Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2010, 18:03
MinxPres5
MinxPres5 is offline
0 echte vrienden, meer heb ik er niet aan toe te voegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2010, 10:18
Balance
Balance is offline
Voor iedereen die geen vrienden heeft en daar van baalt ben ik benieuwd: investeer je zelf wel in vriendschappen?

Hoe vaak bel je een potentiele vriend(in) om te vragen hoe het met diegene gaat?
Hoe vaak bel je een potentiële vriend(in) om hem/haar bij jou thuis uit te nodigen?
Hoe vaak bel je een potentiële vriend(in) om voor te stellen buitenshuis wat te gaan doen?
Hoe vaak stuur je een smsje/mailtje/kaartje bij belangrijke/leuke gebeurtennissen van de ander?
Oud 12-07-2010, 11:22
Akhlys
Akhlys is offline
Hoe vaak bel je een potentiele vriend(in) om te vragen hoe het met diegene gaat?
Niet, op msn alleen en als ik die persoon in het echt zie maak ik wel een babbeltje.
Hoe vaak bel je een potentiële vriend(in) om hem/haar bij jou thuis uit te nodigen?
Zie vorig antwoord
Hoe vaak bel je een potentiële vriend(in) om voor te stellen buitenshuis wat te gaan doen?
Zie vorig antwoord
Hoe vaak stuur je een smsje/mailtje/kaartje bij belangrijke/leuke gebeurtennissen van de ander?
Sowieso altijd een smsje
Oud 12-07-2010, 22:09
miguel301
miguel301 is offline
Als ik een vriend/vriendin tegenkom
Heel vaak (2/3 keer per week)
Vaak (1/2 keer per week)
Altijd als er een belangerijke gebeurtenis is
Oud 13-07-2010, 08:54
Taksi
Taksi is offline
Ik heb 3 goede vrienden en 1 soulmate we zijnj onafscheidelijk
Met citaat reageren
Oud 19-07-2010, 18:19
Verwijderd
Hoe vaak bel je een potentiele vriend(in) om te vragen hoe het met diegene gaat?Niet, ik ben altijd bang dat ik op een moment bel dat ze geen tijd heeft en dat ik haar alleen maar tot last ben.
Hoe vaak bel je een potentiële vriend(in) om hem/haar bij jou thuis uit te nodigen?niet, ik heb ouders die zeiken over iedereen die hier thuis komt, wel vraag ik af en toe of ze mee gaan winkelen maar dat doe ik dan via hyves
Hoe vaak bel je een potentiële vriend(in) om voor te stellen buitenshuis wat te gaan doen?zie vorig antwoord
niet zo vaak, verjaardagen,kerst enzo. merk steeds meer dat ze mij mss wel niet moet.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 00:20
Noeleke
Noeleke is offline
Geen één, echt niet.
Ik heb geen één vriend die hetzelfde voor mij doet als ik voor hem zou doen, en dan heb ik het over de echt grote dingen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2010, 14:13
Verwijderd
Twee beste vrienden, en verder nog wel 4 mensen die ik echt vertrouw en waarvan ik zeker weet dat ik iets voor ze over kan hebben en zij hetzelfde voor mij over zouden hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2010, 10:21
Miloutchi
Miloutchi is offline
1.

Levina; een uiterst intelligent meisje. Erg cynisch, heel taalgevoelig, houdt van de lectuur en literatuur en is gewoon geweldig en fungeert de meeste tijd als mijn tweede hersenen. Ik heb haar leren kennen op een forum over schrijven en sindsdien voeren wij gesprekken die gewoon echt ontzettend belangrijk voor me zijn. Heel vaak word ik gelukkig van wat we elkaar te zeggen hebben. Zij is de eerste vriendin die ik ooit gehad heb, en haar ontmoeten was als een wonder, een soort geluk waar ik niet voortbestemd voor was, maar toch gekregen heb. Ik geloof zelf niet in vriendschap, maar zij is toch echt iemand waar ik van houd. Als we elkaar niet hadden, ik weet niet waar we dan beland waren.

@ Severus (heet je echt Severus, trouwens?): Ik herken heel erg veel van wat je zegt. Mensen op internet zijn ook mijn therapeutische uitlaatklep geweest en Levina is gewoon nu echt een vriendin. We zijn wel beiden ontzettend bang om onze vriendschap te verliezen, maar we proberen er hard aan te werken om dat niet te laten gebeuren, maar helaas zijn we allebei heel erg veranderlijk.

En ja, jezelf zijn is het allerbelangrijkste. Ik probeer ontzettend hard om mezelf te zijn en de dingen die ik leuk vind om te doen, ook gewoon te doen en het is heel moeilijk, want telkens wanneer ik mezelf ben, wanneer IK echt iets zeg (en niet mijn automatische ik) dan luisteren mensen niet meer of gaan me bekritiseren. Ik denk niet dat mijn echte IK leuk wordt gevonden door anderen, maar dat interesseert mij niets, want ik ben liever mezelf dan niet mezelf. En mijn familie vindt mij ook niet leuk. Mijn ouders vinden mij maar een onuitstaanbare, ondankbare betweter. En dat is nog een belediging met de gemeenheidsgraad van 6 op een schaal van 1 tot 10.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 17:16
caity
caity is offline
Ik heb een vriendin
die me altijd steunt zoals bij de scheiding van mn ouders
kon ik bij haar terecht.

men 2de is een vriendin waarvan haar vader gestorven is
en ze weet dat ze altijd bij mij terechtkan
maar ik kan ook met mijn emoties bij haar.

de 3è vriendin word thuis jha zo niet echt respectvol behandelt
haar vader slaat haar,als ze 3 min te lat was moest ze 100 keer 'ik moet op tijd thuis zijn '
schrijven...
we praten er dan ook samen over want ik ga nu ook verhuizen en heb het daar ook moeilijk mee. en ze kan ook goed met een anders emoties omgaan
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 19:51
Verwijderd
Hm, een week geleden zou ik denk ik nul zeggen, maar ik heb nu een best moeilijke tijd. Er zijn 2 vrienden waar ik het altijd al heel goed mee kon vinden, maar die ik nooit echt in vertrouwen nam. Uiteindelijk heb ik bij hen mijn hart gelucht en misschien had ik dat al eerder moeten doen, want nu realiseer ik me pas dat ze er al die tijd wel voor me zouden zijn geweest als ik dat toegelaten had..
Dus ik denk 2.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2010, 20:07
Verwijderd
Ik heb mijn beste vriendinnetje die ik al 10 jaar ken en zij is echt als een zusje voor me. Verder heb ik nog 1 vriendin waarvan ik weet dat ze zelfs midden in de nacht voor me klaar zou staan, maar zij heeft het op dit moment erg moeilijk (er is net een bi-polaire stoornis bij haar vastgesteld) en onze relatie is niet echt gelijkwaardig.

Een andere echte vriendin van me heeft in oktober zelfmoord gepleegd, maar zij was degene met wie ik meer gemeen had dan met wie dan ook...

In totaal 2 echte vriendinnen, en 1 engeltje dus
Met citaat reageren
Oud 29-07-2010, 02:55
MooZboot
MooZboot is offline
Ik heb gewoon geen leven.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gewoon geen leven.
welcome to the club!!!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 20:53
Verwijderd
Ik heb een beetje vertrouwens problemen, doordat ik vroeger gepest werd,
en als gevolg daarvan heb ik geen echte vrienden.
Maar dat komt nog wel! Ooit op een dag zal ik een echte vriend(in) hebben!
(Nieuw doel in mijn leven )
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 10:46
olha1
olha1 is offline
2 een daar ben ik bijna altijd bij en een zit in spanje maar we kennen elkaar zo goed,

oo en het grappige is dat ze allebij meisjes zijn zegt weer eens hoeveel jongens worden vertrouwd...
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 15:41
weesee
weesee is offline
zowiezo wel 3, 2 meisjes (waarvsn 1 mijn beste vriendin) en 1 jongen (waarmee ik superveel lol mee heb).
xxx
Oud 14-09-2010, 20:46
Verwijderd
hmm, 5 echte vrienden waar ik altijd 24/7 bij terecht kan
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 20:47
Verwijderd
Citaat:
welcome to the club!!!
Mag ik er ook bij ?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2010, 21:32
Verwijderd
Ik heb één echte vriend.
Ik had er meer.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 17:33
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik heb nu mijn twijfels. Is het wel ware vriendschap?
Als ik er kritisch naar kijk heb ik eigenlijk geen enkele vriend(in) die zoveel overheeft voor mij als ik voor hen. En dat vind ik heel erg. Ik heb lang gedacht dat zij (lees: mijn bff) het beste met mij voor had, dat zij mij alles gunt, maar ze is zo ontzettend jaloers en laat mij daarom soms gewoon keihard vallen. Bah. En wat moet ik achteraf met 'sorry's'?
In moeilijke tijden leer je je ware vrienden kennen.
Oud 15-09-2010, 17:59
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Ik heb nu mijn twijfels. Is het wel ware vriendschap?
Als ik er kritisch naar kijk heb ik eigenlijk geen enkele vriend(in) die zoveel overheeft voor mij als ik voor hen. En dat vind ik heel erg. Ik heb lang gedacht dat zij (lees: mijn bff) het beste met mij voor had, dat zij mij alles gunt, maar ze is zo ontzettend jaloers en laat mij daarom soms gewoon keihard vallen. Bah. En wat moet ik achteraf met 'sorry's'?
In moeilijke tijden leer je je ware vrienden kennen.

Dan moet die zware tijden komen.
Oud 15-09-2010, 18:04
Verwijderd
Misschien kom je er dan wel achter, dat je bij nader inzien helemaal geen echte vrienden hebt.
Zoals ik.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 19:33
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Dan moet die zware tijden komen.
Dankjewel lieve schat, dat moment is dus nu.
En zware tijden heb ik liever nooit. Ik ben zwaar teleurgesteld.

Citaat:
Misschien kom je er dan wel achter, dat je bij nader inzien helemaal geen echte vrienden hebt.
Zoals ik.
Ja, ik gok het erop. De mens is en blijft een egoïstisch wezen. Maar jakkes zeg, ik heb het gevoel dat ik veel te hard mijn best doe. Dat ik er eigenlijk teveel waarde aan hecht.
Oud 15-09-2010, 20:04
deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Dankjewel lieve schat, dat moment is dus nu.
En zware tijden heb ik liever nooit. Ik ben zwaar teleurgesteld.

Ja, ik gok het erop. De mens is en blijft een egoïstisch wezen. Maar jakkes zeg, ik heb het gevoel dat ik veel te hard mijn best doe. Dat ik er eigenlijk teveel waarde aan hecht.

Rot op met je schat.
Oud 15-09-2010, 20:54
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
ja ga ze lekker opbellen, nee hoor, ik sms ze wel en dan mogen ze terug smsen als ze zin hebben anders is dat toch maar irritant
Hoe vaak bel je een potentiële vriend(in) om hem/haar bij jou thuis uit te nodigen? mwah zie 1 vriend 3 keer per week voor fitness, en 1 nodig 1 vriend ongeveer 1 keer per week uit
eens in de 2 weken ofzo stel ik wel voor om wat met zn alle te gaan doen?
smsje.... ja da doe ik wel,
mail? niemand leest zn mail
kaartje?.... zoek ik niet, dan ben je weer een half uur bezig
ga dr dan gewoon lekker naartoe
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Misschien zijn veel mensen gewoon te onnadenkend om aan vriendschap te denken.
En ik denk dat je er niet teveel waarde aanhecht.
Misschien verwacht je er wel teveel van, maar aan de andere kant, waarom zou je er niet zoveel van mogen verwachten.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 22:49
Michiel0312
Michiel0312 is offline
Ja ik heb er 4, 3 jongens en 1 meisje die ik heel erg leun VOND, maar we zijn nu echt de beste vrienden geworden. Ik zou echt niet zonder kunnen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 23:23
Fosca
Fosca is offline
Ik stel me mijn vriendenkring vrij letterlijk voor, als steeds groter wordende ringen om een stip (ik). De eerste ring bestaat uit twee beste vrienden + ex die ik bijna dagelijks zie en spreek, daarna komen de goede vrienden die ik wat minder zie maar altijd kan bellen oid en daarna komt de ring met mensen die wel tot m'n vriendengroep behoren maar waar ik individueel iets minder mee heb. De ring daaromheen bestaat uit aanhangsels of mensen waar ik 'uit noodzaak' mee omga.

Ik weet bijna zeker dat ik op de eerste drie 'ringen' kan rekenen in goede en in slechte tijden. Ik ben het erg eens met wat Freya hierboven zegt: als je niet met al je zooi aan komt zetten maar het bij je hart luchten houdt kan ik me niet voorstellen dat mensen mij zouden laten vallen. Ik heb ooit een vriendin gehad die inderdaad al haar zooi bij mij dumpte zonder dat ze geïnteresseerd was in mij. Met haar heb ik toen bewust het contact laten verwateren. Misschien heeft zij dat ook wel als een dolk in de rug ervaren. Vervelend dat ik, en ik denk veel mensen, bij zoiets niet de moed heb om uit te leggen waarom ik het contact verbreekt.
Oud 15-09-2010, 23:25
Fosca
Fosca is offline
Overigens bedenk ik net dat ik ook een keer hevig teleurgesteld in een vriend het contact verbroken heb. Er waren echter gevoelens in het spel dus waarschijnlijk hadden we verkeerde verwachtingen van elkaar. Helaas heb ik hem ook nooit uitgelegd waarom ik het contact heb verbroken. Wat vreselijk oneerlijk van me eigenlijk. Misschien maar eens een mailtje sturen.
Oud 16-09-2010, 12:08
Sudoku.
Sudoku. is offline
Citaat:
Misschien zijn veel mensen gewoon te onnadenkend om aan vriendschap te denken.
En ik denk dat je er niet teveel waarde aanhecht.
Misschien verwacht je er wel teveel van, maar aan de andere kant, waarom zou je er niet zoveel van mogen verwachten.
Het probleem van te hoge verwachtingen is de teleurstelling die gegarandeerd volgt. Ik kan en mag natuurlijk van alles verwachten van mijn vrienden, maar ik weet nu ondertussen wel hoe het in de praktijk loopt. Zo'n beetje iedereen denkt in de eerste instantie aan zichzelf, helaas.

Wat ik het vervelendst vind, is dat ik altijd en overal probeer een goede vriendin te zijn, maar dit niet terug lijk te krijgen. Het is als een soort eenrichtingsverkeer.
Reageren

Regels voor berichten