Advertentie | |
|
![]() |
|
We hebben een "unisex" toilet op de afdeling (a la Ally McBeal, sans drama), en ik heb een vrouwelijke collega die dus serieus turft hoe vaak de bril van het toilet omhoog staat. Als de bril te vaak omhoog staat dan gaat ze bij alle mannen op de afdeling langs om te vragen wie het was geweest. Het bleek dus dat ze niet kijkt (waarom?
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Dat van dat niet kijken schijnen sommige vrouwen inderdaad te doen. Zo ook mijn twee huisgenotes, die zichzelf om een of andere bizarre reden blindelings op de bril menen te moeten storten. Je weet toch hoe mensen die heel erg moe zijn soms op bed jumpen? Nou, zo gaan mijn huisgenoten dus naar de WC.
Nee, ik heb dat nooit begregen. Gekke wijven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Tooske Ragas en de VARA-show De Wereld Draait Door (DWDD) zijn verwikkeld in een flinke ruzie. Eerder deze week haalde Tooske uit naar de DWDD-soap Downistie, waarin mensen met het syndroom van Down de hoofdrollen vervullen.
De SBS 6-presentatrice wil dat Downistie van de buis wordt gehaald. Ze vindt de serie niet bevorderlijk voor de emancipatie van mensen met het syndroom van Down: "Je kijkt nu naar mensen die doen alsof ze 'gewoon' zijn, maar dat zijn ze niet. Als je niets van Down weet, zou je nog kunnen denken dat ze in auto's rijden, vreemdgaan, kinderen krijgen en abortus laten plegen. Het doet helemaal niets aan de beeldvorming van Down." Tooske, wat een dooske. Ze slaat hier echt de plank mis ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Het is natuurlijk de vraag of Downistie de emancipatie verder helpt of eerder de stereotype beeldvorming van mensen met het syndroom van Down versterkt. Hetzelfde argument eigenlijk wat je bijvoorbeeld bij de gay pride kan noemen, sommige mensen zien het als iets wat nodig is om de acceptatie van homoseksualiteit te bevorderen, anderen vinden het vooral een versterking van bepaalde bestaande stereotypes (dat er vooral ook mee te maken heeft dat bij zulke evenementen vooral de extravagante elementen in de media belicht worden, maar goed). Ik heb het zelf overigens niet gezien dus ik weet het ook niet.
En daarnaast is het ook nog eens de vraag in hoeverre mensen met down wil laten emanciperen. Sommigen vinden dat we te geforceerd proberen om mensen die Down hebben veel "normaal" willen zijn en op een gelijke plaats willen zetten in de maatschappij, terwijl ze wel gewoon "anders" zijn. Ik bedoel hiermee dus niet dat mensen met down niet mogen emanciperen, maar dat we ze niet moeten spiegelen aan "normale" mensen, aangezien ze dat niveau simpelweg nooit kunnen bereiken.
Laatst gewijzigd op 18-03-2011 om 10:24. |
![]() |
|
Ik wil ook niet zeggen dat mensen met down niks kunnen, maar ik denk wel dat je ze niet langs dezelfde maatstaf moet leggen als mensen zonder down. Ze kunnen vast iets bereiken, er zijn genoeg mensen met down die bijvoorbeeld het VMBO hebben afgerond, maar het is onlogisch en oneerlijk om dezelfde verwachtingen te hebben bij mensen met Down als bij de gemiddelde normale mens.
||
Citaat:
OT: Ik weet niet zeker of een artikel die ik al heb dezelfde is als een artikel geschreven voor de Biennale van Venetië. Die zou ik kunnen aanvragen, maar dat kost geld + duurt weer eeuwig. Hm.
|
Verwijderd
|
ALLE EXOTEN TOT ONGEDIERTE VERKLAARD.
Door een minieme wijziging in Verordening Ongediertebestrijding krijgt binnenkort elk dorp, net als een paar eeuwen geleden, weer zijn eigen Vogelaar.(oud woord voor vogelvanger) Wat is er aan de hand? Omdat bij de laatste vaststelling van de nieuwe lijst, ook alle exoten zijn opgenomen, vallen met ingang van de volgende maand ook alle exotische vogels onder deze aanwijzing. Onder exotische vogels, worden die vogels verstaan die hier niet op eigen kracht gekomen zijn. Dat betekent dat niet alleen de nijlgans en canadese gans vogelvrij zijn verklaard, maar ook de knobbelzwaan, de zwarte zwaan, de fazant, de halsbandparkiet, de carolina eend en nog vele anderen. Over de ooievaar en de raaf is nog discussie, omdat die ook door mensen uitgezet zijn, maar de verwachting is dat die wel buiten schot zullen blijven. [...] De bedoeling is dat er in elk dorp een Vogelaar wordt aangesteld die deze exoten gaat vangen en “verwijderen”. Ook de vogels die schadelijk worden geacht vallen binnen de regeling. Het geheel wordt gecoördineerd door de 500 nieuwe animal cops, die zo de inheemse fauna moeten beschermen. De PVV, gesteund door het CDA zou het initiatief hiertoe hebben genomen. Het vangen gebeurt zo geruisloos mogelijk met netten en de gevangen vogels worden zo diervriendelijk mogelijk geëuthanaseerd of afgevoerd naar de dierentuin. Staatsecretaris Bleker zal binnenkort het eerste vangnet uitreiken. “Men denkt dat wij alleen maar negatief bezig zijn, zoals met het stopzetten van de EHS en het opheffen van Natura 2000 gebieden. Maar met het wegvangen van vele duizenden exoten wil ik laten zien dat we wel degelijk een belangrijk bijdrage kunnen leveren aan een goede en zuivere oer-Hollandse natuur!” ![]() Laatst gewijzigd op 20-03-2011 om 08:42. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Docent berichtte vrijdag dat vandaag het laatste college plaats zou vinden, "althans, als de spierverrekking in mijn nek dat toelaat." Ik ging er verdorie al helemaal van uit dat ik niet naar college hoefde. Dooie mus
![]()
|
Verwijderd
|
Het oude zure wijf dat voordrong bij de AH
![]() ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |