Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() OT: vanochtend iemand op de rechterbaan op de snelweg, die op een paar vrachtwagens inliep. Hij kon niet naar links, want daar was het al vol. Toen nam 'ie gewoon de vluchtstrook, om vervolgens weer vrolijk voor die vrachtwagens te gaan rijden. Daarna ben ik 'm uit het oog verloren, maar dat geeft weinig goeds aan voor de rest van de rit op de drukke snelweg... |
![]() |
|
50 rijden waar je 80 mag en dan bij elke tegenligger afremmen
![]() als je nou de weg niet op durft als het regent, blijf dan lekker thuis
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Laatst op de snelweg een Belg (wat anders, oh ja, een pool of bulgaar ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vandaag stak ik over een zebra een weg over, dan steek je in 1 zebra-pad vier banen over (rechter rijbaan en dan drie voorsorteerstroken van de andere rijbaan), ik liep heel normaal door, het was gewoon nog licht buiten, maar bij de vierde baan vond iemand het nodig ineens nog gas te geven en rakelings voor me langs te rijden
![]() ![]() En verder iemand op de snelweg die ineens besluit dat hij in wil halen en hups z'n auto naar links gooit zonder te kijken of het wel kon. En hij reed 100 oid, dus lekker als je met 120 ineens achter hem zit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tijdje geleden ook voorrang genomen bij een zebra op een andere weg, auto was nog een eindje weg, dus die had álle tijd op me te zien en dus wat af te remmen. Boven de zebra hangen daar ook van die borden, dus niet te missen, maar hij remt niets af en op het laatste moment trapt hij keihard op de rem. Idioot was niet op de hoogte van het feit dat hij mij voorrang moest geven ![]() ![]() |
![]() |
|
Gisteren was ik de wegpiraat
![]() Ik reed over een polderweg die ze aan het verbouwen zijn, waardoor de weg zelf erg ranzig is (veel modder/slik/troep op de weg). Dat in combinatie met nattigheid zorgde er voor dat mijn hele voorruit bruin uitgeslagen was. Toen het tijd werd om even te wissen met die spray bleek mijn ruitensproeierspul op te zijn, maar de wisserbladen gingen wel gewoon heen en weer. Wat er weer voor zorgde dat ik helemaal geen reet meer zag ![]() Ik had geen enkele mogelijkheid om langs de kant van de weg te gaan staan (2x eenbaansweg met zoveel borden er langs dat een fietser er maar amper doorheen kan). Ben toen op een schoon stuk weg maar wat dichter achter mijn voorligger gaan rijden zodat ik wat opspattend water kon gebruiken om mijn raam schoon te krijgen, wat nog werkte ook ![]() Gelukkig ging het niet veel later regenen, ben nog nooit zo blij geweest met een regenbui ![]()
||
Citaat:
![]() Ik ga deze week nog even naar de sloop, want hij lekt (vandaar dat hij leeg was). Had hem meteen gevuld toen ik thuis kwam gisteren, maar nu is hij alweer leeg ![]() Aan het spoor te zien is het tankje zelf lek... Dus die zal ik maar even gaan vervangen, lijkt me handig met dit weer ![]()
|
Verwijderd
|
gister toch wel het meest bizarre meegemaakt ooit.
Achter me op de a10 kreeg ik op een gegeven moment een bumperklever. Niet leuk. Dus een paar keer mijn remlichten laten zien, geen reactie. Toen ik dan eindelijk naar rechts kon, liet ik mijn middelvinger zien aan de bumperklever zien. (Zeer onbeleefd van me). Wat er toen gebeurde, had ik in mijn stoutste dromen niet durven verwachten. De idioot (een typisch cheap-ass getuned golfje uit de jaren toebak) haalt me in, en gaat tot stilstand vol in de remmen. (Helaas kon ik niet meer weg aangezien de rechter en de linkerbaan wel door bleven rijden). De sufferd stapt uit (wordt bijna door de linkerbaan aan flarden gereten) en begint in een mengeling van marokkaans en nederlands tegen mij te schreeuwen en te schelden... Ik was onder de indruk. Niet zozeer van het mannetje, maar wel van het feit dat hij 1)zeer heftig bumperkleefde 2) zo gruwelijk mongolide reageerde op mijn middelvinger. De ezel had dood kunnen zijn. Tja. Ach... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Malloten die volle bak remmen omdat er een rotonde komt die ze volledig kunnen overzien en geen auto op de rotonde is
![]() En ik heb een brief over de feestelijke opening van onze straat: ZE IS AF!!! Na een half jaar kloten met een parking verderop en incompetentie van diegenen die ons op de hoogte moeten houden, kan ik eindelijk weer op mijn eigen parking komen <3 |
![]() |
|
Zo leer je nog eens wat
![]() Sterker nog, er staan ook forse boetes op te vuile ruiten of niet werkende blowers. Dus met echt stomme pech had MTpower ook nog een bekeuring kunnen krijgen vanwege zijn ranzige voorruit.
|
Ik kwam net om 0.30 uur een automobiliste tegen die d'r lampen niet aan had.
Ik naderde haar van de zijkant op een rotonde en toeterde daarom eerst (om haar aandacht te trekken) en knipperde vervolgens met mijn grootlicht. Maar nee, het kwartje viel niet, ze reed gewoon zonder licht verder ![]()
|
Het overkomt mij bijna altijd wel als ik laat op de avond (of vroeg in de nacht) van Breda naar huis rijdt dat ik wel iemand tegenkom die geen werkende achterlichten meer heeft. Half Nederland zit er naar te signaleren maar dat rijdt dan stoïcijns door. Ik hoop altijd maar dat ik niet zo iemand tegenkom op de Veluwe, want dan zie je ze gewoon echt niet rijden.
Sowieso is het weer de tijd van het jaar waarin slechte verlichting wederom heel erg begint op te vallen ![]()
||
Citaat:
vriend van mij vertelde dat hij staande was gehouden omdat zijn ruiten wat beslagen waren (hij was net bij huis weg gereden toen het op kwam zetten, tegen de tijd dat hij stil stond was het ook al weer opgelost hoor, tis niet zo'n mongool die dan maar gewoon gaat rijden) Overigens, mensen die met ruiten krabben, 1 strookje vrij maken ![]() gister reed ik achter iemand waarvan de remlichten constant aan waren... wft? sensor kapot ofzo? Of misschien een automaat en iemand die echt niet weet wat je met 2 voeten moet doen? Heel naar, je kunt totaal niet zien wat iemand gaat doen (wij hebben van die 'mooie' chicanes in de weg zonder voorrangsregeling. First come, first serve, handig)
|
whatever it was
![]()
|
Het is soms wel een beetje jammer dat sommige mensen denken dat een auto van 40 jaar oud net zo goed in het verkeer kan meekomen als een moderne auto
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Overigens op de terugweg vanuit Hoorn (samen met Pluis en een vriendin) was het wel frappant hoor. Pluis reed naar Utrecht, dus langs A'dam etc. en nergens onfatsoenlijke mensen. Wel mensen die flink doorreden, maar klevende mensen e.d. niet gezien. Ik rijd van Utrecht naar Eindhoven en het was weer raak hoor. Maar goed, dat zal ook te maken hebben met het feit dat het Brabant was ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Het was nauwelijks een weg, dus ik kwam meer een bospadpiraat tegen, zeg maar.
Mijn vriendin was paardrijden, en meestal ga ik dan op de fiets mee, soms ook om te begeleiden. Meestal krijg je dan langsscherende scooters die ik op meer afstand houd, of de weg blokkeren bij oversteken omdat mensen niet weten hoeveel ruimte een paard nodig heeft. In het bos zelf heb je loslopende honden, maar als die een paard opjagen gebeuren er ongelukken. Nu was na een stukje galop ik ver achterop geraakt toen mijn vriendin een losse hond tegenkwam, waarvan de baas er niets mee deed. Toen ik er weer bij was mijn fiets tussen hond en paard gezet en min of meer naar de hond gegrauwd (aangezien ik hondentaal behoorlijk begrijp). Okay, hond weg, netjes, maar daarna smijt die baas mij van mijn fiets af. Zwaar agressief dat ik zo tegen zijn hond had gedaan, en hij zou mij wel even neerslaan daarom. Wat er volgde was een soort standoff waarbij ik klaar was om me te verdedigen, maar achteruit liep om de zaak niet te escaleren. Daarbij twee halfzachte meppen van hem geblokkeerd. Zegt die man tijdens dat dat ik er niets mee moest doen 'omdat die hond anders vanzelf wel een trap van het paard krijgt'. Okay, dus als je hond doodgetrapt wordt is dat prima en logisch, maar dat ik dat soort ongelukken voorkom is reden om te gaan vechten? ![]() Goed, na veel gedoe maar geen verder geweld ging hij weg, en volgens mij had die man geen half idee wat hem was overkomen als hij echt was gaan vechten, maar hoe volstrekt absurd was dat?
|
Zeker absurd
![]() Hoewel ik een grafhekel heb aan paarden in het verkeer slaat zo'n reactie natuurlijk nergens op, zeker niet in het bos waar een paard naar mijn idee wel thuis hoort ![]() Ik had mezelf waarschijnlijk niet in kunnen houden na een poging tot slaan van zijn kant ![]()
|
Met stip de idioot die over de verhoogde stoep reed om op het fietspad te komen, zodat hij de wachtende rij mensen voor het stoplicht kon inhalen. Klein detail: nog geen 5 meter verderop was het politiebureau. Zo jammer dat ze het niet zagen
![]()
|
Verwijderd
|
hehe, ik was het deze morgen. Ik reed in een dienstwagen, en ik kreeg het ding maar niet in de 2e versnelling. Na een hoop vervelend gehannes hem maar in de 3 gezet, en wilde wat geirriteerd wegstormen, slaat dat kreng af. De mensen achter me waren niet bijzonder blij met mijn gepruts.
Ik geloof dat ze deze wagen aan de leasemaatschappij terugsturen ![]() |
![]() |
|
Ik werd gisteren bijna van de weg gereden door een busje+caravan. Mijn strook kwam er van rechts bij, en ik dacht dat het een invoegstrook was, dus ik gaf meer gas om nog langs die combinatie te gaan. bleek het toch een blijvende strook te zijn, en net toen ik naast de caravan reed, ging de bestuurder naar rechts
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Nu kan het ermee te maken hebben dat ik de situatie niet zo goed voor me kan halen. Maar als je zegt dat je gas bij gaf omdat je -dacht- dat het een invoegstrook was, dan haalde je dus eigenlijk rechts in?
En het kenmerk van rechts inhalen is dus ook dat je niet naar links gaat en dus inderdaad op dezelfde strook blijft rijden ![]()
|
áls het ene in/uitvoeg strook is en jij hoort daar (omdat je in- of uitvoegt) dan mag je toch rechts passeren?
anyhow als ik géén richting aangeef betekent dat dat ik rechtdoor ga, wat een achterlijke gladiool was dat vanmorgen. Ik weet nu iig dat de ABS van de mazda ook werkt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien was die combinatie niet erg oplettend. In plaats van even af te wachten of er misschien sneller verkeer was op die strook, ging ie zodra het kon naar rechts, zonder richting aan te geven en met de caravan nog over de doorgetrokken streep. Dus ja, Pluis was een beetje wegmisbruiker doordat ze rechts inhaalde doordat de wegbeheerder een onduidelijke situatie had gemaakt, maar de echte wegmisbruiker was in dit geval de combinatie ![]() |
![]() |
|
Bij knooppunt Holendrecht heb je ook zo'n situatie (en het komt ook vaak voor bij wegwerkzaamheden bij/direct na knooppunten), en dat staat inderdaad zelden van te voren aangegeven. Dus ik kan me voorstellen dat het een verwarrende situatie is de eerste keer
![]() Als ik bij Holendrecht kom en ik kom uit naast een auto op de middelste baan, dan laat ik het van de situatie afhangen (meestal kom ik alleen uit naast vrachtwagens omdat de rest ervoor kiest sneller te rijden dan de maximum snelheid en ik niet ![]() Beste oplossing zou overigens inderdaad zijn als het beter staat aangeven en er een blokmarkering voor een paar honderd meter wordt doorgetrokken.
|
er stond ook gewoon echt geen bord van dat het geen invoegstrook zou worden, en ik gaf al gas bij voor ik bij de niet doorgetrokken streep kwam.
Maargoed ik heb wel een keer met het minuscule autootje van mijn moeder een tegenliggend busje opzij gedwongen bij een versmalling ![]() |
![]() |
|
Vandaag een scooter die in mijn dode hoek bleef rijden terwijl ik toch duidelijk aan had gegeven dat ik naar rechts ging afslaan bij de naderende t-splitsing. Uiteindelijk moest ik daardoor stil gaan staan om te wachten tot hij me rechts inhaalde.
|
Verwijderd
|
Oh dan geef ik gewoon even gas bij, mits dat kan, sorteer voor en sla af. Vaak wanneer je duidelijk maakt wat je gaat doen, door bijv. voor te beginnen te sorteren, haken dat soort domme mensen wel af
![]() Mijn wegpiraat was gisteren een heule dikke vrouw in een Volvo S40 die besloot dat het een goed plan was om een, op haar weghelft kerende, vrachtwagen in te halen zonder dat ze zicht had op de andere rijstrook, waar ik me dus bevond. Dus, een noodstop later was de Laguna nog heel en zat zij me in d'r auto verbaal te verkrachten. Toen ben ik maar doorgereden, want als iemand nog minder iq heeft dan een visstick, dan is het bij voorbaat hopeloos. Het is voor haar wachten op de dag dat ze een vrachtwagen kopt en de wereld verlost, wat autorijden betreft dan ![]() |
![]() |
|
Tsja, daar verwacht je een scooter ook niet, constant rechts van je. Mijn rij-instructeur hamerde er altijd op dat die dingen (in Breda kennelijk) steevast tegen het verkeer in aan de andere kant van de weg rijden en dat je daarom goed over je schouder moest kijken bij het links afslaan
![]()
|
![]() |
|
|