Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2011, 18:38
Mephisto
Mephisto is offline
Redelijk. Vrienden weten het omdat ik meerdere meetings hostte en die daar dan ook gezellig bij waren, sommigen hebben links en rechts hier wel wat gepost maar zijn niet zo actief. Maar heb het sowieso nooit zo veel over wat ik zoal dus dat scheelt.

Niet zozeer uit schaamte, maar de kast is meer omdat ik geen reden zie waarom mensen dingen van mij zouden moeten weten.
Advertentie
Oud 21-02-2011, 21:54
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben behoorlijk uit de forumkast. Alleen nog niet tegenover mijn spelers, met Martiño.
Oei naamzoek. Ja inderdaad, jeetje. Maar stiekem vind ik het ook wel leuk om er een beetje geheimzinnig over te doen.

Verder ben ik uit de kast in zoverre dat als iemand vraagt waar ik iemand van ken ik meestal wel zeg dat diegene heb leren kennen via een forum, en daar houdt het bij op. Liegen heeft toch geen zin, maar ik hoef er ook niet meer over kwijt.

Een paar vrienden weten wel dat ik hier zit, en mijn ex zit hier ook (ik denk niet dat hij nog actief is overigens), maar ik ga er meestal niet bij zeggen dat ik hier zit aangezien je toch persoonlijke dingen post etc. Een paar collega's weten ook wel dat ik op een forum zit, aangezien ik in de stille uurtjes op mijn werk wel eens het forum op de achtergrond open heb staan. De meeste mensen die ik ken kijken er niet eens van op, of ze zitten zelf veel op fora, of ze onderhouden veel contacten via facebook of hyves.
Oud 21-02-2011, 22:06
Verwijderd
Eh niemand van mijn vrienden weten het maar het is ook niet geheim ofzo. Als ik mijn vrienden spreek dan gaat het over onze levens en de mensen die wij kennen. Bovendien zit ik elke 10 weken bij twee cursussen met iedere keer andere mensen. Daarnaast heb ik ook collega's, ex-collegas etc. Eigenlijk ken ik best wel veel mensen, bedoel ik minder walgelijk dan het klinkt hoor. Mijn vrienden zijn ook geen mensen die vragen 'waar ken je die dan van en hoe etc etc.'. Volgens mij heeft een vriend gevraagd wié bijv. Sann is en dan zeg ik 'een vriendinnetje die toevallig ook heel dichtbij woont'. En eigenlijk vragen ze nooit hoé je dan iemand kent. Eigenlijk heb ik die discussie ook nooit zo begrepen want als ik met een goede vriend door de stad loop en we komen iemand uit zijn geboorteplaats tegen dan wordt dat eigenlijk alleen vermeld en niet de precieze aanleiding van de vriendschap. Ik denk dat zowel mijn vrienden als ik het heel ongebruikelijk vinden om altijd te vragen waar je elkaar nu precies van kent omdat veel mensen ook Taal en cultuurstudies studeren. En TCS'ers zijn het doorgaans wel gewend om de halve uni te kennen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 22:37
Verwijderd
Maar je hebt nu alleen over dat je vrienden niet vragen waar je iemand van kent, maar zou je het wel zeggen als ze het vragen? En vind je het een ding da je op het scholierenforum zit? Want dat kan ik niet opmaken uit je verhaal.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 22:49
Verwijderd
Hmm ik zou het niet perse verzwijgen maar als ik die persoon ook vaker heb gezien in het echt geef ik de voorkeur aan het etiket vriend/kennis etc. Ik ken iemand van internet klinkt meteen zo heel zwaar. Bovendien zou ik niet willen dat mijn vrienden mijn posts hier lezen. Ik zou dat namelijk wel doen als een vriend van mij zou zeggen dat hij op scholieren.com zit. Puur uit vermaak hoor. Maar stiekem vind ik het ook wel eens fijn om soms over ze te hebben met jullie als ik bijvoorbeeld met een bepaalde sociale kwestie zit. Ik vergelijk het altijd een beetje met collega's. Dat zijn wel vaak wel leuke vrienden waar je in pauze's kunt zeiken over je 'echte' vrienden zonder dat het meteen een ding wordt. Een stukje afwisseling en objectiviteit ofzo. Oh en de naam vind ik wel erg fout. Maar er wordt niet heel raar op gereageerd. Een vriendinnetje van mij is lid van een site waarbij ze eetclubjes vormen en zij kent dus via internet een heel leuk groepje vol diverse mensen waar ze dan 1 keer per 2 weken een culinair avondje houden. Volgens mij vond iedereen dat eerder heel tof dan echt een sneue internetbedoening.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2011, 22:51
Ymir
Ymir is offline
Niemand uit m'n 'echte' leven weet van mijn pixelleven. Ik paradeer er niet mee maar als iemand erachter komt is de care nihil, ik ben overal hetzelfde (Ik weet het, erg he )
Oud 21-02-2011, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Niemand uit m'n 'echte' leven weet van mijn pixelleven. Ik paradeer er niet mee maar als iemand erachter komt is de care nihil, ik ben overal hetzelfde (Ik weet het, erg he )
Ja dit ook wel. Ik denk ook niet dat mensen mij irl heel anders vinden dan hier op het forum.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten