Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2010, 22:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vind het een beetje genant probleem maar ik heb heel snel last van vlekken in mijn kleding door zweten/deodorant. Veel witte/lichtblauwe/lichtroze shirtjes krijgen na verloop van tijd gelige vlekken die er in de was niet of heel lastig uit te krijgen zijn. M'n moeder heeft laatst van alles geprobeerd met m'n witte blousje en uiteindelijk zijn ze er wel uitgegaan maar ik ga natuurlijk niet elk kledingstuk tien keer wassen voor ik het weer kan dragen. Ik heb een shirtje wat ik nog maar net heb en waar het nu ook in komt.

Zijn er mensen die dit herkennen en hoe kan je dit voorkomen en als het er toch al in zit, hoe krijg je het er dan weer uit? Ik heb al zo'n biotex vlekkending geprobeerd, ossengalzeep, gewone biotex, verschillende soorten wasmiddel (Fleuril, Omo, Witte/Colorreus) maar allemaal zonder effect.
Oud 12-09-2010, 17:54
FluffyKitten
FluffyKitten is offline
Voorkomen kan volgens mij door verschillende soorten deo's die tegen zweten helpen
Zoals deze
Oud 12-09-2010, 18:51
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Als het even kan werkt een shirt onder je shirt het beste.
Oud 12-09-2010, 19:08
marrel
marrel is offline
Overstappen op een andere deo? Heb pas toevallig 1x zo'n vlekken gehad en m'n jurkje gelijk in de vanish gemikt. De deo vlekken waren er iig uit. Verder wel allemaal vlekjes in m'n jurkje van ontkleuring o.i.d. door dat spul maarja.
Oud 12-09-2010, 19:31
Lente
Lente is offline
deo goed laten drogen voor je je kleren aandoet kan ook helpen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 21:32
Verwijderd
Ik heb het bij een paar kledingstukken en ik heb het idee dat het afhankelijk is van de verf/stof (in mijn geval H&M-hempjes enzo, zal wel minder goeie kwaliteit zijn). Misschien ook eens naar kijken?

In ieder geval heb ik geen idee hoe je het wegkrijgt, het truitje in kwestie kleur ik altijd weer zwart met watervaste stift
Met citaat reageren
Oud 12-09-2010, 22:13
Verwijderd
De 'blijvende' zweetvlekken komen door eiwitten in het zweet die stollen in de hete was, dat kun je voorkomen door shirts koud uit te spoelen voordat je ze in de was doet.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 12:18
Catch
Catch is offline
Citaat:
In ieder geval heb ik geen idee hoe je het wegkrijgt, het truitje in kwestie kleur ik altijd weer zwart met watervaste stift
Hehe tof
Met citaat reageren
Oud 15-09-2010, 20:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Anti-transpirant deodorant gebruik ik al, wissel de deo die ik gebruik ook af (rexona, dove, nivea, net een beetje wat er in de aanbieding is). Ik laat hem ook drogen voor ik m'n kleren aantrek. Ik draag meestal een hemdje onder een t-shirtje maar dat helpt dus blijkbaar niet genoeg. Het zijn bij mij juist lichtgekleurde shirtjes als wit, lichtblauw en lichtroze dus inkleuren zit er niet in Ik heb het niet alleen bij goedkope shirtjes maar helaas ook bij Esprit-shirtjes enzo Denk dat voor het wassen koud uitspoelen dan de beste oplossing is. Helaas wel weer zo omslachtig maar als het werkt toch wel de moeite waard misschien.
Oud 15-09-2010, 23:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik draag bijna alleen maar donkere kleding. Het verkleuringsprobleem ken ik dus niet, maar wel het stank probleem.
M'n moeder vroeg zich vroegah wel eens af wat ik in Godsnaam allemaal uitspookte met m'n shirtjes, want ze kreeg de geur er nooit uitgewassen.
Oud 16-09-2010, 12:34
*oma*
*oma* is offline
Tegen vieze luchtjes helpt douchen, gezond eten en bewegen. Tegen vieze shirtjes helpt direct wassen. Maar ja, dat is natuurlijk niets nieuws onder de zon. Ik heb trouwens weleens een deo gebruikt waarvan je helemaal niet meer ging zweten. Maar dat was niet zo'n succes. Geen aanrader dus.
Oud 16-09-2010, 15:33
Verwijderd
Citaat:
De 'blijvende' zweetvlekken komen door eiwitten in het zweet die stollen in de hete was, dat kun je voorkomen door shirts koud uit te spoelen voordat je ze in de was doet.
Ik zat net te denken; voor bh's geldt ook dat elke dag even uitspoelen met koud water zorgt dat ze langer mooi blijft (en je minder vaak echt hoeft te wassen). Als je dat nou met je shirtjes doet, niet meteen wassen maar elke dag even uitspoelen, misschien dat het helpt? Ik ga het iig proberen bij een paar nieuwe dingen!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2010, 15:39
Verwijderd
Producten van Proctor and Gamble zijn de beste. Voor je was en voor jezelf!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 13:30
Jinte
Jinte is offline
Citaat:
Tegen vieze luchtjes helpt douchen, gezond eten en bewegen. Tegen vieze shirtjes helpt direct wassen. Maar ja, dat is natuurlijk niets nieuws onder de zon. Ik heb trouwens weleens een deo gebruikt waarvan je helemaal niet meer ging zweten. Maar dat was niet zo'n succes. Geen aanrader dus.
Hoezo was het geen succes? werkte niet of rare bijverschijnselen?
Was er net over aan het denken zoiets te kopen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 15:04
Verwijderd
Geen idee maar je hebt wel een deo van Dove die niet zorgt voor witte vlekken in zwarte kleding. Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd maar Dove is geen duur merk.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 15:22
Verwijderd
Ik heb ook last van overmatig zweten op sommige momenten, maar gelukkig niet zo dat ik er vlekken in mijn kleren aan overhoud. Ik heb wel iets ontdekt, alleen werkte dat maar de eerste paar keren. Misschien dat het nu, na een tijdje stoppen weer helpt.

Therme Ani-transpirant Behandelspray. Dat spuit je 's avonds op je oksels als je je hebt gewassen, laat het 's nachts intrekken en een paar dagen heb je geen overmatige transpiratie meer. De eerste 2 weken was ik lyrisch, daarna leek het niet meer te helpen. Maar misschien ligt het aan mij.

Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 15:28
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik kan me nog vaag iets herinneren dat je het kledingstuk dan in een bak water met soda moet laten weken ofzo. Mijn zus deed dat wel eens. Volgens mij werkte het wel. Dacht dat dit voornamelijk voor witte/lichtgekleurde kledingstukken was. Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 18:00
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Hoezo was het geen succes? werkte niet of rare bijverschijnselen?
Was er net over aan het denken zoiets te kopen.
Het werkte juist heel goed, maar het irriteerde mijn oksels. Bovendien zweette ik dus helemaal niet meer onder mijn oksels. Gewoon nul. Zelfs met 30 graden. Het leek me ook niet zo goed voor mijn lichaam. Helemaal niet in de zomer, maar dat was ook gewoon een beetje dom.
Oud 17-09-2010, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Het werkte juist heel goed, maar het irriteerde mijn oksels. Bovendien zweette ik dus helemaal niet meer onder mijn oksels. Gewoon nul. Zelfs met 30 graden. Het leek me ook niet zo goed voor mijn lichaam. Helemaal niet in de zomer, maar dat was ook gewoon een beetje dom.
Klinkt misschien heel dom maar zweet je dan ergens anders meer ofzo
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 21:23
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Klinkt misschien heel dom maar zweet je dan ergens anders meer ofzo
Nee, dat is niet dom. Ik had dus inderdaad op die ene hele warme dag zweet op mijn rug . Beetje lelijk, maar ja. Verder had ik daar geen last van, maar zweten moet je toch.
Oud 18-09-2010, 01:11
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook last van overmatig zweten op sommige momenten, maar gelukkig niet zo dat ik er vlekken in mijn kleren aan overhoud. Ik heb wel iets ontdekt, alleen werkte dat maar de eerste paar keren. Misschien dat het nu, na een tijdje stoppen weer helpt.[/URL]
Ik zweet nooit overmatig, eerder te weinig, maar ik krijg wel van die vlekken, dus misschien heeft het meer te maken met de samenstelling van je zweet en de combi met sommige kledingstukken?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 10:03
Verwijderd
Zou goed kunnen, nu je het zegt, ik heb wel eens een of ander truitje gehad waar ik wel een kring in had. Waarschijnlijk dat de samenstelling van de stof er ook mee te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 10:08
Infidel
Infidel is offline
Normale deo's bevatten een stof die zich hecht aan de vezels in je kleren, waardoor er af en toe een harde en/of verkleurde plek ontstaat. Deo's tegen witte strepen vervangen die stof voornamelijk met erg veel alcohol, wat zorgt voor een killspree die de meeste bacteriën onder je oksel doodt. Aangezien het je zweet niet is dat stinkt, maar de activiteit van die bacteriën die leven van wat jij uitscheidt (via zweet), helpt dat vrij goed. Een deo tegen witte strepen met extra veel alcohol wil dus nog weleens werken.
Deo spuiten, even laten inwerken (dus tanden poetsen, haar doen, make-up doen, etc.), dan even een washandje/handdoek ertussen (niet wrijven) en dan pas je T-shirt aan, helpt vaak ook.
Oud 18-09-2010, 11:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik zweet nooit overmatig, eerder te weinig, maar ik krijg wel van die vlekken, dus misschien heeft het meer te maken met de samenstelling van je zweet en de combi met sommige kledingstukken?
Dat denk ik idd ook want ik zweet ook niet overmatig maar krijg wel rare vlekken.
Reageren

Regels voor berichten