Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2010, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik ook niet, maar ik ga ook geen audiofile van mijn eigen stem maken of zo, dussem ja.
Audiofile? Een lijstje mag ook gewoon hoor
Advertentie
Oud 30-09-2010, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Heb je een derde been ontwikkeld?
ik verslikte me
Oud 30-09-2010, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Jongens, wie is een beetje op de hoogte van het regeerakkoord?

Hoe zit het met het burkaverbod? Hoorde het voorbij komen op de radio. Is het in de publieke sector, in publieke gebouwen of overal?
Citaat:
Het kabinet komt met een voorstel
voor een algemeen verbod op gelaatsbedekkende kleding zoals boerka’s.
Oud 30-09-2010, 15:40
Verwijderd
Oh, en wat me opviel:
Citaat:
Het kabinet zet zich ervoor in het Associatie-akkoord EU-Turkije zodanig aan te
passen dat inwoners van Turkije onder de inburgeringsplicht komen te vallen.
Oud 30-09-2010, 15:42
Verwijderd
Andere maatregelen die in de media genoemd worden: de AOW gaat naar 66 jaar, er komen 2500 agenten bij, er wordt een dierenpolitie van 500 agenten opgericht, het aantal koopzondagen wordt niet uitgebreid, het budget van ontwikkelingssamenwerking gaat terug naar 0,7% bbp (nu 0,8%) en het rookverbod voor kleine cafés wordt geschrapt.

Hm, klinkt eh, sja. ik weet het niet. Maar als het totale ontwikkelingsgeld slechts 0,8% BBP was, waarom bleef Wilders daar dan zo over zeiken? Een tiende procent minder, nou whoopie.
Verwijderd
Citaat:
De maximumsnelheid op autosnelwegen gaat omhoog naar 130 km/u.
Verwijderd
Citaat:
Audiofile? Een lijstje mag ook gewoon hoor
Oh dan snapte ik je vraag niet. Nou, ik heb geen lijstje met woorden want ik zou niet weten wat er dan in zou moeten staan. Het is meer dan me niet zelden ''verweten'' wordt dat ik archaïsch, formeel, moeilijk en overdreven praat. Lang niet altijd en overal natuurlijk en het ligt ook een beetje aan wie ik tegenover me heb.
Oud 30-09-2010, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Andere maatregelen die in de media genoemd worden: de AOW gaat naar 66 jaar, er komen 2500 agenten bij, er wordt een dierenpolitie van 500 agenten opgericht, het aantal koopzondagen wordt niet uitgebreid, het budget van ontwikkelingssamenwerking gaat terug naar 0,7% bbp (nu 0,8%) en het rookverbod voor kleine cafés wordt geschrapt.

Hm, klinkt eh, sja. ik weet het niet. Maar als het totale ontwikkelingsgeld slechts 0,8% BBP was, waarom bleef Wilders daar dan zo over zeiken? Een tiende procent minder, nou whoopie.
Wat moet ik me voorstellen bij een dierenpolitie?
Verwijderd
De Hedwigepolder wordt ook ontpolderd.
Verwijderd
zelfs de curriculum vitae stukjes op de pvv website zijn uitermate debiel.

Citaat:
ADO-supporter De Mos vindt dat files niet bijdragen aan een beter milieu en wil daarom meer wegen.
Oud 30-09-2010, 15:44
Verwijderd
Citaat:

je zegt het zelf.
Verwijderd
Citaat:
het rookverbod voor kleine cafés wordt geschrapt.
Hèhè, net nu al die rechters zoveel moeite hebben gestoken in het logisch uitleggen van die wanstaltig slechte wetten.
Verwijderd
Citaat:
zelfs de curriculum vitae stukjes op de pvv website zijn uitermate debiel.
*proest*
Verwijderd
Citaat:

Bovenstaande vind ik niet perse slechte maatregelen.

Hoorde dat er ook flink wat geld bij de publieke omroep werd weggehaald?

Een algeheel burkaverbod dus. Hmz.
Oud 30-09-2010, 15:45
Verwijderd
Citaat:
ik verslikte me
Het zal wel onschuldiger zijn hè, like afvallen/aankomen.
Verwijderd
Citaat:
Wat moet ik me voorstellen bij een dierenpolitie?
op animal planet heb je van die programma's, van die animalcops. die opkomen voor de rechten van dieren, en baasjes die hun dieren slecht behandelen aanpakt. denk dat ze dat ermee bedoelen.
Verwijderd
-De regering schaft in 2011 een tweede Joint Strike Fighter aan.

Ohh, dus daar moet het geld uit de culturele sector naartoe!
Verwijderd
Citaat:
Hèhè, net nu al die rechters zoveel moeite hebben gestoken in het logisch uitleggen van die wanstaltig slechte wetten.

Ik vind het wel fijn als in kleine kroegen weer gerookt mag worden
Oud 30-09-2010, 15:46
Verwijderd
Citaat:

en de 0.1% ontwikkelingsgeld.
Oud 30-09-2010, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Het zal wel onschuldiger zijn hè, like afvallen/aankomen.
Niet schuldiger of onschuldiger maar het ontwikkelen van een derde been is een prestatie die mijn lichaam nog niet heeft geleverd! Ik weet niet of ik ben afgevallen want ik heb geen weegschaal. Maar, ik vermoed het want al mijn broeken voelen opeens veel te ruim.
Verwijderd
Citaat:

Wat moet Nederland in Godesnaam met een Joint Strike Fighter?
Verwijderd
Citaat:

je woont er ook niet boven
Oud 30-09-2010, 15:48
Verwijderd
Citaat:
je woont er ook niet boven
Klopt. Maar ik denk dat ik er dan ook geen problemen mee zou hebben
Verwijderd
Voor Egon:
Citaat:
De overheid schept condities op het gebied van kunst en cultuur die de kwaliteit verhogen en de toegankelijkheid waarborgen. Uitgangspunt is dat in alle regio’s een hoogwaardig cultureel aanbod blijft bestaan. Het kabinet wil meer ruimte geven aan de samenleving en het particulier initiatief en de overheidsbemoeienis beperken. Kunst en cultuur zijn tenslotte ook van en voor de samenleving. Bij verstrekking van subsidies wordt voortaan eerst gekeken naar de mogelijkheden eigen inkomsten te verwerven. Er komt meer aandacht voor de verdiencapaciteit van cultuur.
Maar wel:
Citaat:
Er wordt bezuinigd op de middelen voor kunst en cultuur.
• De cultuurkaart en de innovatie- en matchingregeling worden geschrapt.
Wat, cultuurkaart weg
Verwijderd
Citaat:

Oh, daar heb ik een beetje /care voor, maar ik kan er niet zo goed tegen als net besloten dingen weer snel worden veranderd en zo. Al levert het wel leuk werk op als ik wetgevevingsjurist zou worden, lekker uitzonderingsclausules bedenken en je hoofd breken of wát nou een klein café is.

En nu moet ik eigenlijk naar de winkel, voor schuurmiddel, zodat ik de keuken kan schoonmaken. Wat een dag.
Verwijderd
Citaat:
Bovenstaande vind ik niet perse slechte maatregelen.
Nee idd, hier kan ik me nog wel redelijk in vinden. Rookverbod vind ik ook een vorm van betutteling die teruggedrongen mag worden.

Btw,
PVV-Tweede Kamerlid Marcial Hernandez is woensdagavond in Den Haag aangehouden. De PVV'er zou op het Plein een kopstoot hebben uitgedeeld aan een 30-jarige Hagenaar.

Het incident vond plaats in café Berger. De politie Haaglanden bevestigt donderdag dat een 36-jarige man uit Kampen is aangehouden. Ingewijden zeggen dat het om Hernandez gaat.

Oud 30-09-2010, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Voor Egon:

Maar wel:

Wat, cultuurkaart weg
cultuurkaart? Is dat mijn museumpas?
Oud 30-09-2010, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Oh, daar heb ik een beetje /care voor, maar ik kan er niet zo goed tegen als net besloten dingen weer snel worden veranderd en zo. Al levert het wel leuk werk op als ik wetgevevingsjurist zou worden, lekker uitzonderingsclausules bedenken en je hoofd breken of wát nou een klein café is.

En nu moet ik eigenlijk naar de winkel, voor schuurmiddel, zodat ik de keuken kan schoonmaken. Wat een dag.
Ja! Telt de wc mee in oppervlakte? En het terras? En de stoep?
Oud 30-09-2010, 15:50
Verwijderd
Citaat:
cultuurkaart? Is dat mijn museumpas?
Ik dacht dat dat de CJP was.
Verwijderd
Citaat:
Klopt. Maar ik denk dat ik er dan ook geen problemen mee zou hebben
ohja wacht /dom
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat dat de CJP was.
ohja dat ding. Ach.
Verwijderd
Citaat:
Niet schuldiger of onschuldiger maar het ontwikkelen van een derde been is een prestatie die mijn lichaam nog niet heeft geleverd! Ik weet niet of ik ben afgevallen want ik heb geen weegschaal. Maar, ik vermoed het want al mijn broeken voelen opeens veel te ruim.
Broeken worden óók ruimer naarmate je ze langer draagt maar je uitleg klinkt plausibel!
En same here, ik moest de afsprakendame van het ziekenhuis een heleboel informatie over mezelf geven. Bij mijn lengte moest ik al lang nadenken, bij mijn gewicht kon ik alleen een ruwe schatting geven. Ze keek me een beetje vreemd aan.
Oud 30-09-2010, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Er wordt bezuinigd op de publieke omroep zonder de kwaliteit aan te tasten. Indien hierdoor het aanbod verschraalt vervalt er een televisienet.
Huh? Dus ze gaan bezuinigen zonder de kwaliteit aan te tasten, maar het aanbod kan hierdoor wel verschralen?
Oud 30-09-2010, 15:51
Verwijderd
Citaat:
ohja dat ding. Ach.
Dat zou ik best wel heel erg stom vinden
Oud 30-09-2010, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Ja! Telt de wc mee in oppervlakte? En het terras? En de stoep?
Het gaat vooral om het aantal werknemers. Er zijn nu cafés waar alleen de eigenaar werkt, zodat er geen ''personeel is'' dat moet werken in een rokerige ruimte (want daar gaat het om, een rookvrije werkplek) en op die manier hebben de kleine zelfstandigen lang de wet kunnen ontduiken, totdat de Hoge Raad besloot dat de wet zo moet worden uitgelegd dat ook zíj eronder vallen. Nu zijn ze dus de sjaak, want de kleine café's lopen leeg als er niet gerookt mag worden.
Oud 30-09-2010, 15:53
Verwijderd
Citaat:

Dat denk je. Het budget is 0.1% lager, maar er gaan nu ook defensieuitgaven uit dat budget, missies als in afghanistan, somalie ed worden nu ook gezien als ontwikkelingshulp
Oud 30-09-2010, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Het gaat vooral om het aantal werknemers. Er zijn nu cafés waar alleen de eigenaar werkt, zodat er geen ''personeel is'' dat moet werken in een rokerige ruimte (want daar gaat het om, een rookvrije werkplek) en op die manier hebben de kleine zelfstandigen lang de wet kunnen ontduiken, totdat de Hoge Raad besloot dat de wet zo moet worden uitgelegd dat ook zíj eronder vallen. Nu zijn ze dus de sjaak, want de kleine café's lopen leeg als er niet gerookt mag worden.
Citaat:
Het kabinet is voornemens om horeca met minder dan 70 m2 bedrijfsruimte naar Duits voorbeeld vrij te stellen van het rookverbod.
Oud 30-09-2010, 15:56
Verwijderd
Oh dat kunnen ze best van plan zijn, alleen hanteren ze dan een totaal ander criterium dan de wet nu doet, dus het zal wel weer een gedrocht van een aanpassingswet worden.
Oud 30-09-2010, 15:56
Verwijderd
Ahw, deadlytown in dat topic over msnsex <3
Oud 30-09-2010, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Je vergeet de klachten die caféeigenaars van kleine kroegen hadden in het kader van concurrentie. Klein oppervlak = geen ruimte voor rookruimte.
Oud 30-09-2010, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Het kabinet is voornemens om horeca met minder dan 70 m2 bedrijfsruimte naar Duits voorbeeld vrij te stellen van het rookverbod.
White Trash WT Eric naamzoek. Dan kunnen we weer fijn paffen in de kneus
Oud 30-09-2010, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Je vergeet de klachten die caféeigenaars van kleine kroegen hadden in het kader van concurrentie. Klein oppervlak = geen ruimte voor rookruimte.
Oh nee die vergat ik niet, dat is alleen niet hoe het systeem nu in elkaar zit. Maar het is wel de reden dat de rechtbanken e.d. eerst heel lang een uitzondering maakte voor kleine café's maar toen kwam de HR en heeft daar een einde aan gemaakt. Althans, dat was in maart/april, ik heb het toen gevolgd maar weet niet hoe het nu precies zit.
Oud 30-09-2010, 15:59
Verwijderd
Het zorggedeelte heeft wel erg goede dingen . En er staat niets over het stimuleren van gehandicaptensport.
Oud 30-09-2010, 16:00
Verwijderd
Hm, ik vind sommige bezuinigingen en maatregelen best goed klinken (op papier)...Ik ben nog niet echt iets tegengekomen waarvan ik zeg: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
Oud 30-09-2010, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik vind sommige bezuinigingen en maatregelen best goed klinken (op papier)...Ik ben nog niet echt iets tegengekomen waarvan ik zeg: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE.
Het boerkaverbod en de tweede JSF vind je wel prima?
Oud 30-09-2010, 16:01
Verwijderd
en toch is het grappig om te zien, discotheek in de buurt met rookruimte. en er wordt gewoon overal gerookt en er wordt niks aan gedaan.
Oud 30-09-2010, 16:02
Verwijderd
@sann hanteren ze het rookverbod streng dan in utrecht?
Hier mag je in de meeste kroegen gewoon roken.
Oud 30-09-2010, 16:02
Verwijderd
he een dierenpolitie had ik niet verwacht uit die hoek, maar prima
Oud 30-09-2010, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Oh nee die vergat ik niet, dat is alleen niet hoe het systeem nu in elkaar zit. Maar het is wel de reden dat de rechtbanken e.d. eerst heel lang een uitzondering maakte voor kleine café's maar toen kwam de HR en heeft daar een einde aan gemaakt. Althans, dat was in maart/april, ik heb het toen gevolgd maar weet niet hoe het nu precies zit.
Ah oke. Dan heb je gelijk. Maar ik neem aan dat daar het idee van de regering op gebaseerd is.
Citaat:
en toch is het grappig om te zien, discotheek in de buurt met rookruimte. en er wordt gewoon overal gerookt en er wordt niks aan gedaan.
Bij het dorp in mijn ouders is dat ook zo. Daar wordt overal, op 1 kroeg na, nog gerookt. Er zijn uberhaupt geen rookruimtes overigens. In de grotere steden wordt, naar mijn idee, het rookverbod wel goed nageleefd. Waarschijnlijk wordt daar strenger/meer gecontroleerd.

(ik weet niet waar je woont hoor)
Oud 30-09-2010, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Het boerkaverbod en de tweede JSF vind je wel prima?
Wat is er tegen het boerkaverbod?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten