Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2010, 18:39
Verwijderd
Sadimir Poutin was het, .
Advertentie
Oud 10-11-2010, 18:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
RAUUUWWWRRR I'm a big scary lion!

Oud 10-11-2010, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Je bent niet goed bij je hoofd. Knoflooksaus bij sushi
Citaat:
Barbaar
Oud 10-11-2010, 18:41
Verwijderd
Citaat:
RAUUUWWWRRR I'm a big scary lion!

[afbeelding]
Maar wat issie (lijktie?) magertjes!
Oud 10-11-2010, 18:43
Verwijderd
Niet opletten bij het vochtig maken van je afbakstokbrood is fail. Zeiknat stokbrood, .
Oud 10-11-2010, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Nee joh, dat was positief! En hij vond jullie 'droomstudenten' om mee te werken

Je bent niet goed bij je hoofd. Knoflooksaus bij sushi

ja we hebben altijd wel enthousiaste mensen geloof ik ik moest lachen toen hij het had over een geaarde houding ofzo, omdat ik opeens even moest denken aan 'acteren vanuit je flanken' ofzo
Oud 10-11-2010, 18:44
Verwijderd
Waartoe dient dat vochtig maken eigenlijk? Ik doe dat nooit.

PS DIT GAAT OVER AFBAKBROOD
Oud 10-11-2010, 18:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:

En tekst omdat dat moet.
Oud 10-11-2010, 18:47
Verwijderd
Zo, nog even een sollicitatie de deur uitgedaan In de buurt en het klinkt heel erg leuk, maar ik vrees dat er veel concurrentie gaat zijn...
Oud 10-11-2010, 18:47
Verwijderd
Weet ik veel. Ik zet mijn oven altijd op turbo en zo hoop ik te voorkomen dat de buitenkant keihard wordt.
Oud 10-11-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:

Is weer eens wat anders dan over seks en kipnegers.

Alhoewel je een afbakbrood ook kunt gebruiken bij seks en kip

Maar dat terzijde! Het vochtig maken dient vooral zodat ie een mooi goudbruin kleurtje krijgt, geloof ik.
Oud 10-11-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
ja we hebben altijd wel enthousiaste mensen geloof ik ik moest lachen toen hij het had over een geaarde houding ofzo, omdat ik opeens even moest denken aan 'acteren vanuit je flanken' ofzo
Ja, hij vertelde een beetje wat 'ie deed enzo. Maar een 'geaarde houding' vind ik toch iets minder zweverig

Was het wat of dacht je echt van 'omg, wat moet ik hier nu weer mee?'
Oud 10-11-2010, 18:49
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=cm-VA...eature=related

het achtergrond-huuuuuhuuuuhuuuu in dit nummer lijkt een beetje op het supermariomuziekje in de onderwaterlevels
Oud 10-11-2010, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Is weer eens wat anders dan over seks en kipnegers.

Alhoewel je een afbakbrood ook kunt gebruiken bij seks en kip

Maar dat terzijde! Het vochtig maken dient vooral zodat ie een mooi goudbruin kleurtje krijgt, geloof ik.
Waar haal je die kip nu weer vandaan?

Hm ah.
Oud 10-11-2010, 18:50
Verwijderd
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=cm-VA...eature=related

het achtergrond-huuuuuhuuuuhuuuu in dit nummer lijkt een beetje op het supermariomuziekje in de onderwaterlevels
Dutronc, <3.
Oud 10-11-2010, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Waar haal je die kip nu weer vandaan?

Hm ah.
Zie vorige topic
Oud 10-11-2010, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Ja, hij vertelde een beetje wat 'ie deed enzo. Maar een 'geaarde houding' vind ik toch iets minder zweverig

Was het wat of dacht je echt van 'omg, wat moet ik hier nu weer mee?'
nee ik vond het neten interessant. En ook iets waar ik hard aan moet werken want mijn zenuwen voor dit soort oefeningen en opdrachten zijn richting het onmenselijke
Oud 10-11-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Dutronc, <3.
Ik luisterde het omdat ik eraan moest denken door jou eigenlijk ken ik alleen dat et moi nummer, maar ik dacht: kom, ik klik eens door
Oud 10-11-2010, 18:54
Verwijderd
Citaat:
nee ik vond het neten interessant. En ook iets waar ik hard aan moet werken want mijn zenuwen voor dit soort oefeningen en opdrachten zijn richting het onmenselijke
Oh, wel goed dan
Hij vond het ook fijn dat iedereen zo kwetsbaar durfde te zijn en te zeggen waar hun problemen lagen.
Oud 10-11-2010, 19:02
Verwijderd
Broodje rookworst, oh yeah.
Oud 10-11-2010, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Ik luisterde het omdat ik eraan moest denken door jou eigenlijk ken ik alleen dat et moi nummer, maar ik dacht: kom, ik klik eens door
Gewoon een keer een Best of binnenhalen, . Daar zit genoeg gaafs bij.
Oud 10-11-2010, 19:09
Verwijderd
Ok!
Oud 10-11-2010, 19:17
Verwijderd
Vandaag heb ik bij de Xenos doeken gekocht. Ik ga leren tekenen en schilderen. Ik heb op school drie uur lang gezichtsonderdelen (neuzen! ogen! monden!) getekend en zeemeerminverhoudingen bestudeerd en nu ga ik kijken of ik er iets van kan. Of nouja, waarschijnlijk worden het geen kopvoeters, want ik sta meestal wel een acht voor tekenen, maar ik vind het leuk om eens te proberen het beter te leren
Oud 10-11-2010, 19:19
Verwijderd
n00dles, mensen, naamzoek, hoeveel zou je vragen / geven voor een origineel? Er is vrijdag een expo en we hebben er een winkeltje bij
Oud 10-11-2010, 19:24
Verwijderd
Ik zou ongeveer 500/1000 euro vragen en niets geven.
Oud 10-11-2010, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Ik zou ongeveer 500/1000 euro vragen en niets geven.
Oud 10-11-2010, 19:34
Verwijderd
Citaat:
n00dles, mensen, naamzoek, hoeveel zou je vragen / geven voor een origineel? Er is vrijdag een expo en we hebben er een winkeltje bij
Verschilt. Hoeveel werk heb je erin zitten, hoe groot is het doek, welk materiaal, ingelijst of niet...En natuurlijk in acht nemen wie de koper is: een student die het 'wel gaaf' vindt, of een miljonair die 'een waar kunstwerk' in zijn huiskamer wil hangen. Wees niet te bang om een riant bedrag te vragen (vaak werkt dat juist goed, omdat je daarmee waarde geeft aan het werk), maar prijs jezelf ook niet de markt uit. Zwicht ook nooit voor afdingen.

Show je werk eens, misschien kan ik een oordeel vellen?
Oud 10-11-2010, 19:35
Verwijderd
Oh, en als je die dingen vooraf moet prijzen, dan gaat het aspect van 'welke koper' niet op natuurlijk.

Overigens heb ik al gauw de neiging om mezelf de markt uit te prijzen waadoor geinteresseerden soms niets meer laten horen
Oud 10-11-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Verschilt. Hoeveel werk heb je erin zitten, hoe groot is het doek, welk materiaal, ingelijst of niet...En natuurlijk in acht nemen wie de koper is: een student die het 'wel gaaf' vindt, of een miljonair die 'een waar kunstwerk' in zijn huiskamer wil hangen. Wees niet te bang om een riant bedrag te vragen (vaak werkt dat juist goed, omdat je daarmee waarde geeft aan het werk), maar prijs jezelf ook niet de markt uit. Zwicht ook nooit voor afdingen.

Show je werk eens, misschien kan ik een oordeel vellen?
oh ja, dat riant bedrag vragen omdat dat waarde geeft aan het werk vind ik een van de meest lijpe en jammere dingen van de kunstmarkt zeg maar. Ik zal zo even wat foto's trekken.
Oud 10-11-2010, 19:48
Verwijderd
Citaat:
oh ja, dat riant bedrag vragen omdat dat waarde geeft aan het werk vind ik een van de meest lijpe en jammere dingen van de kunstmarkt zeg maar. Ik zal zo even wat foto's trekken.
Ja, een drol in een emmer voor 100.000 euro verkopen is ook weer zoiets. Als je een prachtig werk maar niet gratis of voor 100 euro weggeeft. Je werk is waard wat de klant ervoor wil betalen, en sommige zijn zo gek om er veel aan uit te geven. Des te groter de vraag, des te hoger de prijs. Da's de eerste les die je leert bij economie
Oud 10-11-2010, 19:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hello
Oud 10-11-2010, 19:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Aaaaah woensdag, Star Warsdag
Oud 10-11-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:

Voor een knapperig korstje en een goudbruin kleurtje
Oud 10-11-2010, 20:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik krijg toch altijd wel een naar gevoel bij Luke en Leia, seksuele spanning tussen broer en zus, bah
Oud 10-11-2010, 20:05
Verwijderd
Ik vind Star Wars echt onnavolgbaar.
Oud 10-11-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Dit, ja. Als je het echt niet weet kun je jezelf ook een uurloon aanmeten (10,- per uur ofzo lijkt me wel prima, niet exorbitant maar ook bepaald geen minimumloon) en dan een beetje schatten hoeveel tijd je eraan kwijt was. Bij hoge materiaalkosten ook het materiaal erbij optellen. Als je het eindbedrag dan te hoog of te laag vindt (omdat je like 3 uur besteed hebt aan één onderdeel dat alsmaar niet lukte, bijvoorbeeld, of omdat je iets relatief snel gemaakt hebt maar het ziet er bijzonder gaaf uit) kun je het daarna nog altijd een beetje tweaken.
Oud 10-11-2010, 20:08
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik vind Star Wars echt onnavolgbaar.
Oud 10-11-2010, 20:09
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoezo heeft Luke eigenlijk een oom? Anakin was toch enig kind?
Oud 10-11-2010, 20:09
Verwijderd
Padmé heeft toch broertjes en zusjes?
Oud 10-11-2010, 20:10
Verwijderd
Trouwens, Noedel, ben je er al over uit wat je voor je logo gaat vragen? Voor als je nog een referentiepunt nodig hebt: een goede bekende van me die specifiek in bandlogo's handelt vraagt meestal tussen de 200 en de 500 euro voor een (band)logo, afhankelijk van hoeveel moeite erin zat. En dat is dan ook voor ongelimiteerd gebruik, zeg maar.
Oud 10-11-2010, 20:11
Verwijderd
Zo. En nu ga ik slapen.
Oud 10-11-2010, 20:12
Verwijderd
Ik vind het altijd wel gaaf dat hier ook wat 'artistieke typjes' zitten en ik er zo toch nog een beetje van meekrijg
Oud 10-11-2010, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Dit, ja. Als je het echt niet weet kun je jezelf ook een uurloon aanmeten (10,- per uur ofzo lijkt me wel prima, niet exorbitant maar ook bepaald geen minimumloon) en dan een beetje schatten hoeveel tijd je eraan kwijt was. Bij hoge materiaalkosten ook het materiaal erbij optellen. Als je het eindbedrag dan te hoog of te laag vindt (omdat je like 3 uur besteed hebt aan één onderdeel dat alsmaar niet lukte, bijvoorbeeld, of omdat je iets relatief snel gemaakt hebt maar het ziet er bijzonder gaaf uit) kun je het daarna nog altijd een beetje tweaken.
Ja, ik ga gewoon een bedrag proberen denk ik. Als ik ze niet verkoop komen ze gewoon weer gezellig in mijn kamer te staan. Ik weet ook niet zo goed wat voor volk er naar de expo komt en of het mensen zijn met geld in de zak. Spannend!

Het begint wel echt mooi te worden, voor een studenten expo ziet het er denk ik er goed uit. Flinke hal met werk, bioscoop erbij voor de animerende illustratie studenten. Het werk moet nog opgehangen worden en wat mensen hebben grote blokhouten letters gemaakt voor alle werkgedeeltes (experiment, identiteit, stage)
Spoiler

Oud 10-11-2010, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het altijd wel gaaf dat hier ook wat 'artistieke typjes' zitten en ik er zo toch nog een beetje van meekrijg

Had je je artistieke ambities opgegeven voor het lucratievere pad van een rechtenstudent?
Oud 10-11-2010, 20:18
Verwijderd
Citaat:
10 euro is wel heel weinig hoor, dat verdien je geloof ik met schoonmaken. Hell, zelfs ik verdien met orderpicken (ongeschoolde arbeid) een lousy 9,27 per uur

Een beginnend, zelfstandige (freelance) kunstenaar/tekenaar mag gerust uitgaan van een bruto uurloon van minstens 35,- per uur (excl. btw, indien van toepassing). Ik ga zelf uit van 50,- per uur, al besteed ik doorgaans meer uren aan iets dan ingeschat, maar dat komt door mijn eigen trage werkwijze.

Ik heb voor een lifetime gebruikslicentie van die illustratie ong. 700,- gevraagd, misschien iets te gortig
Oud 10-11-2010, 20:18
Verwijderd
en we hebben een wethouder die een speech gaat houden en een dj :"D en allemaal kleine dingetjes die je misschien had kunnen vergeten, naambordjes overal enzo. Ik had de letters gedaan voor de achterkant van de flyer en daar heb ik een font van gemaakt en alle naambordjes zijn nu in dat font
Oud 10-11-2010, 20:19
Verwijderd
Mensen die kunst kopen zijn toch meestal pretentieuze figuren met teveel geld, vraag iets belachelijks en als het niet verkocht wordt, niks verloren toch? Gewoon een strak gezicht erbij trekken en je wordt serieus genomen.

(of je kunt natuurlijk op zijn Jan Cremers een miljoen vragen voor een leeg doek )
Oud 10-11-2010, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ga gewoon een bedrag proberen denk ik. Als ik ze niet verkoop komen ze gewoon weer gezellig in mijn kamer te staan. Ik weet ook niet zo goed wat voor volk er naar de expo komt en of het mensen zijn met geld in de zak. Spannend!

Het begint wel echt mooi te worden, voor een studenten expo ziet het er denk ik er goed uit. Flinke hal met werk, bioscoop erbij voor de animerende illustratie studenten. Het werk moet nog opgehangen worden en wat mensen hebben grote blokhouten letters gemaakt voor alle werkgedeeltes (experiment, identiteit, stage)
Spoiler

Ik zou wel wat variaties in de prijzen doen, dan spreek je meerdere categorieën mensen aan.
Oud 10-11-2010, 20:20
Verwijderd
Citaat:
10 euro is wel heel weinig hoor, dat verdien je geloof ik met schoonmaken. Hell, zelfs ik verdien met orderpicken (ongeschoolde arbeid) een lousy 9,27 per uur

Een beginnend, zelfstandige (freelance) kunstenaar/tekenaar mag gerust uitgaan van een bruto uurloon van minstens 35,- per uur (excl. btw, indien van toepassing). Ik ga zelf uit van 50,- per uur, al besteed ik doorgaans meer uren aan iets dan ingeschat, maar dat komt door mijn eigen trage werkwijze.

Ik heb voor een lifetime gebruikslicentie van die illustratie ong. 700,- gevraagd, misschien iets te gortig
Ja, prijsbepalen is gewoon een van de meest lastige dingen. Je wil sowieso de markt niet verpesten door met zijn alle telkens te blijven zakken voor de prijs. En de prijzen voor bijvoorbeeld prentenboek illustraties zijn met de jaren al ontzettend gezakt. Dan nog niet te spreken over die ontwikkeling van gratis strips in de krant. Of al die wedstrijdjes waarbij je een leuke boekenbon krijgt voor een logo. Eigenlijk ook allemaal illustratie / grafische naaierij. Maar je wil ook weer niet te veel vragen want je wil wel in de markt blijven zitten. Lastige soep.
Oud 10-11-2010, 20:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Padmé heeft toch broertjes en zusjes?
Oja

Regels voor berichten