Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
nog ff een opmerking: ik zie de christenen bij de onderwerpen van de christenen en de niet-christenen bij de onderwerpen van de niet-christenen. Maar goed, wij reageren ook niet altijd op onderwerpen van HUN kant. Maar ja, wie gaat er van de cjhristenen nou ook reageren op topics als 'God krijgt een schop onder zn hol?'. Dan weet je van te voren al dat et toch geen nut heeft. Wat ik hier mee probeer duidelijk te maken... tja weeknie....
[Dit bericht is aangepast door jimmyO (22-03-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Er is geen bewijs dat God bestaat, dus het kan je alleen maar aangepraat zijn. En dan komen jullie met het gezever "Ja maar ik voel hem". En dan zeg ik "Das fijn voor je, waarom voelen wij hem dan niet?". En dan zeg jij "Omdat jullie niet geloven". En dan zeggen wij "Nee, dat klopt." En dan is het over. Zo dat was interessant. Ga nu maar weer verder met jullie schattige bijeenkomst. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
ik durf niet te beweren dat ik ook geloofd zou hebben als m'n ouders me niet zo opgevoed hadden, als zij niet geloofden, maar het is nu zeker niet meer hun geloof, het is zeker niet zo dat ik geloof omdat zij dat doen. Ik heb nu gewoon een eigen mening (daar beni k tenslotte oud genoeg voor
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
[quote]mitsj schreef:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bij eeneiige tweelingen kwamen hun religieuse uitingen veel meer met elkaar over een dan met twee-eiige tweelingen. Alcoholisme is ook gedeeltelijk erfelijk bepaald. Je bent er zeg maar vatbaarder door. Het zelfde blijkt dus zo te zijn met religie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door legatus (23-03-2002).]
||
![]() |
Citaat:
Je geloof kan niet opgelegd zijn, want als je dat zogenaamd 'weet' van jezelf, dan heb je ook de macht om daar iets aan te doen; wat weer slaat op het feit dat je een vrije keus hebt. Bovendien heb ik het idee dat je het niet leuk vond dat het je opgelegd is; je gelooft dus niet. O ja, ff in het algemeen: Geloof kan je niet opgelegd worden, maar ik kan niet ontkennen dat sommige mensen dat zouden willen doen. (Maar dat zijn dan niet de meeste mensen, want elke 'echte' christen beseft wel dat het niet zo werkt) [Dit bericht is aangepast door jimmyO (24-03-2002).]
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
´op·leg·gen (ov.ww.) 1 iem. verplichten tot 2 opstapelen 3 opslaan, bewaren 4 [druk.] ter perse leggen 5 [bouwk.] op iets leggen of plaatsen 6 (houten meubelen) bekleden met dunne bladen van een fijnere houtsoort 7 [in Belg.] boven een bepaalde som bijbetalen Citaat:
[Dit bericht is aangepast door legatus (24-03-2002).]
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar goed, ik kom opzich wel verder met wat je hier zegt: Kijk, als opleggen verplichten is, dan kan het nog niet. Maar goed, kijk, het is net WAT jij precies onder geloven verstaat. Versta jij onder geloven bijbel lezen, naar de kerk gaan, proberen goed te doen, bidden, etc, dan verschillen we met onze mening in de defenitie van 'geloven'. Eerst jou defenitie; Als dat 'echt geloven' is, dan kun je geloven inderdaad opgelegd krijgen, daar ben ik het met je eens. Mijn defenitie; ECHT geloven kan alleen door de Heilige Geest, door Hem ervaar je liefde, rust en kracht. Als je dat ervaart, dan heb je als het ware een nieuwe dimensie in je geloof; doordat je dat voelt, weet je het zeker. Ben je het met me eens dat je zo'n 'gevoel' NIET opgelegd kan krijgen? Men kan je immers niet verplichten om te geloven in Jezus Christus, en men kan je al helemaaal niet verplichten om de Heilige Geest te ontvangen, want die bepaald zelf wanneer die bij je binnen wilt komen. De grens van wanneer je een 'echte' gelovige bent, ligt trouwens niet bij de Heilige Geest. (Tenminste, das dus wat IK geloof) Maar dat heeft hier weer niets mee te maken eigenlijk... Ik hoop dat et een beetje duidelijk is. Citaat:
[Dit bericht is aangepast door jimmyO (24-03-2002).]
|
![]() |
|
![]() |
3x raden wat er met een kind van +-6 gebeurt die elke zondag naar de kerk wordt geschopt terwijl hij eigelijk niet wil en naar zo'n zwetsende priester moet luisteren, waarnaast hij ook nog eens elke dag in de bijbel moet lezen van zijn pappie en mammie en elke keer krijgt te horen dat het allemaal waar is.
Die gelooft in een jaar ook 'echt'. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je word van jongs af aan al verplicht tot dingen! Religie is daar een van! Citaat:
Persoonlijk vind het moderniseren van de bijbel ook verwerpelijk.
||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hij (Jezus) staat aan de deur van je hart en klopt. Hij wil niet bij je binnen komen door middel van een stormram oid, maar je moet zelf de deur open doen. Hij wil niet opdringen. En ik vind mijn 'rust, liefde en kracht' niet in religie, maar in HEM. Citaat:
[Dit bericht is aangepast door jimmyO (26-03-2002).]
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Trouwen Verwijderd | 178 | 31-03-2008 19:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Proces Mohammed B. Levitating Nun | 500 | 26-07-2005 19:11 | |