Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2010, 15:56
Verwijderd
Daar had qandy een paar onderzoeken over gepost. Volgens mij was het meest recente dat men nog steeds niet weet welke stof de bittere smaak geeft en waarom sommige mensen er wel last van hebben en anderen niet.
Advertentie
Oud 13-10-2010, 15:57
Verwijderd
Citaat:
We zitten er nu wel over te speculeren, (de pijnboompitten) maar is daar niks over te vinden dan? Dat moet toch weleens onderzocht zijn, of niet?
Ze (oa VWA) vermoeden dat triglyceriden de nasmaak veroorzaken.
Oud 13-10-2010, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Ze (oa VWA) vermoeden dat triglyceriden de nasmaak veroorzaken.
En wat hebben ze er in de praktijk aan om dat te weten?
Oud 13-10-2010, 15:59
Verwijderd
Citaat:
We zitten er nu wel over te speculeren, (de pijnboompitten) maar is daar niks over te vinden dan? Dat moet toch weleens onderzocht zijn, of niet?
nee, ik kan niks vinden
Oud 13-10-2010, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Daar had qandy een paar onderzoeken over gepost. Volgens mij was het meest recente dat men nog steeds niet weet welke stof de bittere smaak geeft en waarom sommige mensen er wel last van hebben en anderen niet.
iemand heeft ze ontdekt
Oud 13-10-2010, 16:00
Verwijderd
[over de Tea Party]
Citaat:
Onder de aanhangers bevinden zich verder kandidaten die geloven in heksen en iemand die gelooft dat wetenschappers menselijke hersens implanteren in muizen.
bron: www.nu.nl

Huhuhuhuhu
Oud 13-10-2010, 16:03
Verwijderd
Extreemrechtse/extreem conservatieve opvattingen en idioterie gaan erg goed samen, ja. Doe eens de volledige link naar dat artikel?
Oud 13-10-2010, 16:09
Verwijderd
Yuri van Gelder is echt een faalhaas Wat een prutser ben je als je opnieuw de fout ingaat.
Oud 13-10-2010, 16:10
Verwijderd
Mja. De mensen bij onderstaande tea party zouden nog betere politieke beslissingen kunnen maken ;d;;d;d

Oud 13-10-2010, 16:11
Verwijderd
Ik vind het vooral verschrikkelijk naar voor hem. De arme man. Een cocaineverslaving is niet niks. Je bent niet meteen een faalhaas of een prutser of wat dan ook als je daarin terugvalt.
Oud 13-10-2010, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Mja. De mensen bij onderstaande tea party zouden nog betere politieke beslissingen kunnen maken ;d;;d;d

[afbeelding]
wat kijkt Alice boos.
Oud 13-10-2010, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het vooral verschrikkelijk naar voor hem. De arme man. Een cocaineverslaving is niet niks. Je bent niet meteen een faalhaas of een prutser of wat dan ook als je daarin terugvalt.
Iedereen die zo'n goede tweede kans verprutst is een faalhaas. Sneu voor hem natuurlijk, maar hij heeft het zelf verprutst.
Oud 13-10-2010, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Iedereen die zo'n goede tweede kans verprutst is een faalhaas. Sneu voor hem natuurlijk, maar hij heeft het zelf verprutst.
Ja, maar dan nog maakt een foute beslissing iemand nog geen faalhaas. Ik begrijp best dat je, als je verslaafd bent aan drugs, de verslaving sterker kan zijn dan jijzelf.
Oud 13-10-2010, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dan nog maakt een foute beslissing iemand nog geen faalhaas. Ik begrijp best dat je, als je verslaafd bent aan drugs, de verslaving sterker kan zijn dan jijzelf.
Ja, dat begrijp ik ook prima, maar ik vind iemand dan wel een faalhaas
Oud 13-10-2010, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Nou, toevallig google ik een beetje rond of verslaving nou een ziekte of een zwakte is. Ik ben van mening dat het het laatste is. I.t.t een ziekte doe je bij een verslaving iets om die in stand te houden, namelijk inname van een genotsmiddel. Dat kun je ook laten, helemaal als je topsporter bent met een droom. Hij laat zijn drang naar drugs het winnen van zijn wil om de top te bereiken, hij vergooit bewust zijn leven door (opnieuw!) een domme fout te maken. Dan ben je gewoon een zwakkeling.
Oud 13-10-2010, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Nou, toevallig google ik een beetje rond of verslaving nou een ziekte of een zwakte is. Ik ben van mening dat het het laatste is. I.t.t een ziekte doe je bij een verslaving iets om die in stand te houden, namelijk inname van een genotsmiddel. Dat kun je ook laten, helemaal als je topsporter bent met een droom. Hij laat zijn drang naar drugs het winnen van zijn wil om de top te bereiken, hij vergooit bewust zijn leven door (opnieuw!) een domme fout te maken. Dan ben je gewoon een zwakkeling.
Nee, hier sla je wat mij betreft behoorlijk de plank mis.

'Dat kan je ook laten' zeg je. Maar dat is nou juist wat een verslaving inhoudt, dat je het niet kan laten. Dus ja, het is natuurlijk ook 'zwakte', die wordt veroorzaakt door 'ziekte'.
Oud 13-10-2010, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Vind je anorexia dan ook een zwakte?

En iemand een zwakkeling noemen vind ik nogal vreemd, en helemaal als je diegene helemaal niet kent. Als iemand een zwakte heeft, maakt dat diegene nog geen zwakkeling. Als iemand stom doet, maakt dat diegene nog geen stommerd.
Oud 13-10-2010, 16:21
Verwijderd
Daarnaast denk ik niet dat hij het gebruiken van cocaine belangrijker vindt dan zijn sport. Juist gezien het feit dat hij het tóch weer is gaan gebruiken, terwijl hij weet dat hij daarmee zijn carrriere vergooid, zegt wat mij betreft genoeg over de mate van verslaving, en dat hij er geen grip op heeft. Als hij het had gekund had hij het heus wel gelaten lijkt me.
Oud 13-10-2010, 16:22
Verwijderd
Wat zijn sommige mensen toch kortzichtig
Verwijderd
Citaat:
Daarnaast denk ik niet dat hij het gebruiken van cocaine belangrijker vindt dan zijn sport. Juist gezien het feit dat hij het tóch weer is gaan gebruiken, terwijl hij weet dat hij daarmee zijn carrriere vergooid, zegt wat mij betreft genoeg over de mate van verslaving, en dat hij er geen grip op heeft. Als hij het had gekund had hij het heus wel gelaten lijkt me.
Verwijderd
Citaat:
Wat zijn sommige mensen toch kortzichtig
Mja, valt me een beetje tegen van N00dles.

Neem aan dat je hem bedoelt.
Verwijderd
Oud 13-10-2010, 16:23
Verwijderd
Als iemand wéét dat hij gevoelig is voor cocaine, als hij wéét dat hij daar verslaafd aan is geweest, daarvoor naar een afkickkliniek is geweest etc... dan zorg je er toch voor dat je nóóit meer in contact komt met cocaine? Ik snap dat een verslaving niet is opgelost met 'gewoon niet meer doen', maar uiteindelijk draait het wel om doorzetten en niet toegeven, als je dan toch na zo'n enorme kans niet die kracht hebt... tja, sorry, maar dan ben je gewoon zwak. Grote kans dat ik net zo zwak zou zijn hoor, maar dat maakt het niet minder zwak.
Oud 13-10-2010, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Als iemand wéét dat hij gevoelig is voor cocaine, als hij wéét dat hij daar verslaafd aan is geweest, daarvoor naar een afkickkliniek is geweest etc... dan zorg je er toch voor dat je nóóit meer in contact komt met cocaine? Ik snap dat een verslaving niet is opgelost met 'gewoon niet meer doen', maar uiteindelijk draait het wel om doorzetten en niet toegeven, als je dan toch na zo'n enorme kans niet die kracht hebt... tja, sorry, maar dan ben je gewoon zwak. Grote kans dat ik net zo zwak zou zijn hoor, maar dat maakt het niet minder zwak.
Hij is niet zwak, hij heeft een zwakte. Hij heeft een fout gemaakt en hoeveel consequenties die fout ook heeft en hoe dom die fout ook was, het maakt hem geen zwakkeling.
Oud 13-10-2010, 16:26
Verwijderd
Middag dropjes. Vreselijke uni dag, maar de koffie erna met Medeia maakte veel, zo niet alles, goed <3.
Verwijderd
@ Andijvie, het is natuurlijk ook zwak, maar niet op de manier waarop Noodles het beredeneert.
Verwijderd
Oh ik had zo'n slimme vraag gesteld in de chat en hij komt maar niet door de moderatorronde
Oud 13-10-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Hij is niet zwak, hij heeft een zwakte. Hij heeft een fout gemaakt en hoeveel consequenties die fout ook heeft en hoe dom die fout ook was, het maakt hem geen zwakkeling.
Mja, ik vind dat het hem wel zwak maakt. Dat is niet per se meteen heel erg ofzo, maar dit vind ik toch wel zo'n big deal dat het invloed heeft op zijn persoon, niet alleen op dit punt. Als hij graag stiekem heel veel chocolade koekjes zou eten in bed, dan zou ik dat een 'zwakte' noemen, cocaine gebruiken na een enorme tweede kans vind ik van een andere orde.
Verwijderd
Gewoon nog drie keer stellen
Verwijderd
Ik ben het eens met N00dles en Andijvie.
Verwijderd
Citaat:
Nee, hier sla je wat mij betreft behoorlijk de plank mis.

'Dat kan je ook laten' zeg je. Maar dat is nou juist wat een verslaving inhoudt, dat je het niet kan laten. Dus ja, het is natuurlijk ook 'zwakte', die wordt veroorzaakt door 'ziekte'.
Een ziekte die in stand wordt gehouden door die zwakte, en die je notabene zelf veroorzaakt hebt.

Verslaving een ziekte noemen is een belediging voor alle werkelijke ziektes (kanker, MS, etc.) waar je écht niks aan kunt doen.

Citaat:
Vind je anorexia dan ook een zwakte?
Als je doelt op anorexia nervosa: in zekere zin heb je de genezing van die stoornis zelf in de hand, hoe moeilijk het ook kan zijn. In tegenstelling tot bijv. kanker.

Citaat:
En iemand een zwakkeling noemen vind ik nogal vreemd, en helemaal als je diegene helemaal niet kent. Als iemand een zwakte heeft, maakt dat diegene nog geen zwakkeling. Als iemand stom doet, maakt dat diegene nog geen stommerd.
Uh, jawel? Waarom zou je het anders een zwakte of een stomme actie noemen, als diegene niet daardoor een zwakkeling of stommerd is?
Oud 13-10-2010, 16:30
Verwijderd
Pff, ik ga dadelijk lotjes trekken voor Sinterklaas (ja, nu al) maar nu doet blijkbaar ook het vriendje van m'n zusje mee. Ik ken die jongen amper en bovendien schijnt hij eigenlijk een hekel aan surprise te hebben. Heb al gelijk geen zin meer...
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ik ben het eens met N00dles en Andijvie.
Verwijderd
Citaat:
Uh, jawel? Waarom zou je het anders een zwakte of een stomme actie noemen, als diegene niet daardoor een zwakkeling of stommerd is?
Omdat je met 'een zwakke actie' de actie veroordeelt, en met 'een zwakkeling' de persoon.
Oud 13-10-2010, 16:31
Verwijderd
Citaat:
Het duurt jaren voordat je van een verslaving af bent hoor. Door het gebruik van cocaine treden er neuroplastische processen op die 'cocaine' verbinden met vrij simpele bezigheden zoals een film kijken, sport, eten, etc. Op het moment dat je danmet een van die bezigheden bezig bent, krijg je automatisch behoefte aan cocaine. (Dit staat dus los van de directe verslaving)
Verwijderd
Citaat:
wat weinig, in de spits stond een advertentie: een wip, krijg je 75 euro. meer geld en in een half uurtje ben je wel klaar...
link? en wat bedoel je met een wip?

Citaat:
Wow waar je doe je dat, ik wil dat ook wel!
www.beloonjemening.nl

je wordt niet vaak uitgenodigd hoor, je moet bij elk onderzoek aan een bepaald profiel voldoen. Ik sta daar al 4 jaar ofzo ingeschreven en dit wordt mijn 3e onderzoek pas..maar goed, het is mooi meegenomen als je wel wordt uitgenodigd.
Verwijderd
Citaat:
Als je doelt op anorexia nervosa: in zekere zin heb je de genezing van die stoornis zelf in de hand, hoe moeilijk het ook kan zijn. In tegenstelling tot bijv. kanker.
Zoals ik al zei; kortzichtig.
En wtf, 'werkelijke ziektes'?
Oud 13-10-2010, 16:32
Verwijderd
N00dles, vind je dat psychische ziektes/stoornissen geen ziektes zijn maar zwaktes?
Oud 13-10-2010, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Nou blijkbaar heeft hij ergens in zijn hoofd een irrationele afweging gemaakt tussen "mja, ff scoren en snuiven, deze keer hou ik het wel in de hand" en "nee, NOOIT meer doen want ik weet wat de gevolgen zijn"

Iemand die niet in staat is om te leren van zijn fouten en toe te geven aan zijn drang, is zwak van geest.
Oud 13-10-2010, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Verslaving een ziekte noemen is een belediging voor alle werkelijke ziektes (kanker, MS, etc.) waar je écht niks aan kunt doen.
Nee, dit vind ik echt te kort door de bocht.
Oud 13-10-2010, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Het duurt jaren voordat je van een verslaving af bent hoor. Door het gebruik van cocaine treden er neuroplastische processen op die 'cocaine' verbinden met vrij simpele bezigheden zoals een film kijken, sport, eten, etc. Op het moment dat je danmet een van die bezigheden bezig bent, krijg je automatisch behoefte aan cocaine. (Dit staat dus los van de directe verslaving)
Dat weet ik, en dat is toch ook niet erg? Maar de stap naar vervolgens cocaine in je buurt krijgen (je komt niet per ongeluk in zo'n situatie, lijkt me) en het gebruiken is wel erg groot. Je kunt niet 'per ongeluk' een lijntje opsnuiven als je boodschappen aan het doen bent bijvoorbeeld. Daar zit altijd een bewuste handeling aan verbonden.
Oud 13-10-2010, 16:35
Verwijderd
Mweh ik ben 4x aan een reactie begonnen en toen heb ik besloten dat ik geen zin heb in deze discussie /random.
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik al zei; kortzichtig.
En wtf, 'werkelijke ziektes'?
Is het dan niet zo dat kanker je overkomt, terwijl een verslaving iets is waar je (aanvankelijk) zelf aan toegeeft?

Ooit heeft Yuri de domme beslissing genomen om ondanks de topsport (of juist door de topsport) toch cocaine te gebruiken, wetende dat het verslavend spul kan zijn (zo intelligent schat ik hem wel in). En dat heeft tot deze inmiddels vergevorderde verslaving geleid. Eigen schuld dus.
Verwijderd
Citaat:
Nou blijkbaar heeft hij ergens in zijn hoofd een irrationele afweging gemaakt tussen "mja, ff scoren en snuiven, deze keer hou ik het wel in de hand" en "nee, NOOIT meer doen want ik weet wat de gevolgen zijn"

Iemand die niet in staat is om te leren van zijn fouten en toe te geven aan zijn drang, is zwak van geest.
Je weet natuurlijk niet hoe het is gegaan.

We weten ook niet hoeveel en onder welke omstandigheden hij weer heeft gebruikt hè. Als het puur recreatief was, een keer per maand op een feestje, omdat hij dacht dat dat geen kwaad kon, dan vind ik dat ook best wel dom ja.

Als hij het heeft gedaan omdat zijn verslaving sterker was dan hijzelf vind ik het dus een ander verhaal.
Oud 13-10-2010, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Is het dan niet zo dat kanker je overkomt, terwijl een verslaving iets is waar je (aanvankelijk) zelf aan toegeeft?

Ooit heeft Yuri de domme beslissing genomen om ondanks de topsport (of juist door de topsport) toch cocaine te gebruiken, wetende dat het verslavend spul kan zijn (zo intelligent schat ik hem wel in). En dat heeft tot deze inmiddels vergevorderde verslaving geleid. Eigen schuld dus.
Dus als je longkanker krijgt omdat je teveel hebt gerookt, is dat ook geen echte ziekte?
Oud 13-10-2010, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Een ziekte die in stand wordt gehouden door die zwakte, en die je notabene zelf veroorzaakt hebt.
Je punt?
Citaat:
Jij vindt longkanker dus wel en geen ziekte op hetzelfde moment?
Citaat:

Onzin.
Oud 13-10-2010, 16:37
Verwijderd
Citaat:
N00dles, vind je dat psychische ziektes/stoornissen geen ziektes zijn maar zwaktes?
Nee, veel psychische ziektes/stoornissen zijn daadwerkelijk ziektes. Verslavingen vind ik daar tot op zekere hoogte niet onder vallen. Ooit, in den beginne, nog voor iemand verslaafd is, maakt hij/zij de keuze(!) om te gebruiken. Dat je dan verslaafd raakt, is dat je eigen schuld.

En een verslaving is te stoppen door het niet meer te doen. Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar iemand die echt wil genezen en gedisciplineerd is, zal het halen. Iemand die weer terugvalt, verliest het van de verslaving, en is dus zwak van geest, apparently.
Oud 13-10-2010, 16:37
Verwijderd
wat is deze titel zo, ik heb net een beoordeling gehad en het was bijzonder komisch want ik had een gigantisch dik onderzoeksdossier van uh, duizendmiljoenpagina's en dat vonden ze zo interessant dat de docenten maar tegelijk vragen bleven afvuren en dat ik zo stond van 'vraag 1, disdkjfjf, vraag 2 jskdfhjsdf, vraag 3 jsdfhjg, om terug te komen op vraag1, klsdfjhjsdf, en dat staat weer in verband met vraag 3 jdsfghjdsf'. Zo, de cijfers staan weer braaf op een lijstje en ik ben er weer vanaf en nu doe ik een dutje want iedereen vond dat ik eruit zag als een magere zieke hond en daarna ga ik lekker een biertje doen in de stad.
Oud 13-10-2010, 16:38
Verwijderd
oh jullie hebben hier een lelijke discussie, daar past mijn opmerking niet helemaal tussen maar toch.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten