Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2010, 10:32
Verwijderd
Citaat:
en hoezo heeft het slechter kunnen schrijven/typen van de taal niets met het brabants te maken volgens jou. Ik ben het daar niet mee eens. ik kom namelijk uit een wat boers gezin. bij ons is brabants gewoon de moedertaal en daarnaast komt het nederlands. Thuis praat ik nooit nederlands. Dus ik denk dat de beheersing van de Nederlandse taal wel degelijk met dat te maken heeft.
Ehh, nee. Het is toch niet 'Brabants-eigen' om je kinderen niet fatsoenlijk Nederlands te leren?
En je gaat toch ook naar school?
Advertentie
Oud 11-11-2010, 10:32
Verwijderd
Citaat:
en hoezo heeft het slechter kunnen schrijven/typen van de taal niets met het brabants te maken volgens jou. Ik ben het daar niet mee eens. ik kom namelijk uit een wat boers gezin. bij ons is brabants gewoon de moedertaal en daarnaast komt het nederlands. Thuis praat ik nooit nederlands. Dus ik denk dat de beheersing van de Nederlandse taal wel degelijk met dat te maken heeft.
Naast Brabander ben je toch ook gewoon Nederlander? Daarbij moet je gewoon Nederlands kunnen schrijven, op je werk kom je toch (hopelijk) ook niet weg met zulk slecht Nederlands? Als ik een brief/mail oid van een bedrijf zou krijgen met zoveel taalfouten zou ik op zoek gaan naar een ander bedrijf.
Oud 11-11-2010, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Naast Brabander ben je toch ook gewoon Nederlander? Daarbij moet je gewoon Nederlands kunnen schrijven, op je werk kom je toch (hopelijk) ook niet weg met zulk slecht Nederlands? Als ik een brief/mail oid van een bedrijf zou krijgen met zoveel taalfouten zou ik op zoek gaan naar een ander bedrijf.
Precies.
Oud 11-11-2010, 10:36
brumm
brumm is offline
maar hebben jullie nog plannen voor het weekend?
Oud 11-11-2010, 10:36
Verwijderd
Oud 11-11-2010, 10:38
brumm
brumm is offline
Citaat:
haha gelukkig heb ik niks te maken met klanten dus dat is geen probleem en ik denk wel dat ik beter oplet als ik brieven moet schrijven voor een bedrijf. Maar er zullen waarschijnlijk wel taalfouten in blijven zitten. Dat is dus ook een van de redenen dat ik dit niet meer wil gaan doen. En omdat het z'n ontzettend saai beroep is
Oud 11-11-2010, 10:39
Verwijderd
Ik ga morgen naar 'Sint'. Oh shit, bedenk me nu dat ik nog kaarten moet reserveren. En daarna ellendig dronken worden bij of 90's now alternative of bij de dvdreleaseparty van SATC2. . Zaterdag ga ik misschien naar mijn ouders voor een afscheidsfeestje van een vriendinnetje die een jaar over het zuidelijk halfrond gaat reizen, maar dat hangt er nog even vanaf of ik zondag moet werken of niet, sta op standby dienst, dus hopelijk hoef ik niet te komen.
Oud 11-11-2010, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Oud 11-11-2010, 10:41
Verwijderd
Citaat:
haha gelukkig heb ik niks te maken met klanten dus dat is geen probleem en ik denk wel dat ik beter oplet als ik brieven moet schrijven voor een bedrijf. Maar er zullen waarschijnlijk wel taalfouten in blijven zitten. Dat is dus ook een van de redenen dat ik dit niet meer wil gaan doen. En omdat het z'n ontzettend saai beroep is
Wat wil je dan gaan doen? En die taalfouten slaan we er hier wel uit, dan komt 't wel goed met je
Oud 11-11-2010, 10:41
brumm
brumm is offline
Citaat:
Ik ga morgen naar 'Sint'. Oh shit, bedenk me nu dat ik nog kaarten moet reserveren. En daarna ellendig dronken worden bij of 90's now alternative of bij de dvdreleaseparty van SATC2. . Zaterdag ga ik misschien naar mijn ouders voor een afscheidsfeestje van een vriendinnetje die een jaar over het zuidelijk halfrond gaat reizen, maar dat hangt er nog even vanaf of ik zondag moet werken of niet, sta op standby dienst, dus hopelijk hoef ik niet te komen.
klinkt gezellig allemaal en ik hoop voor jou idd niet dat je moet werken dat verpest meestal het weekend wel een beetje
Oud 11-11-2010, 10:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ehh, nee. Het is toch niet 'Brabants-eigen' om je kinderen niet fatsoenlijk Nederlands te leren?
En je gaat toch ook naar school?
ken nie correct type nie en ken nie correct proate nie!
Oud 11-11-2010, 10:43
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Kleine South Park spoiler:

Spoiler
waaaaaaar
Oud 11-11-2010, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Oud 11-11-2010, 10:44
Verwijderd
Citaat:
klinkt gezellig allemaal en ik hoop voor jou idd niet dat je moet werken dat verpest meestal het weekend wel een beetje
Ik werk eigenlijk elk weekend, vind 't niet zo'n probleem, maar nu komt 't even slecht uit

Citaat:
Jij bent natuurlijk ook heel 'speciaal'
Verwijderd
Citaat:
waaaaaaar
In de nieuwe aflevering
Verwijderd
Correct wordt crrrrect he. Da zee een klegaatje ooit tegen mij toen ik in Eindhoven werkte
Oud 11-11-2010, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Correct wordt crrrrect he. Da zee een klegaatje ooit tegen mij toen ik in Eindhoven werkte
klegaatje?
Oud 11-11-2010, 10:46
Verwijderd
Ik ga dit weekend oppassen, proefdraaien in de schouwburg, een Sinterklaas-intochtochtendje houden en verder lessen voorbereiden voor volgende week. En onderhand maar eens inpakken
Oud 11-11-2010, 10:49
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
In de nieuwe aflevering
omg
Oud 11-11-2010, 10:49
brumm
brumm is offline
Citaat:
Wat wil je dan gaan doen? En die taalfouten slaan we er hier wel uit, dan komt 't wel goed met je
Ik word bedrijfsleider in de groensector glas en tuinbouw, tuincentra, veilingen, etc.
Een grootdeel van deze opleiding is plantenkunde, hoveniers werkzaamheden, tuinarchitectuur en het begeleiden van productiemedewerkers
Oud 11-11-2010, 10:51
brumm
brumm is offline
Citaat:
Ik werk eigenlijk elk weekend, vind 't niet zo'n probleem, maar nu komt 't even slecht uit
Ja ik werk ook elk weekend. Maarja dat doe ik ook niet altijd graag
Oud 11-11-2010, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Ik word bedrijfsleider in de groensector glas en tuinbouw, tuincentra, veilingen, etc.
Een grootdeel van deze opleiding is plantenkunde, hoveniers werkzaamheden, tuinarchitectuur en het begeleiden van productiemedewerkers
Ok

Als bedrijfsleider moet je ook brieven schrijven hoor
Oud 11-11-2010, 10:53
Verwijderd
Citaat:
klegaatje?
Een collegaatje wordt dan een kleeegoatje ofzoiets. Ik begreep er in eerste instantie NIETS van. Ik heb ook een keer een feestje gehad bij iemand en die ouders die praatte best wel plat. Ik heb alleen maar heel schaapachtig 'ohja, ja , hehe ja' gezegd toen op een gegeven moment die vader zei 'ja wat dan?'. Bleek achteraf dat hij al 5 keer vroeg of ik iets wilde drinken
Oud 11-11-2010, 10:53
brumm
brumm is offline
Citaat:
Ik ga dit weekend oppassen, proefdraaien in de schouwburg, een Sinterklaas-intochtochtendje houden en verder lessen voorbereiden voor volgende week. En onderhand maar eens inpakken
inpakken ? ga je op reis dan ?
Oud 11-11-2010, 10:54
brumm
brumm is offline
Citaat:
Ok

Als bedrijfsleider moet je ook brieven schrijven hoor
hahah dat weet ik wel maar gelukkig niet zoveel als accountant. En in de groen stuurt de administratie de brieven en niet de bedrijfsleider
Oud 11-11-2010, 10:56
brumm
brumm is offline
Citaat:
Een collegaatje wordt dan een kleeegoatje ofzoiets. Ik begreep er in eerste instantie NIETS van. Ik heb ook een keer een feestje gehad bij iemand en die ouders die praatte best wel plat. Ik heb alleen maar heel schaapachtig 'ohja, ja , hehe ja' gezegd toen op een gegeven moment die vader zei 'ja wat dan?'. Bleek achteraf dat hij al 5 keer vroeg of ik iets wilde drinken
motte gai wa drinke?
Oud 11-11-2010, 10:56
Verwijderd
Citaat:
genant is dat altijd. Net als in de kroeg, dat je maar een beetje beleefd staat te knikken nadat je 4x hebt gezegd dat je diegene niet kan verstaan, en af en toe 'goh leuk' zegt en dat het dan over de overleden oma van diegene blijkt te gaan ofzo

Citaat:
hahah dat weet ik wel maar gelukkig niet zoveel als accountant. En in de groen stuurt de administratie de brieven en niet de bedrijfsleider
Ik kan me niet voorstellen dat je als bedrijfsleider nooit wat hoeft te schrijven

Anyhow, ik hou er over op, als jij braaf een beetje op je spelling let dan ben ik een gelukkig mens
Oud 11-11-2010, 10:58
brumm
brumm is offline
ik ben even wat eten spreek jullie zo wel weer
Rationeel
Rationeel is offline
moggeh, tuig
brumm
brumm is offline
Citaat:
genant is dat altijd. Net als in de kroeg, dat je maar een beetje beleefd staat te knikken nadat je 4x hebt gezegd dat je diegene niet kan verstaan, en af en toe 'goh leuk' zegt en dat het dan over de overleden oma van diegene blijkt te gaan ofzo

Ik kan me niet voorstellen dat je als bedrijfsleider nooit wat hoeft te schrijven

Anyhow, ik hou er over op, als jij braaf een beetje op je spelling let dan ben ik een gelukkig mens
Ik zal het proberen
Oud 11-11-2010, 10:59
Verwijderd
Citaat:
moggeh, tuig
Rationeeeeeeeeeel
Oud 11-11-2010, 11:00
Verwijderd
Ik moet een ban van 2 weken, geen maand. Help me eens even aan ideeën hoe ik dat ga bewerkstelligen
Oud 11-11-2010, 11:02
Macrador
Macrador is offline
*kijkt nieuwe southpark*
Oud 11-11-2010, 11:04
Verwijderd
Verdorie, door die storm zijn na morgen alle bomen natuurlijk kaal Buuh.
Oud 11-11-2010, 11:07
Verwijderd
Citaat:
inpakken ? ga je op reis dan ?
Nee, verhuizen.
Oud 11-11-2010, 11:09
Verwijderd
Sanne, wil jij met mij mee naar Hamlet (van Dagmar) of zeg je van Neeuuu, dat hoeft voor mij niet zo?
(ik vind het ook niet erg om alleen te gaan hoor, maar met twee is leuker natuurlijk)
Oud 11-11-2010, 11:10
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Rationeeeeeeeeeel
SAAAAAANNNNNNNN
Oud 11-11-2010, 11:19
Macrador
Macrador is offline
ik heb dp al lang niet meer gezien
Oud 11-11-2010, 11:30
Sherlock
Sherlock is offline
Sukkeltjes hebben jullie mij een beetje gemist?
Oud 11-11-2010, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Sanne, wil jij met mij mee naar Hamlet (van Dagmar) of zeg je van Neeuuu, dat hoeft voor mij niet zo?
(ik vind het ook niet erg om alleen te gaan hoor, maar met twee is leuker natuurlijk)
Het lijkt me heel leuk, maar ik zit aankomende weken echt bomvol. Dus het ligt er een beetje aan wanneer & wat het kost.

Citaat:
Ontzettend <3 Volgende keer lief doen tegen vervelende forumers he!
Oud 11-11-2010, 11:34
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
zeg wat had je nu gedaan ( flamen maar hoe)
Oud 11-11-2010, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me heel leuk, maar ik zit aankomende weken echt bomvol. Dus het ligt er een beetje aan wanneer & wat het kost.
Voor mij is het ook handiger om het nog een beetje op te schuiven, hij speelt nog wel een tijdje geloof ik. En 12,50 dacht ik, voor studenten en CJP-houders
Oud 11-11-2010, 11:38
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
zeg wat had je nu gedaan ( flamen maar hoe)
Ik heb een zekere forummer die mij op zijn negeerlijst heeft staan nogal zitten pesten En hij kon mijn posts dan als quote wel lezen en daar heeft hij alweer het nsb knopje voor gebruikt Maarja hij ging mij ook achterlijk noemen en daar wordt dan niets aan gedaan!!1!11

Citaat:
Ontzettend <3 Volgende keer lief doen tegen vervelende forumers he!
Sorry tante sann
Oud 11-11-2010, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Voor mij is het ook handiger om het nog een beetje op te schuiven, hij speelt nog wel een tijdje geloof ik. En 12,50 dacht ik, voor studenten en CJP-houders
Als het ergens na 28 november kan wil ik wel mee denk ik!
Citaat:
Ik heb een zekere forummer die mij op zijn negeerlijst heeft staan nogal zitten pesten En hij kon mijn posts dan als quote wel lezen en daar heeft hij alweer het nsb knopje voor gebruikt Maarja hij ging mij ook achterlijk noemen en daar wordt dan niets aan gedaan!!1!11

Sorry tante sann
Braaf zo
Oud 11-11-2010, 11:41
Verwijderd
Tof, ik zal eens kijken!
Oud 11-11-2010, 11:41
Verwijderd
Awh mijn poes was ziek Nu is ze anaal verkracht en kreeg ze een klisma en nu gaat alles weer goed. Nu moet alleen voor altijd een laxerend dieet volgen, want ze is bijna 20 en beweegt niet meer (ze eet en slaapt alleen maar en 2x per dag komt ze 3 minuten buiten om te plassen/poepen) en daar raken katten kennelijk van verstopt

Maar de dierenarts zei dat ie nog nooit zo'n oude kat met zo'n goed hart had gezien, dus als het goed is houdt ze het nog een flinke tijd vol <3.
Oud 11-11-2010, 11:42
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Als het ergens na 28 november kan wil ik wel mee denk ik!

Braaf zo
Mag ik nu een koekje?
Oud 11-11-2010, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Mag ik nu een koekje?
*koekjes toewerpt*
Oud 11-11-2010, 11:45
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
*koekjes toewerpt*