Ik heb ook het idee dat veel mensen die zeggen dat ze nu geen kinderen willen later juist diegenen zijn die zich kunnen rekenen tot succesvolle ouders ![]()
Laatst gewijzigd op 23-08-2010 om 19:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Wat is jouw ideale aantal kinderen (op termijn)? Axel11 | 81 | 12-07-2015 13:31 | |
Liefde & Relatie |
Wil jij later kinderen? Verwijderd | 61 | 02-11-2014 22:59 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
De Kantine |
wil je kinderen?-->zoon/dochter Verwijderd | 55 | 19-04-2002 23:55 | |
Verhalen & Gedichten |
een stuk dat ik geschreven had toen ik stoned was.. italianboy | 12 | 12-07-2001 21:55 |