Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2011, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de stemtabeldinges eigenlijk niet handig. Je kunt niet echt duidelijk zien hoeveel stemmen er op een bepaald persoon zijn.

Mijn stem gaat ook naar napoleonzuurtje.
Ik heb getwijfeld of ik het - net als vroeger - met het stemnummer achteraan zou doen, zodat makkelijker te zien is hoeveel stemmen iedereen heeft. Maar ik dacht, dit is eigenlijk praktischer, wat uiteraard ook zo is. Maar ik zal dan alsnog het nummer en de naam opsplitsen (optie 3 was dat).
Advertentie
Oud 25-03-2011, 17:54
Verwijderd
#spelers Hangronde 1
1Little Phoebe Schrödinger 12
2Geel napoleonzuurtje 09
3Dobermann Schrödinger 14
4Andijvie napoleonzuurtje 07
5SweetSmile Doux 16
6Schrödinger napoleonzuurtje 04
7.sann Doux 01
8Doux Schrödinger 08
9Daboman Syori 17
10snoopy Doux 05
11napoleonzuurtje  
12Röps napoleonzuurtje 02
13Sherlock napoleonzuurtje 10
14Batave  
15Syori napoleonzuurtje 06
16Queasy Röps 03
17Lychee Leto Queasy 11
18VeGs Schrödinger 13
19arPos  
20Onait Sirch Syori 15

Sorteerbaar op naam (in chronologische volgorde), door te klikken op de titel.

Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 16:59. Reden: nieuwe versie
Oud 25-03-2011, 18:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
Handig, ook sorteerbaar op alfabet.
Oud 25-03-2011, 18:04
Verwijderd
Handig
Oud 25-03-2011, 18:12
Lychee Leto
Lychee Leto is offline
Wij stemmen op Queasy

Citaat:
Handig, ook sorteerbaar op alfabet.
Ik voel een zweem van autisme.

Edit: *probeert tabel uit* Mja, het heeft wel charme ja!

Laatst gewijzigd op 25-03-2011 om 18:21.
Oud 25-03-2011, 18:19
Verwijderd
Oh geniaal
Oud 25-03-2011, 18:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Random.org zegt dat ik Schrödinger stem. Dus bij deze.
Oud 25-03-2011, 19:29
napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
supercool
Oud 25-03-2011, 20:10
VeGs
VeGs is offline
Ja lekker. Met 6 man direct bij dezelfde speler gaan staan; lekker informatief mensen.

*gaat schapen in de gaten houden, met nadruk op Syori en Andijvie*

Stem gaat naar Schrodinger.
Want:
- Meeste stemmen na Napoleonzuurtje, en
- Doux ken ik niet, dus die wil ik even aankijken als speler.
Oud 25-03-2011, 21:50
Verwijderd
@ Onait: Waarom heb je in jouw lijstje wel de stem van LP meegenomen, maar niet de stem van Lychee? Zij waren eerst en horen dus op 11.

Voor de mensen die een gewoon lijstje willen:

Spoiler

Edit: Verder viel dit mij op:

Citaat:
Ja lekker. Met 6 man direct bij dezelfde speler gaan staan; lekker informatief mensen.

Want:
Waarom nu weer met nadruk op mij en Andijvie? Vergeet je nu voor het gemak Sherlock en Geel? De reden waarom ik napoleonzuurtje stem is omdat a) het sowieso blind stemmen is en b) ik dan liever een irritant persoon eruit heb dan iemand anders. Volgens mij stemt iedereen daarom op hem.

Je hebt wel gelijk dat er dan weinig informatie uit komt, maar toen ik mijn stem gaf had napoleonzuurtje pas 2 stemmen en Doux had er ook 2 (.sann & snoopy). Hoe moest ik nou weten dat hij er nog 3 bij zou krijgen?

Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 19:36.
Oud 25-03-2011, 22:23
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:

Want:
Doux=mean

Maar een nutteloze speler als Napoleonzuurtje kun je er beter direct uit hebben want daar valt toch geen informatie uit te halen.

Ok, het is niet slim om mijn zijn allen er onder te gaan staan maar er moeten nog 9 mensen stemmen. Het kan nog elke kant op gaan en daarnaast valt de verhouding van 3-6 ook nog wel te overzien
Oud 25-03-2011, 22:30
Geel
Geel is offline
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niets voor VeGs om in de eerste hangronde al mensen te gaan 'bestempelen' als schapen.
Oud 25-03-2011, 22:53
Verwijderd
Citaat:

Want:
Ik heb alleen aangegeven dat ik op napoleonzuurtje ga stemmen wanneer hij niet in dit topic post of op een rare/irritante manier. Ik heb nog niet op hem gestemd. Vraag me af hoe me dat een schaap maakt En idd, Geel en Sherlock besloten nog later om voor napoleonzuurtje te gaan, vreemd dat je die gewoon voor het gemak overslaat...
Oud 25-03-2011, 23:06
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Waarom nu weer met nadruk op mij en Andijvie? Vergeet je nu voor het gemak Sherlock en Geel? De reden waarom ik napoleonzuurtje stem is omdat a) het sowieso blind stemmen is en b) ik dan liever een irritant persoon eruit heb dan iemand anders. Volgens mij stemt iedereen daarom op hem.

Je hebt wel gelijk dat er dan weinig informatie uit komt, maar toen ik mijn stem gaf had napoleonzuurtje pas 2 stemmen en Doux had er ook 2 (.sann & snoopy). Hoe moest ik nou weten dat hij er nog 3 bij zou krijgen?
Excuus, je hebt gelijk. Ik heb die tabel verkeerd bekeken. Blijkbaar kan ik geen lijstjes meer lezen -_-'' Want het zijn indd Geel en Sherlock die op het cruciale moment schapen waardoor er een groot verschil in stemmen komt.

Als een idioot gaan schapen is nooit een excuus, en altijd een reden voor verdenking. Een verschil van twee stemmen is prima; weinig kans op gelijkspel, maar kan later wel informatief blijken. Een verschil van drie of meer stemmen is doorgaans nutteloos.
Iedereen die een verschil van meer dan drie stemmen genereert zónder dat er gerede verdenking bestaat is per definitie verdacht. En een verschil van drie stemmen maken kan ook zijn om schaapgedrag aan te wakkeren.

Overigens; dat er random gestemd wordt, geloof ik niet. Er wordt doorgaans 'semi-random' gestemd. Random.org is leuk, maar iedereen druk nog een keer op die knop als er een speler uit komt die je kunt waarderen.

Citaat:
b) ik dan liever een irritant persoon eruit heb dan iemand anders. Volgens mij stemt iedereen daarom op hem.
Kat in het bakkie voor de wolven dus. Ik wantrouw altijd spelers die direct voor de gemakkelijkste prooi gaan.
Toen Fizzle nog wel eens mee deed, stond ze ook bekend als een wat warrige spelers. Vaak werd ze er daarom uit, onterecht, gegooid. Drie keer raden wie doorgaans de aanzet daar toe waren: wolven en verraders.
Niet dat er an sich iets mis is om op hem te stemmen. Hij is ook wel irritant tot nu toe. Maar dat is geen excuus om te schapen en ons later informatie te onthouden.

Citaat:
Geel
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niets voor VeGs om in de eerste hangronde al mensen te gaan 'bestempelen' als schapen.
Wisselt. Ik kan vrij fel zijn als iets me niet aan staat. Normaal gesproken komt dat echter niet in de eerste ronde voor. Nu wel.
Met z'n allen achter de makkelijkste prooi aan schapen speelt wolven in de kaart.
Dus iedereen die daar aan mee werkt, houd ik in de gaten.
Dat geldt overigens ook voor spelers die lang wachten met hun stem door geven en dan op safe spelen; zo laat in de ronde is random.org imo ook niet meer geloofwaardig.

Ik kan er geen traan om laten als napoleonzuurtje er uit gaat. Maar wél als hij met een verschil van 3 of meer stemmen wordt gehangen. Meer dan drie is sowieso volstrekt nutteloos.

@ Sherlock: tnx. Dat wist ik niet. Ik houd die nickname-wijzigingen nooit zo bij.
Oud 25-03-2011, 23:09
VeGs
VeGs is offline
Daar aan toevoegend:
Syori, wil jij de gewone lijstjes blijven maken? Ik vind die toch een stuk overzichtelijker.
Oud 25-03-2011, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Daar aan toevoegend:
Syori, wil jij de gewone lijstjes blijven maken? Ik vind die toch een stuk overzichtelijker.
Yep. Staat ook alweer op mijn ww-site (zie sig). In het topic zal ik de nummertjes er ook bijhouden.

Oh en met 'blind' stemmen bedoel ik dat er geen verdachten zijn (meestal; en in ieder geval niet echt gefundeerd). Ik heb dan ook niet random gestemd.

Citaat:
Ik heb alleen aangegeven dat ik op napoleonzuurtje ga stemmen wanneer hij niet in dit topic post of op een rare/irritante manier. Ik heb nog niet op hem gestemd. Vraag me af hoe me dat een schaap maakt En idd, Geel en Sherlock besloten nog later om voor napoleonzuurtje te gaan, vreemd dat je die gewoon voor het gemak overslaat...
@Onait: En dit is dus waarom je wél rekening moet houden met voorwaardelijke stemmen, want anders krijg je dit soort misverstanden.

Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 00:06.
Oud 26-03-2011, 00:55
Verwijderd
Mhh het is mij volstrekt om het even wie de lijstjes doet, hoe en waarom maar ik vind het wel fijn als één iemand zich daar mee bezig houdt. Niet dat we hier straks meer lijstjes hebben dan conspiracy theories Anyways, dikke vette thumbsup voor het begin van het verhaal! Ik graaf het enorm!

Het valt me wel op dat dit begin wel meteen gas-er-op is, met name door VeGs. Op mij komt het wel tamelijk "kijk mij eens voor ons aller belang inzet tonen", curieus. Dat gezegd hebbende, een beetje gek dat een ervaren speelster als Syori verrast is door het gegeven dat Napoleonzuurtje zoveel extra stemmen ná haar stem heeft gekregen. Zelfs een n00bstick als ondergetekende wist bij voorbaat al dat deze knaap het in de eerste ronde heel erg moeilijk ging krijgen door de weerstand bij z'n aanmelding voor het spel.

In het vorige (en tevens mij eerste!) spel koos ik de speler waar ik het meest tegenop keek qua gameplay en skills (beter blijft dit wel geheim anders gaat-ie nog erger naast z'n schoenen lopen) en dat ga ik nu ook doen; Schrödinger! Ook je zelfverklaarde vendetta (buttsecks, anyone?) heeft je mijn stem opgeleverd, ouwe koekebakkert

Schrödinger it is, dus.

Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 01:32.
Oud 26-03-2011, 09:16
Verwijderd
Citaat:
@ Onait: Waarom heb je in jouw lijstje wel de stem van LP meegenomen, maar niet de stem van Lychee? Zij waren eerst en horen dus op 11.

Voor de mensen die een gewoon lijstje willen:

Spoiler
Overheen gelezen.
Overigens heet ik geen Anoit.

Citaat:
@Onait: En dit is dus waarom je wél rekening moet houden met voorwaardelijke stemmen, want anders krijg je dit soort misverstanden.
Neen. Voorwaardelijke stemmen zijn net zo waardevol en informatief. Veel te gemakkelijk voor wolven om onder voorwaarde te stemmen, dan is het lekker nooit officieel, kunnen ze er niet op worden afgerekend en blijft het verder buiten beschouwing in latere rondes.
Oud 26-03-2011, 14:21
Verwijderd
Ik ga stemmen op Syori.

O.a. vanwege deze opmerking:
Citaat:
Tis een nutteloze opmerking, niet-spelinhoudelijk (mogelijk een afleiding, waar slechteriken van houden).
Daarnaast kweekt het onbewust vertrouwen bij het volk (mogelijk manipulatie, waar slechteriken van houden).

Tis zeer weinig, maar meer is er ook niet en schapen doe ik niet. Niet nodig hier een hele discussie van te maken.

soijawws naamzoek
Oud 26-03-2011, 16:02
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Het valt me wel op dat dit begin wel meteen gas-er-op is, met name door VeGs. Op mij komt het wel tamelijk "kijk mij eens voor ons aller belang inzet tonen", curieus.
Jij hebt liever dat het spel pas goed op gang komt over een paar dagen en we een aantal nutteloze stemlijstjes rijker zijn?

Bijzonder.
Oud 26-03-2011, 16:16
Lychee Leto
Lychee Leto is offline
Inderdaad een vreemde opmerking. Het is juist goed om er meteen vanaf het begin achteraan te zitten.
Oud 26-03-2011, 16:45
Verwijderd
Ik ga de eerste ronde random.org stemmen, want ik weet toch niet waar ik anders op zou moeten letten.
En het wordt...... 8: Doux.
Oud 26-03-2011, 16:56
Daboman
Daboman is offline
Goed, ik zie nog niet bepaald echt een goede reden om op iemand te stemmen, dus houd ik het maar op een random. Syori it is. Ik begrijp ook eigenlijk niet helemaal hoe er zo snel zoveel stemmen op napoleonzuurtje kunnen zijn.
Oud 26-03-2011, 16:57
Verwijderd
Grappig dat iedereen hetzelfde random.org-apparaat heeft.
Oud 26-03-2011, 17:17
Verwijderd
Citaat:

Want:
VeGs, wat ik mij eigenlijk afvraag, hoe las jij die tabel dat jij op Andijvie en Syori kwam?

soijawws naamzoek
Oud 26-03-2011, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Grappig dat iedereen hetzelfde random.org-apparaat heeft.

ben vanavond afwezig tot morgenmiddag (eind)
Oud 26-03-2011, 18:37
Verwijderd
Ik heb definitief op napoleonzuurtje gestemd, ik weet 't anders ook niet en ik vind het beter om op iemand te stemmen waarvan ik het idee heb dat hij het spel niet serieus speelt dan puur random iemand te kiezen.
Oud 26-03-2011, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Overheen gelezen.
Overigens heet ik geen Anoit.
Excuses.
Citaat:
Neen. Voorwaardelijke stemmen zijn net zo waardevol en informatief. Veel te gemakkelijk voor wolven om onder voorwaarde te stemmen, dan is het lekker nooit officieel, kunnen ze er niet op worden afgerekend en blijft het verder buiten beschouwing in latere rondes.
En daarom moet je ze wél als voorwaardelijk meenemen.

Citaat:
Ik ga stemmen op Syori.

O.a. vanwege deze opmerking:Tis een nutteloze opmerking, niet-spelinhoudelijk (mogelijk een afleiding, waar slechteriken van houden).
Daarnaast kweekt het onbewust vertrouwen bij het volk (mogelijk manipulatie, waar slechteriken van houden).

Tis zeer weinig, maar meer is er ook niet en schapen doe ik niet. Niet nodig hier een hele discussie van te maken.

soijawws naamzoek
Ach, flikker toch op, manipulatie. Wat ben jij nu aan het doen dan? Zal ik eens uitleggen waarom je ze wél als voorwaardelijke stemmen neer moet zetten?

Als Pietje als tweede zegt: "ik stem waarschijnlijk op X" dan staat er dus een 2 achter zijn naam (met andere woorden; als tweede gestemd), terwijl hij helemaal nog niet gestemd heeft. Dan kan hij dus wachten en veilig stemmen zonder dat mensen hem daarop afrekenen, want iedereen denkt dan dat hij daadwerkelijk als tweede heeft gestemd terwijl dat helemaal niet waar is.

Definitieve stemmen zijn belangrijk; alles wat begint met 'ik denk,' 'waarschijnlijk,' of 'voorwaardelijk' is juist een manier voor mensen om laat te kunnen stemmen zodat ze eventueel veilig staan.

En dat jij mij hierdoor nu verdacht vindt zet jou voor mij op verdachte nummer 1.

Edit: Om Andijvie nu als voorbeeld te nemen. Zij stemt nu eigenlijk als 17e, maar zij had helemaal niet meer hoeven zeggen dat ze nu definitief stemt omdat ze in jouw lijstje al op definitief stond. Dus in principe stemt ze laat, maar omdat jij 'geen rekening houdt met voorwaardelijke stemmen' heeft ze volgens jouw lijstje vroeg gestemd.

Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 19:42.
Oud 26-03-2011, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Jij hebt liever dat het spel pas goed op gang komt over een paar dagen en we een aantal nutteloze stemlijstjes rijker zijn?

Bijzonder.
Eh, nee? Ik bedoelde dat vergeleken met het vorige spel.
Oud 26-03-2011, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad een vreemde opmerking. Het is juist goed om er meteen vanaf het begin achteraan te zitten.
Het is geen vreemde opmerking als je kijkt hoe het vorige spel begon, jeetje.
Oud 26-03-2011, 19:57
Verwijderd
Even mijn Domheidfilter 2.0 aanzetten en kijken wat er weggefilterd wordt. Ah, kijk eens aan, de post van Syori bereikt mijn beeldscherm niet.
Oud 26-03-2011, 20:17
Spelleider
Spelleider is offline
Londen, werkkamer van de koning
‘Majesteit, deze stukken moeten even ondertekend worden’ Koning Sauron keek op van zijn werktafel. Voor hem stond kardinaal Batave, zijn voornaamste adviseur. Zoals altijd was hij gekleed in zijn karmozijnrode kardinaalsgewaad. ‘Wat is dat voor?’ vroeg de koning. ‘Arrestatiebevelen’ zei Batave met een minzaam lachje. ‘Voor drie edelen die hun belasting niet op tijd hebben betaald. Hiermee geeft u toestemming om ze op te sluiten in de Tower en hun bezittingen verbeurd te verklaren.’ ‘Ah’ zei de koning toen. Hij pakte de papieren aan, bladerde er even doorheen en zette toen op elk vel zijn handtekening.
Op dat moment kwam Sherlock de kamer binnen lopen. Hij negeerde de kardinaal, maakte even een korte buiging voor de koning en haalde toen een verzegelde brief tevoorschijn. ‘Deze heb ik zojuist onderschept. Hij is verstuurd door die Fransoos die hier gistermiddag was.’ Sauron griste de brief uit Sherlocks handen en verbrak de zegels. Hij las de brief door en beukte toen met zijn vuist op tafel. ‘VERDOMME! Ik wist het!’ gromde hij. ‘deze brief rept over onze troepensterkte! Laat meteen die Fransoos oppakken!’ Sherlock wilde zich al omdraaien maar Batave hield hem tegen. ‘Majesteit, met alle respect’ begon hij voorzichtig. ‘Maar als we de Franse Ambassadeur oppakken en folteren dan wordt dat gezien als een oorlogsverklaring. Misschien moeten we eerst proberen dit diplomatiek op te lossen?’ De koning dacht even na. ‘Misschien heb je gelijk oude vriend.’ Hij gaf de brief aan Batave. ‘Hier, laat je mensen deze brief namaken en laat hem daarna verstuurd worden.’ De kardinaal boog en verdween toen. De koning richtte zich weer tot Sherlock. ‘Laat die Fransoos verdwijnen, maar zorg ervoor dat het op een ordinaire roofmoord lijkt. En houdt je bek hierover tegen de kardinaal.’ Sherlock lachte vals en boog. ‘Komt in orde.’
De koning ging verder met de staatzaken waar hij mij bezig was voordat Batave hem kwam storen, maar na een paar minuten legde hij zijn pen weer neer. Eigenlijk had hij helemaal geen zin meer in staatszaken. Hij wenkte een page. ‘Laat lady Vegs, mijn maîtresse, naar mijn slaapkamer komen.’ En met een schalks lachje voegde hij er aan toe: ‘En zeg tegen haar dat ze een vriendin meeneemt.’

Londen, Herberg de Gouden Leeuw
Napoleonzuurtje stapte de herberg binnen en bestelde een kroes bier. Hij ging aan een tafel zitten en keek de gelagkamer eens rond. Het was een allegaartje aan mensen van alle lagen van de samenleving: Edelen, ridders en gewone mensen. ‘Bah’ zei Napoleonzuurtje tegen zichzelf. ‘Smerige Engelsen. Het wordt tijd dan iemand hier eens wat orde in dit rattenland komt scheppen.’ Ondertussen was de barmeid naar hem toe komen lopen. Ze ging bij hem op schoot zitten. ‘Hey knappe kerel’ zei ze. ‘Kom eens met me mee naar boven, ik moet je iets laten zien.’ En terwijl ze dit zei tilde ze haar rok een stukje omhoog. Ze liep naar de trap op en wenkte Napoleonzuurtje nog een keer met haar vinger. Dit had hij nog nooit meegemaakt! Vlug rende hij de trap op. Het was donker op de bovenverdieping en Napoleonzuurtje kon de verleidelijke bardame niet meer zien. ‘beauté!’ riep hij. ‘Waar ben je?’ ‘Ik ben hier’ zei een mannenstem achter hem opeens. Er flitste een mes in het donker. Napoleonzuurtje zakte bloedend in elkaar. ‘Nee’ kreunde hij. ‘Het is te snel. Ik ben er nog niet klaar…voor…’ Toen stierf hij. Sherlock veegde zijn mes schoon aan de cape van de Fransoos en zei toen: ‘Niemand is er ooit klaar voor. Requiesta in pace’ Hij sloeg een kruis en stond op.

Deelnemers:
1. Little Phoebe
2. Geel
3. Dobermann
4. Andijvie
5. SweetSmile
6. Schrödinger
7. .sann
8. Doux
9. Daboman
10. snoopy
11. napoleonzuurtje (dorpeling)
12. Röps
13. Sherlock
14. Batave
15. Syori
16. Queasy
17. Lychee Leto
18. Vegs
19. arPos
20. Onait Sirch

Blauw = onthoofd
Rood = opgegeten

Jullie kozen voor Napoleonzuurtje. Hij was een simpele dorpeling. De wolven mogen morgen hun eerste slachtoffer uitkiezen. Hiervoor hebben ze tot 20.30 de tijd. Ook mogen de tovenaar, de ziener en de evilziener hun werk doen.

Napoleonzuurtje mag twee geliefden uitkiezen. Gelieve mij zo spoedig mogelijk twee namen toe te sturen.

Kardinaal Batave

Lady Vegs, maîtresse van de koning
Oud 26-03-2011, 20:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, dat napoleonzuurtje het zou worden, was wel te verwachten. Gelukkig geen goede functie, maar helaas hebben we weinig aan het stemlijstje.
Oud 26-03-2011, 20:29
Verwijderd
En dit was het uiteindelijke lijstje:

Spoiler

Toch drie mensen niet gestemd. Beetje jammer. En het verhaal is weer heel erg .

Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 21:42.
Oud 26-03-2011, 20:30
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
En het verhaal is weer heel erg .
tnx
Oud 26-03-2011, 20:31
Verwijderd
Idd, gaaf verhaal!
Oud 26-03-2011, 20:40
Geel
Geel is offline
Gaaf verhaal!

En jammer van napoleonzuutrje. Maar het is denk ik ook een soort van traditie hiero om een (sukkelige) nieuwkomeling de eerste hangronde op te hangen. Maar dat kan ook alleen in mijn hoofd zo zijn.

Ow ik weet dat dit hoogstwaarschijnlijk mijn ophanging gaat zijn, maar ik zeg het toch, aangezien het zo'n interessant licht werpt op het stemlijstje. Ik heb het - denk ik - gedaan omdat ik besefte dat VeGs gelijk had dat we niks aan de lijstjes hebben als we massaal op napoleonzuurtje stemmen.

Ik heb op Schrödinger gestemd. En dat betekent dat het 5-5 stond voor Schrödinger-napoleonzuurtje.

Laat de reacties maar stromen!
Oud 26-03-2011, 20:49
Verwijderd
Dan had napoleonzuurtje er nog in kunnen zitten als-ie zelf ook had gestemd.. (als het gelijkspel was geweest en de wolven hem niet hadden gegeten, in ieder geval).
Oud 26-03-2011, 20:50
Geel
Geel is offline
Citaat:
Dat betekent dat het 6-5 stond voor napoleonzuurtje. Maar waarom heb je dit niet in het topic doorgegeven?
Ok, harde faal van mijn kant

En, bedoel je waarom ik het niet eerder heb doorgegeven? Ik was van plan om die kennis te gebruiken in mijn eigen voordeel.
Oud 26-03-2011, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Ok, harde faal van mijn kant

En, bedoel je waarom ik het niet eerder heb doorgegeven? Ik was van plan om die kennis te gebruiken in mijn eigen voordeel.
Nee, ik had het fout. Ik dacht (god knows why) dat jij Batave was. Ik heb het ook weer veranderd in het lijstje; het was inderdaad 5-5 nu.

En het is wel fijn dat je het nu hebt verteld want dan staat er dus sowieso een valse stem onder Schrödinger.
Oud 26-03-2011, 21:16
Geel
Geel is offline
Citaat:
Nee, ik had het fout. Ik dacht (god knows why) dat jij Batave was. Ik heb het ook weer veranderd in het lijstje; het was inderdaad 5-5 nu.

En het is wel fijn dat je het nu hebt verteld want dan staat er dus sowieso een valse stem onder Schrödinger.
Omg ik dacht al Ik had het duizend keer geteld voordat ik het postte en nadat jij het opmerkte telde ik opnieuw en dacht 'wtf? whyyyy?'
Oud 26-03-2011, 21:18
Verwijderd
Meteen maar een post van mij:

Ik ben vergeten te stemmen. Ja dit is heel erg stom meteen de eerste ronde.
Ik ging vanmorgen naar mijn werk en ik zou in eerste instantie tot 5 werken. Ik ben echter nét pas thuis en heb mijn stem niet door kunnen geven. Sorry jongens Mijn bedoeling was, zoals ook in de stemlijstjes stonden om op röps te gaan stemmen.

Zo en dan ga ik nu alles bijlezen.
Oud 26-03-2011, 21:19
Geel
Geel is offline
Citaat:
Dan had napoleonzuurtje er nog in kunnen zitten als-ie zelf ook had gestemd.. (als het gelijkspel was geweest en de wolven hem niet hadden gegeten, in ieder geval).
Het zou me niets verbazen als napoleonzuurtje ook vergeet om de geliefden door te geven. Ja, vergeten, want hij is vandaag online geweest en heeft niets in dit topic gepost.
Oud 26-03-2011, 21:29
Verwijderd
Citaat:

Waarom sowieso een valse stem onder Schrödinger en waarom niet onder napoleonzuurtje?
Daar ga jij als ervaren speler wel heel makkelijk vanuit want je hebt ook nog de verrader.
Verder is dit stemlijstje denk ik heel handig voor de latere rondes.
Oud 26-03-2011, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Waarom sowieso een valse stem onder Schrödinger en waarom niet onder napoleonzuurtje?
Daar ga jij als ervaren speler wel heel makkelijk vanuit want je hebt ook nog de verrader.
Er moet sowieso een valse stem onder Schrödinger staan omdat het 5-5 is en napoleonzuurtje ging eruit. Dan maakt het verder niet uit of die valse stem van een wolf of een verrader is.
Dit tenzij Schrödinger wolf is en alle stemmen echt waren en de verrader van buitenaf erbij is gaan staan, maar het lijkt me niet dat alle wolven in kleine rijtjes zijn gaan staan.

Ik heb overigens niet gezegd dat er onder napoleonzuurtje géén wolf staat. Misschien staat er onder allebei wel een wolf, of onder allebei twee. Of 2 onder Schrödinger en 1 onder napoleon. Teveel opties.
Oud 26-03-2011, 23:14
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Eh, nee? Ik bedoelde dat vergeleken met het vorige spel.
Toen was ik verrader.

Vind je het dan echt raar dat ik nu iets minder op heb met schapen?

Citaat:
Onait Sirch
VeGs, wat ik mij eigenlijk afvraag, hoe las jij die tabel dat jij op Andijvie en Syori kwam?
Op een klunzige manier: ze waren nummer 6 en 7 die stemden. Ik keek bij dat lijstje verkeerd, omdat ik gewend ben ze op persoon (waarop gestemd wordt) gerangschikt staan.
Dus ik las dat zij nummer 6 en 7 waren die op Napoleonzuurtje stemden; daarbij geen rekening houdend dat er natuurlijk mensen voor hen op een ander gestemd hadden.

Citaat:
Geel
En jammer van napoleonzuutrje. Maar het is denk ik ook een soort van traditie hiero om een (sukkelige) nieuwkomeling de eerste hangronde op te hangen. Maar dat kan ook alleen in mijn hoofd zo zijn.
Half. Ooit was het ook soort traditie om nieuwe spelers juist niet gelijk te hangen om ze een kans te geven in het spel en die geldt nog steeds wel. Tenzij ze inderdaad niets laten horen of reden geven om niets van ze te verwachten. Zoals hier.

Zuurtje was sitting duck; maar er lijkt weinig aan hem verloren te gaan en de lijstjes geven later wel informatie.

Citaat:
Ow ik weet dat dit hoogstwaarschijnlijk mijn ophanging gaat zijn, maar ik zeg het toch, aangezien het zo'n interessant licht werpt op het stemlijstje. Ik heb het - denk ik - gedaan omdat ik besefte dat VeGs gelijk had dat we niks aan de lijstjes hebben als we massaal op napoleonzuurtje stemmen.

Ik heb op Schrödinger gestemd. En dat betekent dat het 5-5 stond voor Schrödinger-napoleonzuurtje.
Ik kan niet voor de rest spreken, maar ik heb nog geen behoefte om je te hangen. Hoewel vaak zo gebracht, zijn het meestal dorpelingen die dit soort manouvres uit halen. Wel prettig dat je er direct mee komt.
Als je wolf was en je mond had gehouden, was er niets aan de hand geweest. Dorpeling er uit; stemlijstje klopt: prima dus. We weten nu dat zuurtje dorpeling was, dus geen enkele reden voor een verrader om voor hem te coveren en stiekem Schrodinger te stemmen.
De enige reden voor jou om hierover te liegen, is als je verrader bent en weet dat er geen enkele wolf onder Napoleonzuurtje en Schrodinger stond. Dan zou je namelijk iedereen onder Schrodinger direct onterecht verdacht maken
.
Maar gezien de manier waarop stemmen verliep, lijkt het mij vrij voor de hand liggend dat een wolf bij Schrodinger ging staan.
Persoonlijk verdenk ik de persoon ná mij: het is geen schaapgedrag (dus je blijft out of the picture) maar wel op een moment dat Napoleonzuurtje veel stemmen had.
Dobermann is mijn wolf van het rijtje dus. Daarbij neem ik opmerking over te snel oproepen tot niet schapen van mijn kant ook mee.
De andere twee zijn ook mogelijk, maar momenteel vind ik die minder verdacht. Uiteraard kunnen ze gewoon pech gehad hebben.

Conclusie: het zou me verbazen als Geel wolf is. Verrader is optioneel, maar voor nu nog te vergezocht. Geliefden altijd mogelijk (misschien nog niet eens gekozen).
Dobermann is mijn wolf in het rijtje.

Dit nog enigzins onder voorbehoud: ik wil wel van Batave/Arpos horen of/wat ze gestemd hebben.

Citaat:
Queasy
Heb je zeker een punt, máár het was gelijkspel. Dus één wolf coveren onder Napoleonzuurtje is mogelijk, maar dan was het gelijkspel geweest als er geen wolf onder Schrodinger stond.

Je trekt wel de terechte conclusie dat dit niemand onder Schrodinger uit sluit als wolf.

Wat ook optioneel is, is dat de verrader van onder Schrodinger Napoleonzuurtje stemt. Daar kun je een paar redenen voor bedenken:
- Schrodinger is wolf => dan is Doux voor mij de meest waarschijnlijke verrader. Als eerste bij een wolf staan is vaker een verrader die hint naar de betreffende wolf. Bovendien was het een veilig moment met alle stemmen op Napoleonzuurtje. Voor LP en latere spelers is dat een linkere actie (zie het resultaat van vandaag; hij had er uit kunnen gaan)
- Er staat een andere wolf onder Napoleonzuurtje; dan ga ik voor de latere schapers en aangezien ik Geel momenteel wel geloof, kom ik eerder uit op Sherlock. Ook Andijvie valt op vanwege haar voorwaardelijke stem. Maar minder.

Maar bij dit scenario zijn veel meer voorwaarden voordat iemand verdacht is. Daarom neig ik als eerste naar Dobermann als wolf, doordat hij eerder kritisch was naar het feit dat ik fel ben op schaapgedrag. Het zijn immers wolven die dat niet willen.
Oud 27-03-2011, 01:07
Röps
Röps is offline
Napo had nog geen post gedaan... tja... morgen bijlezen, sorry druk weekend.
Oud 27-03-2011, 11:04
Verwijderd
Top verhaal!
Ik denk dat het stemlijstje inderdaad later in het spel nog wel van pas zou kunnen komen. Ik vind het vrij moeilijk om nu al theorieën te gaan bedenken.
Oud 27-03-2011, 12:46
Batave
Batave is offline
Hallo Damen und Herren, ik heb het spel nog niet echt doorgelezen, maar door drukte etc. was het spel een beetje naar de achtergrond van mijn hersenen gegleden. Ik heb dus ook niet gestemd vorige ronde. Ik zal vanavond eens alles rustig doorlezen. Maar dan weten jullie waarom ik nog nergens op gereageerd had.
Oud 27-03-2011, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Toen was ik verrader.

Vind je het dan echt raar dat ik nu iets minder op heb met schapen?

Nee ik ben het hiermee eens

Half. Ooit was het ook soort traditie om nieuwe spelers juist niet gelijk te hangen om ze een kans te geven in het spel en die geldt nog steeds wel. Tenzij ze inderdaad niets laten horen of reden geven om niets van ze te verwachten. Zoals hier.

We weten nu dat zuurtje dorpeling was, dus geen enkele reden voor een verrader om voor hem te coveren en stiekem Schrodinger te stemmen.

Leg eens wat meer uit..
De enige reden voor jou om hierover te liegen, is als je verrader bent en weet dat er geen enkele wolf onder Napoleonzuurtje en Schrodinger stond. Dan zou je namelijk iedereen onder Schrodinger direct onterecht verdacht maken

Conclusie: het zou me verbazen als Geel wolf is. Verrader is optioneel, maar voor nu nog te vergezocht. Geliefden altijd mogelijk (misschien nog niet eens gekozen).

Je conclusie dat Geel zeer waarschijnlijk geen wolf is baseer je alleen op de theorieën van je post( je eigen oorspronkelijke post, want ik heb niet alles gequoted
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten