Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb HBO pedagogiek gedaan (en heb ook een baan
![]() ![]() Als je echt 100% iets met jeugdzorg wilt doen en niet met andere doelgroepen dan kinderen, jongeren en opvoeders wilt weten, lijkt pedagogiek me de meest logische keus. Als je de hulpverlening algemeen ook interessant vindt, dan is MWD of SPH wellicht een betere keus. Daarnaast speelt ook het creatieve aspect en groepswerk een rol: spreekt dat je aan, dan is SPH logischer, spreekt het je niet aan, dan is pedagogiek of MWD juist weer logischer. Als je nog niet precies weet hoe/wie/wat, dan zou ik kiezen voor de opleiding Social work, waarbij je eerst een algemeen jaar hebt. En dan liefst op een hogeschool waar ze zowel SPH als pedagogiek als MWD (en eventueel bv. ook CMV) aanbieden. Dan kun je de definitieve keuze nog een extra jaar uitstellen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ontopic: Ik studeer zelf Sph/Mwd, het is een leuke opleiding maar wel zwaar. Ze vragen wel veel van je en je moet jezelf volledig open kunnen stellen en niet bang zijn om je eigen problemen te kunnen vertellen. Je leert daarbij jezelf heel goed kennen. Leuke opleiding dus met donkere en vrolijke momenten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
verschil SPH, CMV en MWD?? alpha | 56 | 05-11-2012 15:20 | |
Studeren |
What to do? santorini | 10 | 23-09-2011 05:50 | |