Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2010, 14:13
Verwijderd
Citaat:
Bulstronk <3 die is ook zo goed gelukt in de film van Matilda. Precies zoals je haar had voorgesteld.
sowieso vind ik al die karakters uit de film heel goed gekozen.
Citaat:
Godver pip, ik dacht dat ik dubbel had gepost en snapte niet dat het knopje 'wijzigen' er niet was
Advertentie
Oud 16-10-2010, 14:14
Verwijderd
Citaat:
wat goed

laken --> julius caesar
Hehe. Best een goed plan
Oud 16-10-2010, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Ja, vooral ook pa en ma. Danny DeVito en Rhea Perlman <3 Ook zo gaaf dat die in het echt ook getrouwd zijn
Oud 16-10-2010, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Ja, vooral ook pa en ma. Danny DeVito en Rhea Perlman <3 Ook zo gaaf dat die in het echt ook getrouwd zijn
echt? dat wist ik niet, vond ze in de film al zo geniaal bij elkaar passen
Oud 16-10-2010, 14:20
Verwijderd
Hoeveel weken ben je nu Moz?
Oud 16-10-2010, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Je zal maar gevraagd worden voor zo'n rol, dan ben je toch in eerste instantie keihard beledigd
Ja, dat zei ik ook al eens toen we die film keken.

Citaat:
Klopt ja. Vooral Bulstronk, papa en mama... maar ook Matilda en Miss Honey vind ik sterk

Citaat:
En je ziet gewoon het plezier dat van die film afspat, van de regisseur (Danny DeVito) en van de spelers. Die film is volgens mij met zoveel liefde en plezier gemaakt, dat zie je echt aan alles <3
Oud 16-10-2010, 14:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nou, ik had me ze als kind allemaal heul anders voorgesteld, namelijk Engels. Maar ja. Wel een goede film verder.
Oud 16-10-2010, 14:22
Verwijderd
Citaat:
echt? dat wist ik niet, vond ze in de film al zo geniaal bij elkaar passen
Ja al zowat 30 jaar idd, dat huwelijk is vast geweldig tof en humorvol en zo
Oud 16-10-2010, 14:24
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik had me ze als kind allemaal heul anders voorgesteld, namelijk Engels. Maar ja. Wel een goede film verder.
Hm, las je het boek dan ook in het Engels als kind?
Oud 16-10-2010, 14:25
Verwijderd
hoe voeg ik mijn last.fm toe aan mijn facebook?
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hm, las je het boek dan ook in het Engels als kind?
Nee, maar het viel me wel op dat ze Amerikaans waren.
Verwijderd
Citaat:
Ja al zowat 30 jaar idd, dat huwelijk is vast geweldig tof en humorvol en zo
Daar zou ik maar niet vanuit gaan. Ze vechten elkaar vast de tent uit, gaan vreemd, hebben een alcoholprobleem, you name it.
Oud 16-10-2010, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Daar zou ik maar niet vanuit gaan. Ze vechten elkaar vast de tent uit, gaan vreemd, hebben een alcoholprobleem, you name it.
niks daarvan
Oud 16-10-2010, 14:26
Verwijderd
Ik vind het juist heel gaaf dat het prima binnen het Amerikaanse valt. Met marshmellows als avondeten en M&M's als ontbijt
Oud 16-10-2010, 14:27
Verwijderd
Die Mathilda leek heel erg op m'n nichtje.

Maar Moz, hoeveel weken ben je nu knocked up?
Oud 16-10-2010, 14:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind het juist heel gaaf dat het prima binnen het Amerikaanse valt. Met marshmellows als avondeten en M&M's als ontbijt
Ja, het is natuurlijk prima. Volgens mij is de enige Dahlfilm die niet Amerikaans is die van Daantje, en ik vind ze allemaal wel goed. Vooral The Witches.
Oud 16-10-2010, 14:29
Verwijderd
Over Danny DeVito geproken: It's always sunny in Philadelphia!

Een serie die dit als riedeltje heeft móet wel gaaf zijn.
En dat is ook zo. Hierbij zie je ook dat ze vette pret hebben tijdens het filmen. De drie mannelijke hoofdrolspelers hebben de serie zelf bedacht en geschreven, en een van hen is inmiddels getrouwd met de vrouwelijke hoofdrolspeler. Danny DeVito speelt er ook in sinds seizoen twee. het zesde seizoen is net begonnen. Oh ja mijn signatuur is ook hiervan.
Oud 16-10-2010, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Die Mathilda leek heel erg op m'n nichtje.

Maar Moz, hoeveel weken ben je nu knocked up?
30 weken! en twee dagen.
Citaat:
Ja, het is natuurlijk prima. Volgens mij is de enige Dahlfilm die niet Amerikaans is die van Daantje, en ik vind ze allemaal wel goed. Vooral The Witches.
Die heb ik nooit gezien! Ik ben benieuwd naar de opperheks
Oud 16-10-2010, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Daantje de Wereldkampioen is ook wel echt een prachtige film. Met Jeremy Irons en zijn zoontje <3
The Witches is ook gaaf ja. Maar dat vond Roald Dahl zelf ABSOLUUT NIET (door het einde)
Oud 16-10-2010, 14:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
Die heb ik nooit gezien! Ik ben benieuwd naar de opperheks
Daar was ik als kind verliefd op, in mensengedaante dan. Angelica Huston. Maar ze is wel minder eng dan in het boek, en het contrast tussen mensengedaante en heksengedaante is veel kleiner, wat ik jammer vond.
Oud 16-10-2010, 14:36
Verwijderd
De GVR is ook briljant in de tekenfilm. Sophie is daar alleen héél irritant in
Oud 16-10-2010, 14:38
Verwijderd
Ik heb natuurlijk weer heel veel nachtmerries gehad over de opperheks.
Verwijderd
ik heb echt helemaal niets niets niets niets met roald dahl.
Verwijderd
en ook niet met quentin blake.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hoe kán dat nou.
Oud 16-10-2010, 14:39
Verwijderd
The Witches <3.

Ik kijk naar filmpjes van Lowlands en ik heb er alweer weer zo'n zin in!
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, dat weet ik nog. Een dom wicht.
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
en ook niet met quentin blake.
Je bent niet goed bij je hoofd!
Oud 16-10-2010, 14:41
Uice
Uice is offline
Ik dacht altijd dat gave mensen sowieso Roald Dahl hadden gelezen als kind, en niet-gave mensen over het algemeen niet. Het leek me een van de belangrijkste factoren voor je uiteindelijke persoonlijkheid.
Verwijderd
Ook niet met zijn gewone (nonkinder)boeken?

Roald Dahl is met enorm grote voorsprong mijn allerliefstelievelingsschrijver ooit <3
Verwijderd
ja ik word er al genoeg om verketterd hoor. Het is een stukje dat ik mis geloof ik, zoals andere mensen een oorlel missen.
Verwijderd
misschien dat ik de boeken wel kon waarderen, dat weet ik niet meer, maar van de tekeningen werd ik oprecht boos.
Oud 16-10-2010, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht altijd dat gave mensen sowieso Roald Dahl hadden gelezen als kind, en niet-gave mensen over het algemeen niet. Het leek me een van de belangrijkste factoren voor je uiteindelijke persoonlijkheid.
Oud 16-10-2010, 14:43
Verwijderd
Citaat:
misschien dat ik de boeken wel kon waarderen, dat weet ik niet meer, maar van de tekeningen werd ik oprecht boos.
Ja maar jeeeezus - ik ben het daar ook niet mee eens hoor, want ik vind ze fantastisch - daar kan Roald Dahl toch weinig aan doen?
Verwijderd
Citaat:
oh ja die stem is zo vervelend.
Citaat:
Ik heb natuurlijk weer heel veel nachtmerries gehad over de opperheks.
ja daar was ik ook een beetje bang voor.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja maar jeeeezus - ik ben het daar ook niet mee eens hoor, want ik vind ze fantastisch - daar kan Roald Dahl toch weinig aan doen?
Nou, die werden wel heel erg in overleg gemaakt, die illustraties.
Oud 16-10-2010, 14:44
Verwijderd
Joris en de geheimzinnige toverdrank is nog nooit verfilmd toch? En De Griezels? (vooral die laatste vond ik ook briljant trouwens)
Oud 16-10-2010, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Nou, die werden wel heel erg in overleg gemaakt, die illustraties.
Maar goed, dat staat verder los van z'n schrijftalent lijkt me zo.

Maar ik vraag me wel serieus af waar je dan zo boos van werd. Ik vind de illustraties echt behoorlijk gaaf.
Verwijderd
Ik zag trouwens laatst wenskaarten met tekeningen van Quentin Blake erop. Jammer dat ze heel duur waren en ik geen nuttige bestemming voor ze kon bedenken.
Verwijderd
ik speelde ook soms joris en de toverdrank bij m'n oma (want die lette nooit op). lekker alles wat een beetje vloeibaar was bij elkaar gooien
Uice
Uice is offline
Citaat:
Joris en de geheimzinnige toverdrank is nog nooit verfilmd toch? En De Griezels? (vooral die laatste vond ik ook briljant trouwens)
Nee, dat lijkt me ook heel moeilijk. Briljante boeken wel, allebei.

En Rotbeesten, daar had ik een videoband van waarop Loes Luca en Gert-Jan Dröge ze voorlazen.
Oud 16-10-2010, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Met die vogeltaart, met al die vogelpootjes die eruitstaken <3
Oud 16-10-2010, 14:47
Verwijderd
Citaat:
ja alsof ik als kind wat had aan die boodschap
Oud 16-10-2010, 14:47
Verwijderd
En Ieorg Idur natuurlijk <3 Zo heb ik toen onze - inmiddels overleden - schildpad genoemd.
Oud 16-10-2010, 14:48
Verwijderd
Citaat:
ja alsof ik als kind wat had aan die boodschap
Ja, alsof je nu niet oud en wijs genoeg bent om dan te bedenken dat het raar is om met die motivatie te zeggen dat je niets met Roald Dahl hebt
Verwijderd
Ik heb een Roald Dahl-memoryspel. De Hema heeft heel veel spullies. Do want.
Uice
Uice is offline
Citaat:
En Ieorg Idur natuurlijk <3 Zo heb ik toen onze - inmiddels overleden - schildpad genoemd.
Oh ja.

Mijn broer en zijn vriendin hebben hun dochter een beetje naar Sofie vernoemd.
Oud 16-10-2010, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Ja, alsof je nu niet oud en wijs genoeg bent om dan te bedenken dat het raar is om met die motivatie te zeggen dat je niets met Roald Dahl hebt
ik heb het hier over hoe ik het in mijn jeugd heb ervaren he? Ik heb niets met Roald Dahl want ik vond het als kind niet tof en ik heb het sindsdien niet meer aangeraakt.
Oud 16-10-2010, 14:49
Verwijderd
Het zoontje van mijn nicht is vernoemd naar Daantje de Wereldkampioen <3
Oud 16-10-2010, 14:50
Verwijderd
Citaat:
ik heb het hier over hoe ik het in mijn jeugd heb ervaren he? Ik heb niets met Roald Dahl want ik vond het als kind niet tof en ik heb het sindsdien niet meer aangeraakt.
Inhalen dan!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten