Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2011, 22:45
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Gaaf verhaal ^^ Maar ik krijg eerder kriebels van Jack Sparrow of Johnny Depp in het algemeen dan van Orlando. Hell, ze moesten me net vertellen dat Legolas Orlando is...
arg toch verkeerd gegokt dan, jij leek me meer een Orlando-type
Oud 24-01-2011, 22:57
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik begrijp je niet. Waarom zou jij verdacht zijn? Persoonlijk vind ik je helemaal niet zo verdacht. Het is natuurlijk wat gevaarlijk om mensen te vertrouwen (en al helemaal om dat ook te zeggen), maar je wekt bij mij de indruk dat je oprecht op zoek bent.

Hoe denk jij bijv over Little Phoebe? Ik ben erg benieuwd, omdat jij echt feiten checkt, terwijl ik me een beetje laat leiden door mijn weerwolf instincten.
Oke, misschien reageer ik iets te veel zoals Geel. Maar ik heb, eigenlijk net zoals hij, ook al vanaf moment 0 het gevoel dat ik me moet verdedigen, toen hij met zijn onzinnige verhaal over mij, Dott en Mutant kwam. Dus misschien reageer ik nu ook iets te heftig als direct 3 mensen mij als wolf noemen.

LP kan ik wat moeilijk peilen. Volgens mij speelt ze niet heel anders dan anders, maar ik heb geloof ik weinig met haar samen gespeeld. Eerder haalde iemand anders al aan, dat ze juist wel anders speelde (maar toen was ze geliefde, geloof ik?).
Ik vond haar eerder al verdacht, toen ze samen met Dott Michelangelo onder de aandracht bracht. Ik dacht toen dat het een verrader-actie was, want was ze wolf dan had ze hem gewoon op kunnen eten.
Maar omdat ze niet onder Dott stond bij hangronde 1 leek ze niet meer aannemelijk als verrader en heb ik niet meer zo op haar gelet.

Maar wat vind je van dit idee: misschien heeft Geel zelf op Michelangelo gestemd. Toen hij switchte ging hij, terecht uit lijfsbehoud, naar Dott. Maar later was hij niet meer in gevaar. Hij heeft toen kunnen ruilen.
Geels reactie op Michelangelo's dood was wel heel erg 'haha, ik had gelijk'. En zijn hele spel is compleet onvoorspelbaar geweest.
Dat verklaart voor mij ineens wel waarom hij precies díe namen noemde vlak voor zijn dood. Dan is het namelijk mogelijk. Dan hoeft de verrader niet onder Dott te staan, en kan juist vanuit een andere positie op Michelangelo gestemd hebben. En dan kan zelf jij (of Mutant, Dott en Etmakas). Dan vind ik zijn namen nog steeds apart, maar dan snap ik wel waarom hij ineens jou samen met (mogelijk) Dott noemt.
En het verklaart waarom hij Dott continu maar bleef noemen als verdachte, ook na die ronde.

Maar nu ik dat in overweging neem, ligt het spel ineens weer open. En dan komen er nieuwe spelers in aanmerking als verrader of wolf.
Dus ik wil even alles rustig doorlezen en opnieuw bekijken, en oa LP ga ik daarbij in de gaten houden. Want het voelt niet helemaal lekker bij haar.
Oud 24-01-2011, 23:00
Dott
Dott is offline
Ik vind persoonlijk dat LP wel wat anders speelt dan normaal, maar tot nu toe heb ik dat een beetje weggeduwd omdat ze met haar moeder zit enzo, weet niet wat er precies speelt, gaat me ook niet aan maar dat lijkt me nogal wat.
Maar ja, kan natuurlijk ook los van elkaar staan..
Was me nog niet zo opgevallen totdat jij het zei VeGs, toen ben ik ff haar posts gaan bekijken.
Oud 24-01-2011, 23:05
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Ik vind persoonlijk dat LP wel wat anders speelt dan normaal, maar tot nu toe heb ik dat een beetje weggeduwd omdat ze met haar moeder zit enzo, weet niet wat er precies speelt, gaat me ook niet aan maar dat lijkt me nogal wat.
Was me nog niet zo opgevallen totdat jij het zei VeGs, toen ben ik ff haar posts gaan bekijken.
Ow, dat wist ik dan weer niet van LP...
Dat zou ook een verklaring zijn. Maar toch: ik ga het nog even bekijken.

(Ik lees vrij weinig meer behalve het ww-topic).
Oud 24-01-2011, 23:09
Daboman
Daboman is offline
Maar mijn verdenkingen waren niet zozeer gebaseerd op hoe ze speelt, maar de keuzes die de wolven maken. Die vallen namelijk opvallend vaak in haar voordeel uit, en ze staat in het 2-3 wolven rijtje van Batave.

Dit is wel een heel wilde gok en misschien wat arrogant, maar misschien zagen de wolven dit ook zo en hebben ze daarom een heel moeilijk te plaatsen slachtoffer gekozen.
Oud 24-01-2011, 23:28
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Maar mijn verdenkingen waren niet zozeer gebaseerd op hoe ze speelt, maar de keuzes die de wolven maken. Die vallen namelijk opvallend vaak in haar voordeel uit, en ze staat in het 2-3 wolven rijtje van Batave.

Dit is wel een heel wilde gok en misschien wat arrogant, maar misschien zagen de wolven dit ook zo en hebben ze daarom een heel moeilijk te plaatsen slachtoffer gekozen.
Eigenlijk zeg je dus: ze durfden mij niet te eten, want dan was gelijk duidelijk dat ze LP probeerden te beschermen?

Aan de andere kant: hádden ze je gegeten, dan lag het er zo dik bovenop dat het veel makkelijker was om te roepen dat de wolven dat alleen wilden impliceren.
Anderzijds: dit kan gebruikt worden om de aandacht af te leiden van haar.

Maar ik moet echt haar posts gaan bekijken, want tot nu toe had ik haar alleen als potentiële verrader in mijn gedachten, en niet zozeer als wolf.
Oud 24-01-2011, 23:39
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Die snap ik echt niet. Ik had verwacht dat iedereen uit het Dott-rijtje niet gevreten zou worden, omdat de wolven hoopten dat we elkaar dan een voor een op zouden hangen.

Maar lekker dan. Slim gespeeld om mij weer extra verdacht te maken. En nee, als wolf zijnde had ik Rops niet opgegeten, exact om alle reacties dat ik dan dus wel wolf zou zijn.
Ik verdenk jou ook helemaal niet. Dit is hetzelfde als toen RP werd opgegeten, dan zouden alle vingertjes wel even mijn kant op wijzen.
Citaat:
Ik begrijp je niet. Waarom zou jij verdacht zijn? Persoonlijk vind ik je helemaal niet zo verdacht. Het is natuurlijk wat gevaarlijk om mensen te vertrouwen (en al helemaal om dat ook te zeggen), maar je wekt bij mij de indruk dat je oprecht op zoek bent.

Hoe denk jij bijv over Little Phoebe? Ik ben erg benieuwd, omdat jij echt feiten checkt, terwijl ik me een beetje laat leiden door mijn weerwolfspel instincten.
Waarom denk je dat ik niet zuiver ben?

Citaat:
Oke, misschien reageer ik iets te veel zoals Geel. Maar ik heb, eigenlijk net zoals hij, ook al vanaf moment 0 het gevoel dat ik me moet verdedigen, toen hij met zijn onzinnige verhaal over mij, Dott en Mutant kwam. Dus misschien reageer ik nu ook iets te heftig als direct 3 mensen mij als wolf noemen.

LP kan ik wat moeilijk peilen. Volgens mij speelt ze niet heel anders dan anders, maar ik heb geloof ik weinig met haar samen gespeeld. Eerder haalde iemand anders al aan, dat ze juist wel anders speelde (maar toen was ze geliefde, geloof ik?).
Ik vond haar eerder al verdacht, toen ze samen met Dott Michelangelo onder de aandracht bracht. Ik dacht toen dat het een verrader-actie was, want was ze wolf dan had ze hem gewoon op kunnen eten.
Maar omdat ze niet onder Dott stond bij hangronde 1 leek ze niet meer aannemelijk als verrader en heb ik niet meer zo op haar gelet.
Vorig spel was ik geliefde ja, toen was ik erg actief en had ik veel theorieën, omdat het niet uitmaakte welke partij dood zou gaan, als het maar niet de onze was. Nu ben ik op zoek naar de wolven, dus wil ik niet zomaar vingertje wijzen, want ik heb niet de ambitie in de strop te eindigen.

En over Michelangelo: Ik probeerde hem niet onder de aandacht te brengen zoals hij dacht. Ik ben echt niet geniaal genoeg om hem expres MichAelAngelo te noemen om een punt te maken, ik wou dat ik mezelf zoveel credit kon geven. Ik dacht gewoon serieus dat je het zo schreef (want spreek je het niet zo uit?).
Ik herkende zijn agressieve stijl en die heb ik alleen maar benoemd, niet wetende dat het echt Solero/Archont was. Vervolgens maakte hij daar heel handig gebruik van door me te beschuldigen van verrader zijn en te huilen dat ik hem aan de wolven voorschotelde, maar als hij niet wilde dat iemand wist dat hij Archont/Solero was, had hij niet op Onzin moeten posten, wat Etmakas postte.
Vind ik dus niet echt een reden om mij, batave óf Dott te verdenken, als je het mij vraagt.

Citaat:
Maar wat vind je van dit idee: misschien heeft Geel zelf op Michelangelo gestemd. Toen hij switchte ging hij, terecht uit lijfsbehoud, naar Dott. Maar later was hij niet meer in gevaar. Hij heeft toen kunnen ruilen.
Geels reactie op Michelangelo's dood was wel heel erg 'haha, ik had gelijk'. En zijn hele spel is compleet onvoorspelbaar geweest.
Dat verklaart voor mij ineens wel waarom hij precies díe namen noemde vlak voor zijn dood. Dan is het namelijk mogelijk. Dan hoeft de verrader niet onder Dott te staan, en kan juist vanuit een andere positie op Michelangelo gestemd hebben. En dan kan zelf jij (of Mutant, Dott en Etmakas). Dan vind ik zijn namen nog steeds apart, maar dan snap ik wel waarom hij ineens jou samen met (mogelijk) Dott noemt.
En het verklaart waarom hij Dott continu maar bleef noemen als verdachte, ook na die ronde.
Ik snap echt geen bal van deze theorie.

Citaat:
Maar nu ik dat in overweging neem, ligt het spel ineens weer open. En dan komen er nieuwe spelers in aanmerking als verrader of wolf.
Dus ik wil even alles rustig doorlezen en opnieuw bekijken, en oa LP ga ik daarbij in de gaten houden. Want het voelt niet helemaal lekker bij haar.
Zoals? En wat zit je precies niet lekker aan mij? Alleen het Michelangelo/Archont/Solero verhaal?

Citaat:
Mijn moeder had een darmperforatie, het gaat wel weer beter met haar, maar sommige dingen kan ze gewoon nog niet, en dus heb ik niet erg veel tijd om diepe theorieën te posten. Ik was van plan een dezer dagen het vorige topic af te lezen en deze opnieuw om mijn warrige gedachtengang van vorige pagina af te maken.
Daarom speel ik misschien anders?

Ik wil het overigens echt niet als excuus gebruiken hoor, maar het verklaart misschien waarom ik niet zo actief (met theorieën bedenken) ben geweest.

Citaat:

Dus je vindt mij verdacht omdat de wolven vreemde keuzes maken? Welk voordeel heb ik er dan bij dat Rops dood is? Of Rode Panda? Alsof iemand hem nog serieus neemt met zijn KAKWOLF uitspraken (mag ik toch niet hopen zeg!). Dit is dus precies waar ik bang voor was. 'Oh, RP is dood, LP zal hem wel gehapt hebben, want het is zo obvious dat het kan.' Top
Ik zou overigens niet eens weten wat ik uit het lijstje van Batave moet halen, want ik snap het nog steeds niet.
Oud 24-01-2011, 23:41
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Eigenlijk zeg je dus: ze durfden mij niet te eten, want dan was gelijk duidelijk dat ze LP probeerden te beschermen?

Aan de andere kant: hádden ze je gegeten, dan lag het er zo dik bovenop dat het veel makkelijker was om te roepen dat de wolven dat alleen wilden impliceren.
Anderzijds: dit kan gebruikt worden om de aandacht af te leiden van haar.

Maar ik moet echt haar posts gaan bekijken, want tot nu toe had ik haar alleen als potentiële verrader in mijn gedachten, en niet zozeer als wolf.
Ja ik dacht inderdaad dat ze mij zouden eten, maar blijkbaar willen ze die zaak laten rusten.

Nouja, misschien moet ik dat ook maar even doen, want het begint op tunnelvisie te leiden.
Oud 24-01-2011, 23:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Misschien vinden de wolven het wel prima dat je me verdenkt en zij hun gang kunnen gaan. Net als bij Geel.
Oud 24-01-2011, 23:42
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dus je vindt mij verdacht omdat de wolven vreemde keuzes maken? Welk voordeel heb ik er dan bij dat Rops dood is? Of Rode Panda? Alsof iemand hem nog serieus neemt met zijn KAKWOLF uitspraken (mag ik toch niet hopen zeg!). Dit is dus precies waar ik bang voor was. 'Oh, RP is dood, LP zal hem wel gehapt hebben, want het is zo obvious dat het kan.' Top
Ik zou overigens niet eens weten wat ik uit het lijstje van Batave moet halen, want ik snap het nog steeds niet.
Nee, ik vind je verdacht omdat de wolven keuzes maken waar jij voordeel bij hebt.

En ik vind ook wel dat je ietwat overdreven reageert
Oud 24-01-2011, 23:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee, ik vind je verdacht omdat de wolven keuzes maken waar jij voordeel bij hebt.

En ik vind ook wel dat je ietwat overdreven reageert
het is toch nooit goed. Verdedigen, niet verdedigen, reageren, stil zijn. Je hebt je hoofd toch al op mij gezet.

Vertel dan even hoe ik er voordeel bij zou hebben?
Oud 24-01-2011, 23:51
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
het is toch nooit goed. Verdedigen, niet verdedigen, reageren, stil zijn. Je hebt je hoofd toch al op mij gezet.

Vertel dan even hoe ik er voordeel bij zou hebben?
- Geef toe dat je baat hebt bij de dood van Rode Panda.
- Je stond ook niet bepaald gunstig in het lijstje van Batave
- En nu is iemand opgegeten om de aandacht af te leiden (goed, het motief kan ook zijn om Vegs in het diskrediet te brengen, maar hier ben ik niet zo zeker van omdat zij voor de eerste keer in het diskrediet is gebracht en Röps het ook fout had bij Geel).

En ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt. Ik was de enige die op jou heeft gestemd. En dan noem ik je weer en dan schiet je gelijk uit je slof.

Het is voor mij ook meer een kwestie van wegstrepen, er zijn een paar mensen die ik niet verdenk, maar ik heb ook geen idee wie ik dan wel moet verdenken.
Oud 24-01-2011, 23:53
Daboman
Daboman is offline
Laat ik je anders eens een kans geven om je onschuld te bewijzen, wat denk jij dat het motief is om Röps te eten? Ik geloof niet dat er in deze fase geen motief meer is.
Oud 25-01-2011, 00:02
Dott
Dott is offline
@LP, oke, rot voor je mam.. snap wel dat je dan veel met haar bezig bent.
Op zich zit het niet zo in de activiteit of theorieen.. ik weet niet hoe of wat, maar iets in je manier van spelen is anders mrja, ik geef je het voordeel van de twijfel..
Oud 25-01-2011, 00:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
- Geef toe dat je baat hebt bij de dood van Rode Panda.
- Je stond ook niet bepaald gunstig in het lijstje van Batave
- En nu is iemand opgegeten om de aandacht af te leiden (goed, het motief kan ook zijn om Vegs in het diskrediet te brengen, maar hier ben ik niet zo zeker van omdat zij voor de eerste keer in het diskrediet is gebracht en Röps het ook fout had bij Geel).

En ik begrijp niet waarom je je zo druk maakt. Ik was de enige die op jou heeft gestemd. En dan noem ik je weer en dan schiet je gelijk uit je slof.

Het is voor mij ook meer een kwestie van wegstrepen, er zijn een paar mensen die ik niet verdenk, maar ik heb ook geen idee wie ik dan wel moet verdenken.
-Ik ga er vanuit dat niemand Rp nog serieus neemt, zoals ik net zei. Maar blijkbaar dus wel.
- Ik snap zijn lijstje niet. Zoals ik net ook al zei. En mag ik je erop wijzen dat ik niet de enige ben die op dat lijstje staat?
- Niet gewoon omdat Rops iets had gezegd of juist niet had gezegd? Alleen om de aandacht van iemand af te leiden? En van mij dan? Stond ik hiervoor al in de picture?

Ik maak me alleen druk dat je tunnelvisie je judgement aantast. En dat je zo makkelijk meegaat met de 'RP noemt LP wolf, RP gaat dood, zal LP wel zijn' theorie mee gaat. Ik schiet helemaal niet uit mijn slof. (Je hebt me wel eens los zien gaan, je weet dat dit nog niks is.)

Er zijn genoeg anderen om te verdenken hoor. Maar als je niet post, kun je ook niet opvallen.

Citaat:
Laat ik je anders eens een kans geven om je onschuld te bewijzen, wat denk jij dat het motief is om Röps te eten? Ik geloof niet dat er in deze fase geen motief meer is.
Om Vegs zwart te maken, neem ik aan. Vegs is in mijn ogen helemaal niet verdacht, ik zou haar bijna vertrouwen, maar mensen gaan toch automatisch twijfelen (zoals jij aan mij door RP en Batave blijkbaar).
Een andere optie zou zijn dat hij nog iemand heeft genoemd, naar iemand heeft verwezen, of aanstalten daartoe maakte?

En jij weet net zo goed als ik dat je dit zelf ook kan bedenken en ik nu echt niet weer op je goede lijstje sta
Oud 25-01-2011, 00:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
@LP, oke, rot voor je mam.. snap wel dat je dan veel met haar bezig bent.
Op zich zit het niet zo in de activiteit of theorieen.. ik weet niet hoe of wat, maar iets in je manier van spelen is anders mrja, ik geef je het voordeel van de twijfel..
Thanks

Maar ik hoor graag wat iedereen nou anders ziet aan mij, volgens mij speel ik altijd hetzelfde. Oké, behalve het vorige spel, maar geliefde zijn is echt supermoeilijk, dus ik vind niet dat je dat als vergelijkingsmateriaal kan gebruiken. Eigenlijk.
Oud 25-01-2011, 00:18
Daboman
Daboman is offline
Ik weet best dat ik nu misschien uit tunnelvisie handel, daarom wil ik ook andere mogelijkheden onderzoeken. Immers, als de wolven Vegs in het diskrediet willen brengen, betekent dat dat ze om de een of andere reden een doorn in de oog van de wolven is. En dan is ze dus misschien een wolf op het spoor. Ik denk tevens dus ook dat ze onschuldig is, want wolven zijn meestal heel berekenend en dan ga je echt niet impulsief zeggen dat je nu verdacht gaat worden. Immers, dan ben je er op voorbereid dat je verdacht word, want dan kies je er zelf voor! Verrader of geliefde zou natuurlijk nog kunnen though.

Een ander motief is natuurlijk dat ze dachten dat Röps de ziener was, maar ik vind niet dat hij ziener-achtige opmerkingen heeft gemaakt. Dit motief lijkt me ook niet zo waarschijnlijk, want anders had hij Geel ook wel opgevraagd en er veel eerder achter gekomen dat hij geen wolf was. Dus dit motief valt ook af. En dat dit motief afvalt pleit dus in het voordeel van Vegs.

En nee, je staat inderdaad niet op mijn lijstje van good guys nee. Maar ik wil altijd wel luisteren als je niet te fel reageert en gelijk met tegenverdenkingen komt. Maar dat doe je dus niet.
Oud 25-01-2011, 00:22
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb geen tegenverdenkingen. Ik verdenk jou ook helemaal niet. Ik verwacht ook niet dat me dat op jouw goede lijstje zet, je hebt alle recht me te verdenken, net als ieder ander, ik snap het gewoon niet zo.

Het is lastig om met een concrete theorie te komen, lijkt dit spel erger te zijn dan anders. Iedereen doet maar vaag, ik kan er geen chocola van maken.

Ik ga morgen eens even achter Queasy aan, plus de posts van Rups eens nalezen. Ik vind Queasy maar vaag.
Oud 25-01-2011, 00:23
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Thanks

Maar ik hoor graag wat iedereen nou anders ziet aan mij, volgens mij speel ik altijd hetzelfde. Oké, behalve het vorige spel, maar geliefde zijn is echt supermoeilijk, dus ik vind niet dat je dat als vergelijkingsmateriaal kan gebruiken. Eigenlijk.
Eigenlijk klink je net als Geel, dus dat spreekt wel een beetje in je voordeel.

Maar goed, ik heb het 'je verdedigt je te fel, dus je bent slecht'-argument te vaak door wolven tegen dorpelingen zien gebruiken, dus hou je vooral niet in.

LP. Wie verdenk jij dan? Want of je nu wolf/verrader blijkt of niet, dat is altijd interessant om van iemand te weten.

Citaat:
Little Phoebe
Ik snap echt geen bal van deze theorie.
Het staat er ook nogal warrig. Zo beknopt mogelijk:
- Eerste hangronde: 6 voor Dott togen 4 voor Michelangelo. Dott vliegt er niet uit; maar gelijkspel. Iets klopt daar dus niet.
- Ik heb lang gedacht dat de verrader onder Dott staat en op Michelangelo heeft gestemd. (En ik dacht dat dat Geel was). Om zo iedereen richting dat rijtje te krijgen (en het is gelukt: we worden stuk voor stuk gehangen.) Het zou dan stiekem 5 tegen 5 zijn, en de wolven kunnen overal staan.
- Geel blijft na die ronde Dott en Mutant verdenken, ondanks dat de kans klein is dat zij wolf zijn. Ook speelt hij het hele spel 'bijzonder'.
- Vlak voor zijn dood doet hij nogmaals een uitspraak over zijn verdachten; hierbij noemt hij oa Daboman en Dott als wolf, en Etmakas als verrader. Zij staan allen onder Michelangelo. Gezien hangronde 1 is de kans erg klein dat zij verrader en wolven zijn samen.
- Nu blijkt Geel geen verrader te zijn. Zijn laatste verdachtmakingen zullen dus wel degelijk ergens op gebaseerd zijn.
- Mijn theorie is daarom: Geel heeft zelf op Michelangelo gestemd. Hij had dan voorkennis, en wist dat het eigenlijk 5 tegen 5 was. Dat verklaart waarom hij zo'n beetje als enige mensen onder Michelagenlo, en dan met name Dott, verdacht bleef vinden. En waarom hij ook Etmakas verrader kan noemen; hij heeft immers zelf voor dat verschil gezorgd en níet de verrader.
- Een tweede argument daarvoor is zijn blijdschap toen Michelangelo opgehangen werd. Ik vond het al zo typisch om je zo op de borst te kloppen als je niet op de persoon in kwestie zelf gestemd hebt. Maar Geel kon rustig van stem wisselen; hij was toch niet meer in de gevarenzone.

Laatst gewijzigd op 25-01-2011 om 16:17. Reden: Verkeerde naam in quote...
Oud 25-01-2011, 00:26
Daboman
Daboman is offline
Vegs, zou jij je theoriën (verdachten) zo kort mogelijk samen willen vatten? Verder begrijp ik je theorie inderdaad en vind ik het aannemelijk. Ik vind het wel heel jammer though, want dat betekent dat we niets meer over hangronde 1 kunnen zeggen.
Oud 25-01-2011, 00:28
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Vegs, zou jij je theoriën (verdachten) zo kort mogelijk samen willen vatten? Verder begrijp ik je theorie inderdaad en vind ik het aannemelijk. Ik vind het wel heel jammer though, want dat betekent dat we niets meer over hangronde 1 kunnen zeggen.
Sure, maar ik ben tussendoor de laatste afleveringen van WidM seizoen 3 aan het kijken op Youtube, dus het kan even duren.
Oud 25-01-2011, 01:00
VeGs
VeGs is offline
Goed. Allereerst even alle juiste stemlijstjes, want veel zijn niet meer up to date.

Hangronde 1:
Spoiler

Hangronde 2:

Spoiler

Hangronde 3:
Spoiler

Laatst gewijzigd op 25-01-2011 om 01:05.
Oud 25-01-2011, 07:24
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
ik denk dat de wolven rops als ziener zagen en hem daarom hebben gegeten. ik had zelf ook even dit idee en was enigszins verbaasd dat hij 'slechts' dorpeling was, dus ik kan me goed voorstellen dat de wolven hem om die reden gegeten hebben.

vanaf nu gaat lorelei waarschijnlijk ook weer fanatiek meedoen onder dit account, hopelijk wordt het niet te verwarrend voor jullie

op dit moment hou ik vooral bright blue nog in de gaten.
Oud 25-01-2011, 09:41
Lorelei
Lorelei is offline
Vanaf morgen ik zit nu nog steeds op mn telefoon, wat niet erg veel mogelijkheden biedt tot lange posts, en het leest ontzettend kut terug tussen pagina's. Ik hou het spel wel bij en zal morgen een uitgebreide post maken. Tot nu toe heeft rationeel steeds voor ons gespeeld en zijn speelstijl is veel minder actief dan de mijne.
Oud 25-01-2011, 10:17
Verwijderd
Ik heb bij Röps altijd een beetje een zienergevoel, ook als ik hem buiten dit spel om zie posten, maar dat komt door zijn avatar

Ik vind Vegs' theorie (die ze hier en hier uitlegt, klinken als iets dat best zou kunnen. Het enige wat ik me afvraag - waarom zou Geel dat dan niet gezegd hebben op het moment dat het bijna zeker was dat hij eruit zou gaan? Niet aan gedacht? Of bang dat hij er toch niet uit zou gaan omdat de wolven hem zouden helpen (?) en dat dat hem dan toch nog de kop zou kosten?
Dan: dat gepraat over Phoebe. Ik heb teruggezocht naar posts waarin ze zich misschien aan de wolven bekend zou willen maken als verrader. Misschien niet helemaal de beste methode om een verrader te pakken, maar men moet ergens beginnen. Ik vond dit, waarin ze Daboman een wolf noemt, maar dat zie ik eigenlijk niet als een verdachte actie. Ik verdenk Daboman niet en het paste in het panda-like geklooi dat ze aan het doen waren. Verder heb ik niks raars gezien. En in de rest van het spel eigenlijk ook niet - ik vind niet dat ze raar speelt. Het enige is dat er opvallend vaak mensen doodgaan met wie zij een aanvaring had. Michelangelo was boos op haar omdat ze hem MichaelAngelo noemde, Rode Panda houdt ervan om haar te klieren, ze stond er niet goed voor in Bataves lijstje... Geel sterft, en dat lijkt haar in te dekken: zij geloofde immers steeds dat hij goed was. Maar om nou te zeggen dat ik haar echt als wolf of verrader zie... hm.

Goed, mijn gedachten over iedereen. Eerst: Dott. Ik verdenk haar niet, maar met de optie die Vegs zei (dat Geel over zijn stem loog) is het wel mogelijk dat ze slecht is. Behalve dat ze op het begin wel erg nadrukkelijk duidelijk maakte dat ze onschuldig is, heb ik geen aantekeningen bij haar. Bij Twinkebel ook niet, maar hij is zo stil! Hij staat in hangronde 1 ook in het verkeerde rijtje. Verder geen aantekeningen, maar hoe kan dat ook, bij iemand die zo stil is? SweetSmile vind ik niet verdacht, maar wederom: stilllll. Al is dit haar eerste spel en zo, en ik kan me voorstellen dat je een beetje een postvloed over je heenkrijgt. Sherlock gaat hard tegen Geel in. Geel bleek goed te zijn, maar dat zegt imo niks over Sherlock, want hij deed aardig vreemd. Ik vond dat Sherlock inhoudelijk sterk was in die discussie. Dingaantouwtje is vrij stil en heeft heel weinig inhoudelijke posts, en dat vind ik opvallend. Normaal gaat hij veel harder overal op in. In hangronde 1 stemt hij, heel veilig, op Vegs. Ik vind hem verdacht, maar hij is niet mijn hoofdverdachte, al was het maar omdat hij op mijn hoofdverdachte stemt. Maar op haar kom ik het laatst. Bright Blue is in mijn ogen ook wat stiller dan anders. Ze heeft niet heel weinig posts, maar post heel weinig theorieën. In hangronde 1 stemt ze heel veilig op Batave, in hangronde 2 gaat ze - ook vrij veilig - mee op Queasy en in hangronde 3 staat ze, net als in hangronde 1, weer heel veilig en alleen onder iemand. Sabir, namelijk. Ik vind dat verdacht. Al heeft ze wel een punt dat Sabir ontzéttend irritant is met zijn stilligheid. Dat is dan ook het enige wat ik over hem te zeggen heb: hij moet eens wat gaan posten of doen, want fijn stil is niet leuk. En nu we het toch over stille spelers hebben: Repelsteel doet ook niet echt actief mee (of is dat alleen een beeld dat ik in mijn hoofd heb?) Hij valt iig niet op. Bij Absinthe, Daboman en Furby Feeder heb ik geen aantekeningen. Mutant vind ik wel verdacht, maar ik kan er niet precies de vinger op leggen wat het dan precies is. Ze werd natuurlijk al in een heel vroeg stadium aangevallen. Verder valt ze me niet echt op. Vegs vind ik niet verdacht. Ik vind dat ze een heel heldere kijk op het spel heeft en heel zinnige dingen post. Ik begrijp ook niet waarom ze verdacht is. Als laatste: Queasy. Volgens mij heb ik al wel genoeg uitgelegd waarom ik haar verdacht vind. Als ze daar nog vragen over heeft, moet ze die maar stellen, maar ze zit me zo ontzettend niet lekker. Mijn stem gaat dan ook (weer) naar haar. Ik geef hem nu door.
Oud 25-01-2011, 10:46
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Mijn voornaamste keuze is nog altijd Queasy, dus ik blijf consequent op haar stemmen. Ik denk tevens dat Repelsteel niet aan onze kant staat, vooral door wat Röps ons aan informatie heeft achtergelaten.
Oud 25-01-2011, 11:04
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
ik denk dat de wolven rops als ziener zagen en hem daarom hebben gegeten. ik had zelf ook even dit idee en was enigszins verbaasd dat hij 'slechts' dorpeling was, dus ik kan me goed voorstellen dat de wolven hem om die reden gegeten hebben.

vanaf nu gaat lorelei waarschijnlijk ook weer fanatiek meedoen onder dit account, hopelijk wordt het niet te verwarrend voor jullie

op dit moment hou ik vooral bright blue nog in de gaten.
Huh? dan heb ik toch iets gemist. Hoe verklaar je dan zijn houding naar Geel? Die heeft hij dan toch wel opgevraagd? En natuurlijk moeten de wolven dit opgepikt hebben om dat motief te kunnen hebben, maar ze zijn met z'n 4en en lezen veel beter dan de gemiddelde dorpeling. Daarnaast kunnen ze ook nog eens overleggen.

Ik denk persoonlijk ook dat iemand anders de ziener is, maar ik ga dit niet voorkauwen, de wolven zoeken maar lekker zelf uit wie de ziener is.
Oud 25-01-2011, 11:18
Verwijderd
Wat negeert iedereen opeens mijn theorie over de stille spelers
Oud 25-01-2011, 11:19
Dingaantouwtje
Citaat:
Ik vind hem wel aannemelijk, behalve dat van sabir. Je noemde er bovendien drie, er zijn vier wolven.
Oud 25-01-2011, 11:22
Verwijderd
Ja, ik noemde er even een paar die ik zo kon bedenken. Maar Sweetsmile is bv. ook stil. Dat vind ik juist het opvallende, mensen zijn zo stil dat we vergeten dat ze meedoen.
Oud 25-01-2011, 11:39
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Mwah, wel gezien, maar ik vind het lastig om er iets over te zeggen. Ervaring leert dat er geen correlatie bestaat tussen stil zijn en wolf zijn. M.a.w. mensen zijn niet stil omdat ze wolf zijn.
Oud 25-01-2011, 12:31
Verwijderd
het klinkt wat vergezocht, maar ik heb het gevoel dat de wolven de frequent postende dorpelingen gewoon allemaal opeten, zodat we straks zonder actieve theorievinders zitten ..
Oud 25-01-2011, 13:09
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
het klinkt wat vergezocht, maar ik heb het gevoel dat de wolven de frequent postende dorpelingen gewoon allemaal opeten, zodat we straks zonder actieve theorievinders zitten ..
Hoe verklaar je Rode Panda dan?
Oud 25-01-2011, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Hoe verklaar je Rode Panda dan?
Misschien hadden de wolven dat idee toen nog niet. Uit de stemlijstjes van de eerste ronde viel vrij veel informatie te halen; ik denk dat ze ons zo min mogelijk aanknopingspunten wilden geven en dan is Rode Panda een logische keuze. Daar hebben we niks uit kunnen halen, geloof ik. Misschien dat ze daarna hebben besloten de actieve posters om het leven te happen.
Oud 25-01-2011, 13:31
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Nah, zo dom zijn de wolven waarschijnlijk niet. Eet dan op zijn minst de mensen die als goede (of ervaren) speler te boek staan, met als motief dat die uiteindelijk de wolven wel zullen vinden. Ik heb als wolf ook altijd gehad dat ik bepaalde mensen graag eerst uit de weg ruimde, omdat je gewoon weet dat ze goed zijn en je zullen vinden als je te lang wacht.

Dat doet me denken, dat kan ook een motief zijn om Röps te eten. Want in mijn ogen is die wel goed. Maar dat impliceert wel dat we ze niet op het spoor zijn. Waarom zou je een nieuwe weg in slaan als het je niet heet onder de voeten wordt.
Oud 25-01-2011, 13:39
Sherlock
Sherlock is offline
Ik weet echt totaal niet meer wie ik moet stemmen...

Omdat Repelsteel zo apart in zijn eentje ging staan in de 2de stemronde ga ik voor hem.
Oud 25-01-2011, 13:49
Dott
Dott is offline
Ik stem denk ik toch op Little Phoebe.
Bepaalde dingen die Dabo en VeGs aandragen kan ik me wel bij aansluiten.
Ik ga zo mijn stem doorgeven, heb verder ook niks verdachts gezien.
Oud 25-01-2011, 14:56
Bright Blue
Bright Blue is offline
@Etmakas, ik speel wat stiller omdat ik in een toetsweek zit en jammergenoeg gewoon heel weinig tijd heb. Maar ik zal vanmiddag even mijn theorieen proberen te posten!
Oud 25-01-2011, 15:27
Dingaantouwtje
Citaat:
@Etmakas, ik speel wat stiller omdat ik in een toetsweek zit en jammergenoeg gewoon heel weinig tijd heb. Maar ik zal vanmiddag even mijn theorieen proberen te posten!
Dat vind ik geen excuus want ik zit in dezelfde toetsweek. Je bent zelf aan het weerwolfspel begonnen en dan is het je eigen verantwoordelijkheid frequent mee te posten om in ieder geval je stem te verklaren. Je zegt ook:
Citaat:
Dus op deze manier schieten we zeker ergens mee op. Ik moet nu weg, onderbouw straks als ik thuis ben verder.
Maar een onderbouwing is uitgebleven.
Edit: En dit:
Citaat:
Oh en, dit is mijn laatste spam hoor, maar dit viel mij op in het vorige topic. Absinthe zei: Ik ga mee voor Queasy. Het is waar dat ze niet altijd even handig speelt, maar we weten inmiddels ook dat ze zo vaak makkelijk ermee wegkomt, en zo was ze dus al een keer geliefde en bleef ze er steeds in. Net als met Bright Blue bijvoorbeeld, die vorige keer wolf bleek en waar ik steeds maar niet op stemde omdat ik dacht 'ze speelt altijd een beetje dom'.

Queasy it is dus.

Maar ik wil hier even op terug komen, want dat ik wolf was heeft niks met die manier van spelen te maken, ik speel namelijk echt altijd dom!
Wut? Je speelt altijd dom, en je weet dat van jezelf? Waarom ga je dan niet gewoon slim spelen?
Oud 25-01-2011, 15:40
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Omdat het veel te makkelijk is om op domheid terug te vallen. 'Ik maak een foutje/rare opmerkingen, maar ik speel toch altijd dom, dus wat maakt het uit?'
Oud 25-01-2011, 16:07
Verwijderd
Jongens ik weet het nu allemaal niet meer
Oud 25-01-2011, 16:08
Verwijderd
Vandaag heb ik weinig tijd en ik denk dat dit het enige moment is waarop ik op internet kan. Daarom ga ik nu stemmen, en wel op Quesay. Ik heb echter nog steeds geen goed gevoel bij Dott, maar dat kan ik niet onderbouwen.
Oud 25-01-2011, 16:10
VeGs
VeGs is offline
Zo, even op een rijtje. Ik denk steeds meer dat mijn theorie over Geel wel klopt. Dat houdt in dat Dott slecht kan zijn, máár dan heeft ze wel heel veel mazzel gehad in ronde 1. Dan was ze afhankelijk van een dorpeling om te overleven. Dat vind ik in ronde 1 niet zo heel aannemelijk. Dus Dott verdenk ik niet.

Queasy... verdenk ik nu ook niet meer zo. Dat ze met die switch kwam en daarvoor uit kwam, spreekt nu eerder voor haar. Ze hoeft nu immers geen verrader te zijn en waarom zou je dat als dorpeling benoemen? [edit: ik bedoel: waarom zou je daar als dorpeling over liegen?]

Wat LP betreft: het is een gevoel, dat al een beetje speelde vanaf ronde 1. Maar Etmakas zijn post vind ik ook wel overtuigend.
Als ik gevoel er buiten laat, kom ik qua argumenten vooral op de volgende twee uit:
- Ze geeft in stemronde 2 haar stem pas door nádat de uitslag bekend is geworden en het bleek een veilige stem.
- Het eten van RP. Batave noemde meerdere mensen; en ook Rops noemde haar niet, dus qua eetrondes is het vooral RP die naar haar wijst.
Als ik het zo bekijk is het wat mager, maar niet verwaarloosbaar. Dus ja, nog wel verdacht. (Maar niet mijn nummer 1: zie onderaan)

Verder ben ik nog een beetje aan het dubben over Dabo's theorie over DaT. Blijkbaar waren de wolven het er niet mee eens, want hij niet gegeten. Ik vind hem niet zo sterk, alleen is het momenteel de enige mogelijke aanwijzing voor de geliefden.
Als de geliefden een bedreiging gaan vormen en DaT zit er nog in, dan ga ik het serieuzer overwegen.

Mijn meest verdachte persoon is op dit moment Repelsteel, en wel om het volgende:

1. Zijn losse stem in hangronde 2: een veilige positie, en daarmee heel geschikt om te kloten in de stemlijstjes.

Het moment waarop hij op mij stemt is ook interessant: aannemende dat de cijfers kloppen, was het toen:
Geel 3 stemmen
Queasy 3 stemmen
Mr Mark 4 stemmen

Best gevaarlijk om je als wolf dan aan te sluiten bij een van die rijtjes. Mr Mark is de meest veilige, maar stel dat daar al een wolf staat?
En als dorpeling voegt het niets toe om op dat moment bij een losse speler te gaan staan.

2. Zijn 'schaapgedrag': hij lijkt nogal mee te praten met wat anderen doen. Eerst gaat hij mee met Geel, en een ronde daarna verdenkt hij Geel ineens. En hoewel Geel apart speelde, gold dat vooral voor de eerdere rondes en in mindere mate voor de latere. Dus waarom dan switchen?

En zijn gebrek aan input maakt hem verder moeilijk te peilen. Ook zo'n speler die overal rustig tussendoor zwemt en waar relatief weinig aandacht aan besteed wordt.

Zo, en straks ga ik deze mensen nog eens bekijken: Furby Feeder, Sweetsmile, Sherlock en Sabir96.
Ik ga er vanuit dat Geel niet gelogen heeft over zijn vergeten stem in hangronde 2, en dan is de kans vrij groot dat één van die vier ook wolf is. Verrader en geliefden zijn natuurlijk ook een optie voor die uitslag, maar wolf is wel het meest voor de hand liggende. Dus even kijken of er iemand tussenuit springt.
Momenteel kan ik weinig zinnigs over ze zeggen.

Edit twee: voor de duidelijkheid: mijn stem gaat naar Repelsteel. Queasy vind ik niet meer verdacht momenteel, en Repelsteel vind ik op dit moment opvallender dan LP.

Laatst gewijzigd op 25-01-2011 om 16:31.
Oud 25-01-2011, 16:24
VeGs
VeGs is offline
Edit: dit is een verouderde stemlijst.
Voor recente: zie volgende pagina.

Spoiler

Laatst gewijzigd op 25-01-2011 om 18:16. Reden: Lijstje aangepast
Oud 25-01-2011, 16:27
Furby Feeder
Furby Feeder is offline
ik ben er nog steeds van overtuigd dat sabir gewoon een falende nieuweling is en zie hem dus niet als potentiële wolf. wel wil ik nu achter 'verdachte stillen' aan. vooralsnog heb ik bright blue (nog steeds) en repelsteel in de smiezen en één van dezen gaat mijn stem vanavond ook krijgen. of er moet nu iemand met een overtuigende theorie komen of met een plan de campagne
Oud 25-01-2011, 16:28
Daboman
Daboman is offline
Ik heb toch eigenlijk maar weinig idee op wie ik nou moet stemmen als ik uit ga van "Röps is gegeten om Vegs in het diskrediet te brengen". Repelsteel komt ook verdacht over, maar dat is gevoelsmatig, iets dat ik nog niet tegenover mezelf kan verantwoorden. Dus dan wordt het waarschijnlijk toch Little Phoebe.
Oud 25-01-2011, 16:33
Verwijderd
Het moge duideljk zijn dat ik mee ga op repesteel.
Oud 25-01-2011, 16:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik twijfel tussen Queasy en Repelsteel. Ik denk er nog over na.
Oud 25-01-2011, 16:37
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Het moge duideljk zijn dat ik mee ga op repesteel.
Oke, prima. Maar dan pas ik de cijfers even aan, oke?
Want ik dacht dat je eerst op mij stemde.

Of is het een switch uit lijfsbehoud?

Edit: ik heb je nu als switch staan. Laat maar weten of ik het aan moet passen.
Oud 25-01-2011, 17:09
Verwijderd
ik stem op queasy
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten