Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2010, 11:36
Infidel
Infidel is offline
Ik merk dat in mijn leeftijdscategorie de uitspraak 'shit, ik heb geen lampje bij me, hoe hoog is die boete ook alweer?' heel vaak te horen is. De nadruk wordt zo gelegd op de straf dat de reden ervan wordt vergeten.

OT: Ik. Ik reed tijdens mijn laatste tijles per ongeluk over de stoep. Het was zo'n verhoging bij een kruispunt en opeens trapt de bestuurder voor mij keihard op de rem om er vervolgens vandoor te racen. Ik weer schakelen, kijken in de dode hoek etc. en toen had ik niet gezien dat rechtdoor iets naar links afboog. Gelukkig was het een soort plein-stoep, maar die stoep had geen overgang (stoeprand) meer vanwege die verhoging en ik reed zo ongemerkt bijna op een winkel in. Gelukkig konden zowel ik als mijn rijinstructeur er achteraf erg om lachen.
Oud 09-11-2010, 01:15
KIET
KIET is offline
Ik rijd nooit zonder licht op de fiets in het donker en heb ook altijd reservebatterijtjes bij me of controleer of de lampjes het nog doen als ik van huis vertrek. Maar zodra je in de regio het dorp verlaat kom je al snel in erg donker gebied, dus dan is verlichting wel nodig

Behoorlijk eigenaardig weggedrag vandaag (of eigenlijk gisteren). Eerst rijd ik bijna een bestelbus binnen. Die stond net buiten het dorp met de alarmverlichting aan de kant van de weg stil, dus ik geef richting aan en wil er voorbij. Draait die gast opeens, kennelijk zonder te kijken, de weg op en rijdt weer verder. Ik hard remmen, hij remt toch weer en laat mij er alsnog langs, maar toch niet erg handig.

Nog eentje die te gehaast was; het dorp waar mijn ouders wonen is dus een 30 km-zone, waar niet iedereen het mee eens is. De auto achter mij zat al wat te drukken. De zone eindigt direct na een kruising, dus zodra ik die opreed kon en begon ik met accelereren. Juist op dat moment besluit de persoon achter mij dat hij nu wel kon inhalen, en in plaats van die manoeuvre af te breken moest hij mij met alle geweld voorbij dus kwam hij iets verderop in de problemen bij een kunstmatige middenberm waar hij nog net voor langs kon. Ik vind dat zo'n ondoordachte actie, inhalen op een plek waar je weet dat mensen beginnen met optrekken en dan ook nog eens op een kruising.

Maar ik kwam vandaag zelf ook even behoorlijk in de problemen, en eigenlijk kon ik er niet heel veel aan doen. Ik reed vanaf de A28 de A1 op, maar voordat je de A1 zelf op kan moet je eerst op een dubbele strook invoegen die later de invoegstrook wordt. Alleen het invoegen op diezelfde strook gebeurd op dezelfde hoogte als waar die twee stroken naar één gaan. Wezenlijk moet dus het verkeer van drie stroken naar de middelste strook. Daar kwam ik al bijna in de problemen omdat er nog twee mensen besloten iemand in te halen en elke laatste millimeter mee te pakken van die linkerstrook. En zodra al het verkeer op één strook zit wordt het de betrekkelijke korte invoegstrook naar de A1 zelf. En toen kwam ik tot de ontdekking dat ik eigenlijk geen kant op kon. Naast mij reden twee vrachtwagens dicht op elkaar - ik kon er feitelijk niet tussen - het treintje auto's voor mij propte zich nog net voor de vrachtwagens langs en vulde dat op dus daar was geen ruimte meer, en achter mij gebeurde hetzelfde achter die vrachtwagens. Normaal kijk ik van te voren heel goed waar ik uit wil komen, maar dit keer claimde iedereen een plek en creëerde geen nieuwe Dus moest ik stevig remmen, want de invoegstrook is vrij kort en dan volgt er een brug zonder fatsoenlijke vluchtstrook. En dan sta je daar. Er loopt wel een soort van vluchtstrook langs nog, maar die is erg smal en daar kan je niet met 90 km/u jezelf opdrukken, zeker niet met een vrachtwagen op de rechterbaan. Wachten op een vrij moment op de A1 kan je helemaal vergeten, dus ik heb gewacht totdat er een moment was zonder vrachtwagens en dus met de meeste ruimte, alarmverlichting uiteraard aan en maar een plek geforceerd door zoveel mogelijk over die smalle vluchtstrook te rijden. Op zich is dat nog vrij haalbaar zonder dat het verkeer op de rechterbaan in conflict hoeft te komen met het verkeer op de linkerbaan (zolang het geen brede vrachtwagens zijn). Na de brug is wel een gewone vluchtstrook en daar heb ik vaart gemaakt om alsnog in te voegen, maar het was wel een waardeloze situatie
Oud 09-11-2010, 16:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Raar, hoe je sommige dagen wel wat dingen ziet die officieel niet mogen, terwijl andere dagen een aaneenschakeling van vreemde dingen op de weg zijn.

Nog in de stad een auto die op de linkerbaan (van 3) stond en toen dwars door alle banen heen nog koste wat kost naar de rechterbaan moest. De stoplichten stonden op rood, dus de andere weggebruikers konden geen kant op, maar hij duwde gewoon door.
Daarna stond er een auto voor mij, op de rechtse van twee stroken die naar links afsloegen. Toen het groen werd, ging hij rijden. Niet richting de oprit van de snelweg, maar naar links, het hoekje om (om dus te keren). De auto's op de linkerbaan moesten maar voor 'm stoppen...
Toen ik in wilde voegen op de snelweg kwam er vanaf de vluchtstrook van de snelweg een zwarte mercedes met nederlands kenteken en opzetzwaailicht (?) met sirene aan, die dwars overstak naar de vluchtstrook naast de invoegstrook en toen verder reed. Ik weet dan nooit of zoiets nou ook echt officieel politie kan zijn, of dat het een of andere lolbroek is?!
Oud 09-11-2010, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Toen ik in wilde voegen op de snelweg kwam er vanaf de vluchtstrook van de snelweg een zwarte mercedes met nederlands kenteken en opzetzwaailicht (?) met sirene aan, die dwars overstak naar de vluchtstrook naast de invoegstrook en toen verder reed. Ik weet dan nooit of zoiets nou ook echt officieel politie kan zijn, of dat het een of andere lolbroek is?!
Die mensen kunnen van een arrestatieteam zijn, beveiliging van het koninklijk huis of andere hoogwaardigheidsbekleders.

Die hebben ook vooraf de toestemming om met een dergelijke auto en zwaailichten te rijden.

Doe jij dat voor de gein, en je veroorzaakt er ongelukken mee, ben je heel heel erg zuur.

Ga er dus maar vanuit dat die mensen weten wat ze doen, die hebben in de regel een erg goeie training gehad, om dingen te doen die voor jou en mij compleet waanzinnig lijken.
Oud 10-11-2010, 13:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ga er dus maar vanuit dat die mensen weten wat ze doen, die hebben in de regel een erg goeie training gehad, om dingen te doen die voor jou en mij compleet waanzinnig lijken.
Ik ga ook altijd braaf aan de kant, hoor. Ik laat me nogal snel intimideren

OT: vanochtend iemand op de rechterbaan op de snelweg, die op een paar vrachtwagens inliep. Hij kon niet naar links, want daar was het al vol. Toen nam 'ie gewoon de vluchtstrook, om vervolgens weer vrolijk voor die vrachtwagens te gaan rijden. Daarna ben ik 'm uit het oog verloren, maar dat geeft weinig goeds aan voor de rest van de rit op de drukke snelweg...
Oud 10-11-2010, 15:54
Qimm
Qimm is offline
50 rijden waar je 80 mag en dan bij elke tegenligger afremmen ja dat is leuk om achter te rijden....

als je nou de weg niet op durft als het regent, blijf dan lekker thuis
Oud 10-11-2010, 16:54
Verwijderd
Even de discussie over fietsen zonder licht afgesplitst.

Geen wegpiraten vandaag.
Oud 11-11-2010, 17:18
Verwijderd
Citaat:
50 rijden waar je 80 mag en dan bij elke tegenligger afremmen ja dat is leuk om achter te rijden....

als je nou de weg niet op durft als het regent, blijf dan lekker thuis
Helemaal mee eens, wat kan ik me daar gruwelijk aan ergeren zeg Sowieso vind ik het ergerlijk wanneer iemand niet gewoon de Vmax rijdt (mits het kan uiteraard).
Laatst op de snelweg een Belg (wat anders, oh ja, een pool of bulgaar ) die bij het 100-deel van de A2 (Utr - Ehv) vol gas 140 reed, om dan waar je 120 mag, af te remmen naar 95km/u. En dan gewoon keihard links blijven rijden enzo Daar ben ik dus wel met de Laguna erg dicht achter gaan rijden op een gegeven moment. Het hielp nog ook, meneer ging direct naar rechts (en schudde daarna nog even zijn hoofd, maar blijkbaar snapte hij niet dat hij met zijn 95km/u een heuse file aan het veroorzaken was op de linkerrijstrook - en er waren ook maar 2 rijstroken, dus er gewoon rechts langs gaan was geen optie).
Oud 11-11-2010, 17:38
artemivanov
artemivanov is offline
Ze moeten via die traffic camera's boven de snelweg iedereen gaan beboeten die onnodig links blijft rijden. Dan haal je zoveel binnen dat de belasting naar beneden kan
Oud 11-11-2010, 22:59
Verwijderd
Vandaag stak ik over een zebra een weg over, dan steek je in 1 zebra-pad vier banen over (rechter rijbaan en dan drie voorsorteerstroken van de andere rijbaan), ik liep heel normaal door, het was gewoon nog licht buiten, maar bij de vierde baan vond iemand het nodig ineens nog gas te geven en rakelings voor me langs te rijden Hij had me absoluut moeten zien, dus hele vage actie. De passagier keek ook erg geschrokken Andere auto toeterde ook even naar 'm en wees naar mij, maar hij was er al weer vandoor.

En verder iemand op de snelweg die ineens besluit dat hij in wil halen en hups z'n auto naar links gooit zonder te kijken of het wel kon. En hij reed 100 oid, dus lekker als je met 120 ineens achter hem zit.
Oud 12-11-2010, 00:11
Balance
Balance is offline
Soms verwacht je gewoon totaal geen zebrapad. Ik ken er hier in de buurt ook zat waar menig automobilist van schrikt als er daadwerkelijk iemand zijn voorrang opeist.
Oud 12-11-2010, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Soms verwacht je gewoon totaal geen zebrapad. Ik ken er hier in de buurt ook zat waar menig automobilist van schrikt als er daadwerkelijk iemand zijn voorrang opeist.
Ja, maar als hij dat gemist heeft, heeft hij écht gewoon niet op zitten letten. De weg is er vrij breed en niet druk, dus je hebt goed zicht. Er staan aan beide kanten bordjes, ook niet te missen eigenlijk. En ja, het feit dat ik er oversteek en hij gewoon vlak voor me langs rijdt; zelfs zonder zebra zou dat een rare actie zijn, dan was ik raar bezig en kon hij naar mij gebaren etc, maar doorrijden was dus zelfs dan nog vreemd

Tijdje geleden ook voorrang genomen bij een zebra op een andere weg, auto was nog een eindje weg, dus die had álle tijd op me te zien en dus wat af te remmen. Boven de zebra hangen daar ook van die borden, dus niet te missen, maar hij remt niets af en op het laatste moment trapt hij keihard op de rem. Idioot was niet op de hoogte van het feit dat hij mij voorrang moest geven 'Zebra not means stop!!' riep hij
Oud 12-11-2010, 11:03
MTpower
MTpower is offline
Gisteren was ik de wegpiraat
Ik reed over een polderweg die ze aan het verbouwen zijn, waardoor de weg zelf erg ranzig is (veel modder/slik/troep op de weg). Dat in combinatie met nattigheid zorgde er voor dat mijn hele voorruit bruin uitgeslagen was. Toen het tijd werd om even te wissen met die spray bleek mijn ruitensproeierspul op te zijn, maar de wisserbladen gingen wel gewoon heen en weer. Wat er weer voor zorgde dat ik helemaal geen reet meer zag
Ik had geen enkele mogelijkheid om langs de kant van de weg te gaan staan (2x eenbaansweg met zoveel borden er langs dat een fietser er maar amper doorheen kan). Ben toen op een schoon stuk weg maar wat dichter achter mijn voorligger gaan rijden zodat ik wat opspattend water kon gebruiken om mijn raam schoon te krijgen, wat nog werkte ook
Gelukkig ging het niet veel later regenen, ben nog nooit zo blij geweest met een regenbui
Oud 12-11-2010, 11:29
KIET
KIET is offline
En daarom zit er een stevige boete aan vast aan het rijden met een leeg ruitensproeivloeistofreservoir
Oud 12-11-2010, 11:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
En daarom zit er een stevige boete aan vast aan het rijden met een leeg ruitensproeivloeistofreservoir
€90
Ik ga deze week nog even naar de sloop, want hij lekt (vandaar dat hij leeg was). Had hem meteen gevuld toen ik thuis kwam gisteren, maar nu is hij alweer leeg
Aan het spoor te zien is het tankje zelf lek... Dus die zal ik maar even gaan vervangen, lijkt me handig met dit weer
Oud 12-11-2010, 14:38
Verwijderd
gister toch wel het meest bizarre meegemaakt ooit.

Achter me op de a10 kreeg ik op een gegeven moment een bumperklever. Niet leuk. Dus een paar keer mijn remlichten laten zien, geen reactie. Toen ik dan eindelijk naar rechts kon, liet ik mijn middelvinger zien aan de bumperklever zien. (Zeer onbeleefd van me). Wat er toen gebeurde, had ik in mijn stoutste dromen niet durven verwachten. De idioot (een typisch cheap-ass getuned golfje uit de jaren toebak) haalt me in, en gaat tot stilstand vol in de remmen. (Helaas kon ik niet meer weg aangezien de rechter en de linkerbaan wel door bleven rijden). De sufferd stapt uit (wordt bijna door de linkerbaan aan flarden gereten) en begint in een mengeling van marokkaans en nederlands tegen mij te schreeuwen en te schelden... Ik was onder de indruk. Niet zozeer van het mannetje, maar wel van het feit dat hij 1)zeer heftig bumperkleefde 2) zo gruwelijk mongolide reageerde op mijn middelvinger. De ezel had dood kunnen zijn.

Tja. Ach...
Oud 12-11-2010, 14:46
Verwijderd
En daarom: 112 of 0900-8844 bellen, kentekenplaat doorgeven + rijrichting en even later genieten.
Oud 12-11-2010, 15:17
Verwijderd
Malloten die volle bak remmen omdat er een rotonde komt die ze volledig kunnen overzien en geen auto op de rotonde is .

En ik heb een brief over de feestelijke opening van onze straat: ZE IS AF!!! Na een half jaar kloten met een parking verderop en incompetentie van diegenen die ons op de hoogte moeten houden, kan ik eindelijk weer op mijn eigen parking komen <3
Oud 12-11-2010, 18:10
Qimm
Qimm is offline
Citaat:

*rent naar de garage*

nooit geweten
Oud 13-11-2010, 00:12
KIET
KIET is offline
Zo leer je nog eens wat
Sterker nog, er staan ook forse boetes op te vuile ruiten of niet werkende blowers. Dus met echt stomme pech had MTpower ook nog een bekeuring kunnen krijgen vanwege zijn ranzige voorruit.
Oud 13-11-2010, 00:21
Balance
Balance is offline
Ik kwam net om 0.30 uur een automobiliste tegen die d'r lampen niet aan had.
Ik naderde haar van de zijkant op een rotonde en toeterde daarom eerst (om haar aandacht te trekken) en knipperde vervolgens met mijn grootlicht.
Maar nee, het kwartje viel niet, ze reed gewoon zonder licht verder
Oud 13-11-2010, 00:24
KIET
KIET is offline
Het overkomt mij bijna altijd wel als ik laat op de avond (of vroeg in de nacht) van Breda naar huis rijdt dat ik wel iemand tegenkom die geen werkende achterlichten meer heeft. Half Nederland zit er naar te signaleren maar dat rijdt dan stoïcijns door. Ik hoop altijd maar dat ik niet zo iemand tegenkom op de Veluwe, want dan zie je ze gewoon echt niet rijden.

Sowieso is het weer de tijd van het jaar waarin slechte verlichting wederom heel erg begint op te vallen
Oud 13-11-2010, 09:16
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Zo leer je nog eens wat
Sterker nog, er staan ook forse boetes op te vuile ruiten of niet werkende blowers. Dus met echt stomme pech had MTpower ook nog een bekeuring kunnen krijgen vanwege zijn ranzige voorruit.

vriend van mij vertelde dat hij staande was gehouden omdat zijn ruiten wat beslagen waren (hij was net bij huis weg gereden toen het op kwam zetten, tegen de tijd dat hij stil stond was het ook al weer opgelost hoor, tis niet zo'n mongool die dan maar gewoon gaat rijden)
Overigens, mensen die met ruiten krabben, 1 strookje vrij maken

gister reed ik achter iemand waarvan de remlichten constant aan waren... wft? sensor kapot ofzo? Of misschien een automaat en iemand die echt niet weet wat je met 2 voeten moet doen? Heel naar, je kunt totaal niet zien wat iemand gaat doen (wij hebben van die 'mooie' chicanes in de weg zonder voorrangsregeling. First come, first serve, handig)
Oud 13-11-2010, 10:27
Verwijderd
Dat is geen sensortje, maar gewoon een kortsluitinkje
Oud 13-11-2010, 10:47
Qimm
Qimm is offline
whatever it was heb geen verstand van remlichten. Maar er is toch een sensor nodig die weet wanneer je op de rem trapt zodat de remlichten aangaan? naja. Hoe dan ook, het was knap vervelend
Oud 14-11-2010, 19:52
KIET
KIET is offline
Het is soms wel een beetje jammer dat sommige mensen denken dat een auto van 40 jaar oud net zo goed in het verkeer kan meekomen als een moderne auto 100 haalt-ie écht niet aan het einde van de meeste invoegstroken maar met 70 invoegen is ook niet alles, dus als je eerder naar links gaat omdat je wel wat sneller bent rijd dan wel even door zodat ik ook nog ergens een plekje heb.
Oud 14-11-2010, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Het is soms wel een beetje jammer dat sommige mensen denken dat een auto van 40 jaar oud net zo goed in het verkeer kan meekomen als een moderne auto 100 haalt-ie écht niet aan het einde van de meeste invoegstroken maar met 70 invoegen is ook niet alles, dus als je eerder naar links gaat omdat je wel wat sneller bent rijd dan wel even door zodat ik ook nog ergens een plekje heb.
Hier laatst iets vergelijkbaars; een auto die achter ons met 90 oid invoegt en dan naast ons gaat rijden en dus met ons mee optrekt naar 120 maar geen aanstalten maakt een baan naar links te gaan. Slim!
Oud 15-11-2010, 11:06
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Hier laatst iets vergelijkbaars; een auto die achter ons met 90 oid invoegt en dan naast ons gaat rijden en dus met ons mee optrekt naar 120 maar geen aanstalten maakt een baan naar links te gaan. Slim!
Zulke lui druk ik gewoon weg, ik ga echt niet remmen, dat duurt het weer 2km voor ik op gang ben
Oud 15-11-2010, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Ach, invoegen is sowieso iets dat mensen over het algemeen erg slecht doen Ik zat laatst ook achter iemand die met 70 invoegde, terwijl je met een Smart Roadster écht wel de 100km/u kunt aantikken op de invoegstrook naar de A27 bij Utrecht
Overigens op de terugweg vanuit Hoorn (samen met Pluis en een vriendin) was het wel frappant hoor. Pluis reed naar Utrecht, dus langs A'dam etc. en nergens onfatsoenlijke mensen. Wel mensen die flink doorreden, maar klevende mensen e.d. niet gezien. Ik rijd van Utrecht naar Eindhoven en het was weer raak hoor. Maar goed, dat zal ook te maken hebben met het feit dat het Brabant was
Oud 15-11-2010, 12:26
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Maar goed, dat zal ook te maken hebben met het feit dat het Brabant was
+ Carnaval
Oud 15-11-2010, 12:29
Verwijderd
Citaat:
+ Carnaval
Dat is pas in februari! Nu was het maar 1 dag en in Brabant rijden ze het hele jaar door nogal apart.
Oud 15-11-2010, 12:52
Verwijderd
over het algemeen rijden de mensen hier op de a10 heel netjes (uitzonderingen daargelaten). Er staan ook vrij veel flitsers, en onaangekondigde controles overal. Maar als dat eenmaal achter de rug is, gaan ze loos. A1, A2 soms A27. Daar maak ik de meeste gekkigheid mee.
Oud 15-11-2010, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Zulke lui druk ik gewoon weg, ik ga echt niet remmen, dat duurt het weer 2km voor ik op gang ben
Hier hetzelfde, hij had links ook gewoon ruimte, dus geen idee waarom hij uit zichzelf niet gewoon meteen naar links ging, maar met een beetje duwen begreep hij de hint wel
Oud 16-11-2010, 19:16
T_ID
T_ID is offline
Het was nauwelijks een weg, dus ik kwam meer een bospadpiraat tegen, zeg maar.

Mijn vriendin was paardrijden, en meestal ga ik dan op de fiets mee, soms ook om te begeleiden. Meestal krijg je dan langsscherende scooters die ik op meer afstand houd, of de weg blokkeren bij oversteken omdat mensen niet weten hoeveel ruimte een paard nodig heeft. In het bos zelf heb je loslopende honden, maar als die een paard opjagen gebeuren er ongelukken.

Nu was na een stukje galop ik ver achterop geraakt toen mijn vriendin een losse hond tegenkwam, waarvan de baas er niets mee deed. Toen ik er weer bij was mijn fiets tussen hond en paard gezet en min of meer naar de hond gegrauwd (aangezien ik hondentaal behoorlijk begrijp).

Okay, hond weg, netjes, maar daarna smijt die baas mij van mijn fiets af.

Zwaar agressief dat ik zo tegen zijn hond had gedaan, en hij zou mij wel even neerslaan daarom.

Wat er volgde was een soort standoff waarbij ik klaar was om me te verdedigen, maar achteruit liep om de zaak niet te escaleren. Daarbij twee halfzachte meppen van hem geblokkeerd.

Zegt die man tijdens dat dat ik er niets mee moest doen 'omdat die hond anders vanzelf wel een trap van het paard krijgt'.

Okay, dus als je hond doodgetrapt wordt is dat prima en logisch, maar dat ik dat soort ongelukken voorkom is reden om te gaan vechten?

Goed, na veel gedoe maar geen verder geweld ging hij weg, en volgens mij had die man geen half idee wat hem was overkomen als hij echt was gaan vechten, maar hoe volstrekt absurd was dat?
Oud 16-11-2010, 19:41
MTpower
MTpower is offline
Zeker absurd
Hoewel ik een grafhekel heb aan paarden in het verkeer slaat zo'n reactie natuurlijk nergens op, zeker niet in het bos waar een paard naar mijn idee wel thuis hoort
Ik had mezelf waarschijnlijk niet in kunnen houden na een poging tot slaan van zijn kant
Oud 17-11-2010, 10:44
drukknoopje
drukknoopje is offline
Met stip de idioot die over de verhoogde stoep reed om op het fietspad te komen, zodat hij de wachtende rij mensen voor het stoplicht kon inhalen. Klein detail: nog geen 5 meter verderop was het politiebureau. Zo jammer dat ze het niet zagen .
Oud 17-11-2010, 12:27
Verwijderd
hehe, ik was het deze morgen. Ik reed in een dienstwagen, en ik kreeg het ding maar niet in de 2e versnelling. Na een hoop vervelend gehannes hem maar in de 3 gezet, en wilde wat geirriteerd wegstormen, slaat dat kreng af. De mensen achter me waren niet bijzonder blij met mijn gepruts.

Ik geloof dat ze deze wagen aan de leasemaatschappij terugsturen
Oud 18-11-2010, 12:56
Pluis
Pluis is offline
Ik werd gisteren bijna van de weg gereden door een busje+caravan. Mijn strook kwam er van rechts bij, en ik dacht dat het een invoegstrook was, dus ik gaf meer gas om nog langs die combinatie te gaan. bleek het toch een blijvende strook te zijn, en net toen ik naast de caravan reed, ging de bestuurder naar rechts wilde net toeteren en knipperen toen de bestuurder het schijnbaar toch doorhad en terugging naar zijn strook.
Oud 18-11-2010, 16:37
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ik werd gisteren bijna van de weg gereden door een busje+caravan. Mijn strook kwam er van rechts bij, en ik dacht dat het een invoegstrook was, dus ik gaf meer gas om nog langs die combinatie te gaan. bleek het toch een blijvende strook te zijn, en net toen ik naast de caravan reed, ging de bestuurder naar rechts wilde net toeteren en knipperen toen de bestuurder het schijnbaar toch doorhad en terugging naar zijn strook.
Dus jij was de wegpiraat wegens rechts inhalen?
Oud 18-11-2010, 16:47
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dus jij was de wegpiraat wegens rechts inhalen?
nee want ik bleef dus uiteindelijk op dezelfde strook rijden
Oud 18-11-2010, 17:49
MTpower
MTpower is offline
Nu kan het ermee te maken hebben dat ik de situatie niet zo goed voor me kan halen. Maar als je zegt dat je gas bij gaf omdat je -dacht- dat het een invoegstrook was, dan haalde je dus eigenlijk rechts in?
En het kenmerk van rechts inhalen is dus ook dat je niet naar links gaat en dus inderdaad op dezelfde strook blijft rijden
Oud 18-11-2010, 17:52
Qimm
Qimm is offline
áls het ene in/uitvoeg strook is en jij hoort daar (omdat je in- of uitvoegt) dan mag je toch rechts passeren?

anyhow

als ik géén richting aangeef betekent dat dat ik rechtdoor ga, wat een achterlijke gladiool was dat vanmorgen. Ik weet nu iig dat de ABS van de mazda ook werkt
Oud 18-11-2010, 17:57
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
áls het ene in/uitvoeg strook is en jij hoort daar (omdat je in- of uitvoegt) dan mag je toch rechts passeren?
Dat klopt, maar het was geen invoegstrook, daar had ze zich in vergist. Dan mag je dus niet rechts inhalen
Oud 18-11-2010, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt, maar het was geen invoegstrook, daar had ze zich in vergist. Dan mag je dus niet rechts inhalen
Het was een rare situatie. In plaats van een invoegstrook, wat je zou verwachten, was er een 'normale' rijstrook die er gewoon bij komt, zonder dat dat ergens stond aangegeven, of dat je het kon zien, want je maakte een 90* doordraaier naar boven, dus je had ook geen zicht op de situatie waar je naartoe reed.
Bovendien was die combinatie niet erg oplettend. In plaats van even af te wachten of er misschien sneller verkeer was op die strook, ging ie zodra het kon naar rechts, zonder richting aan te geven en met de caravan nog over de doorgetrokken streep.
Dus ja, Pluis was een beetje wegmisbruiker doordat ze rechts inhaalde doordat de wegbeheerder een onduidelijke situatie had gemaakt, maar de echte wegmisbruiker was in dit geval de combinatie
Oud 18-11-2010, 19:02
KIET
KIET is offline
Bij knooppunt Holendrecht heb je ook zo'n situatie (en het komt ook vaak voor bij wegwerkzaamheden bij/direct na knooppunten), en dat staat inderdaad zelden van te voren aangegeven. Dus ik kan me voorstellen dat het een verwarrende situatie is de eerste keer
Als ik bij Holendrecht kom en ik kom uit naast een auto op de middelste baan, dan laat ik het van de situatie afhangen (meestal kom ik alleen uit naast vrachtwagens omdat de rest ervoor kiest sneller te rijden dan de maximum snelheid en ik niet ). Als ik voorbij de helft ben trek ik hem er ook rechts langs, als ik voor de helft zit dan laat ik even gas los en ga er links langs.

Beste oplossing zou overigens inderdaad zijn als het beter staat aangeven en er een blokmarkering voor een paar honderd meter wordt doorgetrokken.
Oud 18-11-2010, 19:46
Pluis
Pluis is offline
er stond ook gewoon echt geen bord van dat het geen invoegstrook zou worden, en ik gaf al gas bij voor ik bij de niet doorgetrokken streep kwam.
Maargoed ik heb wel een keer met het minuscule autootje van mijn moeder een tegenliggend busje opzij gedwongen bij een versmalling ik vond dat ik eerst was, maar die bus eigenlijk ook.
Oud 22-11-2010, 21:05
Balance
Balance is offline
Vandaag een scooter die in mijn dode hoek bleef rijden terwijl ik toch duidelijk aan had gegeven dat ik naar rechts ging afslaan bij de naderende t-splitsing. Uiteindelijk moest ik daardoor stil gaan staan om te wachten tot hij me rechts inhaalde.
Oud 23-11-2010, 13:07
Verwijderd
Oh dan geef ik gewoon even gas bij, mits dat kan, sorteer voor en sla af. Vaak wanneer je duidelijk maakt wat je gaat doen, door bijv. voor te beginnen te sorteren, haken dat soort domme mensen wel af

Mijn wegpiraat was gisteren een heule dikke vrouw in een Volvo S40 die besloot dat het een goed plan was om een, op haar weghelft kerende, vrachtwagen in te halen zonder dat ze zicht had op de andere rijstrook, waar ik me dus bevond. Dus, een noodstop later was de Laguna nog heel en zat zij me in d'r auto verbaal te verkrachten. Toen ben ik maar doorgereden, want als iemand nog minder iq heeft dan een visstick, dan is het bij voorbaat hopeloos. Het is voor haar wachten op de dag dat ze een vrachtwagen kopt en de wereld verlost, wat autorijden betreft dan
Oud 23-11-2010, 21:19
MTpower
MTpower is offline
Niet echt een piraat, maar constant 20km/h onder de max. snelheid rijden daar waar geen inhaalmogelijkheden zijn is wel strontvervelend .
Oud 23-11-2010, 22:09
KIET
KIET is offline
Tsja, daar verwacht je een scooter ook niet, constant rechts van je. Mijn rij-instructeur hamerde er altijd op dat die dingen (in Breda kennelijk) steevast tegen het verkeer in aan de andere kant van de weg rijden en dat je daarom goed over je schouder moest kijken bij het links afslaan
Topic gesloten

Regels voor berichten