Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2010, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Ja dag, sowieso geen basisschoolmateriaal hoor. Brugklas ook niet.
Haakjes werden bij ons behandeld in groep zeven of acht. Machten in de eerste, dus in de brugklas. Simpele algebra (waarden vervangen door letters) ook.
Advertentie
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Dan is het maar goed dat ik dat niet kreeg in de brugklas, dan had ik helemaal 1'en gehad.
het is echt simpel hoor gewoon invullen
Verwijderd
Citaat:
het is echt simpel hoor gewoon invullen
Jaja, ontzettend simpel. Gewoon invullen.
Oud 01-11-2010, 17:08
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Jaja, ontzettend simpel. Gewoon invullen.
ja echt probeer maar invullen en uitwerken volgens de regels
Oud 01-11-2010, 17:09
Verwijderd
Citaat:
ja echt probeer maar invullen en uitwerken volgens de regels

Er zijn mensen die dat niet kunnen hoor, hoe simpel het ook mag lijken voor mensen die het wel kunnen.
Oud 01-11-2010, 17:10
Verwijderd
Oh, maar jij hebt HAVO gedaan, he. Misschien is dat het. Op het VWO wordt in elk geval van je verwacht dat je zo'n vergelijking tegen het einde van de brugklas kan oplossen.
Macrador
Macrador is offline
Citaat:

Er zijn mensen die dat niet kunnen hoor, hoe simpel het ook mag lijken voor mensen die het wel kunnen.
Dat kan gewoon weg niet ........ echt niet. Mijn hersens willen niet aanvaarden dat iemand niet kan invullen en werken volgens regels die je ziet in het 1ste middelbaar en 6de leerjaar
Verwijderd
Op de Havo ook hoor, in ieder geval in de tweede of derde, maar dan wil dat nog niet zeggen dat ik (of mensen die slecht zijn in wiskunde) dat ook kunnen ook al 'wordt het van ze verwacht'.
Oud 01-11-2010, 17:11
Verwijderd
Zo m'n hyvesaccount is verwijderd.
Oud 01-11-2010, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Dat kan gewoon weg niet ........ echt niet. Mijn hersens willen niet aanvaarden dat iemand niet kan invullen en werken volgens regels die je ziet in het 1ste middelbaar en 6de leerjaar
Ach, ik kan weer andere dingen hè.
Verwijderd
Citaat:
Op de Havo ook hoor, in ieder geval in de tweede of derde, maar dan wil dat nog niet zeggen dat ik (of mensen die slecht zijn in wiskunde) dat ook kunnen ook al 'wordt het van ze verwacht'.
Ik zeg ook niet dat iedereen het kan, ik zeg alleen dat het een makkelijke berekening is en dat je de dingen die je ervoor nodig hebt al in de brugklas leert.
Macrador
Macrador is offline
uitgeschreven

x=24 y=30

Phone: 01. (y³-x).(y³-10³)x10

oplossen is echt simpel

Laatst gewijzigd op 01-11-2010 om 17:20.
Oud 01-11-2010, 17:15
Verwijderd
Ohjee, het gaat over wiskunde
Oud 01-11-2010, 17:15
Verwijderd
Ik doe nog steeds de tafels op mijn vingers. Niet de tafels zelf, maar ik houd op mijn vingers bij bij welke ik ben zodat ik niet acht keer acht laat volgen op vier keer acht ofzo
Oud 01-11-2010, 17:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, maar jij hebt HAVO gedaan, he. Misschien is dat het. Op het VWO wordt in elk geval van je verwacht dat je zo'n vergelijking tegen het einde van de brugklas kan oplossen.
och, ik kan m ook wel oplossen. Heb het alleen jaren niet meer gedaan dus dat vereist wel weer even wat opheldering maar ik zie verder ook niet echt in wat de moeilijkheid is.
Oud 01-11-2010, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Ik doe nog steeds de tafels op mijn vingers. Niet de tafels zelf, maar ik houd op mijn vingers bij bij welke ik ben zodat ik niet acht keer acht laat volgen op vier keer acht ofzo
Waarom moet je dat bijhouden? Ga je ze telkens allemaal af als je bv 8x8 wil weten? Of begrijp ik je verkeerd?
Oud 01-11-2010, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Zo m'n hyvesaccount is verwijderd.
Heeft dat te maken met de overname door de Telegraaf Media Groep?
Oud 01-11-2010, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Waarom moet je dat bijhouden? Ga je ze telkens allemaal af als je bv 8x8 wil weten? Of begrijp ik je verkeerd?
Ehm, nee, maar ik doe: één keer acht is acht! En dan steek ik stiekem één vingertje op om te onthouden dat ik bij de één ben. Want dan ga ik uitrekenen hoeveel twee keer acht is en in de tijd dat ik dat aan het uitrekenen ben, vergeet ik soms hoeveel keer acht ik ook alweer net had uitgerekend

Oud 01-11-2010, 17:24
Macrador
Macrador is offline
01. (30³-24)(30³-10³)24.10

= 01. (27000-24)(27000-1000)24.10
=01. 26976.26900.24.10

voor het telefoon nummer zou ik het niet weten uit te rekenen of niet want het is duidelijk geen nummer van belgië en ik ben ook niet zeker of het allemaal ² of ³ zijn
Oud 01-11-2010, 17:25
Verwijderd
Citaat:
och, ik kan m ook wel oplossen. Heb het alleen jaren niet meer gedaan dus dat vereist wel weer even wat opheldering maar ik zie verder ook niet echt in wat de moeilijkheid is.
Ik neem aan dat je mij quote omdat je ook HAVO hebt gedaan? Want ik had 't daar meer over 't brugklas-gedeelte, dat je deze stof op de HAVO misschien later krijgt. Omdat Stefenootje zei dat ze dit geen brugklasstof vond. Dat de meeste havisten dit ook kunnen oplossen geloof ik verder graag.
Oud 01-11-2010, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Ehm, nee, maar ik doe: één keer acht is acht! En dan steek ik stiekem één vingertje op om te onthouden dat ik bij de één ben. Want dan ga ik uitrekenen hoeveel twee keer acht is en in de tijd dat ik dat aan het uitrekenen ben, vergeet ik soms hoeveel keer acht ik ook alweer net had uitgerekend

Moet je de tafels echt uitrekenen dan? Dan heb je misschien dyscalculie? Want sommen als tafels en 15+5 ofzo, die zitten doorgaans gewoon in je hoofd, als je ze telkens opnieuw moet uitrekenen gaat daar iets mis!
Oud 01-11-2010, 17:28
Macrador
Macrador is offline
waarom is stefenootje 6
Verwijderd
Citaat:
waarom is stefenootje 6
Gewoon!!!!

(daarom )
Verwijderd
Citaat:
Moet je de tafels echt uitrekenen? Dan heb je misschien dyscalculie? Want sommen als tafels en 15+5 ofzo, die zitten doorgaans gewoon in je hoofd, als je ze telkens opnieuw moet uitrekenen gaat daar iets mis!
Geen idee of ik dat heb, maar ik moet wel elke keer weer opnieuw gaan rekenen. Maar ik kan het vrij goed visualiseren dat ik steentjes naast elkaar op een rijtje leg en alles wat te moeilijk is om uit te rekenen doe ik op een rekenmachine of op papier, dus zolang ik er geen last van heb maakt het niet zo erg veel uit
Oud 01-11-2010, 17:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik zeg ook niet dat iedereen het kan, ik zeg alleen dat het een makkelijke berekening is en dat je de dingen die je ervoor nodig hebt al in de brugklas leert.
Ik denk wel dat iedereen het kan. Soms vergeet je de methode, maar als je die weer weet, kun je het gewoon. Wat is er nou moeilijk aan een getal vervangen voor een cijfer of de som binnen de haakjes eerst oplossen?
Oud 01-11-2010, 17:30
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Gewoon!!!!

(daarom )
dus nu mogen we allemaal in je wang knijpen?
Verwijderd
Citaat:
Geen idee of ik dat heb, maar ik moet wel elke keer weer opnieuw gaan rekenen. Maar ik kan het vrij goed visualiseren dat ik steentjes naast elkaar op een rijtje leg en alles wat te moeilijk is om uit te rekenen doe ik op een rekenmachine of op papier, dus zolang ik er geen last van heb maakt het niet zo erg veel uit
Hm... heb je verder veel moeite met getallen?
Of heb je gewoon nooit de tafels goed (aan)geleerd? Want normaal gesproken leren kinderen op een gegeven moment wel dat bij 6x7 42 hoort bijvoorbeeld.
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je mij quote omdat je ook HAVO hebt gedaan? Want ik had 't daar meer over 't brugklas-gedeelte, dat je deze stof op de HAVO misschien later krijgt. Omdat Stefenootje zei dat ze dit geen brugklasstof vond. Dat de meeste havisten dit ook kunnen oplossen geloof ik verder graag.
Nou ja, dit soort dingen heb ik iig wel in de brugklas gehad. Maar goed, ik ben ook nog "oude stijl" en bij voorbaat dus natuurlijk een stuk slimmer dan al die 2de fase figuren
Verwijderd
Citaat:
dus nu mogen we allemaal in je wang knijpen?
Ja hoor. Dat mag sowieso wel! niet hard.
Uice
Uice is offline
Ik moet ook veel tafels uitrekenen, trouwens. Drie keer acht, daar moet ik bij nadenken. Niet lang, maar ik ken het ook niet uit mijn hoofd.
Oud 01-11-2010, 17:31
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Of heb je gewoon nooit de tafels goed (aan)geleerd? Want normaal gesproken leren kinderen op een gegeven moment wel dat bij 6x7 42 hoort bijvoorbeeld.
ik heb 3 jaar moeite gehad met tafel 8 waarom ik weet het niet
Oud 01-11-2010, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet zo goed basisonderwijs gehad, nee. Althans, ik kwam er ook een paar weken geleden achter dat breuken delingen zijn en toen ik dertien was hoorde ik dat de verleden tijd van 'willen' 'ik wilde' is. En moeite met getallen heb ik altijd al gehad, maar als ik er in mijn hoofd rijtjes met steentjes van maak, kom ik er altijd wel uit.
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ja hoor. Dat mag sowieso wel! niet hard.
*knijpt zachtjes* koetjiewoetsiewoe
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik heb niet zo goed basisonderwijs gehad, nee. Althans, ik kwam er ook een paar weken geleden achter dat breuken delingen zijn en toen ik dertien was hoorde ik dat de verleden tijd van 'willen' 'ik wilde' is. En moeite met getallen heb ik altijd al gehad, maar als ik er in mijn hoofd rijtjes met steentjes van maak, kom ik er altijd wel uit.
ik wilde of ik wou allebei goed
Oud 01-11-2010, 17:33
Verwijderd
Citaat:
ik wilde of ik wou allebei goed
Wij kregen een rode streep op ons dictee als we 'ik wilde' schreven.
Oud 01-11-2010, 17:34
Tink*
Tink* is offline
Ik wou is spreektaal.
Oud 01-11-2010, 17:35
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik wou is spreektaal.
verdorie moet ik tegen mijn leerkracht nederlands zeggen.
Verwijderd
Ik doe tafels en makkelijke vergelijkingen tijdens het douchen Om m'n hoofdrekenskillz op peil te houden.
Verwijderd
Ja, wat een desillusie was dat op de middelbare school, toen ik dacht dat ik goed Nederlands kon
Oud 01-11-2010, 17:36
Verwijderd
Ik doe heel vaak topo-spelletjes om m'n toposkills op peil te houden. Niet onder de douche.
Oud 01-11-2010, 17:37
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik doe heel vaak topo-spelletjes om m'n toposkills op peil te houden.
topo? google zegt veel te veel
Verwijderd
Citaat:
Ik doe tafels en makkelijke vergelijkingen tijdens het douchen Om m'n hoofdrekenskillz op peil te houden.

Er is een boek over iemand die dat ook deed! En toen vroegen andere kinderen aan haar 'Hoe word je zo slim?' en toen legde ze dat uit. De andere kinderen vonden dat heel stom en zeiden 'Nou, dat hebben we er niet voor over, we vragen het wel aan jou als we het niet weten'.
Verwijderd
Citaat:
topo? google zegt veel te veel
Topografie.

Of bedoelde je dat niet?
Verwijderd
Topografie kan ik wel goed
Oud 01-11-2010, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Topografie kan ik wel goed
O ja?!

http://www.travelpod.com/traveler-iq
Oud 01-11-2010, 17:38
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Topografie.

Of bedoelde je dat niet?
zijn daar spelletjes voor?
Oud 01-11-2010, 17:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik doe dat tijdens het gebruik van een urinoir, om mezelf ervan af te leiden dat ik in een openbare ruimte ben.
Oud 01-11-2010, 17:39
Verwijderd
Topografiespelletjes enzo doe ik ook wel eens, maar na een paar weken ben ik ALLES weer vergeten beetje ontmoedigend. Zelfde met alle hoofdsteden van van de VS, die kon ik zo mooi opdreunen, maar nu weet ik er nog maar heel weinig
Oud 01-11-2010, 17:40
Verwijderd
Citaat:
zijn daar spelletjes voor?
Zie link hierboven!

Is een erg verslavend spelletje.
Oud 01-11-2010, 17:40
Verwijderd
Citaat:

Er is een boek over iemand die dat ook deed! En toen vroegen andere kinderen aan haar 'Hoe word je zo slim?' en toen legde ze dat uit. De andere kinderen vonden dat heel stom en zeiden 'Nou, dat hebben we er niet voor over, we vragen het wel aan jou als we het niet weten'.
Op de middelbare school vroegen mensen ook vaak dingen aan mij als ze geen rekenmachine bij zich hadden.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten