Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2010, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Je kunt zo'n halve zak toch ook invriezen, mutsje.
Ja, maar dan heb ik weer zo'n zak in de vriezer. Dat kan alleen maar misgaan.
Advertentie
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Inderdaad ja
Dat is toch niet gezond meer?
N00dles is een grote kerel, dus ik vind het niet zo raar.
M'n zwagert werkt ook elke dag 2 á 3 grote borden naar binnen en er zit bij hem geen grammetje spek aan hoor.
Verwijderd
Citaat:
Ik vind gember echt zo ontiegelijk ranzig.
M'n pa had pas van die chinese gemberthee gekocht voor m'n moeder (ze had last van d'r keel en gember schijnt dan te helpen) en ik had mezelf opgeofferd om het voor te proeven (want m'n ma houdt ook niet van gember)... Srsly, van de geur alleen al ging ik bijna kokhalzen. Wat een ranzig spul.
Mijn probleem met gemberthee in zakjes-vorm is dat het ontzettend lekker ruikt naar gember, maar smaakt naar vis
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik moest heel hard hardop lachen bij het beeld van jou ijverig kauwend op een takje. Met een bekertje thee in de andere hand.
Nou, dat is best een realistisch scenario.

Laatst was N. de kruimels uit Jochems baard aan het wassen, en toen zei ze tegen mij 'dit vindt ie nou lekker.'
Oud 17-12-2010, 19:10
Verwijderd
Kruidnagel vind ik trouwens echt heerlijk. Dat moet ik ook eens inslaan.
Verwijderd
150 gram vlees pp is toch niet zoveel?

Als ik gehakt gebruik is dat ook altijd 150 gram.
Verwijderd
Al heb ik dat wel een keer gedaan, daar werd de broccoli heel vies en slap van. Nee, ik ben wel tevreden met mijn groentebergen
Oud 17-12-2010, 19:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Je moet ook gewoon pure, verse gember hebben.
Dan nog. Gember is net als Marmite, je vindt 't geweldig of je vindt 't smerig. Ik vind 't smerig.
Verwijderd
Citaat:
Ik vraag me al héél lang af hoe je 'bechamelsaus' in godesname uitspreekt. Bècha-mélsaus? Béchamelsaus? Bekkamel? Betsjamel?
Bésjamelsaus.
Verwijderd
LL stouwt z'n bord ook altijd bizar vol, maar dat dan maar één bord
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dan nog. Gember is net als Marmite, je vindt 't geweldig of je vindt 't smerig. Ik vind 't smerig.
En als in je hoofd geknepen worden.
Oud 17-12-2010, 19:12
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Eh?
Verwijderd
Citaat:
"Zeezout" is gewoon hetzelfde als normaal zout, maar dan met grotere korrels.
Niet helemaal waar
Citaat:
In het zeewater bevinden zich diverse zouten in opgeloste toestand. Eén liter zeewater bevat ongeveer 35 gram zouten:
24 gram natriumchloride
5 gram magnesiumchloride
4 gram natriumsulfaat
0,7 gram calciumchloride
0,8 gram magnesiumbromide
Door deze samenstelling heeft zeezout een andere smaak dan keukenzout dat voornamelijk uit natriumchloride bestaat.
Verwijderd
Citaat:
Nou, dat is best een realistisch scenario.
Ik zal het tekenen.

Citaat:
Laatst was N. de kruimels uit Jochems baard aan het wassen, en toen zei ze tegen mij 'dit vindt ie nou lekker.'
Wat zei Jochem toen?

Oh, en gaat het etentje de 23ste nog door?
Oud 17-12-2010, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dan heb ik weer zo'n zak in de vriezer. Dat kan alleen maar misgaan.
Ken u zelve.

Citaat:
N00dles is een grote kerel, dus ik vind het niet zo raar.
M'n zwagert werkt ook elke dag 2 á 3 grote borden naar binnen en er zit bij hem geen grammetje spek aan hoor.
Mijn broertje is ook zóóó dun en hij eet zóóó veel, soms verdenk ik hem er van geen familie te zijn.

Citaat:
Al heb ik dat wel een keer gedaan, daar werd de broccoli heel vies en slap van. Nee, ik ben wel tevreden met mijn groentebergen
Ja nee broccoli nou ook juist weer niet, maar zo'n zak voorgesneden wokgroente, of wat het is (ik heb het haast nooit dus ik weet ook niet of er ook niet-invriesbare zijn), gaat prima in de vriezer.
Oud 17-12-2010, 19:13
Lorelei
Lorelei is offline
Ik eet altijd 1 vol bord. (soms schep ik iets minder op maar dan schep ik er meestal nog wat bij) Rationeel eet ongeveer hetzelfde + dat wat er nog in de pan over is (dat kan variëren van niets tot nog een vol bord ).
Oud 17-12-2010, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Grappig hoeveel je er van weet, maar ehm, ik moet nog eens gaan kijken. Ik zat zo in mijn hoofd van: de kaartjes voor bepaalde routes kun je niet meer kopen omdat het te vroeg dag is, dús ik moet een ander soort kaartjes, dús dat moet ik aan het loket kopen. Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.
Ik ben redelijk bedreven in het reizen met de trein.

Maar waarschijnlijk is in dit geval een Schönes-Wochenende-Ticket het handigst, en niet zo vreselijk veel duurder als Schönertagticket + los kaartje naar Göttingen.
Verwijderd
Citaat:
Niet helemaal waar
Ja, maar de "zeezout" die je in de supermarkt koopt is dus vaak gewoon hetzelfde als het normale zout.
Carn
Carn is offline
zo. magnomaaltijd in de magno, fles bier open; en eens bekokstaven wat de avond gaat brengen.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Eh?
"He's goin', 'he doesn't like it when his head's squeezed', as if it's like Marmite."
Oud 17-12-2010, 19:15
Verwijderd
Ik eet gewoon één halfvol bord. Ik weeg het niet, maar zeg, anderhalve schep rijst en anderhalve schep prut. Als we iets anders eten dan rijst/pasta+prut hangt het er vooral vanaf hoe lekker ik het vind
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik zal het tekenen.

Wat zei Jochem toen?
Hij zei 'alsof ik een dier ben!' en toen maakte hij een tevreden geluid.

Citaat:
Oh, en gaat het etentje de 23ste nog door?
Jazeker.
Verwijderd
Ik zou het weleens willen zien, hoeveel de vrouwkes hier eten. Kijken of ik veel eet, of gewoon normaal.
Oud 17-12-2010, 19:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
Inderdaad ja
Dat is toch niet gezond meer?
metabolisme bla bla. Vriend van me eet bijna 1 heel brood op een dag. Toen ik nog braaf 4x week ging sporten kon ik ook wel 2 of 3 borden per dag op. Sommige mensen hebben het gewoon van nature; die verbranden gewoon een hoop .
Verwijderd
Citaat:
Ja nee broccoli nou ook juist weer niet, maar zo'n zak voorgesneden wokgroente, of wat het is (ik heb het haast nooit dus ik weet ook niet of er ook niet-invriesbare zijn), gaat prima in de vriezer.
Ja, in pakken wokgroente zit dus bijna altijd wel broccoli. Althans, wel in die ik altijd heb, want ik lust geen paprika dus dan is je keuze meteen heel beperkt. En in de andere die ik vaak heb zit taugé, dat kun je ook niet invriezen geloof ik. Sterker nog, ik weet het zeker, want nu ik eraan denk heb ik dat ook een keer geprobeerd.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, maar de "zeezout" die je in de supermarkt koopt is dus vaak gewoon hetzelfde als het normale zout.
Maar wij halen onze kruiden bij de kruidenwinkel. [img]*verwaande emoticon*[/img]
Verwijderd
Invriezen is voor losers. Pekelen it is
Verwijderd
Citaat:
En dat noemen ze dan toch zeezout?
*denkt aan nepkaas*
Hmm, zou best wel eens waar kunnen zijn
Oud 17-12-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Ik zou het weleens willen zien, hoeveel de vrouwkes hier eten. Kijken of ik veel eet, of gewoon normaal.
Bezoek het Eten& Drinken forum eens.
Oud 17-12-2010, 19:17
JUNIOR.
JUNIOR. is offline
Echt..een halve sneeuwstorm toen ik op school zat vandaag.. mooie begin van de vakantie..
Oud 17-12-2010, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Invriezen is voor losers. Pekelen it is
Als iedereen dat zou doen, hou je geen zout meer over om te strooien... nee, daar moeten we blij mee zijn
Verwijderd
Citaat:
Hij zei 'alsof ik een dier ben!' en toen maakte hij een tevreden geluid.

Citaat:
Jazeker.
Ha, leuk
Verwijderd
Morgen trouwens werken in dit weer.
Oud 17-12-2010, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Als iedereen dat zou doen, hou je geen zout meer over om te strooien... nee, daar moeten we blij mee zijn
Ik vind 'als iedereen dat zou doen' echt een heel vervelend argument. Als iedereen zou forumen was de hele wereld geel. Als iedereen dokter was waren er geen mensen meer om de straten te leggen. Als iedereen bloemen zou plukken hielden we geen bloemen meer over. NOU EN
Carn
Carn is offline
Citaat:
if you whine about it you're probably doing it!
Verwijderd
Citaat:
daar zie je toch niet hoeveel iemand op z'n bord heeft.
Oud 17-12-2010, 19:20
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik eet ongeveer 350 gram (de verhoudingen verschillen nogal overigens) als ik zelf kook, en 400 gram als bart kookt.

Als ik pasta voor mezelf maak dan gaat daar in:
75-100 gr pasta
200 gr groente
100-150 gr gehakt (een beetje afhankelijk van of ik de rest van de week gehakt wil eten, we hebben namelijk geen vriezer)
+ potje saus
+ kaas

Maar ik eet verspreid over de dag vrijvaak. Ik eet liever vaak en kleine porties dan 3 keer per dag grote maaltijden.
Oud 17-12-2010, 19:21
Verwijderd
Ik eet alsof ik op dieet ben Ik ben gewoon geen grote eter. Ik ontbijt met cornflakes, kopje koffie. Lunch meestal 1 of 2 broodjes/boterhammen, twee stuks fruit, rond 4 uur meestal crackers of een soepje en dan 's avonds meestal een goed bord avondeten. Snoep of chips meestal als ik bij mijn ouders ben in het weekend en dan ook wat meer want thuis haal ik het bijna nooit
Carn
Carn is offline
ik eet max 2000kcal per dag!
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ik eet max 2000kcal per dag!
En dan drink je er nog zo'n 2000 bij?
Verwijderd
Citaat:
En dat noemen ze dan toch zeezout?
*denkt aan nepkaas*
Hmm, zou best wel eens waar kunnen zijn
Ja, dat zag ik een keer op KvW, geloof ik, maar neem dit gerust met een korreltje zout. Ik weet het niet zeker, maar je moet ook niet op iedere slak zout leggen.
Verwijderd
Citaat:
Ik eet behoorlijk veel avondeten en brood, voor een meisje, maar ik ben dan ook weer vegetariër dus dat scheelt qua calorieën en qua snoepen/extra/suiker krijg ik niet zo veel binnen, tenzij tentamenweek of andere stress.

Citaat:
Dat juist niet, stelletje dwangmatigen dat het zijn.
Oud 17-12-2010, 19:22
Verwijderd
Bij mij verschilt het heel erg per dag wat ik eet. Op een gemiddelde schooldag is het een kom pap, twee boterhammen, een appel, een biscuitje, twee scheppen pasta en twee scheppen prut.
Verwijderd
Citaat:
Ik vind 'als iedereen dat zou doen' echt een heel vervelend argument. Als iedereen zou forumen was de hele wereld geel. Als iedereen dokter was waren er geen mensen meer om de straten te leggen. Als iedereen bloemen zou plukken hielden we geen bloemen meer over. NOU EN
Heheh, true
Maar over dat pekelen... als je nou eens een pak bladspinazie wil bewaren... pekelen?
Verwijderd
Citaat:
daar zie je toch niet hoeveel iemand op z'n bord heeft.
Jawel, het "Wat heb je vandaag gegeten"-topic, waar iedereen painstakingly opschrijft wat ze hebben gegeten. Als je daar nou eens gaat kijken, wordt het tenminste een keer door iemand gelezen.
Verwijderd
Citaat:
Heheh, true
Maar over dat pekelen... als je nou eens een pak bladspinazie wil bewaren... pekelen?
Natuurlijk
Oud 17-12-2010, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat zag ik een keer op KvW, geloof ik, maar neem dit gerust met een korreltje zout. Ik weet het niet zeker, maar je moet ook niet op iedere slak zout leggen.

Jij geeft wel ongezouten je mening, hea?
Oud 17-12-2010, 19:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
En dan drink je er nog zo'n 2000 bij?
vooral in het weekend

Maar nee, ik heb mezelf redelijk moeten 'afleren' om veel te eten gezien ik 8 tot 9 uur per dat op een kantoor zit. Dan heb je die dagelijkse 'aanbevolen hoeveelheid' echt niet nodig. Ik iig niet. Maar goed, ik ben ook met een zeer uitgekiend afval-plan bezig zoals alleen mannen dat kunnen, dus dat scheelt ook.
Oud 17-12-2010, 19:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
vooral in het weekend

Maar nee, ik heb mezelf redelijk moeten 'afleren' om veel te eten gezien ik 8 tot 9 uur per dat op een kantoor zit. Dan heb je die dagelijkse 'aanbevolen hoeveelheid' echt niet nodig. Ik iig niet. Maar goed, ik ben ook met een zeer uitgekiend afval-plan bezig zoals alleen mannen dat kunnen, dus dat scheelt ook.
Ik moet vooral het snoepen afleren. Verder eet ik prima, niet te veel, gezond, gevarieerd, drink zelden, etc.. Eet ook weinig snacks, fast food en andersoortige vette happen. Maar suiker.. sssssuikerrrrrrr..
Oud 17-12-2010, 19:26
Uice
Uice is offline
Citaat:

Jij geeft wel ongezouten je mening, hea?
Ja, zo zout heb ik het nog nooit gegeten.

Regels voor berichten