Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2011, 12:10
T_ID
T_ID is offline
Ik hou liever een slag om de arm. Eerder kopten de kranten ook dat winkeliers bedreigd zouden zijn door PVV aanhangers, en dat bleken toen de politie het onderzocht extreem-linkse actievoerders te zijn die de PVV zo zwart wilden maken.

Met het hele PVV gedoe is er zo weinig concreets over te zeggen omdat de tegenstanders een bepaalde categorie volstrekt hysterische onberekenbare figuren bevatten, en ook onder de voorstanders hier en daar een steekje los zit.
Oud 25-02-2011, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Ik hou liever een slag om de arm. Eerder kopten de kranten ook dat winkeliers bedreigd zouden zijn door PVV aanhangers, en dat bleken toen de politie het onderzocht extreem-linkse actievoerders te zijn die de PVV zo zwart wilden maken.
Bron?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Serieus? Daar heb ik niets van meegekregen, waar kan ik dat lezen?

Citaat:
Met het hele PVV gedoe is er zo weinig concreets over te zeggen omdat de tegenstanders een bepaalde categorie volstrekt hysterische onberekenbare figuren bevatten, en ook onder de voorstanders hier en daar een steekje los zit.
Nou dat valt wel mee hoor. Ik ben nog geen PVV'ers in real life tegengekomen (toch opmerkelijk) maar op TV en intarwebs is het toch wel een sterk bepaald beeld dat door het electoraat -blijkbaar- maar wat graag bevestigd wordt -- en de "politici" van de PVV zijn daar net zo goed onderdeel van; platvloerse onnozelheid.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 13:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Serieus? Daar heb ik niets van meegekregen, waar kan ik dat lezen?
Dit was het eerste verhaal erover;
http://www.almerevandaag.nl/nieuws/a...aanhangers-PVV

Later gaf de politie aan dat ze niets met de zaak deden bij gebrek aan aanknopingspunten, en omdat ze niet geloofden dat het daadwerkelijk om PVV'ers ging.

Wat blijft er over als het niet vanuit de PVV aanhang is gedaan ? De mensen die reden hebben om zich als zodanig voor te doen.
Oud 25-02-2011, 13:03
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Later gaf de politie aan dat ze niets met de zaak deden bij gebrek aan aanknopingspunten, en omdat ze niet geloofden dat het daadwerkelijk om PVV'ers ging.

Wat blijft er over als het niet vanuit de PVV aanhang is gedaan ? De mensen die reden hebben om zich als zodanig voor te doen.
Dat is dus een conclusie die jij trekt op basis van het geloof van de politie.

Breng zoiets dan ajb niet alsof het feiten zijn, want dat vertroebelt het gesprek hier een beetje
Met citaat reageren
Oud 25-02-2011, 16:31
Hulk
Hulk is offline
Ik kan het eerlijk gezegd haast niet geloven... Volgens mij probeert joop.nl met een kutsmoes om zo geen gezichtsverlies te lijden die cartoon van het internet af te halen.
En als het waar zou zijn vind ik het heel erg laf. Als er iemand is die bedreigd wordt is het Wilders wel en die neemt ook geen blad voor de mond.
Oud 25-02-2011, 17:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik kan het eerlijk gezegd haast niet geloven... Volgens mij probeert joop.nl met een kutsmoes om zo geen gezichtsverlies te lijden die cartoon van het internet af te halen.
Hoezo zouden ze hierdoor minder gezichtsverlies lijden?
Citaat:
En als het waar zou zijn vind ik het heel erg laf. Als er iemand is die bedreigd wordt is het Wilders wel en die neemt ook geen blad voor de mond.
Wilders wordt vierentwintig uur per dag beveiligd. De redactie van Joop niet. Bij Wilders gaat het om het uiten van zijn politieke overtuiging, waaraan hij zijn leven wil wijden. Bij Joop om een onbenullige cartoon.

Het is natuurlijk wel jammer dat Joop toegeeft aan terroristen. Ben benieuwd naar Wilders' reactie.
Oud 25-02-2011, 19:57
Hulk
Hulk is offline
Wilders heeft in ieder geval gezegd het 'verschrikkelijk' te vinden dat er mensen bedreigd werden.

En minder gezichtsverlies omdat ze niet toegeven aan Wilders die debatten mijdt, maar dat ze het doen uit veiligheidsoverwegingen mbt hun medewerkers.

Reactie van Paul de Leeuw is overigens wel meesterlijk
http://www.dumpert.nl/mediabase/1377..._van_jolo.html
Oud 25-02-2011, 20:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Reactie van Paul de Leeuw is overigens wel meesterlijk
http://www.dumpert.nl/mediabase/1377..._van_jolo.html
Hypocriet. Eerst zeggen dat de Vara niet verantwoordelijk gehouden mag worden voor wat een cartoonist doet, en dan het wel Van Jole persoonlijk kwalijk nemen. Alsof die kon voorspellen dat er dergelijke bedreigingen zouden komen.
Oud 25-02-2011, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Dat is dus een conclusie die jij trekt op basis van het geloof van de politie.

Breng zoiets dan ajb niet alsof het feiten zijn, want dat vertroebelt het gesprek hier een beetje
Als je zo belerend wil doen, doe dat dan ook eens tegen het linkse gepeupel hier. Die conclusies trekken aan de hand van hun interpretatie van uit de context getrokken citaten en die als feit presenteren en blijven volhouden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 11:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hoezo zouden ze hierdoor minder gezichtsverlies lijden?
Omdat Van Jole na alle kritiek op die cartoon eerst behoorlijk pompeuze praatjes had over hoe relevant zijn haatcartoon wel niet was, en dat ze nooit zouden verwijderen. Als hij daartoe later alsnog besloot, of ertoe gedwongen is, zou dat gezichtsverlies zijn.

En wat voor betere manier om dat te voorkomen dan te claimen dat het door bedreigingen kwam? Op die manier kan hij er nog een extra stukje PVV demonisering uitslepen bovendien.
Oud 27-02-2011, 11:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat Van Jole na alle kritiek op die cartoon eerst behoorlijk pompeuze praatjes had over hoe relevant zijn haatcartoon wel niet was,
Ten eerste is het niet zijn cartoon. Ten tweede heeft hij de cartoon op zich nooit relevant genoemd, hij heeft alleen gezegd dat het van belang is dat joop.nl een stem biedt aan hun opiniemakers en ze niet censureert.

Citaat:
en dat ze nooit zouden verwijderen. Als hij daartoe later alsnog besloot, of ertoe gedwongen is, zou dat gezichtsverlies zijn.
Waarom zou hij daar alsnog toe besluiten?
Oud 27-02-2011, 12:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom zou hij daar alsnog toe besluiten?
Omdat zijn betaalmeesters van de VARA met een slecht humeur aan zijn bureau staan bijvoorbeeld, of omdat mensen die meewerken aan zijn blog die wel fatsoen hebben, hem ertoe bewogen.

Tja, wat doe je dan als je eerst op hoge toon hebt gedaan alsof je een normale journalist bent in plaats van een omhoog gevallen haatzaaiende blogger?

Je faket bedreigingen, aangezien de buitenwereld toch niet in jouw mailbox kan zien, en geeft dat als reden op.
Oud 27-02-2011, 12:25
Schrödinger
Schrödinger is offline
Heb je misschien ook enig bewijs voor dergelijke complotten?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 12:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
Tja, wat doe je dan als je eerst op hoge toon hebt gedaan alsof je een normale journalist bent in plaats van een omhoog gevallen haatzaaiende blogger?
Noem eens een paar artikelen waardoor Van Jole de naam 'haatzaaiende blogger' zou verdienen?
Oud 27-02-2011, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Dit was het eerste verhaal erover;
http://www.almerevandaag.nl/nieuws/a...aanhangers-PVV

Nah kom op zeg; dat de politie in Nederland (mind you) geen aanknopingspunten kan vinden wil toch niet zeggen dat het niet gebeurd is? Wel erg vergezocht hoor.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Heb je misschien ook enig bewijs voor dergelijke complotten?
Waarom moeten we dan zo maar aannemen dat wat van Jole zegt?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 17:07
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Waarom moeten we dan zo maar aannemen dat wat van Jole zegt?
Dat doe ik niet, maar waarom moeten we zo maar aannemen dat van Jole liegt?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Dat doe ik niet, maar waarom moeten we zo maar aannemen dat van Jole liegt?
Je leek te suggereren dat wat Van Jole zei in principe waar is tot er bewijs is van het tegendeel door te spreken van een complot.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten