Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2011, 18:28
Verwijderd
ik ben eigenlijk, een awesome persoon
Advertentie
Oud 21-02-2011, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Haha.

Hij ziet er trouwens uit als veertig.
Ja wat ziet hij er oud uit
Niet dat ik 'm verder kende hoor, alleen van naam.
Oud 21-02-2011, 18:31
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
mijn woeste toorn
*shivers*

Citaat:
Ik vind dat echt vroeg! What's the rush?
Tja, als je echt al samenwoont en al lang samen bent, dan is trouwen ook vaak de makkelijkste manier om alles officieel te maken. En als het goed voelt, waarom niet?
Verwijderd
Bij een eerste huwelijk zijn mannen gemiddeld 33 en vrouwen gemiddeld 30. Dat is overigens iets hoger dan de gemiddelde leeftijd voor een eerste baby.
bron CBS statline
Verwijderd
Citaat:
Bij een eerste huwelijk zijn mannen gemiddeld 33 en vrouwen gemiddeld 30. Dat is overigens iets hoger dan de gemiddelde leeftijd voor een eerste baby.
Mijn moeder was 22 toen ze trouwde, net zo oud als ik nu
Verwijderd
Citaat:
Trufax!
Oud 21-02-2011, 18:32
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat wisten wij al heel lang <3
Oud 21-02-2011, 18:33
Verwijderd
potjandorie nog even en ik poep regenbogen uit!
Verwijderd
Een vriendin van me is op haar negentiende getrouwd, vier jaar geleden. (En inmiddels is ze ook alweer een halfjaar gescheiden. )
Verwijderd
Ik vind het eigenlijk best vreemd dat er nog zoveel getrouwd wordt. Ik vind het zo ouderwets, en kom op, kijk naar de statistieken mensen. De kans is ontzettend groot dat je weer gaat scheiden.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
bron CBS statline
Sarah, een beetje brutaal misschien, maar denken jij en Theodoor ook over trouwen?
Verwijderd
Citaat:
Zit je in een manie?
Oud 21-02-2011, 18:34
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja, ik begrijp het nut ook niet helemaal. Maar ach, ieder zijn zeug.
Oud 21-02-2011, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder was 22 toen ze trouwde, net zo oud als ik nu
In de jaren '70 waren vrouwen gemiddeld 22,7 toen ze trouwden

Ooit had ik met mijn moeder het volgende gesprek, toen Theodoor en ik samen gingen wonen. We waren 23. Overigens interessante informatie hierbij: mijn ouders zijn vooral getrouwd omdat mijn opa en oma's de schande van hokkend nageslacht niet aan zouden kunnen.
zij: "Weet je het wel zeker? Je bent nog zo jong"
ik: "Jullie woonden toch ook samen toen jullie 23 waren"
zij: "Jaaaa maar dat was heel anders. Wij waren getrouwd"
Oud 21-02-2011, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Zit je in een manie?
Nee hoor, ik heb geen stemmingsstoornis.
Verwijderd
Citaat:
Sarah, een beetje brutaal misschien, maar denken jij en Theodoor ook over trouwen?
Nee, helemaal niet wij verwachten wel de rest van ons leven ongetrouwd samen te zullen blijven
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hee! De regenboogjes zijn mijn afdeling!
Citaat:
Ik vind het eigenlijk best vreemd dat er nog zoveel getrouwd wordt. Ik vind het zo ouderwets, en kom op, kijk naar de statistieken mensen. De kans is ontzettend groot dat je weer gaat scheiden.
Trouwen is ook gewoon ontzettend praktisch, alles is gelijk gezamelijk, kinderen worden automatisch erkend, je partner erft automatisch, je kunt makkelijk aantonen dat je een duurzame relatie hebt. Het regelt gewoon heel veel praktische dingen die je anders allemaal apart moet doen.
Oud 21-02-2011, 18:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
De kans dat je relatie uitgaat is ook heel groot, maar dat houdt mensen niet tegen eraan te beginnen.
Oud 21-02-2011, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Hee! De regenboogjes zijn mijn afdeling!

Trouwen is ook gewoon ontzettend praktisch, alles is gelijk gezamelijk, kinderen worden automatisch erkend, je partner erft automatisch, je kunt makkelijk aantonen dat je een duurzame relatie hebt. Het regelt gewoon heel veel praktische dingen die je anders allemaal apart moet doen.
Oh dan poep ik wel pyriet uit. Pyrietpoep. Klinkt bijna als Popocatépetl.
Oud 21-02-2011, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Nou op zich schijnt dat mee te vallen, dat heb ik ook ooit op CBS gelezen, maar ik kan het zo gauw niet terugvinden. De statistiek dat 1 op de 3 huwelijken strandt wordt vertekend door veelscheiders. Van alle 1e huwelijken strandt 1 op 4 à 5. Maar naarmate mensen vaker getrouwd zijn geweest, wordt de kans groter dat ze zullen scheiden als ze wéér trouwen.
Uice
Uice is offline
Dat gepraat over poep, daar heb ik wel genoeg van, na een weekend in het gezelschap van mijn nichtje van twee.
Verwijderd
ik ga nu beginnen aan een biologische maaltijdsalade, die ik overigens alleen gehaald heb omdat hij in de aanbieding was. Tot mijn grote vreugde kwam ik erachter dat er noten in zitten, ik hou zo van noten door het eten
Oud 21-02-2011, 18:39
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh dan poep ik wel pyriet uit. Pyrietpoep. Klinkt bijna als Popocatépetl.
Egon de Axelotl poept Pyrietpoep in Popocatépetl.
Verwijderd
Citaat:
Je kunt het ook anders stellen; waarom beginnen mensen überhaupt wat met elkaar? De kans is immers ontzettend groot dat je uiteindelijk toch weer uit elkaar gaat.
Verwijderd
ik praat bijna nooit over poep en ik zal het grote zwijgen over poep maar weer voortzetten dan.
Oud 21-02-2011, 18:40
Schrödinger
Schrödinger is offline
Hè jakkes, kattenkwijl aan mijn bril.
Oud 21-02-2011, 18:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
ik praat bijna nooit over poep en ik zal het grote zwijgen over poep maar weer voortzetten dan.
Het was niet echt een verwijt aan jou, hoor. Praat rustig door.
Oud 21-02-2011, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Egon de Axelotl poept Pyrietpoep in Popocatépetl.
Dat wil ik als epitaaf!
Verwijderd
Ik heb gisteren nog een uitgebreid gesprek over poep gevoerd, maar daar werd ik voor betaald.
Verwijderd
Oke, men is het blijkbaar niet met mee eens.

Ga lekker allemaal trouwen dan! Lekker veel geld uitgeven en drie jaar later een slepende procedure ingaan, doe je best!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je kunt het ook anders stellen; waarom beginnen mensen überhaupt wat met elkaar? De kans is immers ontzettend groot dat je uiteindelijk toch weer uit elkaar gaat.
Uit evolutionair oogpunt zijn relaties ook maar vreemd, het lijkt me logischer om met meer partners voor nageslacht te zorgen, dat komt de overlevingskans van het genetisch materiaal en de diversiteit van de soort ten goede. Maarja.
Oud 21-02-2011, 18:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb gisteren nog een uitgebreid gesprek over poep gevoerd, maar daar werd ik voor betaald.
Als mijn nichtje jouw baan had was ze miljonair!
Oud 21-02-2011, 18:43
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat wil ik als epitaaf!
Ik zal het proberen te onthouden!
Citaat:

Ga lekker allemaal trouwen dan! Lekker veel geld uitgeven en drie jaar later een slepende procedure ingaan, doe je best!
Trouwen hoeft niet veel te kosten hoor. Scheiden ook niet.
Verwijderd
Citaat:

Ja, ik vind het wel weer lastig dat het een beetje not done is om een trouwcontract te ondertekenen zonder je familie uit te nodigen en een jurk aan te trekken, en dat een samenlevingscontract echt heel veel werk is (een vriendin van me heeft dat recent gedaan, je moet je echt door stapels juridisch taalgebruik worstelen).
Verwijderd
ik ga niet trouwen en ik zoek een leuk legertje lieve mensen voor een open relatie huhuh
Uice
Uice is offline
Citaat:
Uit evolutionair oogpunt zijn relaties ook maar vreemd, het lijkt me logischer om met meer partners voor nageslacht te zorgen, dat komt de overlevingskans van het genetisch materiaal en de diversiteit van de soort ten goede. Maarja.
Met een vaste partner ben je zekerder van reproductie. Weinig one-night-stands die tot kinderen leiden.
Oud 21-02-2011, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Ik zal het proberen te onthouden!

Trouwen hoeft niet veel te kosten hoor. Scheiden ook niet.
Trouwen levert ook fiscale voordelen op, al weet ik niet welke
Oud 21-02-2011, 18:44
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
*shivers*

Tja, als je echt al samenwoont en al lang samen bent, dan is trouwen ook vaak de makkelijkste manier om alles officieel te maken. En als het goed voelt, waarom niet?
Het kost geld, en alles is dan (meestal) gemeenschappelijk geregeld, zowel fiscaal als burgerlijk en qua bezit en geld. Als het dan strandt, krijg je weer een dure procedure waarin je de helft kwijtraakt en noem het maar op

Wat dat betreft is samenwonen net zo praktisch.

OT:

"Zij heeft 12.661 berichten op het Scholieren.com forum geplaatst, hij maar liefst 23.866."

Oud 21-02-2011, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Pasgeboren mensen kunnen niets zelf, dus die hebben vrij continu aandacht nodig, en dan moet iemand anders toch het eten voor je gaan halen, anders verhonger je. Dat maakt vaste relaties met een duur van een jaar of vijf wel heel goed te verklaren.
Daarbij wordt een stel een vruchtbaarder combinatie naarmate het vaker seks heeft gehad, omdat het immuunsysteem van de vrouw de zaadcellen van de man dan minder als bacteriën beschouwt
Oud 21-02-2011, 18:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Met een vaste partner ben je zekerder van reproductie. Weinig one-night-stands die tot kinderen leiden.
Dat is waar! Maar twee tot vier partners tijdens je gehele leven waar je je mee voortplant zou toch niet onmogelijk moeten zijn, de mormonen doen het ook (de mormonenmannetjes dan).
Oud 21-02-2011, 18:46
Uice
Uice is offline
Ik wist helemaal niet dat hij met per piacere ging. Is zij ook zo'n erge gristen?
Verwijderd
Citaat:
Maarrr wij kunnen leefomstandigheden inmiddels redelijk naar onze hand zetten eah, technologie maakt dat we onze overlevingskansen zonder als een malle door te fokken alsnog redelijk hoog houden
Verwijderd
Citaat:
Dat is waar! Maar twee tot vier partners tijdens je gehele leven waar je je mee voortplant zou toch niet onmogelijk moeten zijn, de mormonen doen het ook (de mormonenmannetjes dan).
Moslims ook, de moslimmannetjes dan.
Oud 21-02-2011, 18:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Huh? Nee, juist niet, de strategieën zijn juist aangepast ook een zo groot mogelijk reproductief succes. Allereerst is het volkomen fout om te stellen dat de "diversiteit van de soort" een evolutionaire overweging is (evolutie vindt niet plaats op het niveau van soorten!), daarnaast moet je er rekening mee houden dat "reproductief succes" niet hetzelfde is als "zo veel mogelijk kinderen krijgen". Het is ook belangrijk dat die kinderen overleven en zelf weer kunnen reproduceren, anders is het alleen maar verspilling van energie. Vreemdgaan zit wel in de strategie van mensen ingebouwd, vooral bij vrouwen. Een standaard strategie (hoewel de één kuiser is dan de ander) is om een vaste relatie te hebben met een "zorgzame" man, en vreemd te gaan met "macho" mannen die goede genen hebben. "Zorgzame" mannen op hun beurt proberen vaak een relatie op te bouwen, omdat in een relatie ze kunnen controleren (tot op zekere hoogte) of vrouwen vreemdgaan. Het ideaal voor de "zorgzame" man is een relatie met meerdere vrouwen tegelijk - daarom zie je dit ook veel in door mannen gedomineerde culturen. "Macho" mannen vermijden vaak een relatie, zodat zij gemakkelijk meerdere vrouwen kunnen bevruchten; het nadeel hiervan is dat zij minder zeker weten van wie de kinderen zijn en dat ze minder invloed hebben op de opvoeding van de kinderen.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Pasgeboren mensen kunnen niets zelf, dus die hebben vrij continu aandacht nodig, en dan moet iemand anders toch het eten voor je gaan halen, anders verhonger je. Dat maakt vaste relaties met een duur van een jaar of vijf wel heel goed te verklaren.
Ja maar je voortplanten met meerdere partners hoeft toch niet te betekenen dat je het kind niet verzorgt en opvoedt? Er zijn zoveel dieren die polygaam zijn maar toch voor hun kind zorgen, net als de mormonen, dat zijn ook gewoon grote gezinnen.
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, in de geschiedenis van de mensheid is polygamie dan ook de meest voorkomende gezinsvorm.
Verwijderd
had per piacere niet altijd een avatar van ramsey nasr?
Oud 21-02-2011, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Het kost geld, en alles is dan (meestal) gemeenschappelijk geregeld, zowel fiscaal als burgerlijk en qua bezit en geld. Als het dan strandt, krijg je weer een dure procedure waarin je de helft kwijtraakt en noem het maar op
Gewoon niet in gemeenschap van goederen trouwen, als je dan zo nodig moet Dan behouden bij een eventuele scheiding beide partijen hun eigen bezit.
Oud 21-02-2011, 18:48
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Nee, nee. Niet langer dan noodzakelijk want: ik wil geen gebarsten eieren.

Oh, zo bedoelde ik het helemaal niet hoor. Jezus.

Denkt Rationeel daar ook zo over, denk je?
ik denk dat de stap - sla ei tegen voorhoofd kapot - daar nog bij hoort
Oud 21-02-2011, 18:50
Verwijderd
Overigens wel een grappig konijnenweetje, dat ik hier al ooit eerder heb verteld: net als mensen gaan konijnen vaste relaties aan, die in tegenstelling tot bij mensen doorgaans één paarseizoen duren, maar gaan ze wel soms vreemd, en dan ook echt stiekem. Als de 'partner' erachter komt, wordt het vaak vechten.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten