Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2010, 14:50
Verwijderd
Citaat:
ik vertrouw voorlopig geen chinezen meer.
Nouja, dat is eigenlijk geen nieuws. In de meeste Chinese-Kantonese restaurants in Nederland (nouja, het hele Westen) wordt ook slechts de westerse variant van de Chinese keuken geserveerd die voornamelijk gebaseerd is op vlees. In de traditionele Chinese keuken ligt de nadruk vooral op groente. En dan bedoel ik niet tjaptjoy.
Advertentie
Oud 28-10-2010, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Oh, dan is het wel jammer ja
Ja, en het is sowieso wazig want nu word ik dus gewoon op een gegeven moment gebeld met 'ja hoi, morgen begin je', en dat is zo onzeker!

Maargoed.
Oud 28-10-2010, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Nouja, dat is eigenlijk geen nieuws. In de meeste Chinese-Kantonese restaurants in Nederland (nouja, het hele Westen) wordt ook slechts de westerse variant van de Chinese keuken geserveerd die voornamelijk gebaseerd is op vlees. In de traditionele Chinese keuken ligt de nadruk vooral op groente. En dan bedoel ik niet tjaptjoy.
maar ik hou van vlees.
Oud 28-10-2010, 14:52
Verwijderd
Citaat:
maar ik hou van vlees.
Er is niks mis mee om Westers-Chinees lekker te vinden, het is gewoon anders dan wat je in China op je bord krijgt. Schijnt.
Oud 28-10-2010, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Er is niks mis mee om Westers-Chinees lekker te vinden, het is gewoon anders dan wat je in China op je bord krijgt. Schijnt.
volgende meet in china? dan doe ik mee
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Deze blijft het mooist. Het hele verhaal dan.
alsof je een spiegel voorgehouden wordt!!!!!!!!!!
het is sowieso echt een gigantisch feestje van herkenning! Ha een gigantisch feestje. malle woorden.
Verwijderd
Er is eigenlijk ook niet zoiets als dé Chinese keuken. Net zoals er niet zoiets als dé Europese keuken is. China is nogal groot. Maar wat we in Nederland in Chinese restaurants eten, is vooral gebaseerd op Indonesische gerechten, dus dat heeft echt helemaal niets met Chinees te maken
Verwijderd
Citaat:
maar ik hou van vlees.
Ja, ik ook, maar daar gaat het niet om. Als je maar niet denkt dat je écht Chinees eet
Verwijderd
Citaat:
Dat zal een eenzame meet worden, ben ik bang!
Oud 28-10-2010, 14:54
Verwijderd
oke nu heb ik wel dat punt bereikt waarop ik iets MOET eten. Maar het enige dat ik heb wilde ik bewaren voor het avondeten dus dat zal vanavond weer improviseren worden
Oud 28-10-2010, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ook, maar daar gaat het niet om. Als je maar niet denkt dat je écht Chinees eet
ook niet als je met stokjes eet?

of komt er nu weer een heel stuk dat eten met stokjes onzin is.
Verwijderd
Citaat:
Onze Eten&Drinken-toetjesvriend heeft wel eens gesteld dat je van elke week Chinees eten bestellen niet dik kan worden, want 'Chinezen zijn bijna nooit dik en die eten dat elke dag'
Verwijderd
Citaat:
Nouja, er zijn in Nederland wel traditionele Chinese restaurants die authentiek (voor zover mogelijk) Chinese gerechten serveren. Veelal in de grote steden, denk ik.
Verwijderd

En dit idee heb ik een keer helemaal zelf bedacht maar blijkbaar ben ik niet de enige ;x
Spoiler want veel
Spoiler
Oud 28-10-2010, 14:56
Verwijderd
Citaat:

In het deel van China waar ik ben geweest (Shanghai en Hangzou) eten ze wel gewoon allemaal met stokjes
Maar in Beijng schijnt de vork dan weer aan een grote opmars bezig te zijn.
Verwijderd
Citaat:
Onze Eten&Drinken-toetjesvriend heeft wel eens gesteld dat je van elke week Chinees eten bestellen niet dik kan worden, want 'Chinezen zijn bijna nooit dik en die eten dat elke dag'
<3
Verwijderd
Citaat:
Nouja, er zijn in Nederland wel traditionele Chinese restaurants die authentiek (voor zover mogelijk) Chinese gerechten serveren. Veelal in de grote steden, denk ik.
ik woon in een dorpje waar de enige chinees een snackbar heeft.
Verwijderd
Citaat:

In China eten ze heus wel met bestek tegenwoordig. Maar stokjes worden ook gebruikt.
Oud 28-10-2010, 14:57
Verwijderd
Kunnen jullie met stokjes eten?
Oud 28-10-2010, 14:57
Verwijderd

Die maker van Hyperbole and a Half is nog een lekker ding ook Als dit maar niet haar neutrale gezicht is.
Oud 28-10-2010, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Kunnen jullie met stokjes eten?
Ja hoor, da's niet moeilijk
Verwijderd
Citaat:
het is sowieso echt een gigantisch feestje van herkenning! Ha een gigantisch feestje. malle woorden.
Ja, ook die met de social awkward situaties en de Sneaky hate spiral

http://hyperboleandahalf.blogspot.co...te-spiral.html
Verwijderd
Hyperbole and a half heeft veel dingen die herkenbaar zijn, ja Al blijven de tekeningen de voornaamste charme. Lekker lelijke tekeningen <3
Oud 28-10-2010, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Oja, is dat die van de vlaflips enzo? Wie is dat ook weer? Ik kom nooit op E&D
Oud 28-10-2010, 14:59
Verwijderd
Citaat:
In China eten ze heus wel met bestek tegenwoordig. Maar stokjes worden ook gebruikt.
Nou in het vliegtuig van Shanghai naar Amsterdam zaten toch wel een heel aantal Chinezen die grote moeite hadden met het gebruik van mes en vork. Ze wisten echt niet wat ze er nou mee moesten behalve met de vork in het eten prikken, en dat gaat zo moeilijk met overgare vliegtuigmaaltijden, dan valt het meteen weer van de vork af. Je mes gebruiken om het eten op de vork te schuiven was een onbekend concept en is door stewardessen aan verschillende mensen voorgedaan.

Lepels en messen kennen ze natuurlijk wel, die heb je nodig om te koken en soep te eten.
Oud 28-10-2010, 15:01
Verwijderd
Vorken zijn echt onwaarschijnlijk handig. De kan ermee prikken, prakken, pieren, porren, het als lepel gebruiken. Haast alles is makkelijker met een vork.
Verwijderd
Do you make a living doing this?

As of April 2010, yes. I finally make enough money from ads, merchandise and a part time online writing job to support myself. This is the first time in my life that I've been happy with my job.

OMG, toen schreef ik me in bij de KvK. Ik voel me connected
Verwijderd
Citaat:
Nou in het vliegtuig van Shanghai naar Amsterdam zaten toch wel een heel aantal Chinezen die grote moeite hadden met het gebruik van mes en vork. Ze wisten echt niet wat ze er nou mee moesten behalve met de vork in het eten prikken, en dat gaat zo moeilijk met overgare vliegtuigmaaltijden, dan valt het meteen weer van de vork af. Je mes gebruiken om het eten op de vork te schuiven was een onbekend concept en is door stewardessen aan verschillende mensen voorgedaan.

Lepels en messen kennen ze natuurlijk wel, die heb je nodig om te koken en soep te eten.
dus in shanghai altijd je vork op zak hebben?
Oud 28-10-2010, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Vorken zijn echt onwaarschijnlijk handig. De kan ermee prikken, prakken, pieren, porren, het als lepel gebruiken. Haast alles is makkelijker met een vork.
zelfverdediging.
Oud 28-10-2010, 15:02
Verwijderd
Citaat:
zelfverdediging.
Dat ook. Of vissen vangen op de neanderthaler-manier.
Oud 28-10-2010, 15:03
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Die maker van Hyperbole and a Half is nog een lekker ding ook Als dit maar niet haar neutrale gezicht is.

Deze had ze gemaakt voor iemand die haar uitschold op 'r site, maar jij kan 'm vast ook waarderen.
Verwijderd
Ik heb 1x vrij traditioneel Chinees gegeten op een bruiloft (geen idee uit welk deel van China de familie kwam, maar er werd de hele tijd gezegd dat het traditioneel Chinees eten was voor op een bruiloft ). Van haaievinnensoep tot een soort van rare, groene peesjes van kippenpoten. En overal zat een soort gelei door. Hmm... Oh, en er was geen bestek aanwezig, alleen van die chineese lepels (meer een soort mini-kommetjes met een steel ), dus voor onhandige hollanders werden van die knijpertjes gemaakt van twee stokjes
Verwijderd
Citaat:
dus in shanghai altijd je vork op zak hebben?
In restaurants hebben ze wel een aantal vorken voor toeristen of je leert gewoon met stokjes eten. Of je eet alles met zo'n porseleinen soeplepeltje.
Oud 28-10-2010, 15:04
Verwijderd
Ik vind het grappig dat ze zoveel jassen aan heeft.
Verwijderd
Of met je handen!
Verwijderd
Citaat:
In restaurants hebben ze wel een aantal vorken voor toeristen of je leert gewoon met stokjes eten. Of je eet alles met zo'n porseleinen soeplepeltje.
geweldig. ik ga met stokjes leren eten.

ik ben nu weer helemaal up-to-date over chinezen.
Oud 28-10-2010, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Of met je handen!
soep met je handen.
Verwijderd
de deurbel gaat maar ik ben het zat om de deur altijd open te doen want gisteren was het ook drie keer raak en drie keer kon ik de desbetreffende persoon voor de deur niet verstaan omdat ze allemaal niet helemaal sjuust waren (een niet sjuuste postbode, een niet sjuuste reparateur en een niet sjuuste restcategorieman) dus ik doe net alsof ik de deurbel niet hoor. Ik hoor hem niet. Niet.
Verwijderd
Citaat:
soep met je handen.
Ja, dat je de kom optilt en aan je lippen zet
Oud 28-10-2010, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat je de kom optilt en aan je lippen zet
ik dacht dat je bedoelde met je handen een kommetje maken en alleen de soep naar je lippen brengen.
Oud 28-10-2010, 15:07
Verwijderd
Citaat:
ik dacht dat je bedoelde met je handen een kommetje maken en alleen de soep naar je lippen brengen.
Dat is minder praktisch.
Verwijderd
Ik moet nog steeds boodschappen doen
Verwijderd
In Shanghai en Hangzou was het eten vooral zeevis met oestersaus en paddestoelen met oestersaus en kip met oestersaus en een hard soort tofu met oestersaus. En aubergine met knoflook. Bij elke maaltijd werd rijst geserveerd en een soort heel dunne soep met wat bosuitjes en tomaten erin, die bedoeld was voor ná de vlees/groentegerechten. En na het eten kregen we overal watermeloen
De oestersaus kwam na een week wel een beetje mijn neus uit.

Maar mijn ouders zijn ook een aantal keer in een andere regio geweest, in het binnenland, ik kom even niet op de naam. En daar was het eten weer totaal anders.
Oud 28-10-2010, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Dat is minder praktisch.
je zou maar schrikken.
Oud 28-10-2010, 15:08
Verwijderd
wutt jullie gaan opeens snel zeg
Oud 28-10-2010, 15:09
Verwijderd
Citaat:
de deurbel gaat maar ik ben het zat om de deur altijd open te doen want gisteren was het ook drie keer raak en drie keer kon ik de desbetreffende persoon voor de deur niet verstaan omdat ze allemaal niet helemaal sjuust waren (een niet sjuuste postbode, een niet sjuuste reparateur en een niet sjuuste restcategorieman) dus ik doe net alsof ik de deurbel niet hoor. Ik hoor hem niet. Niet.
ik ben zelfs een koptelefoon gaan halen om het geloofwaardiger maken dat ik de deurbel niet hoorde, voor als de 'waarom-doe-je-de-deur-niet-open' politie via het raam naar binnen komt
Verwijderd
Citaat:
Ik moet nog steeds boodschappen doen [afbeelding]
Dan ga je dat doen! Door eerst rustig te wennen aan het idee: straks ga ik boodschappen doen *diep ademhaalt* en dat is he-le-máál niet erg. Misschien kom ik nog wat kennissen tegen! Dat zou leuk zijn. En thuiskomen is ook leuk. *weer diep ademhaalt* over vijf minuten ga ik mijn schoenen aantrekken. En dan weer even vijf minuten niks doen om te acclimatiseren. Dan mijn jas. Dan sleutels pakken. En dan ben je eigenlijk al half onderweg!
Verwijderd
Citaat:
In Shanghai en Hangzou was het eten vooral zeevis met oestersaus en paddestoelen met oestersaus en kip met oestersaus en een hard soort tofu met oestersaus. En aubergine met knoflook. Bij elke maaltijd werd rijst geserveerd en een soort heel dunne soep met wat bosuitjes en tomaten erin, die bedoeld was voor ná het de vlees/groentegerechten. En na het eten kregen we overal watermeloen
De oestersaus kwam na een week wel een beetje mijn neus uit.

Maar mijn ouders zijn ook een aantal keer in een andere regio geweest, in het binnenland, ik kom even niet op de naam. En daar was het eten weer totaal anders.
watermeloen.

ik denk dat ik toch eens naar china wil.
Oud 28-10-2010, 15:10
Verwijderd
Citaat:
ik ben zelfs een koptelefoon gaan halen om het geloofwaardiger maken dat ik de deurbel niet hoorde, voor als de 'waarom-doe-je-de-deur-niet-open' politie via het raam naar binnen komt
Waar ergens woon je dan, dat je de mensen die aan je deur komen niet verstaat?
Oud 28-10-2010, 15:11
Lorelei
Lorelei is offline
Mijn buik doet pijn

Regels voor berichten