Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2011, 16:34
Balance
Balance is offline
Net of de dood mee loopt met de kerstman.
Oud 05-02-2011, 17:00
Verwijderd
Dat het merk Salty Dog nog bestaat.
Oud 05-02-2011, 17:09
Verwijderd
Dat andijvie in het Engels endive is dat klinkt als een slechte babelfishvertaling
Oud 05-02-2011, 21:00
Verwijderd
Citaat:
En zo kwam ik achter de betekenis van het woord homologeren!
Heterologeren = ontkrachtigen, goedkeuren, ontkennen?

Citaat:
Dat in veel landen Sinterklaas een of andere schimmig hulpje heeft, genaamd Schmutzli (in het Duitstalige deel van Zwitserland tenminste), dat vaak lijkt op een zwarte versie van Sinterklaas.

[afbeelding]

Of op evil middeleeuwse negerninja's:

[afbeelding]

Hier kwam ik overigens achter toen ik "schm" intypte op Google, want ik was benieuwd hoe het aangevuld ging worden. Woorden die beginnen met schm zijn vaak zo leuk. Schmutzli <3
Dr was laatst in een Amerikaanse serie een stukje over Sinterklaas en toen vertelden ze ook over schimmige Duitse hulpjes!
Oud 06-02-2011, 14:11
Uice
Uice is offline
Dat Lloyd Bridges de vader van Jeff is.
Oud 06-02-2011, 18:38
Barney
Barney is offline
Ik kwam vandaag erachter dat de vlag van Zweden niet rood is!
Oud 10-02-2011, 13:11
Verwijderd
Dat ze in dat liedje écht "Slaap lekker ding want jij is lastig" zingen...ik was er altijd vanuit gegaan dat ik dat verkeerd verstond ;x
Oud 10-02-2011, 14:36
Batave
Batave is offline
Citaat:
Dat ze in dat liedje écht "Slaap lekker ding want jij is lastig" zingen...ik was er altijd vanuit gegaan dat ik dat verkeerd verstond ;x
Nog meer jij is fantastig toch (8)
Oud 10-02-2011, 16:15
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Het wordt ook gezongen door een Belgin he. Mss is het dialect ofzo.
Oud 10-02-2011, 16:19
Verwijderd
Citaat:
Het wordt ook gezongen door een Belgin he. Mss is het dialect ofzo.
Nee, geen dialect, gewoon Nederlands dat niet helemaal klopt
Oud 10-02-2011, 16:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Nee, geen dialect, gewoon Nederlands dat niet helemaal klopt
Het was ook een grapje, malle Endive.
Oud 10-02-2011, 16:29
TopDrop
TopDrop is offline
Een flesje AA kost 55 cent bij de AH, en +- 1,70 bij de AH to go!
Oud 10-02-2011, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Het was ook een grapje, malle Endive.
Ow
Oud 10-02-2011, 16:38
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik ga naar DiggyDex op 23 april Het is een kruising die ze wou maken tussen lastig en fantastisch, dacht ik een keer in een interview op te pikken. Dit kan ik ook hebben gedroomd.

Laatst gewijzigd op 10-02-2011 om 16:46.
Oud 10-02-2011, 16:45
Batave
Batave is offline
Citaat:
Een flesje AA kost 55 cent bij de AH, en +- 1,70 bij de AH to go!
AH to go is echt twee tot drie keer zo duur ja.
Oud 10-02-2011, 17:34
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AH to go is echt twee tot drie keer zo duur ja.
ze verkopen ook anderhalve liter flessen frisdrank die precies even duur zijn als de kleine flesjes :')
Oud 10-02-2011, 17:36
Verwijderd
Citaat:
ze verkopen ook anderhalve liter flessen frisdrank die precies even duur zijn als de kleine flesjes :')
Idd
Oud 10-02-2011, 22:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Naar aanleiding van dat rare vaarweltopic kwam ik erachter dat ik hier ook al bijna acht jaar zit. Time flies..
Oud 10-02-2011, 23:02
Miekje*
Miekje* is offline
Dat in mijn hoofd de tijd een beetje stil blijft staan, qua leeftijden van mensen/dieren. Zo was er een ezel op mijn werk drie jaar geleden nog twee, en dus kwam ik pas achter dat hij nu al 5 is. 5 . En ik heb ook regelmatig het gevoel dat forumers jonger zijn dan dat ze zijn .
Oud 10-02-2011, 23:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik heb eigenlijk vooral het gevoel dat ik zelf jonger ben dan ik ben. Zestien ofzo. Nouja oke, geen zestien. Achttien.
Oud 11-02-2011, 00:58
TopDrop
TopDrop is offline
Ik vergeet vaak ook mijn leeftijd. Je hoeft er nooit iets mee te doen, behalve als iemand er naar vraagt. Ben je er net aan gewend, verandert het weer! Verder heb je meestal alleen je geboortedatum nodig, maar die verandert dus niet.
Oud 11-02-2011, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Dat in mijn hoofd de tijd een beetje stil blijft staan, qua leeftijden van mensen/dieren. Zo was er een ezel op mijn werk drie jaar geleden nog twee, en dus kwam ik pas achter dat hij nu al 5 is. 5 . En ik heb ook regelmatig het gevoel dat forumers jonger zijn dan dat ze zijn .
En dit jaar gaan sommige mensen die in 2000 geboren zijn, naar de middelbare school! (als ze een klas hebben overgeslagen).
Oud 11-02-2011, 13:10
Verwijderd
dat ze in de themesong van Boes zingen: 'rock en roll en ook nog de samba'.
Ik heb altijd verstaan 'rock en roll en over de zandbak'!
Oud 11-02-2011, 13:39
Verwijderd
Citaat:
In diezelfde categorie; in de intro van Teddy Ruxpin zingen ze 'droom met me weg vannacht', ik verstond het altijd als 'kom met me weg vandaag'
Oud 11-02-2011, 13:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik ook! Rock en rollen over de zandbak, dan.
Oud 11-02-2011, 14:30
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik heb eigenlijk vooral het gevoel dat ik zelf jonger ben dan ik ben. Zestien ofzo. Nouja oke, geen zestien. Achttien.
Ik besefte me vanmorgen dat ik al in de vijfde zat. De vijfde! Daar zaten altijd de grote mensen waartegen je opkeek als brugger. En bruggers! Ik weet nog hoe ik in groep zes zat en naar de groep achters keek 'die zijn al groot, die zitten al bijna op de middelbare!' En toen ik in groep één zat... nou ja, nevermind. Maar ik ken mezelf nog zo goed als toen ik klein was, en dan kom ik er ineens achter dat ik al heel groot geworden ben. Voor de visie van een brugger dan.
Oud 11-02-2011, 16:08
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik voel me ook niet heel erg anders dan toen ik 16 was, alleen iets zelfverzerkerder nu.
Ik heb dezelfde hobbies, luister naar dezelfde muziek, heb dezelfde vrienden...
maar oh ja, ik ben al 25.
Oud 11-02-2011, 21:57
Batave
Batave is offline
Ik ben student
Oud 12-02-2011, 05:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
"Let op: 1 gram natrium is 2,5 gram zout!

Bedenk dat 1 gram natrium gelijk is aan 2,5 gram zout. Je mag dus maar 2,4 gram natrium op een dag binnenkrijgen (6 gram zout per dag / 2,5 = 2,4 gram natrium)."

Dat wist ik helemaal niet Ik wist wel dat natrium zout was, maar dat je dat moet omrekenen
Oud 12-02-2011, 05:49
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het staat er wel erg raar. Ze bedoelen wrs dat 40% van zout uit Natrium bestaat, maar zoals het er nu staat lijkt het net of als je 1 gram Natrium afweegt, je ineens BAM 2,5 gram zout hebt.
Oud 13-02-2011, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Ik voel me ook niet heel erg anders dan toen ik 16 was, alleen iets zelfverzerkerder nu.
Ik heb dezelfde hobbies, luister naar dezelfde muziek..
maar oh ja, ik ben al 23.
dit heb ik ook, helemaal
ot:

dat battle cry niet +1 +0 geeft aan het aanvallende beestje zelf /nerd
Oud 13-02-2011, 21:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat een basisschoolvriend blijkbaar een sekswebshop heeft opgezet.
Oud 14-02-2011, 06:52
snoopy
snoopy is offline
Hoe het liedje heet dat in Julia's slaapmuziekje zit. Ik kon het alleen neuriën, maar ik kende het niet. Nu wel!

Laatst gewijzigd op 14-02-2011 om 07:00.
Oud 14-02-2011, 11:59
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Bedenk dat 1 gram natrium gelijk is aan 2,5 gram zout. Je mag dus maar 2,4 gram natrium op een dag binnenkrijgen (6 gram zout per dag / 2,5 = 2,4 gram natrium)."

Dat wist ik helemaal niet Ik wist wel dat natrium zout was, maar dat je dat moet omrekenen
Maar natrium is een metaal. Keukenzout is NaCl.
Oud 14-02-2011, 13:11
Verwijderd
Citaat:

Citaat:
Maar natrium is een metaal. Keukenzout is NaCl.
Ik wilde net zeggen. Keukenzout is natriumchloride en blijkbaar is het gedeelte natrium in natriumchloride ongeveer 40%.
Oud 14-02-2011, 15:15
Verwijderd
Ieder jaar vlak voor carnaval kom ik opnieuw achter het bestaan van Hotel Central .
Oud 14-02-2011, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Kende me de link pm'en?
Oud 15-02-2011, 10:44
Verwijderd
Dat een penisring niet bedoeld is voor plezier, maar voor langdurige stijfheid der penis.
Oud 17-02-2011, 15:23
Verwijderd
"Vandaag uit Praag een kattebel *tingelingeling* want er is zoveel te doen"

Deze zin uit dat walgelijke nummer van Blof begreep ik pas na járen nadat Absinthe dit postte:

Citaat:
Kattebelletjes.
(een soort prikbord/ingezonden brieven of wist-je-datjes ofzo)
Fuck me
Oud 17-02-2011, 21:51
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
En blijkbaar samen met nóg jongen die ik vrij goed kende.
Oud 17-02-2011, 23:54
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Dat een penisring niet bedoeld is voor plezier, maar voor langdurige stijfheid der penis.
Dan heb je toch ook langer plezier?

ot:
Dat ze in Amerika (en dus ook in Amerikaanse import winkeltjes hier!) blikjes met koffie verkopen die zichzelf opwarmen.
Oud 17-02-2011, 23:59
Verwijderd
Citaat:

Deze zin uit dat walgelijke nummer van Blof begreep ik pas na járen nadat Absinthe dit postte:

Fuck me
Dat is altijd hét voorbeeld van volksetymologie; 'kattebelletje' komt van het italiaanse 'cartabello'
Oud 18-02-2011, 11:24
Verwijderd
Citaat:

Fuck me
Ik ben blij dat ik je iets heb kunnen leren.
Oud 18-02-2011, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Ik ben blij dat ik je iets heb kunnen leren.
Mijn leven voelt ook wel een stukje completer nu dat raadsel is opgelost. Weet je wat het is; ik begreep niet wat-ie nou bedoelde met een "kattebel" maar het zat me ook niet zó dwars dat ik het meteen op ging zoeken. En dacht ik altijd "Ach, dat zoek ik later wel even uit." Maar dat kwam er dus nooit van omdat het zo triviaal is. Omdat we vaak Radio Veronica (kgggr) op 't werk hebben aan staan komt die bagger gemiddeld 3~4 keer per week door dus hoevaak ik al wel niet gedacht heb "Oh, ja, wat de neuk is in vredesnaam een 'kattebel'" is een getal met tenminste drie cijfers. En nu, Absinthe, als ik dat grafnummer hoor, weet ik zeker dat ik voor altijd blijf denken "Ah ja, Minke heeft dit mysterie voor me opgelost!"
Oud 18-02-2011, 19:40
Em.
Em. is offline
Ik wist al dat mijn echte voornaam (Emmeke) kwam van Emma, wat van Germaanse oorsprong is en 'groot, geweldig' betekent, maaarrrr ik kwam er net achter dat mijn nickname ook iets betekent!

Spoiler

verklaring:
Voor het eerste lid van deze Germ. naam bestaan verschillende verklaringen: ermin-, irmin- uit Germ. *ermena `groot, geweldig' (zie Emma en ermin-). Anderen leiden de gehele naam af van Amalric (zie Amelrik). Voorts wordt het eerste lid in verband gebracht met *amra-,*amura- `verschrikkelijk'. Het tweede lid is het veel voorkomende element -rijk, in de oorspr. betekenis van `machtig' (zie -rik-). Zie ook Imre.

Dus naast (opnieuw) groot en machtig ben ik ook nog eens mannelijk verschrikkelijk en machtig en FB.
Oud 21-02-2011, 12:50
snoopy
snoopy is offline
Dat je sig niet onder je post komt als je via je telefoon post
Oud 23-02-2011, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Dan heb je toch ook langer plezier?

ot:
Dat ze in Amerika (en dus ook in Amerikaanse import winkeltjes hier!) blikjes met koffie verkopen die zichzelf opwarmen.
Dat valt te betwijfelen.
En ik doelde uiteraard op bijkomende plezantheid.
Oud 23-02-2011, 19:13
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Dat een meisje uit mijn klas op mij is! EINDELIJK!
Oud 28-02-2011, 13:41
Tullins
Tullins is offline
Dat het liedje uit de Axe-reclame een cover is van Air - Sexy Boy

Oud 28-02-2011, 15:57
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat Nothing on You met Bruno mars is duisent op de kermis gehoord, 0x herkend.

Regels voor berichten