FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2011, 12:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
god ja prachtig
Advertentie
Oud 19-01-2011, 12:49
Verwijderd
CM naamzoek heb je het al gemaakt in Ierland?
Oud 19-01-2011, 12:50
Verwijderd
Jaaa, tovergeld <3 als je zo'n slimme oplichter bent heb je het verdiend, dat geld. Gogol naamzoek <3333
Oud 19-01-2011, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Gogol naamzoek <3333
.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
in het opzicht mijn land is beter dan alle andere landen en je kunt een apparaat pas vertrouwen als het van Duitse maak is?
Ah ja, dat getuigt wel van PVV-achtig intellect.
Verwijderd
leuk, die studiemarathon livestream
Oud 19-01-2011, 12:52
Verwijderd
Iedereen weet toch dat er in Duitsland geen beunhazen zijn?!
Oud 19-01-2011, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Er zijn heel veel mensen die zo denken, alleen in Nederland is het niet zo ingeburgerd. Wat het trouwens niet zegt dat het ergens op slaat, maar zolang het niet uitsluit-chauvinisme is maar gewoon trots-chauvinisme is daar toch geen probleem mee?
Oud 19-01-2011, 12:56
Rationeel
Rationeel is offline
chauvinisme is ook strontvervelend. zie de italianen. gewoon een gezonde dosis vaderlandsliefde is
Oud 19-01-2011, 12:57
Verwijderd
De (historische) argumenten waar die trots op gebouwd is, zijn cherry picked. Ik denk dat voor ongeveer elk West-Europees land de balans negatief zou uitslaan.
Oud 19-01-2011, 12:57
Rationeel
Rationeel is offline
misschien moet ik ook maar een nederlandse vlag op mijn leuning laten tatoeëren
Oud 19-01-2011, 13:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Er zijn heel veel mensen die zo denken, alleen in Nederland is het niet zo ingeburgerd. Wat het trouwens niet zegt dat het ergens op slaat, maar zolang het niet uitsluit-chauvinisme is maar gewoon trots-chauvinisme is daar toch geen probleem mee?
Zeker wel, het zijn dit soort mensen die ook bijvoorbeeld WO2 mogelijk gemaakt hebben.
Oud 19-01-2011, 13:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik vind jou echt een van de grappigere forumers.
Waarom het is toch zo.
Oud 19-01-2011, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Zeker wel, het zijn dit soort mensen die ook bijvoorbeeld WO2 mogelijk gemaakt hebben.
WO2 is een voorbeeld van idioot doorgeslagen nationalisme. Maar de deugd ligt in het midden. Je kan niet zeggen 'water is slecht, kijk maar, als je te veel water drinkt ga je dood'. Een beetje nationalisme is niet slecht; het kan mensen inspireren om mooie dingen te doen, mooie gedichten en liedjes te schrijven, om mooie films te maken, het kan mensen moed geven op moeilijke tijden. Het is net zo met geloof; dat kan tot slechte dingen leiden, maar dan nog is geloof an sich niet een slecht iets.

Citaat:
Waarom het is toch zo.
Ja, dingen die zo zijn kunnen toch nog best grappig zijn maar ik bedoelde het ook algemeen.
Oud 19-01-2011, 13:06
Verwijderd
Wat een dag wat een dag.
Maar dat vertel ik later wel, want de kinderen druppelen al binnen. Strreesss.
Oud 19-01-2011, 13:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
@Etmakas: Nou, dank je wel dan denk ik
Vlak jezelf niet uit, met je beitel
Oud 19-01-2011, 13:08
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
WO2 is een voorbeeld van idioot doorgeslagen nationalisme. Maar de deugd ligt in het midden. Je kan niet zeggen 'water is slecht, kijk maar, als je te veel water drinkt ga je dood'. Een beetje nationalisme is niet slecht; het kan mensen inspireren om mooie dingen te doen, mooie gedichten en liedjes te schrijven, om mooie films te maken, het kan mensen moed geven op moeilijke tijden. Het is net zo met geloof; dat kan tot slechte dingen leiden, maar dan nog is geloof an sich niet een slecht iets.
Jawel, geloof is ook intrinsiek slecht. Ik denk dat je een betere wereld krijgt wanneer mensen een klein beetje kritisch kunnen nadenken.
Oud 19-01-2011, 13:10
Macrador
Macrador is offline
Is er iemand die hier groepen kent die in het genre van volbeat zitten?

Oud 19-01-2011, 13:11
Verwijderd
Citaat:
@Etmakas: Nou, dank je wel dan denk ik
Vlak jezelf niet uit, met je beitel
Dank je.

Citaat:
Jawel, geloof is ook intrinsiek slecht. Ik denk dat je een betere wereld krijgt wanneer mensen een klein beetje kritisch kunnen nadenken.
Hoezo is het intrinsiek slecht om te geloven dat er een hogere macht is? En hoezo kunnen mensen per se niet kritisch kijken als ze gelovig zijn?
Oud 19-01-2011, 13:12
Verwijderd
Daarbij is WO2 echt niet het enige voorbeeld van nationalisme in werking. Ongeveer elk conflict tussen staten sinds het moderne idee van de staat is mede aan nationalistische gevoelens te danken.
Oud 19-01-2011, 13:12
Verwijderd
als ik het genre grofweg metal noem, genoeg
Oud 19-01-2011, 13:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat heeft niets met intellect te maken. Net als dat iemand wel heel goed in schaken kan zijn maar picasso en mozart stom kan vinden, of in een maand een vreemde taal vloeiend kan leren spreken maar 1+1 niet kan optellen. Mijn vriend is een stuk intellectueler dan ik. Hij is alleen trots op zijn land.

Citaat:
Ik ben het zo eens met jou

Citaat:
Dat iemand gelooft betekent niet dat die niet kritisch kan nadenken. De meeste gelovigen kunnen dat wel. Die vallen alleen niet zo op.
Oud 19-01-2011, 13:14
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
als ik het genre grofweg metal noem, genoeg
dat kan ik ook he
Oud 19-01-2011, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Dat iemand gelooft betekent niet dat die niet kritisch kan nadenken. De meeste gelovigen kunnen dat wel. Die vallen alleen niet zo op.
*zwaait*
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Is er iemand die hier groepen kent die in het genre van volbeat zitten?

[filmpje]
Volbeat heeft wel een eigen, rockabilly-beïnvloede stijl, maar ze zijn ook beïnvloed door bijvoorbeeld Metallica. Dingen als Iced Earth hebben er ook wel iets van weg, maar dat ken je ook wel neem ik aan.
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik verlaat deze topic weer, WO2 en dat soort dingen kunnen me niet zo boeien ATM
Oud 19-01-2011, 13:16
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Volbeat heeft wel een eigen, rockabilly-beïnvloede stijl, maar ze zijn ook beïnvloed door bijvoorbeeld Metallica. Dingen als Iced Earth hebben er ook wel iets van weg, maar dat ken je ook wel neem ik aan.
Ja die ken ik. Ze gebruiken hier soms de term Elvis metal dus misschien wat gaan googlen en zo.
Oud 19-01-2011, 13:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Daarbij is WO2 echt niet het enige voorbeeld van nationalisme in werking. Ongeveer elk conflict tussen staten sinds het moderne idee van de staat is mede aan nationalistische gevoelens te danken.
niet aan nationalistische, maar aan het gevoel dat jouw mening de enige juiste is en je daar anderen van moet overtuigen. Of dat nou is over geloof, politiek of wat dan ook.
Oud 19-01-2011, 13:18
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hoezo is het intrinsiek slecht om te geloven dat er een hogere macht is?
Ik zie nadelen, zoals bijvoorbeeld het bevorderen van discriminatie en de obstructie van wetenschap, maar geen voordelen. Wat zijn de voordelen?
Citaat:
En hoezo kunnen mensen per se niet kritisch kijken als ze gelovig zijn?
Omdat het metafysica is.

Citaat:
Uiteraard.

Citaat:
Dat heeft niets met intellect te maken. Net als dat iemand wel heel goed in schaken kan zijn maar picasso en mozart stom kan vinden, of in een maand een vreemde taal vloeiend kan leren spreken maar 1+1 niet kan optellen. Mijn vriend is een stuk intellectueler dan ik. Hij is alleen trots op zijn land.
Natuurlijk heeft dat met intellect te maken, een beetje historisch besef en je bent geen nationalist.
Citaat:
Dat iemand gelooft betekent niet dat die niet kritisch kan nadenken.
Jawel.
Oud 19-01-2011, 13:19
Verwijderd
Citaat:
niet aan nationalistische, maar aan het gevoel dat jouw mening de enige juiste is en je daar anderen van moet overtuigen. Of dat nou is over geloof, politiek of wat dan ook.
Niet ideologie maar debat leidt tot oorlog? .
Oud 19-01-2011, 13:20
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja die ken ik. Ze gebruiken hier soms de term Elvis metal dus misschien wat gaan googlen en zo.
Ja, ze verzinnen zo vaak van die debiele namen.
Oud 19-01-2011, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Ik zie nadelen, zoals bijvoorbeeld het bevorderen van discriminatie en de obstructie van wetenschap, maar geen voordelen. Wat zijn de voordelen?
Het gevoel dat het, ondanks alles, toch nog goed kán komen. Dat gevoel is nogal veel waard als het kut is.

Citaat:
Omdat het metafysica is.
Gedachten kunnen ook bestaan, maar hoeveel hersenchirurgen hebben ooit een gedachte gezien?

Citaat:
Natuurlijk heeft dat met intellect te maken, een beetje historisch besef en je bent geen nationalist.
Iemand die heeft gelezen wat jij las en gehoord wat jij hoorde - misschien. Maar geschiedenis is niet zwart-wit. Historisch besef kan best heel erg gekleurd zijn, en dat maakt het niet per se onwaar.

Citaat:
Jawel.
Waarom niet?
Oud 19-01-2011, 13:23
Macrador
Macrador is offline
Is het niet gewoon een samenloop van politieke, economische en sociale redenen als er een oorlog komt. Zo zwart wit kan het toch allemaal niet zijn? Zeker niets zoals 1 mening.
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard.
Ja, zo lijkt het een beetje een open deur, .
Uice
Uice is offline
Uit de Kast is nog best een grappig programma. Een homo uit een of ander boerengehucht gaat tegen zijn typische boerengehuchtvriendengroep zeggen dat ie homo is, zo'n hele speech, zegt een van de gasten na afloop "...ja, maar wat wilde je nou vertellen, Theo?"
Verwijderd
Ik vind het altijd wel :') :') als alle PVV stemmers worden beschouwd als mensen met chromosoomafwijkingen en fervente moslimhaters.
Oud 19-01-2011, 13:24
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Het gevoel dat het, ondanks alles, toch nog goed kán komen. Dat gevoel is nogal veel waard als het kut is.
Daar hebben genoeg mensen geen god voor nodig
Oud 19-01-2011, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Daar hebben genoeg mensen geen god voor nodig
Ook niet iedereen heeft een bril nodig om te zien, maar de mensen die dat wel nodig hebben, gun je toch een bril, al kunnen ze die bril gebruiken om anderen de ogen uit te steken?
Oud 19-01-2011, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Uit de Kast is nog best een grappig programma. Een homo uit een of ander boerengehucht gaat tegen zijn typische boerengehuchtvriendengroep zeggen dat ie homo is, zo'n hele speech, zegt een van de gasten na afloop "...ja, maar wat wilde je nou vertellen, Theo?"
Dat vond ik juist wel een sympathieke reactie dan zo'n andere vriend die zei 'tja, je blijft hetzelfde voor mij Pietje ook al heb je hier wel voor gekozen!!!'.
Oud 19-01-2011, 13:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind het altijd wel :') :') als alle PVV stemmers worden beschouwd als mensen met chromosoomafwijkingen en fervente moslimhaters.
Ik zou zo gauw geen andere reden kunnen verzinnen om PVV te stemmen. Kijk je kán wel slager worden als je vegetariër bent, maar het is gewoon heel onwaarschijnlijk dat het gebeurt.
Oud 19-01-2011, 13:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat vond ik juist wel een sympathieke reactie dan zo'n andere vriend die zei 'tja, je blijft hetzelfde voor mij Pietje ook al heb je hier wel voor gekozen!!!'.
Ja, die naïeve reacties zijn ook altijd grappig. En die vader die stug naar zijn bord bleef kijken en dooreten.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, maar heel weinig mensen hebben oprecht dat gevoel. Als je immers echt gelooft in bijvoorbeeld de hemel wil je graag dood, omdat de hemel tof is.
Citaat:
Gedachten kunnen ook bestaan, maar hoeveel hersenchirurgen hebben ooit een gedachte gezien?
Gedachten hebben niets te maken met metafysica.
Citaat:
Iemand die heeft gelezen wat jij las en gehoord wat jij hoorde - misschien. Maar geschiedenis is niet zwart-wit. Historisch besef kan best heel erg gekleurd zijn, en dat maakt het niet per se onwaar.
Lezingen van de moderne geschiedenis waar nationalisme een positieve rol heeft zijn wel erg krom.
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je anders in hemelsnaam pvv stemmen?
Oud 19-01-2011, 13:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Niet ideologie maar debat leidt tot oorlog? .
En nationalisme is de enige ideologie die er is?
'alle geloof/nationalisme leidt tot oorlog' is ook een ideologie en net zo giftig.
Citaat:
Ik zou zo gauw geen andere reden kunnen verzinnen om PVV te stemmen. Kijk je kán wel slager worden als je vegetariër bent, maar het is gewoon heel onwaarschijnlijk dat het gebeurt.
Ik ben vegetarier en werk bij de slager.
Oud 19-01-2011, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat was leuk
Ik vond die broer met die rare naam trouwens wel een held hoor <33

Citaat:
Ja, maar heel weinig mensen hebben oprecht dat gevoel. Als je immers echt gelooft in bijvoorbeeld de hemel wil je graag dood, omdat de hemel tof is.
Nee hoor. Er is op aarde ook genoeg om voor te leven.

Citaat:
Gedachten hebben niets te maken met metafysica.
God ook niet.

Citaat:
Lezingen van de moderne geschiedenis waar nationalisme een positieve rol heeft zijn wel erg krom.
Oh? Ik heb altijd heel veel lezingen van de moderne geschiedenis gehoord waarin nationalisme een positieve rol speelde. Dat door standvastig nationalisme ter meerdere glorie van het Moederland de Duitsers zijn verdreven, bijvoorbeeld. En dat klopt misschien niet precies, maar nationalisme was een belangrijke reden voor veel soldaten om te vechten, de hele Vaderlandse Oorlog in Rusland is - in de versie die ik voorgeschoteld heb gekregen - gewonnen op enorme propaganda en nationalisme.
Verwijderd
Citaat:
Nouja, er is wel een verschil tussen Nederlandse ' volkse' mensen die door veel overlast in achterstandswijken door Marokkanen op Wilders stemmen en een hardere aanpak en de hardcore racist die droomt over deportatie, een mooie container en de Noordzee. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat de media en linkse partijen vaak suggereert dat het electoraat van Wilders vaak in de laatste categorie te vinden is. Ik denk van niet.
Verwijderd
uit protest!!!!!!!!! afzetten tegen de elite!
Oud 19-01-2011, 13:31
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ook niet iedereen heeft een bril nodig om te zien, maar de mensen die dat wel nodig hebben, gun je toch een bril, al kunnen ze die bril gebruiken om anderen de ogen uit te steken?
Ik gun ze het ze tot ze me de ogen uitsteken.
Oud 19-01-2011, 13:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
De elite heeft het altijd gedaan! Volksopstand!
Oud 19-01-2011, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Nouja, er is wel een verschil tussen Nederlandse ' volkse' mensen die door veel overlast in achterstandswijken door Marokkanen op Wilders stemmen en een hardere aanpak en de hardcore racist die droomt over deportatie, een mooie container en de Noordzee. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat de media en linkse partijen vaak suggereert dat het electoraat van Wilders vaak in de laatste categorie te vinden is. Ik denk van niet.
je bedoelt die overlast die media en rechtse partijen graag groter doen laten lijken dan die daadwerkelijk is?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten