Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2010, 17:51
--onbekend
--onbekend is offline
ik heb een vraagje aan mensen die er ervaring en verstand van hebben.

Nou ik heb gele tanden gekregen.
Ik zelf rook.

Maar gister heb ik voor het eerst van die whitening tandpaste gekocht.
het heet Beverly Hills Formula.

Ik wil graag weten wat u er van vinden.
Wat ik moet doen wat het beste voor mij is.

alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 10:39
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Allereerst moet je natuurlijk stoppen met roken.
Ik vraag me ook af hoe goed zulke tandpasta's werken. En volgens mij kun je altijd nog zo'n behandeling laten doen bij de tandarts maar dat kost wel redelijk veel geld en wordt niet vergoed door je zorgverzekering.
Oud 29-08-2010, 11:42
Sudoku.
Sudoku. is offline
Inderdaad: ga eerst maar eens stoppen met roken. Whitening tandpasta heb ik verder geen ervaring mee. Je kunt trouwens ook je tanden laten bleken bij je tandarts (heb ik geen ervaring mee), maar ik meende dat dat behoorlijk prijzig is.
Oud 29-08-2010, 14:45
Verwijderd
je tanden meteen poetsen nadat je dingen hebt gegeten die veel suiker hebben ofzo helpt ook, op die manier zijn mijn tanden ook al wat witter geworden, als je geen tandenborstel bij de hand hebt, kan water drinken ook helpen,of van die speciale kauwgom
Met citaat reageren
Oud 29-08-2010, 19:06
marrel
marrel is offline
De whitening tandpasta van Aquafresh helpt wel een beetje maar heb het idee dat het vooral tijdelijk is. Stoppen met roken is dus toch wel belangrijk. Oh en ga niet bleken mocht je dat ooit overwegen want dat schijnt ook erg slecht te zijn.
Oud 30-08-2010, 14:13
Lente
Lente is offline
Die tandpasta's schuren het verkleurde laagje er een beetje af. Witter dan de kleur die je tanden van nature hebben zullen ze er niet van worden en als je gewoon door blijft roken zal ik er al helemaal niet te veel van verwachten.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2010, 00:54
Verwijderd
Even naar de schuur lopen, het schuurmachine pakken en klein beetje van de gele aanslag wegschuren. Als je dit 1 keer per jaar doet is het genoeg. Wel goed oppassen dat je niet uitschiet.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 17:45
Verwijderd
eerst goed poetsen met gewone tandpasta, daarna nog n keer met water(warm of koud maakt volgens mij geen verschil), dat helpt echt, want dan poets je alle restjes die je tandenborstel eerst alleen verschoven had nog n keer echt goed weg
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 18:31
Em.
Em. is offline
Citaat:
je tanden meteen poetsen nadat je dingen hebt gegeten die veel suiker hebben ofzo helpt ook, op die manier zijn mijn tanden ook al wat witter geworden, als je geen tandenborstel bij de hand hebt, kan water drinken ook helpen,of van die speciale kauwgom
Suiker en dergelijke maken je tandglazuur zacht, dacht ik. Als je dan meteen gaat poetsen is het heel slecht voor je tanden. Naspoelen met water als je bijvoorbeeld cola of koffie hebt gedronken, kan wel werken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 19:45
Verwijderd
Jup, altijd eerst een half uur wachten na het eten voordat je je tanden poetst.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2010, 21:22
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Allereerst moet je natuurlijk stoppen met roken.
Ik vraag me ook af hoe goed zulke tandpasta's werken. En volgens mij kun je altijd nog zo'n behandeling laten doen bij de tandarts maar dat kost wel redelijk veel geld en wordt niet vergoed door je zorgverzekering.
ach alsjeblieft zeg... laat die jonge lekker roken...
je kan ook best normale tanden hebben als je rookt hoor...
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 17:07
xmanon
xmanon is offline
listerine <3
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 17:15
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
listerine <3
Dat is niet speciaal voor witte tanden volgens mij. Het verbetert alleen de mondhygiene, en gaat daarnaast tandsteen of tandplak tegen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet speciaal voor witte tanden volgens mij. Het verbetert alleen de mondhygiene, en gaat daarnaast tandsteen of tandplak tegen.
Volgens de fles van Listerine houdt het je tanden 'natuurlijk wit', doordat tandsteen bestreden wordt en tandsteen zorgt voor een gele of bruine laag over je tanden. Geen idee of het echt zo werkt, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 18:34
arPos
arPos is offline
poetsen met een beetje zout, mja als jblijft roken, koffie/thee drinken e.d. geneugden dan worden ze zo weer geel.

Citaat:
en tandsteen zorgt voor een gele of bruine laag over je tanden
ehm nee
Oud 18-09-2010, 19:02
Verwijderd
Citaat:
[...]

ehm nee
Ehm, jawel.
Dat zal vast niet de enige oorzaak van gele tanden zijn (ik weet wel zeker van niet ), maar wel een van de mogelijke oorzaken.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 19:29
Verwijderd
Ik zou niet zomaar mondwater gebruiken, de werking is twijfelachtig en er zitten ook nadelen aan. Is genoeg over te vinden op internet.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2010, 20:31
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
ach alsjeblieft zeg... laat die jonge lekker roken...
je kan ook best normale tanden hebben als je rookt hoor...
Nee
Oud 19-09-2010, 00:21
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Nee
waar slaat dat nou op... ik ken enorm veel mensen die behoorlijk veel roken en gewoon witte tanden hebben,
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 10:42
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Volgens de fles van Listerine houdt het je tanden 'natuurlijk wit', doordat tandsteen bestreden wordt en tandsteen zorgt voor een gele of bruine laag over je tanden. Geen idee of het echt zo werkt, natuurlijk.
Misschien moet ik het dan ook maar eens uitproberen. Altijd last van tandsteen, nooit gaatjes.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2010, 12:06
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
waar slaat dat nou op... ik ken enorm veel mensen die behoorlijk veel roken en gewoon witte tanden hebben,
Citaat:
Roken verkleurt niet alleen je tanden, maar ook je vullingen en zelfs een kunstgebit. Ook hebben rokers een grotere kans op ernstige gebitsinfecties en tandbederf. Roken heeft ook op ingrepen aan het gebit een slechte invloed omdat roken het genezingsproces tegenwerkt.
Bron
http://www.choosebeauty.nl/index.php...uiterlijk.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roken_(..._en_gezondheid

Regels voor berichten