Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2011, 21:55
Macrador
Macrador is offline
Ja bij ons is het ook maar 1 dag hoor
Oud 26-01-2011, 21:59
Uice
Uice is offline

Hier moest ik om gniffelen. Het gaat dus om deze band:

Oud 26-01-2011, 22:00
Verwijderd
Wij hadden zowel de examenstunt als de 100 dagen-dag.
Oud 26-01-2011, 22:03
Verwijderd
Ik bedenk best veel get-rich-quick-schemes, en ze zijn eigenlijk bijna allemaal heel slecht. Ik herinnerde me er net één van een paar jaar terug, toen bedacht ik dat er kraampjes moeten zijn waar je één ding kunt kopen van iets waar meestal veel dingen van verkocht worden. Zoals één ibuprofen, of één paperclip. Waarom zou dat in godsnaam rendabel zijn
Oud 26-01-2011, 22:04
Batave
Batave is offline
Als je effe gauw een paperclip nodig hebt, maar je wilt niet zo'n heel doosje kopen van een halve euro.
Oud 26-01-2011, 22:11
Verwijderd
Ja, meneer smartypants, dat was de format. Plus dat je relatief hoge prijzen kunt rekenen, in verhouding met hoeveel een doosje van iets kost. Maar hoe vaak hebben mensen nou één ding nodig, en hoe vaak hebben ze dan geen zin/geld om vijftig cent meer te betalen voor een heel doosje van datgene?
Oud 26-01-2011, 22:13
Verwijderd
Jammer dat je hier niet van die bierverkoopsters op straat hebt, zoals in Oekraïne.
Oud 26-01-2011, 22:15
Verwijderd
hallo, het werk was leuk vandaag. Er gebeurde geen klap maar ik had een leuke collega.
Oud 26-01-2011, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Jammer dat je hier niet van die bierverkoopsters op straat hebt, zoals in Oekraïne.
Misschien is het een idee om een soort van SRV-wagen te beginnen waar je alleen maar bier kunt kopen.
Oud 26-01-2011, 22:20
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik bedenk best veel get-rich-quick-schemes, en ze zijn eigenlijk bijna allemaal heel slecht. Ik herinnerde me er net één van een paar jaar terug, toen bedacht ik dat er kraampjes moeten zijn waar je één ding kunt kopen van iets waar meestal veel dingen van verkocht worden. Zoals één ibuprofen, of één paperclip. Waarom zou dat in godsnaam rendabel zijn
Nou, die nachtelijke supermarktbezorgservice lijkt me een gat in de markt nu!
Oud 26-01-2011, 22:21
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Misschien is het een idee om een soort van SRV-wagen te beginnen waar je alleen maar bier kunt kopen.
Net als de bierfiets, maar die is geloof ik verboden geworden?
Oud 26-01-2011, 22:22
Verwijderd
Dat is niet helemaal hetzelfde, he.
Oud 26-01-2011, 22:23
Verwijderd
Theo Janssen staat lekker te hoesten. Peukje, Theo?
Oud 26-01-2011, 22:24
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat is niet helemaal hetzelfde, he.
Ahjo het gaat om het idee .
Oud 26-01-2011, 22:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat is ook zo'n belachelijk ding. Ik snap überhaupt niet waarom mensen dat doen.
Oud 26-01-2011, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Ahjo het gaat om het idee .
Een SRV-wagen is een soort rijdende (kleine) supermarkt, geen plek waar je doorgaans bier drinkt.
Oud 26-01-2011, 22:26
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een SRV-wagen is een soort rijdende (kleine) supermarkt, geen plek waar je doorgaans bier drinkt.
Eh?
Oud 26-01-2011, 22:27
Verwijderd
de SRV-man, de SRV-man, de SRV-man die brengt alles bij je thuis,
doordeweekse boodschappen dagelijks in huis,
LEVE DE MAN VAN DE SRV VAN JE HIEP HIEP HIEP HOEREE! ♪
Oud 26-01-2011, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Eh?
Ik had de indruk dat je het concept SRV-wagen niet helemaal begreep, omdat je begon over een bierfiets.
Oud 26-01-2011, 22:32
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik had de indruk dat je het concept SRV-wagen niet helemaal begreep, omdat je begon over een bierfiets.
Ik legde meer de link SRV-wagen > bierwagen > bierfiets .
Oud 26-01-2011, 22:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik hoorde vandaag een cassière tegen een collega zeggen: "Dus toen ging ik Media & Cultuur studeren, want ik dacht, lekker films kijken. Maar het gaat ZO DIEP. Echt helemaal over wat voor films er zijn en hoe ze gemaakt worden enzo, en toen dacht ik, nou, dat hoef ik echt niet te weten!"
Citaat:
Ik ben wel blij voor haar dat ze is gestopt voordat ze Wetenschapsfilosofie kreeg.
Oh em gee, Dat zo iemand uberhaupt de universiteit binnenkomt.

Ik krijg komend semester trouwens én een filmvak én wetenschapsfilosofie. Volgens mij ben ik nu doomed.
Oud 26-01-2011, 22:36
Miekje*
Miekje* is offline
Slapen .
Oud 26-01-2011, 22:37
Verwijderd
Wetenschapsfilosofie is geweldig. Bij Geesteswetenschappen, dat wel.
Oud 26-01-2011, 22:37
Daboman
Daboman is offline
Citaat:

Ik krijg komend semester trouwens én een filmvak én wetenschapsfilosofie. Volgens mij ben ik nu doomed.
Och, wetenschapsfilosofie is gewoon even iets waar je doorheen moet, het is maar een klein deel van de studie. En vrijwel iedereen krijgt het, net als statistiek.
Oud 26-01-2011, 22:39
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Nou, ik krijg geen statistiek hoor. Neverever.

Een studiegenootje van me heeft trouwens afgelopen zomer voor de 8e keer het tentamen wetenschapsfilosofie gedaan. Ze moest er zelfs eerder voor weg uit Belfast (waar we voor een studietripje waren).
Fucking hell... 8 keer eenzelfde tentamen maken.
Oud 26-01-2011, 22:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Daarom moet gevorderde calculus en algebra verplicht worden op het vwo. Gewoon als intelligentie-check.
Oud 26-01-2011, 22:40
Daboman
Daboman is offline
En dan ook nog wetenschapsfilosofie, best een pittig vak.

Geen statistiek? Wat is dat nou voor studie
Oud 26-01-2011, 22:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wetenschapsfilosofie is geweldig. Bij Geesteswetenschappen, dat wel.
Had jij ook Hugh Grant?
Oud 26-01-2011, 22:43
Uice
Uice is offline
Citaat:

De grap is natuurlijk ook dat Media & Cultuur in vergelijking met andere universitaire studies volgens mij best een eitje is.

Wetenschapsfilosofie is ook niet bepaald moeilijk.
Oud 26-01-2011, 22:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Daarom moet gevorderde calculus en algebra verplicht worden op het vwo. Gewoon als intelligentie-check.
Ik deed NG en NT, ben ik dan intelligent genoeg voor een alfa-studie?

Citaat:
En dan ook nog wetenschapsfilosofie, best een pittig vak.

Geen statistiek? Wat is dat nou voor studie
Een alfa-studie dus.
Voor een taal heb je doorgaans geen statistiek nodig.

@Uice: Achteraf gezien had ik volgens mij ook beter M&C kunnen studeren, want dat Engels is echt niet wat ik er van verwacht had.
Wat een sufkutten allemaal.

Laatst gewijzigd op 26-01-2011 om 22:54.
Oud 26-01-2011, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Ik ga denk ik binnenkort mijn cv in LaTeX maken.
Bij ons is dat vermaledijde MS Office de standaard. Misschien moet ik ook maar eens heel recalcitrant LaTeX gaan gebruiken voor m'n correspondentie. Kijken hoe die managers en andere kwezels daar op reageren :trollface:

Citaat:
Ik vond Wilfried het juist goed doen omdat Agema zelf heel dom over kwam ipv dat het gestuurd wordt.
Ik vind Wilfried een tam schaap die maar oppervlakkige vragen stelt en niet veel verder komt dan een verontwaardigde c.q. verbaasde blik. Nee, dat had véél scherper en intelligenter gekund als je 't mij vraagt. Ik vind ze allebei maar mager en als dit de krenten in de pap zijn in 24 hele uren oeioei.

Citaat:
Ja, ze heeft ook een "stomp mij helemaal dood"-gezicht.
Maar ik vind d'r snuitje wel snoezig eigenlijk. Alleen wat egon gisteren al zei; het plaatje klopt niet. Losgeknipt.
Oud 26-01-2011, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Had jij ook Hugh Grant?
Ik heb geen idee wie je bedoelt.
Oud 26-01-2011, 22:47
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
De grap is natuurlijk ook dat Media & Cultuur in vergelijking met andere universitaire studies volgens mij best een eitje is.

Wetenschapsfilosofie is ook niet bepaald moeilijk.
Hmm dat heb ik toch anders ervaren.

Hoewel, toen het kwartje eenmaal viel was het ook niet zo lastig meer eigenlijk.
Oud 26-01-2011, 22:47
Verwijderd
Zo, douchen en naar een verjaardag!
Oud 26-01-2011, 22:50
Verwijderd
Ik doe ook een alfastudie omdat ik het leuk én moeilijk vind ben ik nu heel erg dom? Ik hoop het wel zodat iedereen weer in dit topic zich slim kan voelen Bovendien gaat het er niet om of je nu de allermoeilijkste (subjectief duh) studie hebt gedaan maar welke auto je rijdt.
Oud 26-01-2011, 22:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb geen idee wie je bedoelt.
Dan had je hem niet, want iedereen die hem gehad heeft is het erover eens dat het Hugh Grant is. Ik ben zijn werkelijke naam vergeten. Maar hij ziet er dus zo uit:

, en hij is historicus.
Oud 26-01-2011, 22:52
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik doe ook een alfastudie omdat ik het leuk én moeilijk vind ben ik nu heel erg dom? Ik hoop het wel zodat iedereen weer in dit topic zich slim kan voelen Bovendien gaat het er niet om of je nu de allermoeilijkste (subjectief duh) studie hebt gedaan maar welke auto je rijdt.
Natuurlijk niet. Want gelukkige werkers presteren beter
Oud 26-01-2011, 22:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Kut, ik heb geneens een rijbewijs.
Oud 26-01-2011, 22:53
Verwijderd
Citaat:
iedereen in dit topic? Volgens mij zijn er redelijk veel mensen met een alfastudie hier!
Oud 26-01-2011, 22:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hmm dat heb ik toch anders ervaren.

Hoewel, toen het kwartje eenmaal viel was het ook niet zo lastig meer eigenlijk.
Ja, bij de ene persoon duurt het wat langer voordat het kwartje valt, maar uiteindelijk zijn de dingen die je er leert behoorlijk eenvoudig, in ieder geval bij Geesteswetenschappen. Het is niets vergeleken bij wat je in het propedeusejaar Filosofie krijgt.
Oud 26-01-2011, 22:54
Verwijderd
Zo weer thuis, Thais gegeten bij Martin en het was heul gezellig
Oud 26-01-2011, 22:55
Verwijderd
wat krijg je allemaal voor dingen bij wetenschapsfilosofie?
Oud 26-01-2011, 22:56
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ja, bij de ene persoon duurt het wat langer voordat het kwartje valt, maar uiteindelijk zijn de dingen die je er leert behoorlijk eenvoudig, in ieder geval bij Geesteswetenschappen. Het is niets vergeleken bij wat je in het propedeusejaar Filosofie krijgt.
Maar als je 8 keer over moet doen heb je dat inzicht vermoedelijk niet en dan lijkt het me een nachtmerrie
Oud 26-01-2011, 22:58
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik kreeg wat ideeën over bewustzijn, waarheid en hoe zaken op kleine schaal (atomen) gerelateerd zijn aan zaken op grotere schaal (bijv mensen of populaties).
Oud 26-01-2011, 22:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
Plato, Ari, Spinoza, Hume, Descartes, Kant en Popper, dat zijn geloof ik de belangrijksten (zo even uit mijn hoofd). En dan vooral de manier waarop zij vonden dat wetenschap bedreven dient te worden.
Oud 26-01-2011, 23:00
Verwijderd
Ah oké, tof
Oud 26-01-2011, 23:01
Uice
Uice is offline
Hume en Spinoza zijn vooral supertof.
Oud 26-01-2011, 23:01
Uice
Uice is offline

Daar lust ik wel een beschuit mee!
Oud 26-01-2011, 23:02
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Hume en Spinoza zijn vooral supertof.
Spinoza, is dat niet die filosoof die stelt dat God = het universum?
Oud 26-01-2011, 23:03
Uice
Uice is offline
Citaat:
Spinoza, is dat niet die filosoof die stelt dat God = het universum?
De natuur, ja.

Regels voor berichten