Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2010, 18:15
Verwijderd
Oh, ik koop trouwens ook nooit frisdrank! Grote kostenbesparing. Ik drink doordeweeks altijd drinkyoghurt, water of koffie. Zomers nog wel regelmatig tropisch vruchtensap.
Advertentie
Oud 17-12-2010, 18:15
Verwijderd
6 euro per dag is veel?

Ja pff, dan weet ik het ook niet hoor.
Oud 17-12-2010, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik koop trouwens ook nooit frisdrank! Grote kostenbesparing. Ik drink doordeweeks altijd drinkyoghurt, water of koffie. Zomers nog wel regelmatig tropisch vruchtensap.
Ik koop vaak van die blikjes Euroshoppercola. die zijn 14 ct per stuk geloof ik, dus daar kan je je geen buil aan vallen lijkt me.
Oud 17-12-2010, 18:18
Verwijderd
Citaat:
6 euro per dag is veel?

Ja pff, dan weet ik het ook niet hoor.
Ik vind dat het wel meevalt hoor.
Oud 17-12-2010, 18:19
Verwijderd
ik ga eens rekenen hoeveel ik op een dag kwijt ben.
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat het wel meevalt hoor.
Ja, ik zou echt niet weten hoe ik het goedkoper krijg, tenzij ik nooit meer vlees eet.

Misschien zou ik vaker naar de Aldi moeten gaan, maar de goedkope dingen bij de AH en de producten van de Aldi liggen qua prijs niet zover uit elkaar.
Verwijderd
Oja, ik drink bijna alleen maar water, en soms koffie of bier. Dat scheelt ook wel behoorlijk, denk ik.

Hoewel ik soms boodschappen ga doen met dorst en dan kom ik per ongeluk thuis met te weinig eten en vijf soorten drinken. Laatst ook weer. Zit ik hier, met granaatappelsap en fucking Spa & Fruit appel.
Oud 17-12-2010, 18:20
Verwijderd
Ik ben altijd bang dat ik zonder drinken kom te zitten, dus ik koop ook altijd wel aardig wat drinken.

Ik hou ook niet van thee en water en siroop, dus dan wordt het al snel sapjes en frisdrank.
Oud 17-12-2010, 18:23
Verwijderd
Ontbijt:
- 6 sneetjes brood à 25 ct.
- portie beleg 1,-
- Drinkyoghurt/zuivel 0,5L 75 ct.
Middageten:
- Brood met beleg 1,25
Avondeten:
- Rijst 200 gr. 40 ct.
- 1/2 Groentepakket 75 ct.
- 250 gr Kip 1,60
- Nasikruiden 1,-

7,-
Oud 17-12-2010, 18:24
Verwijderd
Waarom zou je bang zijn dat je zonder drinken komt te zitten? Je hebt toch gewoon water uit de kraan, mocht je heel erge dorst krijgen en niets in huis hebben aan wat je lekkerder drinken vindt? En voor noodgevallen kun je beter een paar flessen water onder je bed stoppen ofzo, dat kun je ook eeuwig bewaren dus dat is nog handiger ook.
Oud 17-12-2010, 18:24
Verwijderd
@ N00dles En je eet/snoept niks tussendoor?

En je drinkt nooit alcohol? Als je dat allemaal laat dan ben je goedkoop uit, maar buh, daar heb ik geen zin in.
Oud 17-12-2010, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je bang zijn dat je zonder drinken komt te zitten? Je hebt toch gewoon water uit de kraan, mocht je heel erge dorst krijgen en niets in huis hebben aan wat je lekkerder drinken vindt? En voor noodgevallen kun je beter een paar flessen water onder je bed stoppen ofzo, dat kun je ook eeuwig bewaren dus dat is nog handiger ook.
Ja klopt ook hoor, maar ik vind het echt niet lekker om water te drinken.
Ik heb voor noodgevallen altijd nog een fles siroop in huis. Maar ik heb altijd dorst in lekker drinken, en niet in water.
Oud 17-12-2010, 18:25
Verwijderd
Citaat:
En je eet/snoept niks tussendoor?

En je drinkt geen alcohol? Als je dat allemaal laat dan ben je goedkoop uit, maar buh, daar heb ik geen zin in.
Jawel, maar niet doorsnee.

Soms eet ik ook wel eens brood als avondeten, dan bespaar ik dus 1,50 per dag ofzo. Dus 4,50-7,50 is mijn 'range'.
Oud 17-12-2010, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Jawel, maar niet doorsnee.

Soms eet ik ook wel eens brood als avondeten, dan bespaar ik dus 1,50 per dag ofzo. Dus 4,50-7,50 is mijn 'range'.
Nou ja, mijnes dus ook, normaal gesproken. Dus we geven ongeveer evenveel uit aan voedsel, denk ik.
Oud 17-12-2010, 18:28
Verwijderd
Maar ik zou gezien mijn budget wel wat minder kunnen blowen.
Oud 17-12-2010, 18:30
Verwijderd
Kijk je DWDD N00diepoodie? Misschien wel leuk, gaat over de hoogtepunten van 2010.

En met de Jostiband!
Oud 17-12-2010, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Maar ik zou gezien mijn budget wel wat minder kunnen blowen.
Euroshopper-joints
Oud 17-12-2010, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Kijk je DWDD N00diepoodie? Misschien wel leuk, gaat over de hoogtepunten van 2010.

En met de Jostiband!
Het staat aan. Dat van de Jostiband postte ik ook
Oud 17-12-2010, 18:32
Verwijderd
Iniesta
Oud 17-12-2010, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Dat kan heel goed, want ik ben aan boodschappen maandelijks 'slechts' 120-150 euro kwijt, ik koop amper A-merken.
Oh, dan valt het bij mij toch nog wel mee geloof ik. En ik koop ook zelden A-merken, maar wel biologische dingen, goede koffie e.d. en soms ''luxe'' dingen.

Citaat:
@Medeia: mocht je morgen nog naar Göttingen willen, het Schöneswochenende-ticket is morgen geldig. Die kost 39 euro voor maximaal vijf personen en dan kun je onbeperkt door Duitsland reizen met het Nahverkehr (geen IC en ICE dus). Dit is eventueel al geldig vanaf Enschede en je bent van daaruit ruim vijf uur onderweg naar Göttingen.
Bedankt voor het meedenken! Toevallig wist ik dit al en is het ook mijn planning, maar ik moet eerst wel weten of ik überhaupt in Enschede kan komen, zonder er drie uur langer over te doen.

Citaat:
Wat wel helpt is die 'extraatjes' zoals olijven, pijnboompitten (voor je salade) en allerlei dure kruiden en specerijen (die toch niet zo heel veel toevoegen aan je gerecht) achterwege te laten.
De meeste kruiden en specerijen zijn niet duur hoor, en voegen imo juist álles toe aan je eten. Ik ga echt dóód als ik mijn potjes met kruiden niet heb.
Verwijderd
"We moeten echt harstikke veel oefenen"

Verwijderd
Wel vaag eigenlijk dat ik op 7 euro uitkom. Met 150 per maand is dat 5 euro per dag
Oud 17-12-2010, 18:35
Verwijderd
Ik zie de triangeljosti niet.
Verwijderd
Citaat:
Wel vaag eigenlijk dat ik op 7 euro uitkom. Met 150 per maand is dat 5 euro per dag
Ik ga voor de maand januari alle bonnetjes bewaren denk ik, en dan eens kijken.
Verwijderd
Gekleurde toetsen <3
Verwijderd
Ik weet niet wat ik van de Jostiband moet vinden.
Oud 17-12-2010, 18:36
Verwijderd
Alexander Klöpping Hij mag dingen met me doen.
Oud 17-12-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Ik ga voor de maand januari alle bonnetjes bewaren denk ik, en dan eens kijken.
Ik hou mijn budget bij in een mooi excelsheetje
Oud 17-12-2010, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Oh, dan valt het bij mij toch nog wel mee geloof ik. En ik koop ook zelden A-merken, maar wel biologische dingen, goede koffie e.d. en soms ''luxe'' dingen.

De meeste kruiden en specerijen zijn niet duur hoor, en voegen imo juist álles toe aan je eten. Ik ga echt dóód als ik mijn potjes met kruiden niet heb.
Ik heb nu in de kast witte peper, zwarte peper, zout, vleeskruiden, ketoembar en nog een potje. En knoflook. Vind ik genoeg. En in die nasi-kruidenmix zit ook al van alles.
Oud 17-12-2010, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Alexander Klöpping Hij mag dingen met me doen.
Dan kun je helemaal fluiten naar je budget, want dan neemt ie je mee naar een gadgetshop
Oud 17-12-2010, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat ik van de Jostiband moet vinden.
Beter dan het doorsnee dwdd-optreden!
Oud 17-12-2010, 18:43
Verwijderd
Ik hecht qua specerijen vooral aan zeezout. Daar heb ik mezelf per ongeluk mee verwend toen ik hier alleen nog een potje zeezout had staan en telkens vergat om normaal zout te kopen. Nu 'lust' ik normaal zout eigenlijk niet meer.

En verder heb ik altijd witte en zwarte peper. En vaak ook verse knoflook en oregano en rozemarijn en dille. Dat was het wel zo'n beetje, afgezien van de incidentele basilicumplant. Ik snap niet zoveel van kruiden, geloof ik.
Oud 17-12-2010, 18:43
Verwijderd
Citaat:
@ N00dles En je eet/snoept niks tussendoor?

En je drinkt nooit alcohol? Als je dat allemaal laat dan ben je goedkoop uit, maar buh, daar heb ik geen zin in.
En je eet 12 boterhammen per dag?

Ik heb geen zin om uit te rekenen, maar ik hoef niet per se elke dag naar de supermarkt. Doe heel onregelmatig boodschappen. Drinken heb ik wel altijd in huis, al is het maar - naast water uit de kraan - siroop. En ik drink veel vruchtensap. En zuivel. En alcohol. En ik heb geloof ik altijd wel iets lekkers in huis
Oud 17-12-2010, 18:44
Verwijderd
Hihi, de geiser even uit en aan gezet en ik heb weer warm water
(best wel een behoorlijke opluchting moet ik zeggen )
Oud 17-12-2010, 18:44
Verwijderd
Ik heb hier afgezien van een molentje met zeezout ook zo'n grote zak met grove zeezoutkorrels staan, en soms pak ik er daar eentje uit en eet die uit 't vuistje.
Oud 17-12-2010, 18:46
Verwijderd
Citaat:

Ik heb geen zin om uit te rekenen, maar ik hoef niet per se elke dag naar de supermarkt. Doe heel onregelmatig boodschappen. Drinken heb ik wel altijd in huis, al is het maar - naast water uit de kraan - siroop. En ik drink veel vruchtensap. En zuivel. En alcohol. En ik heb geloof ik altijd wel iets lekkers in huis
Nou, niet élke dag, soms ook nog wel eens twintig roomsoezjes, 15 kippenbouten of twee appeltaarten.

Nah, vers brood hap je zo weg. Helemaal als je lekker beleg hebt. Ik doe 3 dagen met een brood, ik denk dat ik op 8 sneetjes brood per dag zit.
Oud 17-12-2010, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Ik was ook wel verbaasd over de hoeveelheden die N00dles naar binnen gooit 200 gram rijst, oi, ik haal de 100 niet eens.
Oud 17-12-2010, 18:47
Verwijderd
Citaat:

Bedankt voor het meedenken! Toevallig wist ik dit al en is het ook mijn planning, maar ik moet eerst wel weten of ik überhaupt in Enschede kan komen, zonder er drie uur langer over te doen.

Ok. Het zou trouwens misschien nog iets goedkoper kunnen door in plaats hiervan een NRW Schönertagticket (Single) te combineren met een regulier kaartje voor het gedeelte van het traject waarop dat ticket niet geldig is. Dan moet je alleen wel even kijken tot welk punt het Schönertagticket geldig is.
Oud 17-12-2010, 18:47
Verwijderd
Oh, ja, daar had ik nog niet eens naar gekeken
Oud 17-12-2010, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Ik heb nu in de kast witte peper, zwarte peper, zout, vleeskruiden, ketoembar en nog een potje. En knoflook. Vind ik genoeg. En in die nasi-kruidenmix zit ook al van alles.
Ik denk niet dat ik uit mijn hoofd alles weet maar hier is een poging:
Kurkuma; nootmuskaat, kardemom (poeder en peulen); 4-seizoenenpeper; kerrie; zout; kruidenzout; basilicum; oregano; dille; paprikapoeder; nootmuskaat; knoflook; een vreemd mengsel (ik geloof gedoeld voor over de mosselen) fenegriek; kaneel; gember; kruidnagel; koriander; laurier en ehhh, nogwat. Maar als ik een eigen keuken heb en een gezin (en het dus allemaal wat sneller op gaat) komt er nog wel wat bij.
Oud 17-12-2010, 18:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, ik zou echt niet weten hoe ik het goedkoper krijg, tenzij ik nooit meer vlees eet.

Misschien zou ik vaker naar de Aldi moeten gaan, maar de goedkope dingen bij de AH en de producten van de Aldi liggen qua prijs niet zover uit elkaar.
Groenten en fruit wel, voor zover ik weet. Maar als je je echt zorgen maakt over geld ga je daarvoor natuurlijk naar de markt.
Oud 17-12-2010, 18:49
Verwijderd
250 gram macaroni, 200 gram groente, 150 gr. kip of gehakt. Mja. Ach. Twee à drie volle borden. Heel soms hou ik nog wel wat over.

Eerst at ik 300 gr. gehakt, of twee stukken kipfilet (ook 300 gr.), maar tegenwoordig minder ik een beetje.
Oud 17-12-2010, 18:49
Verwijderd
Oja, laurier, dat heb ik ook soms. En kaneel heb ik ook altijd, voor als ik croissantjes wil maken.
Oud 17-12-2010, 18:51
Verwijderd
Ik doe 75 gram pasta, 60 gram kaas (ofzo) en 400 gram groente. En dan een vegetarisch lapje, want ik heb nooit vlees bij de pasta.
Verwijderd
Citaat:
Ik denk niet dat ik uit mijn hoofd alles weet maar hier is een poging:
Kurkuma; nootmuskaat, kardemom (poeder en peulen); 4-seizoenenpeper; kerrie; zout; kruidenzout; basilicum; oregano; dille; paprikapoeder; nootmuskaat; knoflook; een vreemd mengsel (ik geloof gedoeld voor over de mosselen) fenegriek; kaneel; gember; kruidnagel; koriander; laurier en ehhh, nogwat. Maar als ik een eigen keuken heb en een gezin (en het dus allemaal wat sneller op gaat) komt er nog wel wat bij.
Als je nog eens voor De Kantine wil gaan koken, mag je het gerust zeggen hoor!
Verwijderd
De kruiden die hier in de kast staan:
Zeezout en verse zwarte peper, zo'n stom zeskruidendingetje die iedereen vast wel kent, kaneel, dille, bieslook, kerriepoeder, knoflook, rozemarijn en Italiaanse kruiden. En dan heb ik nog van die zakjes met gedroogde chilipepertjes, kaneelstokjes, curryblaadjes en nootmuskaat. Maar daarvan heb ik alleen nog maar de eerste een keer gebruikt Ik moet een keer een goede rasp kopen voor nootmuskaat. En eens een goede curry leren maken.
Oud 17-12-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Ok. Het zou trouwens misschien nog iets goedkoper kunnen door in plaats hiervan een NRW Schönertagticket (Single) te combineren met een regulier kaartje voor het gedeelte van het traject waarop dat ticket niet geldig is. Dan moet je alleen wel even kijken tot welk punt het Schönertagticket geldig is.
Oja, ehm, die bedoelde ik, ik geloof dat die wel geldig is, vanaf Gronau, als het goed is. En met mijn OV kan ik naar Enschede en het stukje over de grens kost €1,40
Verwijderd
Ik verbaas me ook altijd over de hoeveelheid in een maaltijdpakket: "Voor 3-4 personen? 1 persoonsgerecht dus, hoppa *gooit erdoor*"
Verwijderd
Oh en bieslook, ja, dat heb ik soms ook.

Het zijn vooral de Oosterse kruiden die ik nooit gebruik en die ik ook niet snap. En gember. Want dat vind ik vies.
Oud 17-12-2010, 18:53
Verwijderd
Als ik tagliatelle maak kook ik meestal 2 of 3 nestjes (uit die zak van de AH). Zo doe ik vaak bijna 10 keer met zo'n zak van 500 gram. En dat is dan echt genoeg hoor
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten