Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Is dat een soort update van TBS?
Taal- en cultuurstudies
Advertentie
Oud 25-09-2010, 21:58
Verwijderd
Ik denk dat ik zo maar eens ga slapen. De afgelopen nacht was zo kort

Oh ja, en vandaag hadden we dus die kickoff-dag met de cursisten die ik dus helemaal geen les meer ga geven... maar ik ben blij dat ik er was, want het was leuk, en de kinderen (en vooral ook de jongeren) reageerden heel lief en verontwaardigd toen ze hoorden dat ik geen les meer kom geven (en kreeg ook vaak de vraag 'Minke, krijg ik dit jaar van jou les?' <3 aww ) en mijn collega's lieten duidelijk blijken dat ik er absoluut nog bij hoor enzo... Nou ja, goed. Ik wacht het voor nu maar even allemaal af en kijk ondertussen rond voor een andere baan.
Oud 25-09-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
dat moet het meest angstige moment ooit zijn, en pure obsessie maar ook pure obsessie is een mengeling van aantrekkingskracht en afstoting. En dat je dan daar naar kijkt en dat zoiets je aantrekt als een gigantisch zwart gat omdat het het meest vreemde is dat je ooit hebt gezien en dat je het daardoor totáál niet kan plaatsen in je hoofd. Dat het buiten alles valt dat je ooit kende. Dat is wel subliem op zich, maar toch ook verschrikkelijk.
Ik vraag me serieus af of ''angst'' de eerste reactie is die je hebt op iets zódanig onbekends en of je het dus daadwerkelijk als verschrikkelijk ervaart. Ligt maar net aan je instelling, lijkt me? Het zou ook kunnen dat je, net als dat een baby nieuwsgierig is naar haardvuur, je er gewoon op afgaat?
Oud 25-09-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat ik zo maar eens ga slapen. De afgelopen nacht was zo kort

Oh ja, en vandaag hadden we dus die kickoff-dag met de cursisten die ik dus helemaal geen les meer ga geven... maar ik ben blij dat ik er was, want het was leuk, en de kinderen (en vooral ook de jongeren) reageerden heel lief en verontwaardigd toen ze hoorden dat ik geen les meer kom geven (en kreeg ook vaak de vraag 'Minke, krijg ik dit jaar van jou les?' <3 aww ) en mijn collega's lieten duidelijk blijken dat ik er absoluut nog bij hoor enzo... Nou ja, goed. Ik wacht het voor nu maar even allemaal af en kijk ondertussen rond voor een andere baan.
Hoezo ga je ze geen les geven dan als je nog geen andere baan hebt?
Oud 25-09-2010, 22:02
Verwijderd
Niet gelezen? Ze krijgen de cursussen niet vol. Dus heel veel cursussen gaan niet door. Ik ben de enige met een tijdelijke aanstelling, dus bij mij gaan er als eerste uren weggehaald worden.
Oud 25-09-2010, 22:02
Verwijderd
Ik duik zo m'n bed ook in, morgen weer fijn werken

Oh trouwens! Superrelaxed! In oktober ben ik 3 weekenden vrij en de overige twee weekenden hoef ik maar 1 dag te werken <3. Kan ik eindelijk weer op stap met mijn arbeidersvriendjes

(hoewel 2 van de 3 vrije weekenden al helemaal volgepland staan)
Oud 25-09-2010, 22:03
Verwijderd
Maar ik geef nog wel les voor dat cultureel centrum hoor. Maar op basisscholen en kinderopvang enzo.
Oud 25-09-2010, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Niet gelezen? Ze krijgen de cursussen niet vol. Dus heel veel cursussen gaan niet door. Ik ben de enige met een tijdelijke aanstelling, dus bij mij gaan er als eerste uren weggehaald worden.
ah wat naar!
Oud 25-09-2010, 22:05
Verwijderd
Citaat:
ah wat naar!
Ja, goed kut wel ja Bezuinigingen he.. En ik zie de toekomst met het aankomende kabinet heel somber tegemoet
Oud 25-09-2010, 22:05
Verwijderd
Slaap zacht lieve forumers!
Oud 25-09-2010, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me serieus af of ''angst'' de eerste reactie is die je hebt op iets zódanig onbekends en of je het dus daadwerkelijk als verschrikkelijk ervaart. Ligt maar net aan je instelling, lijkt me? Het zou ook kunnen dat je, net als dat een baby nieuwsgierig is naar haardvuur, je er gewoon op afgaat?
ik denk dat bij een baby er nog niet echt sprake is van een orde, zo'n starre en gevestigde orde van objecten en machten en krachten en weet ik veel wat. Daar is sowieso het onderscheid tussen baby en wereld nog niet zo stevig lijkt me? En het moet wel echt buiten de orde vallen en ook op die manier onbevattelijk zijn. Een gigantische zwarte steen op een plein zou ik weer veel te snel accepteren als kunstobject. Dat is dan niet echt een scheur, meer een projectiescherm ofzo. Ik kan er ook geen voorbeeld van geven want elk voorbeeld zou dan sowieso binnen een symbolische orde vallen. MMMM. Ik zag wel even voor me hoe mijn hoofd opeens een gigantische zwarte steen zou worden. Dat zou wel vervelend zijn. En een beetje dat verhaal van Kafka, de gedaantewisseling. Misschien is dat wel een goed voorbeeld.
Oud 25-09-2010, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Ja, goed kut wel ja Bezuinigingen he.. En ik zie de toekomst met het aankomende kabinet heel somber tegemoet
Hoeveel uur werk je nu dan?
Oud 25-09-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Slaap zacht lieve forumers!
trusten!
Oud 25-09-2010, 22:07
Verwijderd
Nouja zeg, niet ineens allemaal gaan!

Sanne kom nog eens even terug op msn!
Oud 25-09-2010, 22:08
Verwijderd
Ja Sanne!
Oud 25-09-2010, 22:12
Verwijderd
potverjandrie sanne!
Oud 25-09-2010, 22:13
Verwijderd
Schandalig!
Oud 25-09-2010, 22:14
Verwijderd
Jezus Christus, op de achtergrond staat de nacht van de korte film aan en de conversaties zijn echt te slecht voor woorden
Oud 25-09-2010, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Hoeveel uur werk je nu dan?
Veeeeeeeeeeel te weinig. Ik kan er van rondkomen, maar een eigen studio/appartementje zit er voorlopig nog niet in. En ik werk dus iedere week andere uren.
Verwijderd
scandaleus!
Verwijderd
Citaat:
Veeeeeeeeeeel te weinig. Ik kan er van rondkomen, maar een eigen studio/appartementje zit er voorlopig nog niet in. En ik werk dus iedere week andere uren.
Ok, maar zoek je ook actief of valt dat wel mee?
Oud 25-09-2010, 22:17
Verwijderd
Citaat:
ik denk dat bij een baby er nog niet echt sprake is van een orde, zo'n starre en gevestigde orde van objecten en machten en krachten en weet ik veel wat. Daar is sowieso het onderscheid tussen baby en wereld nog niet zo stevig lijkt me? En het moet wel echt buiten de orde vallen en ook op die manier onbevattelijk zijn. Een gigantische zwarte steen op een plein zou ik weer veel te snel accepteren als kunstobject. Dat is dan niet echt een scheur, meer een projectiescherm ofzo. Ik kan er ook geen voorbeeld van geven want elk voorbeeld zou dan sowieso binnen een symbolische orde vallen. MMMM. Ik zag wel even voor me hoe mijn hoofd opeens een gigantische zwarte steen zou worden. Dat zou wel vervelend zijn. En een beetje dat verhaal van Kafka, de gedaantewisseling. Misschien is dat wel een goed voorbeeld.
Ja, ik snap je wel, maar nog steeds denk ik niet dat de eerste reactie angst is. Tenzij het iets is dat duidelijk schade berokkent aan dingen/mensen.
Oud 25-09-2010, 22:17
Verwijderd
Citaat:
potverjandrie sanne!
Citaat:
Schandalig!
Citaat:
scandaleus!
Nou het heeft gewerkt ze kwam braaf nog een minuutje!
Oud 25-09-2010, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Ok, maar zoek je ook actief of valt dat wel mee?
Ik weet het pas sinds donderdag, en toen ben ik wel wat sites gaan afstruinen, maar heb nog geen fatsoenlijke vacature gevonden. Dus ik kijk verder. (en heb ondertussen even tegen de bijna-ex-programmeur van het leukste theater van Tilburg gezegd dat ik best zijn baan wil overnemen, hij houdt me op de hoogte, maar die kans is wel behoorlijk klein hoor )
Oud 25-09-2010, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik snap je wel, maar nog steeds denk ik niet dat de eerste reactie angst is. Tenzij het iets is dat duidelijk schade berokkent aan dingen/mensen.
Wat denk je dan dat de eerste reactie is?
Zelf denk ik dat je even een moment van verbazing hebt maar daarna toch vooral angst. Maar juist dat moment van verbazing lijkt me zo interessant.
Oud 25-09-2010, 22:19
Verwijderd
Citaat:
oke, agree to disagree!
Verwijderd
Citaat:
Zelf denk ik dat je even een moment van verbazing hebt maar daarna toch vooral angst. Maar juist dat moment van verbazing lijkt me zo interessant.
ik denk dat het zelfs voorbij verbazing gaat!
Verwijderd
Citaat:
Ik weet het pas sinds donderdag, en toen ben ik wel wat sites gaan afstruinen, maar heb nog geen fatsoenlijke vacature gevonden. Dus ik kijk verder. (en heb ondertussen even tegen de bijna-ex-programmeur van het leukste theater van Tilburg gezegd dat ik best zijn baan wil overnemen, hij houdt me op de hoogte, maar die kans is wel behoorlijk klein hoor )
Maar is er weinig werk/aanbod of gewoon weinig dat je leuk lijkt?
Oud 25-09-2010, 22:20
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hoi allemaal.
Oud 25-09-2010, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Die verschilt denk ik per persoon! Sommigen angstig, anderen nieuwsgierig, roekeloos, proberend, negerend (daar zijn mensen ook héél goed in, dingen die ze niet snappen of vatten negeren), vererend...

Citaat:
oke, agree to disagree!
Jow.
Oud 25-09-2010, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Die verschilt denk ik per persoon! Sommigen angstig, anderen nieuwsgierig, roekeloos, proberend, negerend (daar zijn mensen ook héél goed in, dingen die ze niet snappen of vatten negeren), vererend...
Ja, dat is waar. Was het maar zo dat iedereen overal dezelfde reacite op gaf
Oud 25-09-2010, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Hoi allemaal.
dag iemand, sprak iemand uit het allemaal!
Oud 25-09-2010, 22:23
Verwijderd
Oh damnit bij gebrek aan sann moet ik het hier even kwijt, vergeef me maar, godverdomme wat ben ik verliefd. Het is niet leuk meer of zo, bwaaah.

Verwijderd
Citaat:
Maar is er weinig werk/aanbod of gewoon weinig dat je leuk lijkt?
Beide. Er is sowieso weinig werk/aanbod, en daarnaast, wát er aangeboden wordt is vaak iets van een klucht of musical maken bij een gek gezelschap voor een schandalig laag salaris. En dan ook nog in moeilijk bereikbare dorpjes enzo.
Maar misschien ga ik wel gewoon bij de schouwburg solliciteren ofzo, dan heb ik gewoon even een bijbaantje dat toch íets met theater te maken heeft (achter de theaterkassa zitten en jassen ophangen ) en kan ik ondertussen rustig rondkijken voor iets dat ik écht interessant vind.
Verwijderd
Ik heb nog maar een nieuw flesje geopend
Oud 25-09-2010, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Oh damnit bij gebrek aan sann moet ik het hier even kwijt, vergeef me maar, godverdomme wat ben ik verliefd. Het is niet leuk meer of zo, bwaaah.

Maarmaarmaar... is er weer iets leuks in het vooruitzicht of is het gewoon de helse verliefdheid die weer even opspeelt?
Verwijderd
Citaat:

gaaf wat voor mens is het?
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
dag iemand, sprak iemand uit het allemaal!
Hoi Egon.
Verwijderd
Citaat:
Maarmaarmaar... is er weer iets leuks in het vooruitzicht of is het gewoon de helse verliefdheid die weer even opspeelt?
Hij práát met me. (nouja, chat)
Oud 25-09-2010, 22:25
Verwijderd
En daardoor wordt het aangewakkerd.. Ik snap het ja.
Verdorie, dat 'ie es opschiet en dat 'ie gewoon de liefde aan je verklaart!
Oud 25-09-2010, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Beide. Er is sowieso weinig werk/aanbod, en daarnaast, wát er aangeboden wordt is vaak iets van een klucht of musical maken bij een gek gezelschap voor een schandalig laag salaris. En dan ook nog in moeilijk bereikbare dorpjes enzo.
Maar misschien ga ik wel gewoon bij de schouwburg solliciteren ofzo, dan heb ik gewoon even een bijbaantje dat toch íets met theater te maken heeft (achter de theaterkassa zitten en jassen ophangen ) en kan ik ondertussen rustig rondkijken voor iets dat ik écht interessant vind.
Ik ben eens naar een klucht van Jon van Eerd geweest en er zat een briljant stukje tussen vond ik Er werd een hele scene van 3 minuten oid gereversed
Oud 25-09-2010, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Hij práát met me. (nouja, chat)
Nou dat komt wel erg over als Barbie
Oud 25-09-2010, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Ik ben eens naar een klucht van Jon van Eerd geweest en er zat een briljant stukje tussen vond ik Er werd een hele scene van 3 minuten oid gereversed
Ja, ik heb er niet heel veel mee opzich (om te zien), maar goeie klucht is ontzettend lastig om te maken en te spelen, en ik denk wél heel interessant en leuk om te maken en te spelen, maar wel met de juiste mensen En er komen soms vacatures binnen die er zo amateuristisch uitzien, waar uit de tekst al blijkt dat die mensen echt geen idee hebben waar ze het over hebben, maar wel denken dat ze dat hebben (en dat zijn de moeilijksten) en daar heb ik dan gewoon weinig zin in.
Het liefst geef ik les op een cultureel centrum aan kinderen of jongeren, of regisseer ik een groep goede amateurs, die gewend zijn theaterteksten te spelen die niet alleen maar oppervlakkig zijn, en die gewoon al enige spelervaring hebben. Maar goed, ik word misschien nu wel iets minder kritisch hoor

Zo, en nu ga ik slapen.
Trusten iedereen
Oud 25-09-2010, 22:29
Verwijderd
Citaat:
gaaf wat voor mens is het?
Een heel mooi mens met duizend kwaliteiten en dingen die ik ''zoek'' in een mens en een heule fijne stem waarmee ie nog wel eens gaat doorbreken (voorzover daar in NL sprake van is) en ehm, zo'n dertig centimeter meer mens dan ik, in de lengte dan en in de breedte ook heel wat.
Oud 25-09-2010, 22:30
Verwijderd
Citaat:
En daardoor wordt het aangewakkerd.. Ik snap het ja.
Verdorie, dat 'ie es opschiet en dat 'ie gewoon de liefde aan je verklaart!
Juh.

Citaat:
Nou dat komt wel erg over als Barbie
Je hebt me door.
Oud 25-09-2010, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik heb er niet heel veel mee opzich (om te zien), maar goeie klucht is ontzettend lastig om te maken en te spelen, en ik denk wél heel interessant en leuk om te maken en te spelen, maar wel met de juiste mensen En er komen soms vacatures binnen die er zo amateuristisch uitzien, waar uit de tekst al blijkt dat die mensen echt geen idee hebben waar ze het over hebben, maar wel denken dat ze dat hebben (en dat zijn de moeilijksten) en daar heb ik dan gewoon weinig zin in.
Het liefst geef ik les op een cultureel centrum aan kinderen of jongeren, of regisseer ik een groep goede amateurs, die gewend zijn theaterteksten te spelen die niet alleen maar oppervlakkig zijn, en die gewoon al enige spelervaring hebben. Maar goed, ik word misschien nu wel iets minder kritisch hoor
Ik denk dat niemand er inderdaad op zit te wachten om een paar amateurs te leiden
Citaat:

Zo, en nu ga ik slapen.
Trusten iedereen
trusten
Oud 25-09-2010, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Een heel mooi mens met duizend kwaliteiten en dingen die ik ''zoek'' in een mens en een heule fijne stem waarmee ie nog wel eens gaat doorbreken (voorzover daar in NL sprake van is) en ehm, zo'n dertig centimeter meer mens dan ik, in de lengte dan en in de breedte ook heel wat.
30 cm toe maar
Oud 25-09-2010, 22:32
Verwijderd
Weltrusten Absinthe!
Oud 25-09-2010, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Je hebt me door.
Wat zit er in een frikandel?
Oud 25-09-2010, 22:36
Verwijderd
Is iedereen nu slapen?