Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2010, 21:17
Jigmaster
Jigmaster is offline
Sinds kort vindt ik gitaarspelen heel erg gaaf. dus ik ga misschien op les maar. door een misgroei(of zoiets) zijn mijn twee pinken gebogen en kunnen niet recht Zou ik hiermee nog steeds gitaar kunnen spelen?

grtz: michael
Met citaat reageren
Oud 26-08-2010, 21:23
Verwijderd
Tuurlijk wel! Ik hou nooit mijn pinken echt gestrekt, want ze buigen te makkelijk door.
En ik heb wel een paar keer geprobeerd gitaar te spelen, had er geen last van.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 10:34
Pluis
Pluis is offline
Tja, of je dat kan, daar kom je maar op 1 manier achter. Ik zou zeggen probeer gewoon een paar lessen, en als het pijn doet moet je stoppen.
Oud 27-08-2010, 10:37
Verwijderd
Ja precies. Je kunt bij de muziekschool vast wel vragen of je een aantal losse lessen mag volgen zonder meteen voor een heel cursusjaar te betalen, of als dat niet kan zoek je een particuliere leraar.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2010, 11:20
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Citaat:
Sinds kort vindt ik gitaarspelen heel erg gaaf. dus ik ga misschien op les maar. door een misgroei(of zoiets) zijn mijn twee pinken gebogen en kunnen niet recht Zou ik hiermee nog steeds gitaar kunnen spelen?

grtz: michael
Als je het heeeel graag wilt, en als je echt tijd over hebt, dan kan dat. Sowieso gebruik je je pink in het begin toch niet, maar daarna weet ik niet hoeveel moeite je ermee gaat hebben. Vooral met barré akkoorden. Ach ik heb wel eens een filmpje gezien van een man die speelde gitaar met z'n voeten.

Filmpje gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=hSnUwA6c67k
Oud 27-08-2010, 17:44
marrel
marrel is offline
Bij klassieke heb je je pink wel nodig maar sowiso moet je hem buigen. Ik weet niet hoe erg je er last van hebt maar het is echt niet onmogelijk waarschijnlijk. In een muziekwinkel mag je altijd een gitaar proberen, vertel gewoon je twijfels en ze helpen je vast. Of vraag op de plek waar je les wilt halen om advies.
Oud 27-08-2010, 23:21
MooZboot
MooZboot is offline
Haha dat is toevallig ik heb adat ook , bij mij is een pees van mijn pink los geschoten xD
Met citaat reageren
Oud 28-08-2010, 20:17
arPos
arPos is offline
ja, sterker veel gitaristen spelen met hun pink gebogen (uit de weg naar binnen, of om er mee te trommelen), vooral als je met plectrum speelt
Oud 30-08-2010, 23:02
Verwijderd
Hmmm dat gaat wel lukken hoor, voor akkoorden is je pink praktisch altijd gebogen.. Je zult alleen later wat minder 'reach' hebben waardoor je miss wat noten niet kunt halen, maar dat is geen ramp en een zorg voor later
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 18:26
arPos
arPos is offline
Citaat:
Hmmm dat gaat wel lukken hoor, voor akkoorden is je pink praktisch altijd gebogen.. Je zult alleen later wat minder 'reach' hebben waardoor je miss wat noten niet kunt halen, maar dat is geen ramp en een zorg voor later
Hoe is dat een probleem, volgens mij zijn er bijna altijd wel genoeg alternatieve vingerconfiguraties te kiezen.

überhaupt vertaal ik (op de bas dan wel) de accoorden bijna altijd naar een 4/5 frets configuratie zodat ik niet of nauwelijks moeilijke grepen hoef te doen.
Oud 27-09-2010, 21:24
demademoiselle
demademoiselle is offline
als je gitaar speelt worden je vingers leniger en dan kan je er vast bij. ik heb ook een pink met een schreve knokkelwaardoor ik hem niet goed kan rekken. en mij lukt gitaaraspelen nogsteeds
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten