Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2011, 16:58
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ben jij er al uit?

maw: Weten andere mensen dat je op dit forum zit? Praat je er gewoon over met anderen, of schaam je je er toch een beetje voor?
En als je het vertelt, hoe reageren anderen er dan op?

TS begint:

Omdat ik hier al zo lang zit en ik hier een flink deel van m'n dag besteed, weten goede vrienden wel dat ik hier zit.
Soms komt het ter sprake omdat ik hier iets heb gelezen/gezien wat aansluit op een gesprek dat ik heb en natuurlijk als er een meeting is moet ik wel eens uitleggen waarom ik niet mee kan naar iets anders.
De meesten vinden het niet raar volgens mij, maar ik denk dat ze er wel vanuit gaan dat het een enorme geeky bedoening is hier.

Mijn beste vriendin dacht dat blijkbaar ook, want ze las een keer met me mee in het saai-topic en ze reageerde meteen zo van "Huuh, nu snap ik pas waarom je hier zit. Ik dacht dat het allemaal sneue nerds waren, maar het is eigenlijk best tof! "

Maar zij is een beetje de enige die weet dat het dit forum is, want meestal heb ik 't gewoon over 'een forum'.
Oud 16-02-2011, 17:03
Verwijderd
Een maatje van mij weet het. Die begrijpt het geloof ik niet helemaal.
Maar hij vindt het allemaal prima en vindt dat iedereen het zelf moet weten
Verder weet mijn ex het. Die vindt meetings en al dat soort dingen raar. Hij denkt geloof ik dat elk meisje op zo'n meeting wordt aangerand

Mijn broertje weet het ook, omdat ik dan ook verslagen nakijk.
Verder weet niemand het Dus ik zit nog redelijk in de forumkast. Vooral tegenover mijn ouders.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 17:03
Verwijderd
Ik ben meestal vrij open over het feit dat ik op internetfora zit, maar veel minder over op welke fora ik zit.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 17:04
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Oh ik heb ALTIJD scholieren.com openstaan overal waar ik ben. En ik tweet erover. Ja, ik denk dat iedereen het wel weet.
Oud 16-02-2011, 17:05
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben allang uit de kast.

Bijna iedereen weet wel dat ik forum, een paar weten ook waar. Maar niet iedereen (lees: mijn stalker) hoeft te weten dat ik hier zit en waar ik het over heb.

Mijn beste vriendin heeft het geprobeerd, maar snapt het niet zo. Mijn beste vriend heeft een grote /care.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 17:05
Verwijderd
Sommige mensen weten op welke fora ik specifiek kom, voor anderen is het meer 'een forum'. Maar geheimzinnig doe ik er verder niet over, ik ga alleen niet tegen iedereen zeggen;'Ik zit op die en die fora en mijn nick is Andijvie! '.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 17:09
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Sommige mensen weten op welke fora ik specifiek kom, voor anderen is het meer 'een forum'. Maar geheimzinnig doe ik er verder niet over, ik ga alleen nog tegen iedereen zeggen;'Ik zit op die en die fora en mijn nick is Andijvie! '.
Ja, ik ben wel een beetje bang om te zeggen welk forum en al helemaal om m'n nick te vertellen, want straks gaan mensen m'n posts opzoeken ofzo en komen ze erachter dat ik iets over hun heb gezegd wat mss problemen kan opleveren.
(Er zijn iig 2 vrienden waarvan ik hoop dat ze echt NOOIT te weten komen wat ik heb gezegd. )
Oud 16-02-2011, 17:10
Verwijderd
Ik maak er geen geheim van, maar het is ook weer niet dat ik het van de daken schreeuw.
Bij mij weten de meesten wel dat ik forum, waar dat is laat ik in het midden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ben wel een beetje bang om te zeggen welk forum en al helemaal om m'n nick te vertellen, want straks gaan mensen m'n posts opzoeken ofzo en komen ze erachter dat ik iets over hun heb gezegd wat mss problemen kan opleveren.
(Er zijn iig 2 vrienden waarvan ik hoop dat ze echt NOOIT te weten komen wat ik heb gezegd. )
Idd, ik heb eigenlijk geen idee wat ik allemaal heb gepost de afgelopen 10 jaar (serieus he, precies 10 jaar vandaag! ), maar ik weet wel dat er dingen tussen zitten die niet iedereen hoeft te lezen/weten
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 17:16
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oooh, gefeliciteerd!

Ik realiseerde het me eigenlijk pas toen ik op een meet was en x-spekkie-x ineens langskwam en zomaar vroeg: "Hee, hoe is het nou met die beste vriend van je, daar was je toch zo verliefd op?"
Oud 16-02-2011, 17:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoera voor Andijvie!

Mijn goede vrienden weten dat ik op een forum zit, sommige mensen weten ook dat het dit forum is. Over het algemeen ben ik vrij open over het feit dat ik forum, vooral omdat ik nogal een kwebbel ben. Ik ben slecht in het bewaren van 'geheimen'. Overigens vind ik het soms wel een klein beetje genant dat ik op een scholierenforum zit, maar dan dwing ik mezelf wel om /care te denken.
Oud 16-02-2011, 17:45
Miekje*
Miekje* is offline
Mijn goede vrienden weten over het forum, maar die forumen zelf ook (weliswaar niet op dit forum maar ja hč). En verder weet mijn potentiële lover ervan, die vind het juist erg leuk . En mijn ouders weten het, en die vinden het best.
Oud 16-02-2011, 18:21
Verwijderd
Zou me wat uit maken, weet wel dat m'n mams hier soms rondkijkt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:27
Verwijderd
Oh, het maakt me geen donder uit. Ik weet precies wat ik hier schrijf en waarom, en daar schaam ik me nooit voor. Het grappige wil wel dat ik een beetje de "geek" ben in onze real life club en dat er dus een vrij duidelijke scheiding is in m'n sociale leven. Nou is het ook weer niet zo dat ik nu ieder weekend met forumers aan het bier drinken ben (integendeel zelfs) maar als de gelegenheid zich voor doet zal ik me er geen moment voor generen de twee groepen aan elkaar voor te stellen en zonder blikken of blozen vertellen dat ik ze van 'n intarwebsforum ken. Een paar namen zijn trouwens wel eens gevallen in m'n "echte vrienden"-groep dusch.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:29
Geel
Geel is offline
Mijn moeder weet het. En op school weten sommigen ook dat ik forum. Maar niet precies waar of wat mijn nick is. Op zich zit ik niet echt in de forumkast, maar aan de andere kant ook wel. Als iemand het me zou vragen, dan zou ik wel vertellen dat ik forum (en waarschijnlijk ook wel waar ik forum), maar ik forum eigenlijk heel weinig in het 'openbaar'. Deels omdat je bij ons op school moeilijk op forums kunt komen.
Oud 16-02-2011, 18:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Oh, het maakt me geen donder uit. Ik weet precies wat ik hier schrijf en waarom, en daar schaam ik me nooit voor. Het grappige wil wel dat ik een beetje de "geek" ben in onze real life club en dat er dus een vrij duidelijke scheiding is in m'n sociale leven.
Sorry, maar alleen in real life?

Door wat je zei bedacht ik me trouwens ook ineens dat mijn 'echte' vrienden wel eens forum buddies hebben ontmoet.
(Sann en Absinthe naamzoek, herinneren jullie m'n mannelijke harem nog van Lowlands?)
Dat was ik helemaal vergeten. 1 van de dudes maakte pas ook zo'n opmerking toen ik niet mee kon bieren vanwege de meet: "Oh, is dat met die meisjes van lowlands?"
Oud 16-02-2011, 19:05
Verwijderd
Ik dácht dat ik goed in de forumkast zat. Maar dat valt tegen. Broertje: 'Ik weet wel dat je altijd op dat scholieren.com-forum zit hoorrrr '. Oh, fijn. En mijn zusje zei laatst ook iets dergelijks!
Een paar vrienden weten dat ik forum. Maar niet waar. En ik ben er ook niet open over.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Nou, dat valt allemaal reuze mee hoor. Zo'n contactgestoorde nerd ben ik helemaal niet en vergeleken met een paar anderen hier ben ik niet eens zo'n "kompjoeturnurd"
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 19:13
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het was een grapje, nerdiepants. (k)
Oud 16-02-2011, 19:13
Verwijderd
Dat weerhield me niet van inspraak, jongedame!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 19:15
Verwijderd
Citaat:

Door wat je zei bedacht ik me trouwens ook ineens dat mijn 'echte' vrienden wel eens forum buddies hebben ontmoet.
(Sann en Absinthe naamzoek, herinneren jullie m'n mannelijke harem nog van Lowlands?)
Dat was ik helemaal vergeten. 1 van de dudes maakte pas ook zo'n opmerking toen ik niet mee kon bieren vanwege de meet: "Oh, is dat met die meisjes van lowlands?"
Woohoo, we hebben indruk gemaakt

Ik ben behoorlijk uit de forumkast. Alleen nog niet tegenover mijn spelers, met Martińo.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 19:18
Verwijderd
Hmm mijn beste vrienden, nabije familie en mijn vriendje weten dat ik forum op s.com. Tegen andere vrienden heb ik het over 'een forum', niet omdat ik me voor s.com schaam (dat nooit ) maar omdat ik het van hun vervelend zou vinden als ze me zouden opzoeken/tegenkomen en dan dingen zouden lezen. Ik post hier wel met de intentie dat mijn identiteit geheim is, dat dus geen potentiele bazen of verre achternichten opeens weten hoe ik graag seks.

Maar ja, min of meer uit de forumkast, dus.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 19:19
Verwijderd
Oh en vroeger toen ik nog thuis woonde en ook al internetactief was (duh, oldschool geek yes yes ya'll) wisten m'n ouders nooit echt wat ik aan het doen was. Along the way heb ik wel eens laten vallen dat ik een zooi "eckte" hackers ken en in de bijbehorende dubieuze IRC-kanalen hing, maar m'n paps zat vroeger ook bij de inside crew van alt.2600 (en ik heb zelfs een alt.2600-emailadres gehad huhuh) dus och. Maar eigenlijk ging het nooit zo over specifieke communities, ook niet over scholieren.com.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 19:20
Verwijderd
vaak zeg ik het tegen een vriend ofzo tussen neus en lippen door, ik doe niet van: " Ik moet je wat vertellen....ik zit op een forum" dus vaak vergeten ze het weer. en verder weet mijn vriendin het.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 19:37
Verwijderd
Ik heb er tot december heel krampachtig in gezeten, tot ik echt niet meer kon verklaren waar ik al die nieuwe mensen (en een zekere jongeman ) toch van kende en toen heb ik het maar aan mijn beste vriendinnen verteld. Zij weten dus precies hoe het zit en hebben hier inmiddels ook wel een keer gekeken geloof ik. Mijn huisgenoten weten het ook, want het forum staat meestal open als ze m'n kamer inkomen. Ik geloof eigenlijk dat 'iedereen' inmiddels wel op de hoogte is, via via. Ik vertel ook regelmatig "oh ik moest zo lachen om dit en en dit" en stuur regelmatig plaatjes uit 'waar moest je vandaag om lachen' en 'you laugh you lose' door.

Bevalt me stukken beter dan toen het nog allemaal topsecret was. Mijn beste vriendinnen hebben inmiddels ook allemaal wel minimaal 1 forum(st)er ontmoet. Absinthe was bijv. met vrienden van mij (en mijzelf natuurlijk) mee naar Lowlands en er waren ook een aantal forumers op mijn verjaardagsfeest (hoewel ik toen nog diep in de kast zat )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2011, 19:40
Verwijderd
Oh ja en ze zeggen dat ze het niet geeky vinden, maar dat doen ze volgens mij om me te sparen want af en toe worden er op opmerkingen gemaakt waaruit overduidelijk blijkt dat ze het wel voor nerds vinden
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 20:57
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Ik zit er nog helemaal in. Maar één persoon weet, dat ik op een forum zit (maar niet op welk forum). Sterker nog, toen ik eens was herkend door een kennis van me, heb ik mijn account verwijderd en een nieuwe aangemaakt.
Oud 16-02-2011, 21:02
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 21:04
Verwijderd
Niemand weet het...
Een iemand weet dat ik forum maar ze weet niet waar, voor de rest weet niemand het.
Soms is het wel vervelend, als mn broertje bijv plotseling mn kamer in loopt en ik razendsnel weg móet klikken ofzo.
En mensen meeten zal dus ook lastig zijn zolang ik nog thuis woon...
Maar als mn ouders weten wat ik bij het ljhtopic @psychologie post ben ik nog lang niet jarig....
voor real-life namen gebruik ik schuilnamen btw.

Laatst gewijzigd op 17-02-2011 om 06:15.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 21:18
Balance
Balance is offline
Ik zit volledig in de forumkast
Oud 16-02-2011, 21:32
Verwijderd
pff ik heb er echt totaal geen moeite mee om het mensen te vertellen. Ja, tien jaar geleden toen ik nog thuis woonde en mijn ouders absoluut niet wisten en ook niet mochten weten wat er allemaal in mijn koppie omging, toen klikte ik wel weg als ze binnenkwamen. Maar nu weten zoveel mensen wat er in mij om gaat, mogen ze ook best weten dat ik op een forum zit. Ik vertel echt niet iedereen mijn nick, maar ik post ook gewoon geen hele rare dingen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 22:11
olha1
olha1 is offline
afentoe in een gesprek met iemand iets over gezecht en mijn vriendin weet ook alles en mijn beste vriendin weet het ook een beetje...

maar meeste mensen gaan me niet echt zo van wow even dinges kijken wat hij allemaal in zijn vrije tijd doet

btw is mijn hyves inlognaam hetzelfde dus iedereen kan me gewoon vinden door die naam te googlen
Oud 16-02-2011, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Dat snap ik dus echt niet he niet alleen jij hoor, maar sommige mensen zitten hier al eeuwen, dagelijks misschien minimaal een uurtje en dan weet niemand het.
Maar balance, jij gaat toch ook weleens naar meetings, wat vertel je je omgeving dan?

Ik maak er geen geheim van, soms vragen mensen waar ik m'n vriend van ken en dan komt het forum ter sprake. Ik vertel meestal niet welk forum. Op mijn werk vertel ik überhaupt niet wat ik op internet doe.

Een vriendin van me dacht laatst toen de meeting was dat er allemaal cor.nel-achtige types en star trek figuren kwamen. Toen ze de foto's zag was ze heel verbaasd dat er 'normale' mensen op stonden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 22:22
Rationeel
Rationeel is offline
ik ben er uit: ik blijf er lekker in
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Dat snap ik dus echt niet he niet alleen jij hoor, maar sommige mensen zitten hier al eeuwen, dagelijks misschien minimaal een uurtje en dan weet niemand het.
Maar balance, jij gaat toch ook weleens naar meetings, wat vertel je je omgeving dan?

Ik maak er geen geheim van, soms vragen mensen waar ik m'n vriend van ken en dan komt het forum ter sprake. Ik vertel meestal niet welk forum. Op mijn werk vertel ik überhaupt niet wat ik op internet doe.

Een vriendin van me dacht laatst toen de meeting was dat er allemaal cor.nel-achtige types en star trek figuren kwamen. Toen ze de foto's zag was ze heel verbaasd dat er 'normale' mensen op stonden.
Ze kent jou toch, vindt ze jou dan ook een cor.nel-achtig type?
Dat was trouwens wel een beetje hoe mijn beste vriendinnetje reageerde. Aanvankelijk heel oké, dat vooroordelen onzin zijn, want ze kent mij en weet heus wel dat ik niet sociaal debiel ben ofzo. Maar later begon ze toch dingen te zeggen als 'jij bent zeker echt de enige 'vlotte meid' (wat een nare benaming ook ) die daar rondloopt? Want ze zijn natuurlijk toch allemaal een beetje zielige types daar?'
Ehm.. Nope.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 22:39
Verwijderd
Naja, ik wil nu niemand voor het hoofd stoten, de grote meerderheid is hartstikke normaal, maar ik moet toch zeggen dat ik op forummeets vaker weirdo's of stillo's of autisto's () ben tegengekomen dan gemiddeld in een klas ofzo.
Dus ze zíjn er wel, maar dat is echt een minderheid, zeker op s.com.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 22:42
Verwijderd
Tuurlijk, dat is zeker zo, en er zitten er hier genoeg waar ik misschien wel mee praat op meets, maar waar ik me in m'n dagelijks leven niet eens mee bezig zou houden Maar dat is wel iets anders dan het vooroordeel dat het alleen maar voor zielige autisten is.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Naja, ik wil nu niemand voor het hoofd stoten, de grote meerderheid is hartstikke normaal, maar ik moet toch zeggen dat ik op forummeets vaker weirdo's of stillo's of autisto's () ben tegengekomen dan gemiddeld in een klas ofzo.
Hmm dat verschilt per school waarschijnlijk, maar op mijn academie zitten behoorlijk veel geeks Bij mijn studie Engels aan de uni trouwens ook. Vergelijkbare hoeveelheid met de forumgeeks
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Hmm dat verschilt per school waarschijnlijk, maar op mijn academie zitten behoorlijk veel geeks Bij mijn studie Engels aan de uni trouwens ook. Vergelijkbare hoeveelheid met de forumgeeks
De meeste academici die ik ken uit technische opleidingen (TU/e en Delft) zijn inderdaad minder "toegankelijk" dan de meeste forumers die ik gemeet heb. Maar goed, zo veel forumers heb ik nou ook weer niet gemeet dus of ik nu een valide confirm kan geven
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 23:28
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nah ja, mijn vrienden en familie weten dat ik op "zo'n internetdinges dat niets met hyves/facebook/twitter te maken heeft" zit. Ik hoef daarbij geen namen als S.com of RT te noemen, want dat zegt ze toch niets.
Oud 17-02-2011, 07:22
Verwijderd
Ik heb er totaal geen moeite mee om het aan iemand te vertellen. Als het ter sprake komt dan zeg ik het gewoon en er wordt eigenlijk nooit raar over gedaan. Maargoed, ik ben 15 dus dat is misschien ook een beetje anders.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 09:50
Missy
Missy is offline
Citaat:
Oud 17-02-2011, 09:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mja, en de ene meet is het wat erger dan de andere
Oud 17-02-2011, 10:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Op de Den Haag meet waren er idd vrij weinig stillo's, raro's en autisto's. Alleen Kazet eigenlijk, maar dat kwam met wat wodka ook wel goed.
Oud 17-02-2011, 10:47
Batave
Batave is offline
Ik zeg meestal wel dat ik op fora zit, maar er zijn maar weinig die weten welke.
Oud 17-02-2011, 11:53
Vice
Vice is offline
Ik heb wel eens verteld dat ik op diverse fora kom, maar dat is meer als het gewoon ten spraken komt. Sowieso ben ik hier de laatste tijd niet zo veel online.

Zo'n 6,5 jaar geleden toen ik ik stage liep en niks te doen had, kwam ik hier best wel vaak. Alleen vanwege dat opvallende gele, vroeg de andere stagiair wat ik aan het doen was, dus zie ik maar dat ik tutorials voor Flash en zo aan het zoeken was. Geen idee of ze het ook echt geloofde.
Oud 17-02-2011, 12:16
Roosje
Roosje is offline
Mijn ouders weten het want toen ik nog thuis woonde moest ik naar meets en dat moesten zij dan goed vinden. En als ik dan een vriendje opduikelde was het zo raar als ik een lulverhaal ophing over waar ik 'm vandaan had. Maar tegenwoordig.. ja mijn beste vriendinnetje weet het, maar dat is ook al zeven jaar mijn beste vriendinnetje. Mijn vriendje weet het half. En de rest van mijn matties weet het niet, behalve die paar die per ongeluk lid zijn van dezelfde vereniging als ik en die ik dan plotseling tegenkom. Héél raar, mensen die zeggen "Yo, jij bent Roosje van 't forum, toch?" Ik had er nooit bij stilgestaan dat de meeste forummers echt bestonden geloof ik. *naďef*
Oud 17-02-2011, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Mijn beste vriendin dacht dat blijkbaar ook, want ze las een keer met me mee in het saai-topic en ze reageerde meteen zo van "Huuh, nu snap ik pas waarom je hier zit. Ik dacht dat het allemaal sneue nerds waren, maar het is eigenlijk best tof! ".
Zie, ons front werkt!

Verder, half, matties weten het wel en ik haal het meestal alleen aan als het relevant is. ie. bijna nooit.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 13:46
Verwijderd
Citaat:
Op de Den Haag meet waren er idd vrij weinig stillo's, raro's en autisto's. Alleen Kazet eigenlijk, maar dat kwam met wat wodka ook wel goed.
Ik had moeten komen, I presume.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je mij nog niet tegengekomen Ik zit niet meer in de forumkast voor zo ver die er is, maar vond het in het begin wel raar om aan vriendinnetjes te vertellen dat ik dan die en die had gesproken.
Maar hey de meesten begrijpen het wel en vinden het ook niet raar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten