Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2011, 14:33
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Voor economie moet een verslag schrijven over de economie in de Gouden eeuw. Hierin moet ik een aantal vragen beantwoorden. Echter kan ik op één vraag geen antwoord vinden. Misschien weet iemand hier waar ik het antwoord kan vinden. De vraag luidt: ''Beschrijf de prijskwaliteitverhouding van arbeid en van kapitaal'', ''hoe komt de prijs tot stand? Loon- en kapitaalskosten''.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet. In de boeken die ik heb, staat het niet...

Caviamax
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2011, 22:53
the economist
the economist is offline
Moeilijk daar wat over te zeggen, want dat is erg tijdsgebonden. Vergeleken met nu was arbeid veel goedkoper, maar ook die uitspraak is tijdsgebonden, nl bekeken vanuit anno nu.
Maar enfin, hier moet je wel naar toe: arbeid was veel goedkoper, vandaar de vele dienstmeisjes etc, en als het gaat om de overzeese gebieden ook slaven.
Kapitaalkosten waren een probleem, vandaar dat men kwam met de oplsossing om via aandelen kapitaal te vergaren.
(beide nog wel even uitwerken)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2011, 16:31
Caviamax
Caviamax is offline
Oke, thanks. Ik moet voor GS een fictieve rondleiding geven door Amsterdam. Van de zes plaatsen moeten er vier gebonden zijn aan een onderwerp, de overige twee maakt niet uit waar het is. Ik heb nu:

- De Waag (ga wat over handel vertellen)
- Stadhuis (politiek)
- Jordaan (immigratie > stadsuitbreiding)
- (kunst)
- VOC schip Nemo (handel)
- (handel)

Voor kunst en handel 2 heb ik nog geen plek: iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 01:53
the economist
the economist is offline
Voor kunst natuurlijk Carre, mooi gelegen aan de Amstel, en hét theater van nl, waar alle groten hebben gestaan. Al kun je natuurlijk ook langs het concertgebouw gaan. Weet je wat ? Doe gewoon beide !

Voor de handel moet je langs beursplein 5, het centrum van de aandelenhandel.
Voor de handel 1 zou ik langs oude koffiepkhuizen gaan, die zijn nu mooi omgebouwd tot woonhuis, maar zij hebben ons de gouden eeuw (zie werkstuk gs) gebracht
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 17:18
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Voor kunst natuurlijk Carre, mooi gelegen aan de Amstel, en hét theater van nl, waar alle groten hebben gestaan. Al kun je natuurlijk ook langs het concertgebouw gaan. Weet je wat ? Doe gewoon beide !

Voor de handel moet je langs beursplein 5, het centrum van de aandelenhandel.
Voor de handel 1 zou ik langs oude koffiepkhuizen gaan, die zijn nu mooi omgebouwd tot woonhuis, maar zij hebben ons de gouden eeuw (zie werkstuk gs) gebracht
Ok. Dank voor je bijdrage. Moet nog even bedenken wat ik ga vertellen bij die gebouwen...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2011, 14:03
Caviamax
Caviamax is offline
Wat kan ik bij Beursplein 5 zeggen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten