Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2011, 17:31
Verwijderd
We gaan allemaal DOOOOOD.
Advertentie
Oud 11-02-2011, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Haha, dat is geen onderbouwing van je punt dat demoniseren tot criminaliteit leidt. Sterker nog, deze post geeft aan dat je niet snapt wat een causaal verband is; er is dan namelijk geen relatie noodzakelijk met andere verbanden
Wilders verergert het wij-zij gevoel dat heerst in Nederland en dit heeft wel degelijk effect op jeugdige Marokkaanse delinquenten.
Oud 11-02-2011, 17:33
Lorelei
Lorelei is offline
Jeetje, de topictitel klopte nog ook

Goeienavond mensen! Ik had vandaag hoorcollege van 1 tot 5.. en we zouden geen pauze gehad hebben als iemand om half 4 niet had gezegd: Eh, meneer, ik voel om mij heen dat er behoefte is aan een pauze..

Oud 11-02-2011, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Wilders verergert het wij-zij gevoel dat heerst in Nederland en dit heeft wel degelijk effect op jeugdige Marokkaanse delinquenten.
Dat is geen onderbouwing, maar een herhaling van je standpunt. Toon nu eens aan dat het demoniseren als gevolg heeft dat Marokkanen crimineler worden. Ik kan namelijk ook prima stellen dat het een positief effect heeft omdat Marokkanen dan juist af willen van het negatieve beeld.
Oud 11-02-2011, 17:35
Verwijderd
Toon eens aan dat het niet zo is? Jouw standpunt is hier in mij compleet onduidelijk? Welke oorzaken zijn er voor de grotere criminaliteit onder Marokkaanse jongeren dan?
Oud 11-02-2011, 17:36
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Dat is geen onderbouwing dat is een herhaling van je standpunt. Toon nu eens aan dat het demoniseren als gevolg heeft dat Marokkanen crimineler worden.
Crimineel gedrag komt ten dele door een gebrek aan verbintenis met de maatschappij. Wilders' retoriek draagt bij aan het verminderen van deze verbintenis, door tegen moslimjongeren te zeggen dat ze er niet bij horen.
Oud 11-02-2011, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Jeetje, de topictitel klopte nog ook
Ik heb voorspellende krachten.
Oud 11-02-2011, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Toon eens aan dat het niet zo is? Jouw standpunt is hier in mij compleet onduidelijk? Welke oorzaken zijn er voor de grotere criminaliteit onder Marokkaanse jongeren dan?
Ja, toon eens aan dat god niet bestaat anders bestaat hij.
Mijn standpunt is dat Wilders uitspraken geen negatief gevolg hebben op de criminaliteit onder Marokkanen doordat zei zich gedemoniseerd voelen.
Oud 11-02-2011, 17:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Haha, dat is geen onderbouwing van je punt dat demoniseren tot criminaliteit leidt.
Jawel.
Citaat:
Sterker nog, deze post geeft aan dat je niet snapt wat een causaal verband is; er is dan namelijk geen relatie noodzakelijk met andere verbanden
Wat?
Oud 11-02-2011, 17:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik heb voorspellende krachten.

Ik doe altijd boodschappen zonder echt na te denken over wat ik wil kopen.. met als gevolg dat ik soms met de vreemdste dingen thuis kom. Meestal zijn ze wel redelijk verklaarbaa. Soms heb ik echt 4 kilo groente en fruit gekocht en blijkt dat als ik even terugdenk dat ik idd erg weinig ervan gegeten heb of zo.. of enorme behoefte aan rundvlees of vis... soms zelfs neem ik dingen mee die ik eigenlijk niet echt lekker vind. Nou vandaag kwam ik thuis met: Chips, snoep, pizza, 2kg sinaasappels en brood. Hoezo energiedipje? 'k Ging net in de UB ookal bijna van mn stokje
Oud 11-02-2011, 17:39
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ja, toon eens aan dat god niet bestaat anders bestaat hij.
Mijn standpunt is dat Wilders uitspraken geen negatief gevolg hebben op de criminaliteit onder Marokkanen doordat zei zich gedemoniseerd voelen.
Denk je dat die jongeren niets merken van toenemende islamofobe sentimenten?
Oud 11-02-2011, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Crimineel gedrag komt ten dele door een gebrek aan verbintenis met de maatschappij. Wilders' retoriek draagt bij aan het verminderen van deze verbintenis, door tegen moslimjongeren te zeggen dat ze er niet bij horen.
Of zorgt er juist voor de gemeenschap zelf optreedt tegen de criminelen doordat zij daardoor in een slecht daglicht komen te staan. Je kan het beide kanten op bepleiten.
Oud 11-02-2011, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Denk je dat die jongeren niets merken van toenemende islamofobe sentimenten?
Natuurlijk, maar dat zou ze juist moeten motiveren om te laten zien dat het niet klopt
Oud 11-02-2011, 17:42
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Of zorgt er juist voor de gemeenschap zelf optreedt tegen de criminelen doordat zij daardoor in een slecht daglicht komen te staan. Je kan het beide kanten op bepleiten.
Huh?
Uice
Uice is offline
Citaat:
Natuurlijk, maar dat zou ze juist moeten motiveren om te laten zien dat het niet klopt
Maar dat doet het in de meeste gevallen niet.
Verwijderd
Citaat:
Dus jij zou dat werkelijk doen? Dat is wat je van mensen eist?
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ehh, ja ze zouden niet crimineel moeten zijn, maar zo werkt het natuurlijk niet...
Oud 11-02-2011, 17:43
Verwijderd
Citaat:
In mijn omgeving gebeurt dat al heel vaak.
Oud 11-02-2011, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Huh?
Als je prof. zegt dat je niks uitvoert, ga je dan niks uitvoeren of ga je dan juist meer laten zien hoeveel je wel niet doet?
Oud 11-02-2011, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Ehh, ja ze zouden niet crimineel moeten zijn, maar zo werkt het natuurlijk niet...
Dus dan zijn ze crimineel ongeacht wat Wilders zegt.
Oud 11-02-2011, 17:45
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Als je prof. zegt dat je niks uitvoert, ga je dan niks uitvoeren of ga je dan juist meer laten zien hoeveel je wel niet doet?
Dat hangt er vanaf. Als ik denk dat hij z'n mening zal bijstellen als ik laat zien dat het niet waar is, ga ik misschien wel harder werken. Maar als hij krampachtig aan zijn mening vastblijf houden, dan absoluut niet.

Maar als deze vergelijking zou kloppen, zou er juist minder criminaliteit moeten zijn in jouw wereldbeeld.
Oud 11-02-2011, 17:47
Uice
Uice is offline
Is het nu werkelijk zo controversieel dat criminaliteit binnen een minderheid beïnvloed wordt door discriminatie van die minderheid? En dat Wilders een oorzaak van discriminatie is? Ik had niet verwacht dat die twee uitspraken veel tegenspraak zouden krijgen van mensen die op zichzelf mogen wonen.
Verwijderd
Citaat:
Zou moeten : Als je een discussie wil voeren over de oorzaken en gevolgen van dit soort dingen moet je die 2 woorden niet gebruiken.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nou ja, als mijn prof. zegt dat ik niet thuishoor op mijn studie en het niet uitmaakt wat ik allemaal doe, dan werkt dat niet echt motiverend nee... Hoe dan ook ben ik niet echt representatief voor delinquente jongeren, aangezien het moslimequivalent van mij natuurlijk ook gewoon aan de universiteit studeert. Kansen zijn er in Nederland zat, ook als je een kleurtje hebt. Die boodschap moet je uitdragen, niet zeggen dat mensen met een kleurtje niet welkom zijn.
Oud 11-02-2011, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Dat hangt er vanaf. Als ik denk dat hij z'n mening zal bijstellen als ik laat zien dat het niet waar is, ga ik misschien wel harder werken. Maar als hij krampachtig aan zijn mening vastblijf houden, dan absoluut niet.
Ik denk dat de meerderheid van Nederland niet krampachtig de mening heeft/vast houdt dat Marokanen crimineler zijn.
Oud 11-02-2011, 17:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik denk dat de meerderheid van Nederland niet krampachtig de mening heeft/vast houdt dat Marokanen crimineler zijn.
Ik had mijn post nog geëdit.
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar Marokkanen zijn wél crimineler. De vraag is enerzijds hoe dat komt, en anderzijds hoe je dat het beste kan aanpakken. Er zijn een aantal simpele dingen die je kan doen om eenvoudig criminaliteit te bestrijden, maar Wilders' aanpak is duidelijk contraproductief. Wilders heeft er natuurlijk ook helemaal geen baat bij als die problemen worden opgelost.
Verwijderd
Citaat:
Zou moeten : Als je een discussie wil voeren over de oorzaken en gevolgen van dit soort dingen moet je die 2 woorden niet gebruiken.
Onzin, ik geef enkel aan dat het niet zonder meer vast staat dat demoniseren leidt tot meer criminaliteit. Als je je nu eerst eens druk maakt om je eigen standpunt
Oud 11-02-2011, 17:52
Verwijderd
Citaat:

Maar als deze vergelijking zou kloppen, zou er juist minder criminaliteit moeten zijn in jouw wereldbeeld.
Citaat:
Ik had mijn post nog geëdit.
Volgende keer sneller hoor

Misschien is het ook wel het geval, misschien ook niet. Echter het valt niet zonder meer aan te nemen dat het leidt tot meer criminaliteit. Ik zeg dan ook dat het weinig tot niets uitmaakt of hij moslims demoniseert.
Oud 11-02-2011, 17:53
Verwijderd
En voor het benadrukken van mijn standpunt verwijs ik je naar de etnografische studie Kapot moeilijk van Jan Dirk de Jong
Oud 11-02-2011, 17:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Volgende keer sneller hoor

Misschien is het ook wel het geval, misschien ook niet. Echter het valt niet zonder meer aan te nemen dat het leidt tot meer criminaliteit. Ik zeg dan ook dat het weinig tot niets uitmaakt of hij moslims demoniseert.
Ja, ik nam aan dat je het niet gezien had (omdat ik inderdaad traag was.. of nou ja, mijn internet vooral ) dus daarom wees ik je er nog even op

Als iets niet zonder meer aan te nemen valt, maakt dat het nog niet meteen onwaar. En er zijn echt wel argumenten te bedenken die het wél ondersteunen.
Oud 11-02-2011, 17:55
Verwijderd
Ik begrijp dat je inziet dat je eigen stelling niet te verdedigen is.
Verwijderd
Citaat:
Nee dat denk ik uiteraard niet. Ik zeg dat genen één van de factoren is. De genen bepalen voor een deel wat voor hersenen iemand krijgt, en deze hersenen + de buitenwereld vormen samen toch echt het karakter van het individu.
Zoals ik al zei, als genen inderdaad verantwoordelijk kunnen zijn voor een criminele aanleg bij grote groepen mensen dan hebben we állemaal het criminele gen. Jij al helemaal, want zo met de heksverbrandingen, de kruistochten, de kolonisatie, de Inquisitie, de Vikingen en de twee wereldoorlogen is er heel wat criminaliteit geweest in Europa. ()

Citaat:
Genen zijn natuurlijk niet de enige factor die hier meetelt, geweldig hoe jullie mij daar op aanvallen want discrimineren mag niet .
Wat

Citaat:
Als er genen zijn die voor criminaliteit coderen betekend dat niet dat die genen een aan/uit knop zijn, het is meer een duw een bepaalde richting in, jij doet alsof een dergelijk gen er wel of niet is, dat lijkt me wel heel simplistisch. Ik denk dat je genen wel degelijk invloed hebben op je karakter, er moeten haast wel genen zijn die invloed hebben op je gedrag.
Ik geloof best dat genen invloed kunnen hebben op gedrag, maar dan nog is het pure onzin om te geloven dat de genen van ras X dusdanig verschillen van ras Y dat er een noemenswaardig biologisch verschil in gedrag ontstaat. Ook omdat gedrag - zoals blijkt uit o.a. wetenschappelijk onderzoek en empirische waarnemingen waarvan Schrödinger je net een paar voorbeelden gaf - vooral beïnvloed lijkt te worden door externe factoren.

Citaat:
Oh dat is gelijk , en waarom?
Rassen en genen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden, de genen van elk ras lijken gewoonweg meer op elkaar , daar kan ik verder ook niets aan doen. Maar nogmaals genen zijn echt bij lange na niet de enige mee spelende factor.
Het is gelijk omdat je een heel groot, algemeen ding neemt (crimineel gedrag) en het betrekt op een ander heel groot, algemeen ding waar je bovendien heel weinig vanaf weet (genen) en vervolgens lukraak een conclusie trekt (sommige rassen zijn crimineler dan andere rassen, dat komt door hun genen, PS. mijn ras is het niet-criminele ras).

Dat je ook andere, correcte dingen hebt genoemd (opvoeding e.d.) doet er niet toe, dat maakt je beweringen omtrent genen niet minder dom. Het is alsof iemand zegt: "Verkrachting is verkeerd omdat je seks nooit ongewenst mag opdringen, omdat vrouwen ook een recht hebben om te bepalen wat zij doen, en omdat je veel beter kleuters kunt neuken want die weten toch niet beter." Natuurlijk springt iedereen dan op dat laatste.

Plus lulz Hitler lal jodenvervolging lel 'dit ras bevat uitsluitend slechte mensen' lol Godwin natuurlijk.
Verwijderd
Citaat:
En voor het benadrukken van mijn standpunt verwijs ik je naar de etnografische studie Kapot moeilijk van Jan Dirk de Jong
link?
Oud 11-02-2011, 17:58
Verwijderd
nu ga ik boodschapjes doen, doei popjes!
Oud 11-02-2011, 17:59
Verwijderd
Citaat:

Als iets niet zonder meer aan te nemen valt, maakt dat het nog niet meteen onwaar. En er zijn echt wel argumenten te bedenken die het wél ondersteunen.
Zoals ik al liet zien zijn er net zo goed argumenten te verzinnen die het tegenovergestelde ondersteunen. Feit is dus dat het argument: demoniseren leidt tot meer criminaliteit, niet ondersteund kan worden. Het kan dus niet gebruikt worden in een discussie of Wilders zelf de criminaliteit aanwakkert onder Marokkanen. Aangezien dat argument niet gebruikt kan worden en er verder geen andere argumenten zijn geopperd, kunnen we concluderen dat Wilders niet de criminaliteit aanwakkert.
Oud 11-02-2011, 17:59
Verwijderd
XandiXy, hoe was je van plan die rasideeën van je in de praktijk te brengen?
Oud 11-02-2011, 18:04
Verwijderd
Citaat:
Noeee was op bezoek gekomen Wist niet dat je in de buurt was
Het was met school! We gingen classisistische elementen in de architectuur spotten.
Oud 11-02-2011, 18:05
Verwijderd
Citaat:
maar Wilders' aanpak is duidelijk contraproductief.
Waaruit blijkt dat?
Oud 11-02-2011, 18:09
Verwijderd
etmakas, even naamzoeken alsjeblieft
Oud 11-02-2011, 18:11
Verwijderd
Ah, ik zie het. Reactie volgt.
Oud 11-02-2011, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Ah, ik zie het. Reactie volgt.
Oké
Oud 11-02-2011, 18:14
Uice
Uice is offline
Wauw.
Citaat:
Zoals ik al liet zien zijn er net zo goed argumenten te verzinnen die het tegenovergestelde ondersteunen. Feit is dus dat het argument: demoniseren leidt tot meer criminaliteit, niet ondersteund kan worden.
Er zijn argumenten te verzinnen die het tegendeel beweren, dus het argument geldt niet? Lucky, er zijn altijd argumenten te verzinnen die het tegendeel beweren.
Citaat:
Het kan dus niet gebruikt worden in een discussie of Wilders zelf de criminaliteit aanwakkert onder Marokkanen. Aangezien dat argument niet gebruikt kan worden en er verder geen andere argumenten zijn geopperd, kunnen we concluderen dat Wilders niet de criminaliteit aanwakkert.
Niemand op dit forum heeft voor jou aan kunnen tonen dat Wilders criminaliteit aanwakkert, dús het is niet zo?

Je overtreft jezelf wederom. Chapeau.
Oud 11-02-2011, 18:14
Miekje*
Miekje* is offline
Ik stink naar een combinatie van paardenurine en ontsmettingsmiddel, yay!
Oud 11-02-2011, 18:20
Verwijderd
Heeft er een paard over je heengepiest dan?
Oud 11-02-2011, 18:26
Noedelhap
Noedelhap is offline
O hai. Ik heb even met Mubarak gebeld, heb gezegd dat ie nou echt eens op moet houden met die grappen van hem.
Verwijderd
Catfight tussen doux en trimm

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1826805
Verwijderd
Citaat:
Heeft er een paard over je heengepiest dan?
Haha, piesen. Wat een basisschoolwoord
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten