Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2010, 18:32
Geel
Geel is offline
God, soms krijg je ook de aandacht...
Oud 08-11-2010, 18:32
Allure
Allure is offline
Ik begrijp niet hoe je kan beredeneren dat smaak objectief is.
Oud 08-11-2010, 18:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik begrijp niet hoe je kan beredeneren dat smaak objectief is.
Dat doet toch ook niemand?
Oud 08-11-2010, 18:34
Verwijderd
ik heb een gaatje in mijn kies
Oud 08-11-2010, 18:36
Allure
Allure is offline
Citaat:
Dat doet toch ook niemand?
Kazet wel en ik dacht dat jij dezelfde mening had. Ik ben benieuwd naar de theorie.
Oud 08-11-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Weer zo'n rare uitspraak. Ik wil niet lullig doen of zo, maar jou contra-uitspraken slaan nergens op. Waarom is het zo moeilijk om je voor te stellen dat iemand gewoon niet de kans heeft gehad om bijv. van het weer te genieten? Misschien dat iemand wel eens denk, goh wat een kutweer, maar toch geen tijd heeft gehad om stil te staan bij het weer.
Ah, maar dat heb je niet gezegd. Wat je nu zegt kan ik me wel voorstellen, maar jij zei specifiek dat je geen instrumentale muziek aangeraden wil krijgen, omdat je geen idee hebt hoe je ervan moet genieten. In de situatie die je nu beschrijft zou iemand juist moeten vragen om voorbeelden van goede instrumentale muziek, lijkt me. Het is het verschil tussen 'ik weet niet wat ik prettig weer vind, want daar heb ik nooit bij stil gestaan' en 'geen activiteiten buiten de deur aanraden graag, ik zou niet weten hoe ik van het weer moet genieten dus ik blijf liever binnen'.
Oud 08-11-2010, 18:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kazet wel en ik dacht dat jij dezelfde mening had. Ik ben benieuwd naar de theorie.
Nee hoor, smaak is volledig persoonlijk. Maar kwaliteit niet. Je kunt best objectieve uitspraken doen over technische begaafdheid en originaliteit. Dat zijn natuurlijk niet de enige dingen die kwaliteit bepalen, maar ze zijn wel belangrijk.
Oud 08-11-2010, 18:39
Allure
Allure is offline
Привет параноик, я смеялся над вашей должности.
Oud 08-11-2010, 18:40
Allure
Allure is offline
Citaat:
Nee hoor, smaak is volledig persoonlijk. Maar kwaliteit niet. Je kunt best objectieve uitspraken doen over technische begaafdheid en originaliteit. Dat zijn natuurlijk niet de enige dingen die kwaliteit bepalen, maar ze zijn wel belangrijk.
Daar ben ik het mee eens ja. Wie van zanger Rinus houdt bijv. heeft geen smaak.
Oud 08-11-2010, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Je hebt die post volgens mij verkeerd geformuleerd Allure, lees het nog maar eens na.
Uice
Uice is offline
Citaat:
форель.
Allure
Allure is offline
Nee, ik bedoel het zoals het er staat: Kazet beredeneert wel dat smaak objectief is.
Oud 08-11-2010, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik bedoel het zoals het er staat: Kazet beredeneert wel dat smaak objectief is.
Oh wacht laat maar, ik zat zelf verkeerd te lezen
Oud 08-11-2010, 18:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nou, daar ga je.
Oud 08-11-2010, 18:44
Allure
Allure is offline
Citaat:
Nou, daar ga je.
Mja, waar ligt de grens.
Verwijderd
Citaat:
Als je niet weet welke films van Hitchcock goed zijn, ga je toch ook niet naar een compilatie van scènes kijken?
Wat een rare vergelijking. Nummers kun je prima buiten de context van een album luisteren en toch de 'volledige' boodschap (voor zover van toepassing) te horen krijgen. Bij filmscènes is dat vaak niet het geval.

Het beluisteren van een 'best of'-album moet je vergelijken met het kijken van een Best of Hitchcock-collectie, in plaats van gelijk zijn volledige oeuvre te kopen/downloaden.

Citaat:
Met een beetje onderzoek weet je zo welke albums als het beste beschouwd worden.
Dat is waar. Maar dat moet je aan Geel vertellen.

Citaat:
Het probleem met best-ofs is ook dat er doorgaans de meest generic nummers opstaan, in plaats van de beste.
Net zoals de "best of" nummers puur subjectief zijn, is bovenstaande opmerking dat ook. Wel kun je veilig stellen dat de populairste nummers op zo'n album staan.
Allure
Allure is offline
Citaat:
Oh wacht laat maar, ik zat zelf verkeerd te lezen
hoe las jij het
Oud 08-11-2010, 18:45
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ah, maar dat heb je niet gezegd. Wat je nu zegt kan ik me wel voorstellen, maar jij zei specifiek dat je geen instrumentale muziek aangeraden wil krijgen, omdat je geen idee hebt hoe je ervan moet genieten. In de situatie die je nu beschrijft zou iemand juist moeten vragen om voorbeelden van goede instrumentale muziek, lijkt me. Het is het verschil tussen 'ik weet niet wat ik prettig weer vind, want daar heb ik nooit bij stil gestaan' en 'geen activiteiten buiten de deur aanraden graag, ik zou niet weten hoe ik van het weer moet genieten dus ik blijf liever binnen'.
Ik bedoelde wat ik zei. Ik denk niet dat ik zou kunnen genieten van een instrumentaal stuk. Misschien dat ik een vaag idee zou hebben van of ik het wel of niet mooi vind, maar daar blijft het ook bij. Tekst, daarentegen, is iets wat ik wel begrijp.
Oud 08-11-2010, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Привет, Аллюре! А что ты имеешь ввиду - 'должности'? 'Должность', dat betekent 'rang' of 'plicht'.
Oud 08-11-2010, 18:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat een rare vergelijking. Nummers kun je prima buiten de context van een album luisteren en toch de 'volledige' boodschap (voor zover van toepassing) te horen krijgen. Bij filmscènes is dat vaak niet het geval.
Dat hangt van het album af.
Oud 08-11-2010, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Jawel hoor.
Geel
Geel is offline
Citaat:
форель.
Allure
Allure is offline
Citaat:
Привет, Аллюре! А что ты имеешь ввиду - 'должности'? 'Должность', dat betekent 'rang' of 'plicht'.
оставаться в помещении, потому что вы не знаете, как погода, чтобы насладиться хорошим сравнения я обнаружил, что
Oud 08-11-2010, 18:48
Allure
Allure is offline
Citaat:
Jawel hoor.
O.
Oud 08-11-2010, 18:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
как
Kak.
Oud 08-11-2010, 18:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Alsof hier mensen zitten die van hun lievelingsband(s) afzien nadat een of andere forumer heeft gezegd dat het een kutband is. "Oh, het internet zegt dat ik iets anders leuk moet vinden, laat ik dat maar doen dan." Kijk maar naar LP, met 'r Tokyo Hotel.
Dat schrijf je met een i. En ik weet nou niet of ik beledigd ben of gevleid
Oud 08-11-2010, 18:50
Allure
Allure is offline
Citaat:
форель.
золотая рыбка
Verwijderd
Citaat:
форель.
Сёмга
Verwijderd
Allure weet jij uit je hoofd wanneer de reguliere vakinschrijving begint?
Allure
Allure is offline
Citaat:
Kak.
Door het putje prakken.
Oud 08-11-2010, 18:51
Allure
Allure is offline
Citaat:
Allure weet jij uit je hoofd wanneer de reguliere vakinschrijving begint?
ik dacht vandaag!
Verwijderd
Citaat:
Alsof hier mensen zitten die van hun lievelingsband(s) afzien nadat een of andere forumer heeft gezegd dat het een kutband is. "Oh, het internet zegt dat ik iets anders leuk moet vinden, laat ik dat maar doen dan." Kijk maar naar LP, met 'r Tokyo Hotel.
Nouja, gelijk er van af zien is één ding, maar als veel mensen hier roepen dat iets kut is, en dat ook kunnen beargumenteren (bijv. de zanger zingt vals, de melodie is te vlak) dan zou je wel eens kritisch kunnen kijken naar je muzieksmaak, al is het alleen maar om meer inzicht te krijgen in wat muziek nou precies inhoudt.

LP zal ons over 10 jaar dankbaar zijn dat we haar hebben gewezen op hoe slecht Tokio Hotel is Muzikaal inzicht krijgen is ook wat voor te zeggen.
Verwijderd
Citaat:
ik dacht vandaag!
Thanks
Oud 08-11-2010, 18:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Сёмга
Oud 08-11-2010, 18:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nouja, gelijk er van af zien is één ding, maar als veel mensen hier roepen dat iets kut is, en dat ook kunnen beargumenteren (bijv. de zanger zingt vals, de melodie is te vlak) dan zou je wel eens kritisch kunnen kijken naar je muzieksmaak, al is het alleen maar om meer inzicht te krijgen in wat muziek nou precies inhoudt.
Ja, precies.
Oud 08-11-2010, 18:54
Geel
Geel is offline
Citaat:
Wat is er "" aan zalm?
Allure
Allure is offline
Citaat:
Thanks
ik ben te lui atm tentamen gehad waar ik drie uur en vijf minuten mee bezig was
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hallo, hou eens op met mij en Th als voorbeeld voor 'mensen met slechte smaak who don't give a fuck'
Verwijderd
Helleu. Mijn les vandaag ging niet je-van-het. Verdorie.
Oud 08-11-2010, 18:55
Uice
Uice is offline
Параноид ис and смалл цат, смалл цат, смалл цат, Параноид ис and смалл цат, витх and биг чеесе.
Ше хас faiths лонг легс, лонгс легс, лонг легс, ше хас faiths лонг легс, маде оф цат.
Oud 08-11-2010, 18:58
Allure
Allure is offline
Paranoid onderzoek en Smalley CAT, CAT Smalley, Smalley CAT, Paranoid onderzoek en Smalley CAT, Vith en grote kaas. Scheu Khas religies lange benen, Longs Legs, lange benen, boven Khas religies lange benen, Made CAT kantoor.
Oud 08-11-2010, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Hallo, hou eens op met mij en Th als voorbeeld voor 'mensen met slechte smaak who don't give a fuck'
Ik bewonder je vasthoudendheid, LP, snap dat dan!
Oud 08-11-2010, 18:59
Verwijderd
Citaat:

Citaat:
оставаться в помещении, потому что вы не знаете, как погода, чтобы насладиться хорошим сравнения я обнаружил, что
Хорошее сравнение, да? Ну, спасибо за комплимент! А Uice-у ты не верь - он сам форель. Так и скажи ему: "Uice, ты сам форель. Северная."
Oud 08-11-2010, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Параноид ис and смалл цат, смалл цат, смалл цат, Параноид ис and смалл цат, витх and биг чеесе.
Ше хас faiths лонг легс, лонгс легс, лонг легс, ше хас faiths лонг легс, маде оф цат.
Citaat:
Paranoid onderzoek en Smalley CAT, CAT Smalley, Smalley CAT, Paranoid onderzoek en Smalley CAT, Vith en grote kaas. Scheu Khas religies lange benen, Longs Legs, lange benen, boven Khas religies lange benen, Made CAT kantoor.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik bewonder je vasthoudendheid, LP, snap dat dan!
<insert emoticon met middelvinger>
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat is niet wat ik zei.
Allure
Allure is offline
УМВБ, вы форель.
Oud 08-11-2010, 19:01
Allure
Allure is offline
Citaat:
Dat is niet wat ik zei.
Was het wel expres ritmisch?
Uice
Uice is offline
Citaat:

Хорошее сравнение, да? Ну, спасибо за комплимент! А Uice-у ты не верь - он сам форель. Так и скажи ему: "Uice, ты сам форель. Северная."
Wat is Северная?
Geel
Geel is offline
En TOCH heb ik het gevoel dat Allure haar Russisch door google translate haalt....

Regels voor berichten