| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Ja, ik ben ook VOOR de doodstraf !!!
Nee, ik ben tegen de doodstraf !!! Weet niet, heb geen mening... Ik ben alleen in bepaalde gevallen voor de doodstraf. Ik ben voor levenslange opsluiting.... Ik ben voor levenslang plus TBS.... Ik ben voor uitwijzing na een gevangenisstraf.... Ik ben voor een alternatieve straf.. Ik ben voor levenslange dwangarbeid... Ik ben voor de doodstraf maar dan wel humaan.... Wat een keuzes in die poll van Willem
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar bij 'martelaar' denk ik meteen aan iets dat met religie te maken heeft, iemand die 'gewoon' gemarteld wordt, zou ik een 'gemartelde' noemen, denk ik... Iemand die martelt, is een folteraar.Net zoals met gijzelaar, trouwens, dat is ook iemand die gegijzeld is door een gijzelnemer. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Maar iemand die martelt is dus een folteraar? Een beter woord is er niet?
|
|
||
|
Citaat:
Maar ik dacht ook dat de gijzelaar degene was die gijzelde ![]() Weet je het wel zeker? Nu ga ik aan alles twijfelen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar de context van 'dierenmartelaar' was wel dat er in dialect werd gesproken en iemand was ook vrij emotioneel (want het was zijn schaap dat ze hadden mishandeld), maar in dat gesprek noemde iedereen het een 'martelaar'.
|
|
|
|
||
|
Citaat:
![]() |
|
|