Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2010, 22:21
Verwijderd
oh, ff SR aanzetten!
Advertentie
Oud 21-12-2010, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar als het goed is staat het gewoon online.
Maar ik wil het natuurlijk wel in Jip- en Janneketaal!
Oud 21-12-2010, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Maar ik wil het natuurlijk wel in Jip- en Janneketaal!

Kun je dit volgen?
Citaat:
Wat de verkeersvrijheden betreft overweegt het Hof - evenals de AG - in lijn met de door het Hof ontwikkelde rechtspraak, dat het verboden is om verdovende middelen in het economische en commerciële circuit van de Unie te brengen. Met een uitzondering voor het gecontroleerde circuit ten behoeve van wetenschappelijke en medische doeleinden. De juridische rechtvaardiging voor het verbod op verdovende middelen als zodanig ligt in de verplichtingen die lidstaten hebben aangegaan bij internationale verdragen [15] en bij EU regelgeving[16] en daarin gegeven overwegingen inzake schadelijkheid van deze stoffen. Het door Nederland gevoerde gedoogbeleid doet niets aan deze conclusie van het Hof af. Maar het Hof oordeelt anders waar het de verkoop van gewone horeca producten in coffeeshops betreft. Voor coffeeshops gaat het niet om een bijkomstigheid. In beginsel geldt voor deze dienstverlening wel degelijk een EU-rechtelijke bescherming. Het Hof oordeelt dat dat niet opgaat voor het vrij verkeer van goederen omdat nadrukkelijk is voorgeschreven dat deze reguliere producten ter plaatse dienen te worden geconsumeerd. Ze gaan niet mee de grens over. Het discriminatieverbod ex artikel 12 EG verklaart het Hof niet van toepassing. Dat is in dit specifieke geval uitgewerkt in de bepalingen op het gebied van de vrijheid van diensten.
Het was overigens geen uitspraak in een zaak van het HvJ, maar de beantwoording van een aantal prejudiciële vragen (vragen van Nederlandse rechters aan het HvJ, over de uitleg van verdragsbepalingen). Het is de Nederlandse rechter die met deze kennis een vonnis moet schrijven.

Laatst gewijzigd op 21-12-2010 om 23:16.
Oud 21-12-2010, 22:23
Verwijderd
Oh nee, toch maar niet, de JvT is in beeld ;(
Oud 21-12-2010, 22:24
Verwijderd
Citaat:
LIEFDE!!! (Ja, met hoofdletters en uitroeptekens) voor Bill Bailey.

Iemand zin om hier Cosmic Jam/Bewilderness/Part Troll te komen kijken? Ik heb drank!
ik kijk nu cosmic jam hahahah
Oud 21-12-2010, 22:32
Verwijderd
Citaat:

Kun je dit volgen?

Het was overigens geen uitspraak in een zaak van het HvJ, maar de beantwoording van een aantal prejudicieel vragen (vragen van Nederlandse rechters aan het HvJ, over de uitleg van verdragsbepalingen). Het is de Nederlandse rechter die met deze kennis een vonnis moet schrijven.
Vreemd argument, ze stellen dus dat het verbod gerechtvaardigd is omdat drugstoeristen stiekem drugshandelaren zijn?
Oud 21-12-2010, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Vreemd argument, ze stellen dus dat het verbod gerechtvaardigd is omdat drugstoeristen stiekem drugshandelaren zijn?
Eh, nee. Ik weet niet hoe je dat eruit haalt... Ze stellen dat drugs uitgezonderd zijn van het vrije verkeer van goederen omdat ze illegaal zijn in de EU.
Ik geloof dat er ook een fout in het stuk staat dat ik citeerde, waardoor het nogal verwarrend is.
Oud 21-12-2010, 22:34
Verwijderd
Citaat:
LIEFDE!!! (Ja, met hoofdletters en uitroeptekens) voor Bill Bailey.

Iemand zin om hier Cosmic Jam/Bewilderness/Part Troll te komen kijken? Ik heb drank!
Ik ben in gedachten bij je! Met een biertje in mijn hand.
Oud 21-12-2010, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Eh, nee. Ik weet niet hoe je dat eruit haalt... Ze stellen dat drugs uitgezonderd zijn van het vrije verkeer van goederen omdat ze illegaal zijn in de EU.
Ja, maar Nederland, België en Duitsland voeren allemaal een gedoogbeleid, waarbij het geen misdrijf is om kleine hoeveelheden voor consumptie te bezitten. Wat maakt het dan uit dat sommige kleine hoeveelheden voor consumptie de grens overgaan?
Oud 21-12-2010, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar Nederland, België en Duitsland voeren allemaal een gedoogbeleid, waarbij het geen misdrijf is om kleine hoeveelheden voor consumptie te bezitten. Wat maakt het dan uit dat sommige kleine hoeveelheden voor consumptie de grens overgaan?
Vervoeren =/= bezitten. Overigens heeft Duitsland absoluut geen gedoogbeleid dat vergelijkbaar is met Nederland (van België weet ik het niet), coffeeshops zijn er niet te vinden en een vriendin van me durfde zelf geen wiet mee te nemen in de trein omdat ze bij de grensovergangen nogal eens controleren.
Het gaat er bij de argumentatie ook helemaal niet om of andere landen al dan niet ook een gedoogbeleid hebben, het gaat het HvJ er om dat drugs verboden zijn (punt) en dat ze dús een uitzondering vormen. Dat dat dom is ben ik met je eens, maar dat zijn wel meer vanuit Europa bedachte regels en vonnissen.
Oud 21-12-2010, 22:42
Verwijderd
Human slaves in an Insect Nation!
Oud 21-12-2010, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Vervoeren =/= bezitten. Overigens heeft Duitsland absoluut geen gedoogbeleid dat vergelijkbaar is met Nederland (van België weet ik het niet), coffeeshops zijn er niet te vinden en een vriendin van me durfde zelf geen wiet mee te nemen in de trein omdat ze bij de grensovergangen nogal eens controleren.
Het gaat er bij de argumentatie ook helemaal niet om of andere landen al dan niet ook een gedoogbeleid hebben, het gaat het HvJ er om dat drugs verboden zijn (punt) en dat ze dús een uitzondering vormen. Dat dat dom is ben ik met je eens, maar dat zijn wel meer vanuit Europa bedachte regels en vonnissen.
Duitsland kent een gedoogbeleid m.b.t. wiet, ze nemen het hoogstens in of je krijgt een kleine boete (aldus een Duitser die ik hierover sprak). Wel is het er verboden om met wiet op auto te rijden. In België heb je een vergelijkbaar gedoogbeleid. Daarom is het een extra rare beslissing, want het vrije verkeer van goederen wordt belemmerd voor iets dat de facto in alle omringende landen toegestaan is.

(terzijde: Portugal kent een gedoogbeleid voor alle drugs, ook harddrugs)
Oud 21-12-2010, 23:00
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Human slaves in an Insect Nation!
Ahaaaaaaaaaaaaah!

Heb je Bill Bailey's 'Ultimate Collection...Ever!' al?
Kan je lekker meezingen.
Oud 21-12-2010, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Duitsland kent een gedoogbeleid m.b.t. wiet, ze nemen het hoogstens in of je krijgt een kleine boete (aldus een Duitser die ik hierover sprak). Wel is het er verboden om met wiet op auto te rijden. In België heb je een vergelijkbaar gedoogbeleid. Daarom is het een extra rare beslissing, want het vrije verkeer van goederen wordt belemmerd voor iets dat de facto in alle omringende landen toegestaan is.

(terzijde: Portugal kent een gedoogbeleid voor alle drugs, ook harddrugs)
Dat zal per Bundesland anders zijn dan, het verbaast me in elk geval dat ik van andere Duitsers tegenovergestelde verhalen hoorde. Bovendien is het geen gedoogbeleid als ze het innemen of een boete geven, want dat zijn sancties. Ze hebben dus gewoon niet zo'n zware straffen, dat is iets anders dan gedogen. (vergelijk: agenten die je vermanend toespreken omdat je geen achterlicht hebt maar vervolgens geen bon uitschrijven: rijden zonder licht is nog steeds verboden, ze zijn alleen niet overal altijd even streng als het op de handhaving aankomt)
Then again, het HvJ beslist op een heel abstract niveau hè, ze kijkt naar wat er in de EU geldt en past dát toe en heeft onderwijl ook nog wel een eigen mening over drugs en zal het voor het gemak dus over het hoofd zien dat het vreemd is Duitsers en Belgen uit te sluiten van de Nederlandse coffeeshops.
Overigens wil het Nederlandse gedoogbeleid in combinatie met het Belgische en/of Duitse gedoogbeleid niet meteen zeggen dat het over de grens brengen mag. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar voor iedere 'actie' zijn gewoonweg weer andere regels. Dat is raar, maar het is ook raar dat het aanvoeren van kilo's wiet naar een coffeeshop illegaal is en het gebruik niet, m.a.w. de hele regelgeving is sowieso al krom.
Oud 21-12-2010, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Ahaaaaaaaaaaaaah!

Heb je Bill Bailey's 'Ultimate Collection...Ever!' al?
Kan je lekker meezingen.
nee! link plox
Oud 21-12-2010, 23:08
Verwijderd
ik heb die shows+ is it bill bailey + black books
Oud 21-12-2010, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Edit even kat.
Oud 21-12-2010, 23:14
Uice
Uice is offline
I've got ham but I'm not a hamster
Oud 21-12-2010, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Dat zal per Bundesland anders zijn dan, het verbaast me in elk geval dat ik van andere Duitsers tegenovergestelde verhalen hoorde. Bovendien is het geen gedoogbeleid als ze het innemen of een boete geven, want dat zijn sancties. Ze hebben dus gewoon niet zo'n zware straffen, dat is iets anders dan gedogen. (vergelijk: agenten die je vermanend toespreken omdat je geen achterlicht hebt maar vervolgens geen bon uitschrijven: rijden zonder licht is nog steeds verboden, ze zijn alleen niet overal altijd even streng als het op de handhaving aankomt)
Then again, het HvJ beslist op een heel abstract niveau hè, ze kijkt naar wat er in de EU geldt en past dát toe en heeft onderwijl ook nog wel een eigen mening over drugs en zal het voor het gemak dus over het hoofd zien dat het vreemd is Duitsers en Belgen uit te sluiten van de Nederlandse coffeeshops.
Overigens wil het Nederlandse gedoogbeleid in combinatie met het Belgische en/of Duitse gedoogbeleid niet meteen zeggen dat het over de grens brengen mag. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar voor iedere 'actie' zijn gewoonweg weer andere regels. Dat is raar, maar het is ook raar dat het aanvoeren van kilo's wiet naar een coffeeshop illegaal is en het gebruik niet, m.a.w. de hele regelgeving is sowieso al krom.
Citaat:
In March 1994 the Federal Constitutional Court ruled that criminal cases involving the possession, purchase or import of small amounts of cannabis for occasional personal use must be dismissed because both the guilt of the offender and the harm caused by the offence have to be considered trivial.
http://www.iuscrim.mpg.de/ww/en/pub/...v/cannabis.htm

Het is dus zelfs expliciet toegestaan kleine hoeveelheden over de grens te nemen (of nou ja, je kan er niet voor worden veroordeeld). Ik weet dus niet waarom die vriendin zo bang was, ze had hoogstens een boete kunnen krijgen. Tenzij ze meteen kilo's wiet meenam natuurlijk.
Oud 21-12-2010, 23:22
Verwijderd
Citaat:
I've got ham but I'm not a hamster
<3 kijk nu tinselworm en dat stukje kwam al voorbij ja
Oud 21-12-2010, 23:23
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
nee! link plox
Kan ik dus niet vinden op torrentsites.
Oud 21-12-2010, 23:24
Verwijderd
Citaat:
http://www.iuscrim.mpg.de/ww/en/pub/...v/cannabis.htm

Het is dus zelfs expliciet toegestaan kleine hoeveelheden over de grens te nemen (of nou ja, je kan er niet voor worden veroordeeld). Ik weet dus niet waarom die vriendin zo bang was, ze had hoogstens een boete kunnen krijgen. Tenzij ze meteen kilo's wiet meenam natuurlijk.
Dat snap ik dan ook niet nee! Ze is nog wel rechtenstudente. Ik zal 't d'r zeggen.
En tja, conclusie blijft: HvJ is een beetje stom.
Oud 21-12-2010, 23:24
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Er komen steeds meer Onzinners op DK. Grappig eigenlijk. Leuk in ieder geval.
Oud 21-12-2010, 23:25
Verwijderd
Citaat:
Dat snap ik dan ook niet nee! Ik zal 't d'r zeggen.
En tja, conclusie blijft: HvJ is een beetje stom.
Dat lijkt me inderdaad de beste conclusie!

Misschien heeft het er iets mee te maken dat er geen expliciete toegestane hoeveelheid is, en je dus wel voor iedere hoeveelheid door een zuurpruimagent gearresteerd kan worden op verdenking van drugshandel (ook al zal je dan wel vrijgesproken worden bij een kleine hoeveelheid).
Oud 21-12-2010, 23:30
Verwijderd
Citaat:
Oud 21-12-2010, 23:33
Verwijderd
creases are a sign of moral decay!
Oud 21-12-2010, 23:33
Verwijderd
gelden er voor dit topic nog regels of mag ik naar hartenlust nonsens spammen?
Oud 21-12-2010, 23:34
Verwijderd
Citaat:
gelden er voor dit topic nog regels of mag ik naar hartenlust nonsens spammen?
Je moet Missy tevreden houden.
Oud 21-12-2010, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Kan ik dus niet vinden op torrentsites.
Could not match your exact query
ik ook niet :<
Oud 21-12-2010, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Je moet Missy tevreden houden.
Oei. Enige specifieke criteria daaromtrent?
Oud 21-12-2010, 23:43
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Zolang je orale kwaliteiten in orde zijn komt alles goed!
Oud 21-12-2010, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Niet gelijk je hele hand erin stoppen. Rustig opbouwen en niet de hele tijd hetzelfde doen.
Oud 21-12-2010, 23:44
Verwijderd
fisting naamzoek
Oud 21-12-2010, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Zolang je orale kwaliteiten in orde zijn komt alles goed!
Citaat:
Niet gelijk je hele hand erin stoppen. Rustig opbouwen en niet de hele tijd hetzelfde doen.
oh langzaam opbouwen dus...

maar tot de elleboog dan?
Oud 21-12-2010, 23:55
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
oh langzaam opbouwen dus...

maar tot de elleboog dan?
Pijn is fijn!
Oud 21-12-2010, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Oud 21-12-2010, 23:58
Verwijderd
Wat bezieeeelt mensen toch om een plaatje aan te vragen voor bijv 500 euro

Foute Metallica-remix, allemachtig Gelijk 100 smsjes in beeld met 'AFKAPPEN DIE ZOOI'
Oud 22-12-2010, 00:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat bezieeeelt mensen toch om een plaatje aan te vragen voor bijv 500 euro
Het gaat dan natuurlijk om het doneren van geld.

Hoewel je volgens mij dan beter gewoon rechtstreeks aan een goed doel kunt doneren, want volgens mij gaat een deel van de donaties nu ook naar dat huis enzo.
Oud 22-12-2010, 00:22
Carn
Carn is offline
zo, weer thuis.
+1 gaaf optreden
-1 dienstregeling
+1 burgerking
+2 muis die in de burgerking rondliep
Oud 22-12-2010, 00:23
Verwijderd
+1 voor Carn omdat metalkennis
Oud 22-12-2010, 00:25
Uice
Uice is offline
Bij welk optreden was je, Carnuel?
Oud 22-12-2010, 00:34
Carn
Carn is offline
een hoop zut, maar Soilwork was wel weer aardig en All That Remains was een strakke metalmachine; ik heb niet zo heel veel meer met 'die stijl' maar verdomme wat kunnen die dudes en dudette spelen.
Oud 22-12-2010, 00:37
Uice
Uice is offline
Oh, daar ben ik niet zo van, dat soort zaken.
Oud 22-12-2010, 00:38
Verwijderd
hou je van doom, Carn?

hiero. <3
Oud 22-12-2010, 00:38
Verwijderd
vanaf 4.50 word het nog geiler by the way.
Oud 22-12-2010, 00:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
hou je van doom, Carn?

[filmpje]
hiero. <3

Citaat:
Oh, daar ben ik niet zo van, dat soort zaken.
ja och; ik ga niet echt meer naar dat soort concerten voor de 'muziek', het is meer een sociaal ding eigenlijk; beetje bijpraten en wat drinken. Zo sprak ik vanavond de gitarist van mn oude band die blijkbaar een platendeal gaat doen met een ex-collega; zo blijf ik n beetje op de hoogte en hou her n der een voetje tussen de deur
Oud 22-12-2010, 00:42
Verwijderd
Citaat:

heb ze afgelopen vrijdag live gezien. op de eindhoven metal meeting. ik heb het drumstokje gevangen en wino voor het eerst live gezien.
(wino is god)
Oud 22-12-2010, 00:42
Verwijderd
en zulke nummers die nooit op lijken te houden, dat maakt het ook zo heerlijk
bijna 'meer underrated' dan Pagan Altar, dit
Oud 22-12-2010, 00:45
Verwijderd
topic stil. iedereen luistert langdurig-repel-muziekje. awesome feeling, which will soon prove fake
Oud 22-12-2010, 00:48
Carn
Carn is offline
voor rep0l want nu ga ik slapen!

Regels voor berichten