Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2010, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Maakt het in dit geval uit? Jij zegt dat alle angst door ouders kan worden weggenomen. Dat is niet waar. Mijn angst voor spinnen is daar een (van de vele) voorbeeld(en) van.
Ik heb nergens gezegd dat ouders álles kunnen repareren maar wel dat ze veel meer invloed hebben dan je denkt.
Advertentie
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
waar doe ik dat? Ik vind de Sint/kindjes discussie hetzelfde als de Reclame/vrouwen discussie. De een heeft er geen probleem mee, de ander wel. Dat krijg je in een kapitalistisch land.
Waarop ik zei: maar nu doe je net alsof dat over dezelfde mensen gaat. En met deze post: "Dat als je de betreffende Sint-poster zo erg vindt er nog wel duizend andere zaken zijn die manipulerend, bedriegend en als kwetsend te ervaren zijn. Zoals bijvoorbeeld de overdaad aan "lekkere wijven" in reclames wat weer voor een verstoord beeld zorgt bij vrouwen die daar vatbaar voor zijn." doe je dat in feite weer. En daar wil ik graag afstand van nemen.
Verwijderd
Citaat:
Maar het ''ik-ervaring'' verhaal gaat hier echt niet in op. Misschien waren jij en stefenootje met je ''ik-ervaring'' verhalen wel de meest labiele en zwak-emotionele kinderen in Nederland op dat moment.
Het is geen argument om de poster niet te doen.

(en dit is natuurlijk heerlijk overdreven en ben nou maar niet op jullie teentjes getrapt )
Oh nee hoor, ik ben helemaal niet op m'n teentjes getrapt.

De poster mag er wat mij betreft ook best komen. Niet van harte, maar toch.

Waar het mij om gaat, is dat ik hier een hele hoop ondoordachte en redelijk domme uitspraken heb gezien, die getuigen van weinig kennis van kinderen.
Oud 20-10-2010, 22:06
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat ouders álles kunnen repareren maar wel dat ze veel meer invloed hebben dan je denkt.
Niet dan ik denk hoor. Ouders hebben eng veel invloed. Maar je doet wel net alsof ze alles kunnen repareren "kinderen zijn naief en geloven je toch wel".. nou mwah. Ik was in ieder geval niet een kind dat alles maar geloofde wat mijn ouders zeiden. Al op vrij jonge leeftijd vond ik dat mijn ouders ook gewoon mensen waren net als ik, maar dan een paar jaar ouder.
Oud 20-10-2010, 22:07
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Alle jonge kinderen die ik ken zouden het niet herkennen.
en dát doet dommelsch drinken dus met het nageslacht!

heineken <3
Verwijderd
Citaat:

Waar het mij om gaat, is dat ik hier een hele hoop ondoordachte en redelijk domme uitspraken heb gezien, die getuigen van weinig kennis van kinderen.
Ik vind het wel meevallen. Ik heb juist het gevoel dat jullie het abstract denken van de kinderen overschatten en de goedgelovigheid en ''papa-weet-alles'' onderschatten.
Verwijderd
Citaat:

heineken <3

Van heineken krijg je bange, labiele kindertjes
Carn
Carn is offline
Citaat:
Waarop ik zei: maar nu doe je net alsof dat over dezelfde mensen gaat. En met deze post: "Dat als je de betreffende Sint-poster zo erg vindt er nog wel duizend andere zaken zijn die manipulerend, bedriegend en als kwetsend te ervaren zijn. Zoals bijvoorbeeld de overdaad aan "lekkere wijven" in reclames wat weer voor een verstoord beeld zorgt bij vrouwen die daar vatbaar voor zijn." doe je dat in feite weer. En daar wil ik graag afstand van nemen.
ik denk dat de woorden als wel duidelijk genoeg waren dat het niet persoonlijk gericht was. Mijn strekking was dat als het over kindjes gaat dat het opeens boe en ba en evil is terwijl er, in mijn mening, dus veel sociaal/psychologisch gezien ergere dingen plaatsvinden in de reclamewereld.
Verwijderd
Citaat:
Arm meisje toch
Juh
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik vind het wel meevallen. Ik heb juist het gevoel dat jullie het abstract denken van de kinderen overschatten en de goedgelovigheid en ''papa-weet-alles'' onderschatten.
misschien ken jij gewoon alleen maar domme kinderen
Oud 20-10-2010, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Niet dan ik denk hoor. Ouders hebben eng veel invloed. Maar je doet wel net alsof ze alles kunnen repareren "kinderen zijn naief en geloven je toch wel".. nou mwah. Ik was in ieder geval niet een kind dat alles maar geloofde wat mijn ouders zeiden. Al op vrij jonge leeftijd vond ik dat mijn ouders ook gewoon mensen waren net als ik, maar dan een paar jaar ouder.
Als jij dat besef had zou jij die poster dusdanig eng gevonden hebben dat je er 's nachts van wakker lag?
Oud 20-10-2010, 22:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ik denk dat de woorden als wel duidelijk genoeg waren dat het niet persoonlijk gericht was. Mijn strekking was dat als het over kindjes gaat dat het opeens boe en ba en evil is terwijl er, in mijn mening, dus veel sociaal/psychologisch gezien ergere dingen plaatsvinden in de reclamewereld.
Oh maar met dat laatste ben ik het helemaal eens. De reclamewereld is nasty. Maar ik vind de sint-poster wel erg, maar de vrouwen niet. Dat ligt voor mij ook helemaaaaal niet in dezelfde categorie dus ik vond de link nogal vreemd.
Oud 20-10-2010, 22:09
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Van heineken krijg je bange, labiele kindertjes
maar ze herkennen sinterklaas tenminste!!!!!11!
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Als jij dat besef had zou jij die poster dusdanig eng gevonden hebben dat je er 's nachts van wakker lag?
Ja. Ik wel.
Verwijderd
Ik heb trouwens zowel als juf als als oppasmoeder al wel eens een kindje bij me gehad die het had over een enge film of een eng boek of plaatje of whatever. Even geruststellen en zeggen dat het allemaal niet echt is, helpt op dat moment in elk geval prima. Je moet kinderen gewoon zeggen hoe het zit. Niet ze ervoor behoeden of vage verhaaltjes over gemene broers ophangen ofzo.
Verwijderd
Waren er hier maar een paar kinderen onder de 6 aan wie het konden vragen. Een representatief aantal.

Wat we nu doen is ook maar een end in de rondte lullen natuurlijk!
Verwijderd
Citaat:
Johan Nijenhuis kan zich beter druk maken om zijn eigen "films", die nog veel meer schade berokkenen bij kinderen in de puberteit
Verwijderd
Citaat:

heineken <3
In Twente lachen alle kinderen om die poster. Dát doet Grolsch met het nageslacht; Harde bazen maken van kinderen.
Oud 20-10-2010, 22:10
Verwijderd
Citaat:
maar ze herkennen sinterklaas tenminste!!!!!11!
Daar heb je later ook zoveel aan
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
In Twente lachen alle kinderen om die poster. Dát doet Grolsch met het nageslacht; Harde bazen maken van kinderen.
harde bazen met een twents accent ja
Verwijderd
Citaat:
Ik heb trouwens zowel als juf als als oppasmoeder al wel eens een kindje bij me gehad die het had over een enge film of een eng boek of plaatje of whatever. Even geruststellen en zeggen dat het allemaal niet echt is, helpt op dat moment in elk geval prima. Je moet kinderen gewoon zeggen hoe het zit. Niet ze ervoor behoeden of vage verhaaltjes over gemene broers ophangen ofzo.
Aan de ene kant vind ik dat ook, aan de andere kant... denk jij niet dat sommige kinderen zo'n rijke fantasie hebben (zeker rond Sinterklaastijd) dat ze die uitleg min of meer naast zich neer leggen? Zeker als ze ;s avonds in hun bedje gaan liggen nadenken?
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat ligt voor mij ook helemaaaaal niet in dezelfde categorie dus ik vond de link nogal vreemd.
Voor mij is dat dus wel dezelfde categorie .
Verwijderd
Citaat:
misschien ken jij gewoon alleen maar domme kinderen
Pff

Maar wel heel veel! Want lesgeven op Basis/Kader niveau
Verwijderd
Citaat:
Ja. Ik wel.
Ik ook.
Verwijderd
Christ ik wist niet dat Nijenhuis van Costa! en meer van die gedrochten is
Oud 20-10-2010, 22:11
Verwijderd
Ik denk trouwens dat ze er wel Sinterklaas in herkennen in die poster, maar waarschijnlijk niet meteen zien dat hij een horrorkop en een enge staf heeft.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Je moet kinderen gewoon zeggen hoe het zit. Niet ze ervoor behoeden of vage verhaaltjes over gemene broers ophangen ofzo.
Lullig hoor van je, mijn broer heeft zich verhangen. Moet je dit nu weer openbaar hier neerzetten
Verwijderd
Citaat:
harde bazen met een twents accent ja
Vrouwen met een twents accent
Oud 20-10-2010, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Lullig hoor van je, mijn broer heeft zich verhangen. Moet je dit nu weer openbaar hier neerzetten
Verwijderd
Citaat:
Ja. Ik wel.
Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Bij ons in de klas zou precies één persoon het eng gevonden hebben.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Voor mij is dat dus wel dezelfde categorie .
Dat kan, maar waag het niet te denken dat ik dan bij beide hoor

Citaat:
Pff

Maar wel heel veel! Want lesgeven op Basis/Kader niveau
Nou, zie je wel

Citaat:
Ja En op dat gebied ben ik het ook helemaal met Uice eens. Behalve dan dat mensen die costa kijken, oud genoeg zijn om daarvoor te kiezen. En kindjes van 4 die iedere dag op weg naar school langs een poster moeten lopen niet
Carn
Carn is offline
Citaat:
ja, een soort Michael Bay, maar dan uh..Nederlands, zonder explosies, met mindere acteurs en een nog zwakzinniger script
Verwijderd
Citaat:
Arme man heeft gewoon nooit succes gekend en is daarom gefrustreerd
Oud 20-10-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Bij ons in de klas zou precies één persoon het eng gevonden hebben.
En dat weet je omdat in je in groep 2 een enquête hebt gehouden, en iedereen eerlijk antwoordde?
Verwijderd
Citaat:
Aan de ene kant vind ik dat ook, aan de andere kant... denk jij niet dat sommige kinderen zo'n rijke fantasie hebben (zeker rond Sinterklaastijd) dat ze die uitleg min of meer naast zich neer leggen? Zeker als ze ;s avonds in hun bedje gaan liggen nadenken?
Die leggen ze niet naast zich neer, er treedt dan gewoon iets geks/irrationeels op als ze 's avonds in hun bedje liggen en er alsnog naar van gaan dromen. Maar dat geldt voor alles waar kinderen (en volwassenen!) zichzelf bang mee kunnen maken.
Verwijderd
Citaat:
En dat weet je omdat in je in groep 2 een enquête hebt gehouden, en iedereen eerlijk antwoordde?
Deed jij dat niet dan?
Oud 20-10-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 8 jaar met die lui in een klas gezeten, denk je dan niet dat je die personen een beetje kent?

Edit: Buiten dat precies wat Archont zegt. Mijn argument is even geldig als het jouwe.
Verwijderd
Waren er hier maar een paar kinderen onder de 6 aan wie het konden vragen. Een representatief aantal.

Verwijderd
Citaat:
Ik heb 8 jaar met die lui in een klas gezeten, denk je dan niet dat je die personen een beetje kent?
Kom op, mensen vertellen doorgaans niet alles over hun angsten, dat moet je toch kunnen begrijpen.
Oud 20-10-2010, 22:15
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik kreeg ook nachtmerries over doornroosje, ookal wist ik dat het niet echt was.
Juist ja.

Citaat:

Juist ja.

O, en 'doe niet zo suf' is de winnaar van vanavond.
Verwijderd
Citaat:
Ik volg je grapje niet helemaal.
Verwijderd
Alles is zo'n beetje wel gezegd. Maar ik vind de mensen die tegen de poster zijn vooral argumenten hebben met: ''ik vond het vroeger wel eng''. Beetje zwak.

De mensen die vóór de poster zijn hebben goed doordachte argumenten gebaseerd op de psych van een kind. Het abstracte denkvermogen. En het ingrijpen van de ouders.

Ik zie een duidelijke winnaar.

Zullen we het nu over iets anders hebben?
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Juist ja.

Juist ja.

O, en 'doe niet zo suf' is de winnaar van vanavond.
Wauw. Sterke post hoor
Verwijderd
Citaat:
Kom op, mensen vertellen doorgaans niet alles over hun angsten, dat moet je toch kunnen begrijpen.
Nou goed, als het zo moet; Ja ik heb een enquête gehouden maar de resultaten daarvan post ik pas hier als jij jouw onderzoek hebt gepost.
Oud 20-10-2010, 22:16
Verwijderd
Citaat:

67% van de statistiek op internet is verzonnen
Geel
Geel is offline
Citaat:
Wauw. Sterke post hoor
Citaat:
Alles is zo'n beetje wel gezegd. Maar ik vind de mensen die tegen de poster zijn vooral argumenten hebben met: ''ik vond het vroeger wel eng''. Beetje zwak.

De mensen die vóór de poster zijn hebben goed doordachte argumenten gebaseerd op de psych van een kind. Het abstracte denkvermogen. En het ingrijpen van de ouders.

Ik zie een duidelijke winnaar.

Zullen we het nu over iets anders hebben?
Verwijderd
Die nieuwe smaak van Lays: Joppie-smaak.

Ik vind er niet veel aan, jullie?
Verwijderd
Citaat:
Wauw. Sterke post hoor
Als er een knopje "Nomineer voor post van het jaar" zou zijn zou ik geklikt hebben
Lorelei
Lorelei is offline
Oeh, nog zo'n sterke Je bent echt op dreef.
Verwijderd
Citaat:
Maar waarom is dat zo zwak dan? Als wij dat vroeger eng vonden kunnen we er toch vanuit gaan dat er nu ook heus kinderen zijn die het eng vinden?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten