Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2010, 10:04
Verwijderd

Hier is het geneuk in volle gang; vandaar de spectators die helaas ons het zicht belemmeren.
Advertentie
Oud 16-12-2010, 10:13
Verwijderd
ik ga dit vak zo hard niet halen ik blijf maar afdwalen en afdwalen en afdwalen je moet een soort presentatie voorbereiden om je voor te stellen aan mogelijke opdrachtgevers en dat doe je door een soort poppetje te ontwerpen die representatief is voor jou en je manier van werken. In plaats daarvan heb ik gewoon mezelf als poppetje gemaakt die door een fucking rare woestijn loopt en allemaal lijpe dingen tegenkomt zoals uh, schrijvers die uit het zand springen en bluesgitaristen die op de daken staan. Tja.
Oud 16-12-2010, 10:14
Verwijderd
Citaat:
ik ga dit vak zo hard niet halen ik blijf maar afdwalen en afdwalen en afdwalen je moet een soort presentatie voorbereiden om je voor te stellen aan mogelijke opdrachtgevers en dat doe je door een soort poppetje te ontwerpen die representatief is voor jou en je manier van werken. In plaats daarvan heb ik gewoon mezelf als poppetje gemaakt die door een fucking rare woestijn loopt en allemaal lijpe dingen tegenkomt zoals uh, schrijvers die uit het zand springen en bluesgitaristen die op de daken staan. Tja.
Jim Morrison zou geraakt zijn door je diepe shit en creativiteit en je aanmoedigen vooral door te gaan op die weg. En hey, Jim is fucking Jim (ambiguïteit for teh win) dus wie zijn wij om daar niet in mee te gaan?
Oud 16-12-2010, 10:15
Verwijderd
ik zal die zin instuderen en scanderen als ze me laten zakken voor deze afstudeeropdracht
Oud 16-12-2010, 10:19
Carn
Carn is offline
Hmm, een van mn collega's gaat er mee stoppen. Wie zoekt nog werk?
Oud 16-12-2010, 10:21
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb een 6,5 teruggekregen voor een tentamen waarvan ik dacht dat ik t goed gemaakt had.. hmz
Oud 16-12-2010, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een 6,5 teruggekregen voor een tentamen waarvan ik dacht dat ik t goed gemaakt had.. hmz
6,5 is niet goed genoeg?
Oud 16-12-2010, 10:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
6,5 is niet goed genoeg?
Nee (pas vanaf de 7 wordt het echt iets )

Nou ja, meestal schat ik tentamens niet hoger in dan ze blijken te zijn. Als ik denk dat ik een 7 heb gehaald, dan heb ik vrijwel altijd een 7 of 7,5 of soms een 8. Nu dacht ik dat ik een 7,5 zou hebben en blijk ik een punt te hoog te hebben ingeschat. Dat is stom Het is gewoon een beetje vreemd als je uit je tentamen loopt met het gevoel van: nou mooi, dat is prima gegaan.. en je krijgt vervolgens een 6,5 terug
Oud 16-12-2010, 10:30
Verwijderd
Citaat:
ik zal die zin instuderen en scanderen als ze me laten zakken voor deze afstudeeropdracht
Je moet gewoon geconstipeerde ontlasting hebben aan conventies. Conventies schonventies!
Oud 16-12-2010, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Je moet gewoon geconstipeerde ontlasting hebben aan conventies. Conventies schonventies!
ja daar ben ik wel goed in hoor! ik zit ook al drie jaar structureel in de 'verkeerde' afstudeerrichting zeggen ze dus ik worstel me overal lekker doorheen
Oud 16-12-2010, 10:34
Verwijderd
Citaat:
ja daar ben ik wel goed in hoor! ik zit ook al drie jaar structureel in de 'verkeerde' afstudeerrichting zeggen ze dus ik worstel me overal lekker doorheen
Welke richting doe je nu dan en wat wil je doen?
Oud 16-12-2010, 10:35
Verwijderd
ik wil doen wat ik doe, illustratie. maar er lopen docenten rond die vermoeden dat ik beter autonoom had kunnen kiezen
Oud 16-12-2010, 10:36
Verwijderd
Citaat:
Nee (pas vanaf de 7 wordt het echt iets )

Nou ja, meestal schat ik tentamens niet hoger in dan ze blijken te zijn. Als ik denk dat ik een 7 heb gehaald, dan heb ik vrijwel altijd een 7 of 7,5 of soms een 8. Nu dacht ik dat ik een 7,5 zou hebben en blijk ik een punt te hoog te hebben ingeschat. Dat is stom Het is gewoon een beetje vreemd als je uit je tentamen loopt met het gevoel van: nou mooi, dat is prima gegaan.. en je krijgt vervolgens een 6,5 terug
Wat mij betreft is 6,5 nog steeds prima.

Ik hanteer ongeveer de volgende indeling:

0 t/m 5,5 = bah, onvoldoende.
5,6 t/m 6,4 = ah, gehaald!
6,5 t/m 7,4 = prrrima!
7,5 t/m 7,9 = netjes!
8,0 t/m 10 = keurig!
Oud 16-12-2010, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Dan ga je dit ongetwijfeld ook tot een glorieus einde brengen, no doubt about it
Oud 16-12-2010, 10:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Wat mij betreft is 6,5 nog steeds prima.

Ik hanteer ongeveer de volgende indeling:

0 t/m 5,5 = bah, onvoldoende.
5,6 t/m 6,4 = ah, gehaald!
6,5 t/m 7,4 = prrrima!
7,5 t/m 7,9 = netjes!
8,0 t/m 10 = keurig!
De mijne is ongeveer zo:

0 t/m 5,5 = bah, onvoldoende (dat is nog niet voorgekomen dus ik heb eigenlijk geen idee hoe ik zou reageren )
5,6 - 5,9 = Kut, nu mag ik niet herkansen en heb ik wel een kutcijfer
6,0 - 6,9 = Gelukkig gehaald, maar hoe ga ik dit compenseren?
7,0 - 7,9 = Mooi zo
8,0 - 8,5 = Jeej, zo hoort het
8,6 - 10 = wtf, cool

Oud 16-12-2010, 10:41
Lorelei
Lorelei is offline
Het maakt overigens wel enorm uit over welk vak het gaat.. bij statistiek was ik allang blij dat ik het gehaald had en kon het me echt geen bal schelen dat dat met een 6 was. Maar dit was juist kut omdat ik had verwacht dat ik het beter had gedaan dan een 6,5
Oud 16-12-2010, 10:41
Verwijderd
Citaat:
De mijne is ongeveer zo:

0 t/m 5,5 = bah, onvoldoende (dat is nog niet voorgekomen dus ik heb eigenlijk geen idee hoe ik zou reageren )
5,6 - 5,9 = Kut, nu mag ik niet herkansen en heb ik wel een kutcijfer
6,0 - 6,9 = Gelukkig gehaald, maar hoe ga ik dit compenseren?
7,0 - 7,9 = Mooi zo
8,0 - 8,5 = Jeej, zo hoort het
8,6 - 10 = wtf, cool

Ik ben positiever.
Oud 16-12-2010, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Ik ben positiever.
Positiever != gemakzuchtiger, middelmatige zesjescultivist!

Oud 16-12-2010, 10:47
Verwijderd
Onze indeling was altijd:

0 t/m 5,5: KUT
5,5 t/m 10: JEEEEEH!
Oud 16-12-2010, 10:47
Batave
Batave is offline
Citaat:
Positiever != gemakzuchtiger, middelmatige zesjescultivist!

positiever = efficiënter werken.
Oud 16-12-2010, 10:48
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Oud 16-12-2010, 10:49
Verwijderd
Citaat:
ik wil doen wat ik doe, illustratie. maar er lopen docenten rond die vermoeden dat ik beter autonoom had kunnen kiezen
Bedoel je het maken van beeldende kunst, gebruik van andere materialen en dat soort onzin?
Oud 16-12-2010, 10:50
Batave
Batave is offline
niet meer moeite doen dan nodig is en er toch tevreden mee zijn?
Oud 16-12-2010, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Het was even nadenken, maar ik snap 'm: je doet niet meer werk dan nodig is om het vak te halen. 100% efficiëntie, geen redundantie!
Oud 16-12-2010, 10:51
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
niet meer moeite doen dan nodig is en er toch tevreden mee zijn?
... Dat is jouw definitie van efficiënter werken?
Oud 16-12-2010, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Bedoel je het maken van beeldende kunst, gebruik van andere materialen en dat soort onzin?
ja, hoewel je woordkeuze doet vermoeden dat we een ander waardeoordeel hebben van dat vak.
Oud 16-12-2010, 10:52
Batave
Batave is offline
Citaat:
... Dat is jouw definitie van efficiënter werken?
Je doet je werk sneller dan mensen met een hoger cijfer en toch ben je even tevreden
Oud 16-12-2010, 10:54
Verwijderd
Citaat:
ja, hoewel je woordkeuze doet vermoeden dat we een ander waardeoordeel hebben van dat vak.
Mja, dat was niet zo heel geschikte woordkeuze. Er is beeldende kunst die ik wel kan waarderen, al ben ik er geen fan van.
Oud 16-12-2010, 10:57
Verwijderd
Wat een troosteloze dag vandaag. Waar is de winter gebleven?
Oud 16-12-2010, 10:57
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Je doet je werk sneller dan mensen met een hoger cijfer en toch ben je even tevreden
Nou, ten eerste ben ik het echt niet eens met die definitie van efficienter werken. Efficienter werken is wat mij betreft dat je sneller werkt met hetzelfde resultaat.

Ten tweede slaat wat je zegt als een tang op een varken, want ik steek helemaal niet meer tijd in m'n studie dan andere mensen, ik leer het alleen de eerste keer goed waardoor ik op latere momenten bijna niets meer hoef te doen. Ik heb vorig blok een vak met een 8,5 afgesloten zonder ook maar een minuut te hebben geleerd voor de tentamens. Ik let op bij m'n vakken waardoor ik de stof van eerdere vakken kan gebruiken bij latere vakken. Als je alleen maar zesjes haalt, moet je continu weer gaan leren.
Oud 16-12-2010, 10:58
Batave
Batave is offline
Je haalt toch allebei het vak = zelfde resultaat. Maarja, ik bedoelde eerder het maken van werkstukken, opdrachten etc.
Oud 16-12-2010, 11:00
Lorelei
Lorelei is offline
Oh en ten derde zou ik continu in de stress zitten want als je steeds zesjes haalt, is de kans dat je een keer een vak niet haalt ook meteen een stuk groter. Dat zou voor mij helemaal niet efficiënt zijn.
Oud 16-12-2010, 11:02
Verwijderd
Er zou vandaag toch veel sneeuw gaan vallen? Ik merk er weinig van.
Oud 16-12-2010, 11:04
Verwijderd
Ik ben fan van goede autonome kunst en geen fan van slechte autonome kunst. /discussie

Maar ik vind illustratoren met, mm, autonomische trekjes om 't maar zo te zeggen, bijna altijd gaver werk maken dan hun collegae.
Verwijderd
Citaat:
Er zou vandaag toch veel sneeuw gaan vallen? Ik merk er weinig van.
Hier sneeuwt het wel, maar dat valt niet als 'veel' te omschrijven. Minivlokjes die vallen op een manier alsof ze bijna gaan smelten.
Verwijderd
Hier regent het behoorlijk.
Oud 16-12-2010, 11:05
Verwijderd
Citaat:
Je haalt toch allebei het vak = zelfde resultaat. Maarja, ik bedoelde eerder het maken van werkstukken, opdrachten etc.
Dat ligt aan je doel, namelijk of je studeert om iets te leren, of studeert om een papiertje te halen
Oud 16-12-2010, 11:08
Verwijderd
En zeaauuu, tandartsbezoekje. Mijn tandarts was vroeger een punkert, en dat schijnt er wel doorheen. Vandaag zat 'ie te schelden op de bankiers, die volgens hem alleen aan geld denken, en op Unox, die volgens hem de nieuwjaarsduik verpest heeft door de traditie uit winstbejag aan zichzelf toe te eigenen. "Met die kutmutsjes enzo."
Oud 16-12-2010, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Het was even nadenken, maar ik snap 'm: je doet niet meer werk dan nodig is om het vak te halen. 100% efficiëntie, geen redundantie!
Erhm met het onderwijssysteem dat al jaren haar normen naar beneden bijstelt en waarbij zowel het onderwijsniveau als het aanbod steeds minder aansluit op de vraag vanuit de markt is deze instelling natuurlijk een gotspe.
Oud 16-12-2010, 11:46
Verwijderd
Citaat:
En zeaauuu, tandartsbezoekje. Mijn tandarts was vroeger een punkert, en dat schijnt er wel doorheen. Vandaag zat 'ie te schelden op de bankiers, die volgens hem alleen aan geld denken, en op Unox, die volgens hem de nieuwjaarsduik verpest heeft door de traditie uit winstbejag aan zichzelf toe te eigenen. "Met die kutmutsjes enzo."
Een kutmuts, is dat niet hetzelfde als een pikpiemel? Vleesboomjongeheer?
Oud 16-12-2010, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Hmm, een van mn collega's gaat er mee stoppen. Wie zoekt nog werk?
Yes, iig tot september, wss tot eind november, want zoals het er nu naar uitziet kan ik niet fulltime gaan werken bij mijn werk.
Oud 16-12-2010, 11:55
Verwijderd
Middag allemaal
Oud 16-12-2010, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Erhm met het onderwijssysteem dat al jaren haar normen naar beneden bijstelt en waarbij zowel het onderwijsniveau als het aanbod steeds minder aansluit op de vraag vanuit de markt is deze instelling natuurlijk een gotspe.
Ach, op mijn middelbare school was zulk soort "voldoende-halen-dan-is-het-al-goed"-mentaliteit vrij normaal. Op sommige havo/vwo/gym-leerlingen na.

En die mentaliteit zet zich soms voort op een vervolgopleiding, wanneer deze niet zo interessant wordt gevonden.
En het zegt uiteindelijk niet zo heel veel over het niveau van die mensen, want de meesten komen alsnog wel goed terecht. Kijk maar naar mij ()
Oud 16-12-2010, 12:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hallo allen!
Oud 16-12-2010, 12:12
Verwijderd
Hoi sann en elpee!
Oud 16-12-2010, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Ach, op mijn middelbare school was zulk soort "voldoende-halen-dan-is-het-al-goed"-mentaliteit vrij normaal. Op sommige havo/vwo/gym-leerlingen na.

En die mentaliteit zet zich soms voort op een vervolgopleiding, wanneer deze niet zo interessant wordt gevonden.
En het zegt uiteindelijk niet zo heel veel over het niveau van die mensen, want de meesten komen alsnog wel goed terecht. Kijk maar naar mij ()
http://www.beteronderwijsnederland.n...FD11042008.pdf

Wetenschap denkt daar anders over!
Oud 16-12-2010, 12:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb een brandblaar van elastiekjes uithalen maar ik had hem leeg laten lopen en toen deed ie best wel zeer. Nu heeft ie zichzelf weer vol laten lopen en doet het nog steeds zeer. Wat moet ik nou doen?
Oud 16-12-2010, 12:14
Verwijderd
Ik geloof dat ik gister toch ietsiepietsie te laat ben gaan slapen, ik moet nog zeker 15 uur opblijven en ik ben nu al moe
Oud 16-12-2010, 12:16
Verwijderd
Hitler dacht er ook anders over.

Edit: in favor of "tl;dr"
Oud 16-12-2010, 12:16
Lorelei
Lorelei is offline
Sann heeft een UC: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1821927

D

Regels voor berichten