Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2010, 18:37
Verwijderd
Hoezo is er geen oplossing volgens jou, LL?
Advertentie
Oud 01-11-2010, 18:38
Verwijderd
Er zou wel een oplossing moeten zijn, want er moet een telefoonnummer uitkomen.
Oud 01-11-2010, 18:39
Verwijderd
Citaat:
hey swa's!
yo Battie-Boy!
Oud 01-11-2010, 18:40
Verwijderd
Ik heb nog nooit gehuild om een slecht cijfer
Verwijderd
Oei, er belde net iemand aan, en ik doe nooit open als ik niet weet wie er voor de deur staat. Maar ik geloof dat het mijn nieuwe buurvrouw is en dat ze nu met mijn Britse buurman spullen aan het verslepen is. Dus daar wil ik best mee helpen, want dat is leuk, maar bij het gaan van de bel ging ik natuurlijk heel ijverig doen alsof ik niet thuis was. Dilemma! Als ik alsnog ga dan weten ze dat ik een vieze leugenaar ben, maar als ik niet ga dan 1) mis ik iets leuks en 2) kan ik de komende tijd niet koken omdat ik zogenaamd niet thuis ben. Terwijl ik honger heb. Dus. Hmm.
Verwijderd
Citaat:
yo Battie-Boy!
ja vind je?
Oud 01-11-2010, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Hoezo is er geen oplossing volgens jou, LL?
omdat het niet mogelijk is het uitproduct te nemen van twee eendimensionale vectoren
Oud 01-11-2010, 18:41
Verwijderd
Wat is er leuk aan spullen verslepen?
Oud 01-11-2010, 18:42
Verwijderd
Citaat:
ja vind je?
ik wou gewoon even met swagger praten
Oud 01-11-2010, 18:47
Verwijderd
is dat teken tussen de dingen tussen haakjes een . of een -?
Oud 01-11-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Er zou wel een oplossing moeten zijn, want er moet een telefoonnummer uitkomen.
Ja, maar het is nogal dom als je het pompeus doet met je som en je gebruikt een verkeerde mathematische operator
Oud 01-11-2010, 18:51
Verwijderd
Als het een - is, kom ik op een negatieve uitkomst:
(y^3-x)-(y^3-10^2)x 10 =
(27000-24) - (27000 - 100) . 24 . 10 =
26976 - 27900 . 240 =
26976 - 6696000 =
-6669024

Als het een . is, kom ik op een te groot getal.
(y^3-x).(y^3-10^2)x 10 =
26976 . 27900 . 240 =
180631296000
Oud 01-11-2010, 18:52
Verwijderd
ik snap echt de ballen van die som
Oud 01-11-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Wat is er leuk aan spullen verslepen?
Nou, dan doe je 'ns iets anders in het gebouw dan gewoon naar je huis lopen. En bovendien is die buurman aardig en ben ik benieuwd naar hoe die buurvrouw is enzo.

Citaat:
omdat het niet mogelijk is het uitproduct te nemen van twee eendimensionale vectoren
In lekentaal plz.
Oud 01-11-2010, 18:54
Verwijderd
Je kunt trouwens wel gewoon een grafiek plotten van die som.
Oud 01-11-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Nou, dan doe je 'ns iets anders in het gebouw dan gewoon naar je huis lopen. En bovendien is die buurman aardig en ben ik benieuwd naar hoe die buurvrouw is enzo.

In lekentaal plz.
Het x-teken wordt gebruikt als operator voor het uitproduct. Voor het inproduct (of de gewone vermenigvuldiging) gebruik je een '.'. Je zou nog iets over leken kunnen zeggen, maar ze gebruiken elders in de vergelijking wel netjes het inproductteken dus dan is het sowieso een faal.
Oud 01-11-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Je kunt trouwens wel gewoon een grafiek plotten van die som.
Nee dat kan ook niet, want die som is niet gedefinieerd
Oud 01-11-2010, 19:06
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Het x-teken wordt gebruikt als operator voor het uitproduct. Voor het inproduct (of de gewone vermenigvuldiging) gebruik je een '.'. Je zou nog iets over leken kunnen zeggen, maar ze gebruiken elders in de vergelijking wel netjes het inproductteken dus dan is het sowieso een faal.
dus al mijn oefeningen op school zijn fout
Oud 01-11-2010, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Bedoel je nou gewoon dat ze x als vermenigvuldigingsteken gebruiken in plaats van .? Want dat doet wel af aan de wiskundige vaardigheden van degene die 'm bedacht heeft, maar daarmee is het nog niet meteen een onoplosbare som.

Citaat:
Nee dat kan ook niet, want die som is niet gedefinieerd
Wat heb ik hier dan?

Oud 01-11-2010, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Bedoel je nou gewoon dat ze x als vermenigvuldigingsteken gebruiken in plaats van .? Want dat doet wel af aan de wiskundige vaardigheden van degene die 'm bedacht heeft, maar daarmee is het nog niet meteen een onoplosbare som.

Wat heb ik hier dan?

[afbeelding]
JIj gebruikt nu het onduidelijke tekentje in het midden als . , maar toch gebruik je de x die op het einde staat ook als vermenigvuldigingsteken dat is niet zo consequent!
Oud 01-11-2010, 19:21
Verwijderd
Citaat:

Wat heb ik hier dan?

[afbeelding]
Ja, dat bedoel ik. Maar de x is een andere wiskundige operator voor een ander type vermenigvuldiging. En het is niet mogelijk die vermenigvulding uit te voeren. Jij hebt gewoon een andere som geplot.
Oud 01-11-2010, 19:22
Verwijderd
Je moest je haasten, maar je hebt wel tijd om over sommen te praten op het forum?
Oud 01-11-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
JIj gebruikt nu het onduidelijke tekentje in het midden als . , maar toch gebruik je de x die op het einde staat ook als vermenigvuldigingsteken dat is niet zo consequent!
Ik had eerst de verkeerde formule gekopieerd, gescreenshot en geupload (ik haalde 'm voor het gemak uit jouw post en veranderde dan die x10 in *10) en toen ik dat doorhad ging ik de goede doen maar vergat vervolgens kennelijk de juiste link te ctrl+c'en. Namelijk, deze:

Oud 01-11-2010, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Sterker nog, dat is dus fout althans het is fout als je een oplosbare som wil hebben.
Oud 01-11-2010, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat bedoel ik. Maar de x is een andere wiskundige operator voor een ander type vermenigvuldiging. En het is niet mogelijk die vermenigvulding uit te voeren. Jij hebt gewoon een andere som geplot.
Maar in deze formule wordt x toch gewoon gedefinieerd als 24 en niet als operator voor welke vermenigvuldiging dan ook. x gebruiken als onbekende is best gebruikelijk.
Oud 01-11-2010, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Ik heb (in mijn tweede post) dezelfde som geplot, maar dan met x10 veranderd in *10, zoals de maker waarschijnlijk bedoeld heeft.

En x en y zijn in dit geval gewoon variabelen.
Oud 01-11-2010, 19:28
Macrador
Macrador is offline
misschien engels en betekent die . een komma
Oud 01-11-2010, 19:31
Geel
Geel is offline
Over welke som hebben jullie het?
Oud 01-11-2010, 19:32
Verwijderd
Deze:

Oud 01-11-2010, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Ik heb (in mijn tweede post) dezelfde som geplot, maar dan met x10 veranderd in *10, zoals de maker waarschijnlijk bedoeld heeft.

En x en y zijn in dit geval gewoon variabelen.
Dat is dus een andere som
Oud 01-11-2010, 19:34
Geel
Geel is offline
Dat wat voor de laatste 10 staat is een x. Denk ik. Weet niet zeker, want het is duidelijk te zien dat, als het al een x is, het anders geschreven is dan de twee andere x-en.
Oud 01-11-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Maar in deze formule wordt x toch gewoon gedefinieerd als 24 en niet als operator voor welke vermenigvuldiging dan ook. x gebruiken als onbekende is best gebruikelijk.
Het gaat om de x10 op het eind
Oud 01-11-2010, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Het gaat om de x10 op het eind
Ja, daarin heb ik de x ook gewoon als een x beschouwd. Maar dat moest ik dus beschouwen als een andere manier van vermenigvuldigen?
Oud 01-11-2010, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Dat wat voor de laatste 10 staat is een x. Denk ik. Weet niet zeker, want het is duidelijk te zien dat, als het al een x is, het anders geschreven is dan de twee andere x-en.
ja, maar het gaat er om dat hij de verkeerde vermenigvuldigingsoperator heeft gebruikt, waardoor de som niet oplosbaar is.
Oud 01-11-2010, 19:40
Verwijderd
Ben je niet meer gaan tennissen?
Oud 01-11-2010, 19:41
Verwijderd
Conclusie: de som is oplosbaar, de makers ervan zijn misschien faalhazen, en het plaatje is te klein om daar bindende conclusies over te doen.
Oud 01-11-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Ja, daarin heb ik de x ook gewoon als een x beschouwd. Maar dat moest ik dus beschouwen als een andere manier van vermenigvuldigen?
ja, en zeker gezien hij halverwege wel een punt gebruikt. Hij maakt daarbij het onderscheid zelfs expliciet, dus van een gebrek aan kennis kan geen sprake zijn.
Oud 01-11-2010, 19:43
Verwijderd
hoi lieverds.
Verwijderd
ben je niet meer gaan tennissen?

Geef me nou eens antwoord!
Verwijderd
Citaat:
Ben je niet meer gaan tennissen?
Jawel, iphone
Oud 01-11-2010, 19:44
Verwijderd
Dat halverwege is volgens mij een -.
Verwijderd
Citaat:
Jawel, iphone
Waar ben je nu dan?
Uice
Uice is offline
Citaat:
ja, en zeker gezien hij halverwege wel een punt gebruikt. Hij maakt daarbij het onderscheid zelfs expliciet, dus van een gebrek aan kennis kan geen sprake zijn.
Natuurlijk wel. Er zijn immers ook mensen die in een zin eerst 'ik vind' en vijf woorden later 'ik vindt' schrijven.
Verwijderd
Citaat:
Conclusie: de som is oplosbaar, de makers ervan zijn misschien faalhazen, en het plaatje is te klein om daar bindende conclusies over te doen.
Nee de som is niet oplosbaar omdat de makers faalhazen zijn. De som die zij waarschijnlijk bedoelde is wel oplosbaar.
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik bedoelde meer onderscheid tussen x als variabele in het ene lettertype en x als variabele in het andere lettertype, zie ook mijn berekening op de vorige pagina maar dat verschil in lettertypes zal dan ook wel expres gedaan zijn om aan te geven dat de een een variabele is en de ander een operator.
Oud 01-11-2010, 19:45
Geel
Geel is offline
Citaat:
Wat nou als degene die het gemaakt heeft het gedaan heeft om mensen (zoals jij) in verwarring te brengen? Misschien zoeken ze wel mensen die niet tè (té?) moeilijk nadenken, en het gewoon als een keer-teken zien.
Oud 01-11-2010, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Dat halverwege is volgens mij een -.
Daar twijfelde ik inderdaad ook over.
Oud 01-11-2010, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Waar ben je nu dan?
Kantine, moest ook nog eten
Oud 01-11-2010, 19:47
Geel
Geel is offline
Citaat:
Daar twijfelde ik inderdaad ook over.
Nou, als ik mijn beeldscherm op 400% zet dan zie ik dat 't tekentje tussen ) en ( op dezelfde hoogte ligt/zit/staat als de eerste punt.
Oud 01-11-2010, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Kantine, moest ook nog eten
Je bent in de kantine en je forumt op de Kantine, HUHUHU!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten