![]() |
|
Naar aanleiding van dit artikel:
http://www.trouw.nl/opinie/commentaa...gebonden_.html In de laatste alinea staat dat de maximumgrens voor ivf en eiceldonatie 45 jaar is. Ben je het daar mee eens? Of heeft iedereen recht op het krijgen van kinderen door dit soort technieken ongeacht de leeftijd?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De kans op meerlingen en gehandicapte kinderen stijgt, en zwangerschap op latere leeftijd is ook voor de vrouw riskanter.
Zoals ik al zei, denk ik dat de meeste mensen zulke risico's niet goed kunnen inschatten. Als er iets misgaat, zit je er de rest van je leven aan vast. Dat is wel wat langer - in de meeste gevallen - dan een paar weekjes in het gips. Het lijkt me dus wel goed om zo'n leeftijdsgrens aan te houden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatbloeiers?; life sucks, and then you die. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als mensen zelf op natuurlijke wijze zwanger raken op oudere leeftijd, is dat inderdaad hun eigen verantwoordelijkheid.
Maar als ze zwanger raken door IVF is dat ook de verantwoordelijkheid van de arts, en artsen zijn er niet zo happig op om een "behandeling" uit te voeren bij iemand die door de leeftijd weinig kans heeft op slagen van die behandeling, zelf flinke gezondheidsrisico's loopt en ook nog eens aanzienlijke kans heeft een gehandicapt kind te krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
voor je dertigste vind ik overdreven voor je 35ste vind ik oke.
de meeste meiden willen tegenwoordig gewoon genieten van hun studententijd die steeds langer lijkt te duren naar mijn idee, ik snap wel dat als je 25/26 bent en je feest nog regelmatig enzo, dat het een raar effect is als je het ene jaar elk weekend lekker feest en festivals bezoekt enzo en een jaar later ben je moeder, dat zou ik ook niet fijn vinden als je alles plotseling op moet geven daar mag van mij best wat tijd tussen zitten op oudere leeftijd kinderen krijgen is naar mijn idee niet leuk voor de kinderen, is het kind 25 heb je geen ouders meer..... Laatst gewijzigd op 02-10-2010 om 14:18. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Moet de patiënt alles weten? De Veroorzaker | 2 | 26-05-2011 11:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Abortus. Verwijderd | 94 | 09-01-2010 14:18 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De File Issun | 6 | 19-12-2009 09:39 | |