Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2011, 23:03
Verwijderd
Uice wat studeer jij eigenlijk?
Advertentie
Oud 26-01-2011, 23:04
Verwijderd
uice studeert awesomekunde
Uice
Uice is offline
Citaat:
Uice wat studeer jij eigenlijk?
Media & Cultuur.
Verwijderd
Citaat:
De natuur, ja.
Deïsme is sexy.
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
De natuur, ja.
Ah ja, dat vond ik ook wel een toffe stelling namelijk.
Verwijderd
Bij rechten vinden ze wetenschapsfilosofie te moeilijk, dus krijgen we rechtsfilosofie. Vond ik echt heel leuk trouwens.
Oud 26-01-2011, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Media & Cultuur.
Oh ja dat wist ik ook wel
Uice
Uice is offline
Hoewel ik dat al lang niet gedaan heb, want ik hoefde alleen nog maar een scriptie dit jaar, en die doe ik het aankomende semester, dus het afgelopen semester heb ik Inleiding Filosofie gedaan.
Verwijderd
Citaat:
uice studeert awesomekunde
Verwijderd
Citaat:
Hoewel ik dat al lang niet gedaan heb, want ik hoefde alleen nog maar een scriptie dit jaar, en die doe ik het aankomende semester, dus het afgelopen semester heb ik Inleiding Filosofie gedaan.
Ah tof, wil je na je scriptie gaan werken of wil je verder met filosofie?
Oud 26-01-2011, 23:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ah ja, dat vond ik ook wel een toffe stelling namelijk.
Daar heeft ie nog flink wat last van gekregen, dat ie dat vond.

Maar het is fantastisch hoe hij in zijn werk afrekent met al het bijgeloof van religies en het gezeur over de bedoelingen van God.
Oud 26-01-2011, 23:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ah tof, wil je na je scriptie gaan werken of wil je verder met filosofie?
Nu de scriptie volgt waarschijnlijk een master, maar ik ben ondertussen ook wel op zoek naar werk. Je weet maar nooit.
Oud 26-01-2011, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Hume en Spinoza zijn vooral supertof.
Hume
Oud 26-01-2011, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Nu de scriptie volgt waarschijnlijk een master, maar ik ben ondertussen ook wel op zoek naar werk. Je weet maar nooit.
Ah bachelorscriptie. Mja, truee.
Verwijderd
Citaat:
Zo weer thuis, Thais gegeten bij Martin en het was heul gezellig
Haha, nice Had ie ook appeltaart als toetje voor je? En goeie wijn?
Verwijderd
ik heb toen de kloosterbibliotheek van de kruisheren dicht ging, ethica van spinoza voor 50 cent gekocht. Hij stond op de plank met de verboden literatuur, natuurlijk.
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Daar heeft ie nog flink wat last van gekregen, dat ie dat vond.

Maar het is fantastisch hoe hij in zijn werk afrekent met al het bijgeloof van religies en het gezeur over de bedoelingen van God.
Tsja, hij zal niet de eerste zijn die met een goed idee komt en er op afgerekend word. Ik kan me het ook wel voorstellen want in principe impliceert hij dus dat wij ook god zijn. Daar zal de kerk het vast niet mee eens zijn.
Oud 26-01-2011, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik krijg geen statistiek hoor. Neverever.

Een studiegenootje van me heeft trouwens afgelopen zomer voor de 8e keer het tentamen wetenschapsfilosofie gedaan. Ze moest er zelfs eerder voor weg uit Belfast (waar we voor een studietripje waren).
Fucking hell... 8 keer eenzelfde tentamen maken.
Er zijn bij ons 7dejaars die het vak dynamica2 nog moeten halen. Dan hebben ze het al zeker 10 keer gedaan
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hume
Hume is de allerleukste. Alleen al omdat ie zoveel beter schrijft dan iedereen.
Verwijderd
Citaat:
Haha, nice Had ie ook appeltaart als toetje voor je? En goeie wijn?
Appeltaart Geen wijn, want ik vond het weer tijd voor een avondje zonder alcohol
Oud 26-01-2011, 23:11
Verwijderd
Gaaf
Martins vaste succesrecepten
Oud 26-01-2011, 23:12
Verwijderd
Citaat:
Hume is de allerleukste. Alleen al omdat ie zoveel beter schrijft dan iedereen.
En Berkeley is de grootste idioot
Oud 26-01-2011, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Gaaf
Martins vaste succesrecepten
Appeltaart vers uit de oven <3. Zo jammer dat ik kansloos bij 'm ben, anders had ik geprobeerd 'm te versieren ik wil verdorie een kerel die verse appeltaart voor me bakt!
Oud 26-01-2011, 23:13
Uice
Uice is offline
Citaat:
En Berkeley is de grootste idioot
Met hem ben ik niet zo bekend. Maar als ik denk aan filosofische idioten, is Butler de eerste naam die bij me opkomt. En al die postmodernistische zwijnen.
Oud 26-01-2011, 23:15
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Er zijn bij ons 7dejaars die het vak dynamica2 nog moeten halen. Dan hebben ze het al zeker 10 keer gedaan
Heb ik nooit begrepen. Ik heb mijn hertentamens altijd gehaald. Er is maar 1 vak wat ik niet bij een her heb gehaald en dat haalde ik in de poging daarna.
Oud 26-01-2011, 23:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Plato, Ari, Spinoza, Hume, Descartes, Kant en Popper, dat zijn geloof ik de belangrijksten (zo even uit mijn hoofd). En dan vooral de manier waarop zij vonden dat wetenschap bedreven dient te worden.
Bij ons ging het helemaal niet over de filosofen uit de Oudheid of over Descartes, maar begon die knakker meteen met Popper, Wittgenstein en positivisme enzo. Sowieso bestond wetenschapsfilosofie niet echt in de Oudheid, dat waren toch maar prutsers. Zeker Aristoteles. En Plato, die rare fascist.
Oud 26-01-2011, 23:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Tsja, hij zal niet de eerste zijn die met een goed idee komt en er op afgerekend word. Ik kan me het ook wel voorstellen want in principe impliceert hij dus dat wij ook god zijn. Daar zal de kerk het vast niet mee eens zijn.
Het ging er vooral om dat hij het bestaan van een persoonlijke god ontkende, stelde dat de natuur niet geschapen is om ons te dienen, en religie op logische wijze benaderde.
Oud 26-01-2011, 23:16
Batave
Batave is offline
Ik hoorde vandaag dat Media en Cultuur makkelijker is dan Theater-, Film- en Televisiewetenschappen.
Oud 26-01-2011, 23:17
Uice
Uice is offline
Citaat:
Bij ons ging het helemaal niet over de filosofen uit de Oudheid of over Descartes, maar begon die knakker meteen met Popper, Wittgenstein en positivisme enzo. Sowieso bestond wetenschapsfilosofie niet echt in de Oudheid, dat waren toch maar prutsers. Zeker Aristoteles. En Plato, die rare fascist.
De gehele wetenschapsfilosofie is een kanttekening bij Plato.
Oud 26-01-2011, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Och, wetenschapsfilosofie is gewoon even iets waar je doorheen moet, het is maar een klein deel van de studie. En vrijwel iedereen krijgt het, net als statistiek.
Wij hadden het niet
Hoewel er waren bij een bepaald project een vijftalcolleges over. Maar het was niet echt een vak. Ik weet nog goed dat het college opeens verplicht werd toen er bij het tweede college maar 5 mensen aanwezig waren

Wij kregen wel methodologie, hoewel dat natuurlijk ook onder de wetenschapsfilosofie valt.
Oud 26-01-2011, 23:18
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik hoorde vandaag dat Media en Cultuur makkelijker is dan Theater-, Film- en Televisiewetenschappen.
Grappig, ik hoorde vandaag dat het precies andersom is. Althans, iemand die Theaterwetenschappen studeerde en een minor M&C deed, zei bij haar minor harder gewerkt te moeten hebben dan bij haar studie.

Maar goed, ik vind dat altijd maar wat gezeik, dat bepaalde studies pretstudies zouden zijn. Moet ik dan iets doen dat minder goed aansluit bij mijn toekomstplannen, omdat ik daar harder zou moeten werken?
Oud 26-01-2011, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Met hem ben ik niet zo bekend. Maar als ik denk aan filosofische idioten, is Butler de eerste naam die bij me opkomt. En al die postmodernistische zwijnen.
Kristeva
mmm, ik keek laatst naar een lezing van Butler, over Primo Levi en alles. Ik haakte na 10 minuten af. Ze kan en niet vertellen en niet zo heel goed schrijven.
Verwijderd
Citaat:
Appeltaart vers uit de oven <3. Zo jammer dat ik kansloos bij 'm ben, anders had ik geprobeerd 'm te versieren ik wil verdorie een kerel die verse appeltaart voor me bakt!
Martin moest eens weten, hoeveel vrouwen er voor hem in de rij zouden staan!

Citaat:
Met Butler ben ik dan weer niet bekend. En het postmodernisme vond ik bij dramaturgie altijd nete-interessant, maar dat was dus meer toegespitst op het postmodernistisch theater. En dat vond ik interessant in z'n verschrikkelijkheid, ofzo. Fascinerende verwarde pessimisten enzo.
En ik vond Plato en Aristoteles altijd stom, want Plato was tegen theater en Aristoteles was niet zo aardig over vrouwen.
Batave
Batave is offline
Citaat:
Grappig, ik hoorde vandaag dat het precies andersom is. Althans, iemand die Theaterwetenschappen studeerde en een minor M&C deed, zei bij haar minor harder gewerkt te moeten hebben dan bij haar studie.

Maar goed, ik vind dat altijd maar wat gezeik, dat bepaalde studies pretstudies zouden zijn. Moet ik dan iets doen dat minder goed aansluit bij mijn toekomstplannen, omdat ik daar harder zou moeten werken?
, dat is inderdaad ironisch.
Oud 26-01-2011, 23:20
Verwijderd
Citaat:
Van een andere TFT'er, zeker! Media en Cultuur is best pittig, althans, in vergelijking met andere alfastudies. In vergelijking met heuse studies is het wel een lachertje, natuurlijk.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:

Ik vind vooral dat de simpele studies ingekort moeten worden, zou een hoop geld schelen. Rechten en geschiedenis bijvoorbeeld kunnen toch prima in twee jaar, als het al niet minder is.
Verwijderd
Je plaatje van onze Hugh Grant doet het trouwens niet, Uicemans.
Oud 26-01-2011, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Heb ik nooit begrepen. Ik heb mijn hertentamens altijd gehaald. Er is maar 1 vak wat ik niet bij een her heb gehaald en dat haalde ik in de poging daarna.
Ik heb volgens mij dynamica2 en stromingsleer2 in 3x gedaan.
Maar het vak dynamica2 is gewoon erg moeilijk, maar het is wel gaaf.
Oud 26-01-2011, 23:21
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kristeva
mmm, ik keek laatst naar een lezing van Butler, over Primo Levi en alles. Ik haakte na 10 minuten af. Ze kan en niet vertellen en niet zo heel goed schrijven.
Ze schrijft echt als een mongool. En als haar gevraagd wordt waarom ze altijd zo onbegrijpelijk schrijft, is haar uitleg nog onbegrijpelijker.

Bovendien mengt ze zich in dingen die met biologie en neurologie te maken hebben, waar zij helemaal niets vanaf weet.
Oud 26-01-2011, 23:22
Batave
Batave is offline
Citaat:
Van een andere TFT'er, zeker! Media en Cultuur is best pittig, althans, in vergelijking met andere alfastudies. In vergelijking met heuse studies is het wel een lachertje, natuurlijk.
Uiteraard Maar die had wat van onze stof aan een m&c eerstejaars gegeven.
Oud 26-01-2011, 23:22
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Wij hadden het niet
Hoewel er waren bij een bepaald project een vijftalcolleges over. Maar het was niet echt een vak. Ik weet nog goed dat het college opeens verplicht werd toen er bij het tweede college maar 5 mensen aanwezig waren

Wij kregen wel methodologie, hoewel dat natuurlijk ook onder de wetenschapsfilosofie valt.
Oh ik dacht dat dat ook een wettelijk verplicht vak was. Maar dan zat het er dus toch in verweven. Bij wetenschapsfilosofie (of hoe ze het bij ons ook genoemd hebben) gaven ze expliciet aan dat ze het gaven omdat het wettelijk verplicht is

Wel vreemd eigenlijk, want jij deed toch iets met natuurkunde?
Oud 26-01-2011, 23:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kristeva
Die heb ik geloof ik ook verbannen. Maar ik herinner me dat ze met Lacan te maken had, en Lacan vind ik héél vervelend.
Oud 26-01-2011, 23:24
Verwijderd
ik vind Lacan héél tof, stiekem, eigenlijk, ja.
Oud 26-01-2011, 23:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik hou niet van mensen die taal als voorwaarde voor het denken zien.
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ik heb volgens mij dynamica2 en stromingsleer2 in 3x gedaan.
Maar het vak dynamica2 is gewoon erg moeilijk, maar het is wel gaaf.
Mwah, bij ons zag je dat ook bij fysiologie van het hart, de longen, de bloedcirculatie en de nieren. Vond ik persoonlijk ook erg lastig, maar na een stuk of 4 keer hebben mensen het of inmiddels wel gehaald, of opgegeven.
Verwijderd
Citaat:
nee niet stiekem, gewoon wel tof. Al dat gehocuspocus en natte vinger werk met die symbolische orde, reële orde etc. Objet petit a. Dat vind ik wel leuk.
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard Maar die had wat van onze stof aan een m&c eerstejaars gegeven.
Onze eerstejaars zijn stuk voor stuk debielen, daar moet je niet op afgaan. Die vinden zelfs hun schoenveters strikken moeilijk. Letterlijk driekwart (!) stopt in hun eerste jaar. Een jongen die ik van de introductieweek kende stopte zelfs halverwege het allereerste college. In de pauze.
Verwijderd
Citaat:
Ik hou niet van mensen die taal als voorwaarde voor het denken zien.
Oh, oke!
Oud 26-01-2011, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Oh ik dacht dat dat ook een wettelijk verplicht vak was. Maar dan zat het er dus toch in verweven. Bij wetenschapsfilosofie (of hoe ze het bij ons ook genoemd hebben) gaven ze expliciet aan dat ze het gaven omdat het wettelijk verplicht is

Wel vreemd eigenlijk, want jij deed toch iets met natuurkunde?
Werktuigbouwkunde. Maar bij methodologie weet je eigenlijk alles wat je moet weten. Hoe het vroeger ging en al die andere onzin vinden we niet belangrijk
Het gaf al een hoop tumult toen de docent een keer verkondigde dat met 1 tegenvoorbeeld de gehele thermodynamica onderuit ging. Er was 1 iemand en die draaide helemaal door
Oud 26-01-2011, 23:27
Uice
Uice is offline
Objet petit a, dat woord heb ik duizendkeer gebruikt in opdrachten, maar ik zou eigenlijk niet meer weten wat het is. Apart hoe snel je dat soort dingen vergeet als ze je niet interesseren.

Regels voor berichten