Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-03-2011, 23:15
Lyouknow
Lyouknow is offline
hallo, ik heb gisteren (dinsdag) een kies laten trekken en heb een hechting daar nu. heb een dikke wang. kan ik zaterdagavond gewoon alcohol drinken? kan het nergens specifiek op internet vinden!
Oud 23-03-2011, 23:19
Verwijderd
Alcohol verdunt je bloed. Als je een bloeding krijgt, stopt het dus minder snel. Ook kan alcohol niet goed samengaan met pijnstillers.

Maar ik neem aan dat je nu al geen pijnstillers meer slikt? En tja, kans op een bloeding is de eerste twee dagen ruimschoots het grootst. Dus dat ben je dan wel voorbij. Maar misschien ben je net wat onvoorzichtiger in een dronken bui, blabla, dus het is een kwestie van zelf inschatten.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 23:23
Lyouknow
Lyouknow is offline
ik heb geen pijnstillers meer nee,weet iemand ook hoe lang het ongeveer duurt mijn wang weer normaal wordt? ik heb sinds vrijdag een dikke wang, door een ontsteking in mijn wortelpunt. helaas was de tand niet meer te redden en moest hij eruit.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 23:29
Verwijderd
Citaat:
ik heb geen pijnstillers meer nee,weet iemand ook hoe lang het ongeveer duurt mijn wang weer normaal wordt? ik heb sinds vrijdag een dikke wang, door een ontsteking in mijn wortelpunt. helaas was de tand niet meer te redden en moest hij eruit.
Zit het in je wang, gewoon vocht, of zit het echt op je kaak? Want in dat eerste geval kan het met koelen snel wegtrekken, maar in het laatste geval is wat hulp van de tandarts makkelijker..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 23:33
Thinus
Thinus is offline
Mij werd door de tandarts geadviseerd 3 dagen niet te roken en drinken.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 23:34
Lyouknow
Lyouknow is offline
dat weet ik zo nog niet. het was al dik voordat ik het liet trekken, en zei dat k het goed moest koelen. alleen ben ik vergeten te vragen wanneer de dikke wang weg zou zijn. het voelt wel hard aan bij mijn kaak.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2011, 23:51
Verwijderd
Citaat:
dat weet ik zo nog niet. het was al dik voordat ik het liet trekken, en zei dat k het goed moest koelen. alleen ben ik vergeten te vragen wanneer de dikke wang weg zou zijn. het voelt wel hard aan bij mijn kaak.
Ja maar een dikke bobbel echt op je kaak, in het slijmvlies, dat merk je wel. Het voelt dan niet natuurlijk aan. Een dikke wang is ook wel te herkennen. Als je echt nog rondloopt met een plek in dat slijmvlies, dan zit er pus 'opgesloten' (en dat is te verhelpen met een sneetje), maar als het een algemene zachtere verdikking is, is het gewoon vocht en kan zelfs nu nog koelen best een hoop helpen.

Anders bel je morgen de assistente even, die weet het antwoord vast heel snel te geven.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2011, 16:22
Tink*
Tink* is offline
Eh met zo'n ontsteking, zit je dan niet aan de antibiotica?
Oud 26-03-2011, 23:51
M@rco
M@rco is offline
Volgens mij niet. Er wordt bij een wortelpuntontsteking of een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd, of de kies wordt getrokken. In beide gevallen haal je de oorzaak van de ontsteking weg (bacteriën in wortelkanaal), dus een antibioticum is dan niet nodig.
Oud 02-04-2011, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij niet. Er wordt bij een wortelpuntontsteking of een wortelkanaalbehandeling uitgevoerd, of de kies wordt getrokken. In beide gevallen haal je de oorzaak van de ontsteking weg (bacteriën in wortelkanaal), dus een antibioticum is dan niet nodig.
Jawel. Bij wortelkanaal behandeling of trekken haal je idd de bacterieen in het wortelkanaal weg, maar de ontsteking kan dan ook nog bij het tandvlees / kaak zitten. Na WKB wordt soms overgegaan op peniciline zodat de kans op een geslaagde WKB toeneemt.

@ts: volgens mij lossen de hechtingen veel makkelijker op als je alcohol dringt. Lijkt me geen goed idee als het nog niet helemaal is genezen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten