Advertentie | |
|
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Sorteerbaar op naam (in chronologische volgorde), door te klikken op de titel. Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 16:59. Reden: nieuwe versie |
![]() |
|
Ja lekker. Met 6 man direct bij dezelfde speler gaan staan; lekker informatief mensen.
![]() *gaat schapen in de gaten houden, met nadruk op Syori en Andijvie* Stem gaat naar Schrodinger. Want: - Meeste stemmen na Napoleonzuurtje, en - Doux ken ik niet, dus die wil ik even aankijken als speler. |
![]() |
||
Verwijderd
|
@ Onait: Waarom heb je in jouw lijstje wel de stem van LP meegenomen, maar niet de stem van Lychee? Zij waren eerst en horen dus op 11.
![]() Voor de mensen die een gewoon lijstje willen:
Spoiler
Edit: Verder viel dit mij op: Citaat:
Je hebt wel gelijk dat er dan weinig informatie uit komt, maar toen ik mijn stem gaf had napoleonzuurtje pas 2 stemmen en Doux had er ook 2 (.sann & snoopy). Hoe moest ik nou weten dat hij er nog 3 bij zou krijgen? Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 19:36. |
![]() |
||
Citaat:
Maar een nutteloze speler als Napoleonzuurtje kun je er beter direct uit hebben want daar valt toch geen informatie uit te halen. Ok, het is niet slim om mijn zijn allen er onder te gaan staan maar er moeten nog 9 mensen stemmen. Het kan nog elke kant op gaan en daarnaast valt de verhouding van 3-6 ook nog wel te overzien
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Als een idioot gaan schapen is nooit een excuus, en altijd een reden voor verdenking. Een verschil van twee stemmen is prima; weinig kans op gelijkspel, maar kan later wel informatief blijken. Een verschil van drie of meer stemmen is doorgaans nutteloos. Iedereen die een verschil van meer dan drie stemmen genereert zónder dat er gerede verdenking bestaat is per definitie verdacht. En een verschil van drie stemmen maken kan ook zijn om schaapgedrag aan te wakkeren. Overigens; dat er random gestemd wordt, geloof ik niet. Er wordt doorgaans 'semi-random' gestemd. Random.org is leuk, maar iedereen druk nog een keer op die knop als er een speler uit komt die je kunt waarderen. Citaat:
Toen Fizzle nog wel eens mee deed, stond ze ook bekend als een wat warrige spelers. Vaak werd ze er daarom uit, onterecht, gegooid. Drie keer raden wie doorgaans de aanzet daar toe waren: wolven en verraders. Niet dat er an sich iets mis is om op hem te stemmen. Hij is ook wel irritant tot nu toe. Maar dat is geen excuus om te schapen en ons later informatie te onthouden. Citaat:
Met z'n allen achter de makkelijkste prooi aan schapen speelt wolven in de kaart. Dus iedereen die daar aan mee werkt, houd ik in de gaten. Dat geldt overigens ook voor spelers die lang wachten met hun stem door geven en dan op safe spelen; zo laat in de ronde is random.org imo ook niet meer geloofwaardig. Ik kan er geen traan om laten als napoleonzuurtje er uit gaat. Maar wél als hij met een verschil van 3 of meer stemmen wordt gehangen. Meer dan drie is sowieso volstrekt nutteloos. @ Sherlock: tnx. Dat wist ik niet. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh en met 'blind' stemmen bedoel ik dat er geen verdachten zijn (meestal; en in ieder geval niet echt gefundeerd). Ik heb dan ook niet random gestemd. Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 00:06. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mhh het is mij volstrekt om het even wie de lijstjes doet, hoe en waarom maar ik vind het wel fijn als één iemand zich daar mee bezig houdt. Niet dat we hier straks meer lijstjes hebben dan conspiracy theories
![]() Het valt me wel op dat dit begin wel meteen gas-er-op is, met name door VeGs. Op mij komt het wel tamelijk "kijk mij eens voor ons aller belang inzet tonen", curieus. Dat gezegd hebbende, een beetje gek dat een ervaren speelster als Syori verrast is door het gegeven dat Napoleonzuurtje zoveel extra stemmen ná haar stem heeft gekregen. Zelfs een n00bstick als ondergetekende wist bij voorbaat al dat deze knaap het in de eerste ronde heel erg moeilijk ging krijgen door de weerstand bij z'n aanmelding voor het spel. In het vorige (en tevens mij eerste!) spel koos ik de speler waar ik het meest tegenop keek qua gameplay en skills (beter blijft dit wel geheim anders gaat-ie nog erger naast z'n schoenen lopen) en dat ga ik nu ook doen; Schrödinger! Ook je zelfverklaarde vendetta (buttsecks, anyone?) heeft je mijn stem opgeleverd, ouwe koekebakkert ![]() Schrödinger it is, dus. Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 01:32. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens heet ik geen Anoit. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik ga stemmen op Syori.
O.a. vanwege deze opmerking: Citaat:
Daarnaast kweekt het onbewust vertrouwen bij het volk (mogelijk manipulatie, waar slechteriken van houden). Tis zeer weinig, maar meer is er ook niet en schapen doe ik niet. Niet nodig hier een hele discussie van te maken. ![]() soijawws naamzoek |
![]() |
||
Citaat:
Bijzonder. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
soijawws naamzoek |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Als Pietje als tweede zegt: "ik stem waarschijnlijk op X" dan staat er dus een 2 achter zijn naam (met andere woorden; als tweede gestemd), terwijl hij helemaal nog niet gestemd heeft. Dan kan hij dus wachten en veilig stemmen zonder dat mensen hem daarop afrekenen, want iedereen denkt dan dat hij daadwerkelijk als tweede heeft gestemd terwijl dat helemaal niet waar is. Definitieve stemmen zijn belangrijk; alles wat begint met 'ik denk,' 'waarschijnlijk,' of 'voorwaardelijk' is juist een manier voor mensen om laat te kunnen stemmen zodat ze eventueel veilig staan. En dat jij mij hierdoor nu verdacht vindt zet jou voor mij op verdachte nummer 1. Edit: Om Andijvie nu als voorbeeld te nemen. Zij stemt nu eigenlijk als 17e, maar zij had helemaal niet meer hoeven zeggen dat ze nu definitief stemt omdat ze in jouw lijstje al op definitief stond. Dus in principe stemt ze laat, maar omdat jij 'geen rekening houdt met voorwaardelijke stemmen' heeft ze volgens jouw lijstje vroeg gestemd. Laatst gewijzigd op 26-03-2011 om 19:42. |
![]() |
|
Londen, werkkamer van de koning
‘Majesteit, deze stukken moeten even ondertekend worden’ Koning Sauron keek op van zijn werktafel. Voor hem stond kardinaal Batave, zijn voornaamste adviseur. Zoals altijd was hij gekleed in zijn karmozijnrode kardinaalsgewaad. ‘Wat is dat voor?’ vroeg de koning. ‘Arrestatiebevelen’ zei Batave met een minzaam lachje. ‘Voor drie edelen die hun belasting niet op tijd hebben betaald. Hiermee geeft u toestemming om ze op te sluiten in de Tower en hun bezittingen verbeurd te verklaren.’ ‘Ah’ zei de koning toen. Hij pakte de papieren aan, bladerde er even doorheen en zette toen op elk vel zijn handtekening. Op dat moment kwam Sherlock de kamer binnen lopen. Hij negeerde de kardinaal, maakte even een korte buiging voor de koning en haalde toen een verzegelde brief tevoorschijn. ‘Deze heb ik zojuist onderschept. Hij is verstuurd door die Fransoos die hier gistermiddag was.’ Sauron griste de brief uit Sherlocks handen en verbrak de zegels. Hij las de brief door en beukte toen met zijn vuist op tafel. ‘VERDOMME! Ik wist het!’ gromde hij. ‘deze brief rept over onze troepensterkte! Laat meteen die Fransoos oppakken!’ Sherlock wilde zich al omdraaien maar Batave hield hem tegen. ‘Majesteit, met alle respect’ begon hij voorzichtig. ‘Maar als we de Franse Ambassadeur oppakken en folteren dan wordt dat gezien als een oorlogsverklaring. Misschien moeten we eerst proberen dit diplomatiek op te lossen?’ De koning dacht even na. ‘Misschien heb je gelijk oude vriend.’ Hij gaf de brief aan Batave. ‘Hier, laat je mensen deze brief namaken en laat hem daarna verstuurd worden.’ De kardinaal boog en verdween toen. De koning richtte zich weer tot Sherlock. ‘Laat die Fransoos verdwijnen, maar zorg ervoor dat het op een ordinaire roofmoord lijkt. En houdt je bek hierover tegen de kardinaal.’ Sherlock lachte vals en boog. ‘Komt in orde.’ De koning ging verder met de staatzaken waar hij mij bezig was voordat Batave hem kwam storen, maar na een paar minuten legde hij zijn pen weer neer. Eigenlijk had hij helemaal geen zin meer in staatszaken. Hij wenkte een page. ‘Laat lady Vegs, mijn maîtresse, naar mijn slaapkamer komen.’ En met een schalks lachje voegde hij er aan toe: ‘En zeg tegen haar dat ze een vriendin meeneemt.’ Londen, Herberg de Gouden Leeuw Napoleonzuurtje stapte de herberg binnen en bestelde een kroes bier. Hij ging aan een tafel zitten en keek de gelagkamer eens rond. Het was een allegaartje aan mensen van alle lagen van de samenleving: Edelen, ridders en gewone mensen. ‘Bah’ zei Napoleonzuurtje tegen zichzelf. ‘Smerige Engelsen. Het wordt tijd dan iemand hier eens wat orde in dit rattenland komt scheppen.’ Ondertussen was de barmeid naar hem toe komen lopen. Ze ging bij hem op schoot zitten. ‘Hey knappe kerel’ zei ze. ‘Kom eens met me mee naar boven, ik moet je iets laten zien.’ En terwijl ze dit zei tilde ze haar rok een stukje omhoog. Ze liep naar de trap op en wenkte Napoleonzuurtje nog een keer met haar vinger. Dit had hij nog nooit meegemaakt! Vlug rende hij de trap op. Het was donker op de bovenverdieping en Napoleonzuurtje kon de verleidelijke bardame niet meer zien. ‘beauté!’ riep hij. ‘Waar ben je?’ ‘Ik ben hier’ zei een mannenstem achter hem opeens. Er flitste een mes in het donker. Napoleonzuurtje zakte bloedend in elkaar. ‘Nee’ kreunde hij. ‘Het is te snel. Ik ben er nog niet klaar…voor…’ Toen stierf hij. Sherlock veegde zijn mes schoon aan de cape van de Fransoos en zei toen: ‘Niemand is er ooit klaar voor. Requiesta in pace’ Hij sloeg een kruis en stond op. Deelnemers: 1. Little Phoebe 2. Geel 3. Dobermann 4. Andijvie 5. SweetSmile 6. Schrödinger 7. .sann 8. Doux 9. Daboman 10. snoopy 11. napoleonzuurtje (dorpeling) 12. Röps 13. Sherlock 14. Batave 15. Syori 16. Queasy 17. Lychee Leto 18. Vegs 19. arPos 20. Onait Sirch Blauw = onthoofd Rood = opgegeten Jullie kozen voor Napoleonzuurtje. Hij was een simpele dorpeling. De wolven mogen morgen hun eerste slachtoffer uitkiezen. Hiervoor hebben ze tot 20.30 de tijd. Ook mogen de tovenaar, de ziener en de evilziener hun werk doen. Napoleonzuurtje mag twee geliefden uitkiezen. Gelieve mij zo spoedig mogelijk twee namen toe te sturen. ![]() Kardinaal Batave ![]() Lady Vegs, maîtresse van de koning
|
Gaaf verhaal!
![]() En jammer van napoleonzuutrje. Maar het is denk ik ook een soort van traditie hiero om een (sukkelige) nieuwkomeling de eerste hangronde op te hangen. Maar dat kan ook alleen in mijn hoofd zo zijn. Ow ik weet dat dit hoogstwaarschijnlijk mijn ophanging gaat zijn, maar ik zeg het toch, aangezien het zo'n interessant licht werpt op het stemlijstje. Ik heb het - denk ik - gedaan omdat ik besefte dat VeGs gelijk had dat we niks aan de lijstjes hebben als we massaal op napoleonzuurtje stemmen. Ik heb op Schrödinger gestemd. En dat betekent dat het 5-5 stond voor Schrödinger-napoleonzuurtje. Laat de reacties maar stromen! ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() En, bedoel je waarom ik het niet eerder heb doorgegeven? Ik was van plan om die kennis te gebruiken in mijn eigen voordeel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En het is wel fijn dat je het nu hebt verteld want dan staat er dus sowieso een valse stem onder Schrödinger. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Meteen maar een post van mij:
Ik ben vergeten te stemmen. Ja dit is heel erg stom meteen de eerste ronde. Ik ging vanmorgen naar mijn werk en ik zou in eerste instantie tot 5 werken. Ik ben echter nét pas thuis en heb mijn stem niet door kunnen geven. Sorry jongens ![]() Zo en dan ga ik nu alles bijlezen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar ga jij als ervaren speler wel heel makkelijk vanuit want je hebt ook nog de verrader. Verder is dit stemlijstje denk ik heel handig voor de latere rondes. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit tenzij Schrödinger wolf is en alle stemmen echt waren en de verrader van buitenaf erbij is gaan staan, maar het lijkt me niet dat alle wolven in kleine rijtjes zijn gaan staan. Ik heb overigens niet gezegd dat er onder napoleonzuurtje géén wolf staat. Misschien staat er onder allebei wel een wolf, of onder allebei twee. Of 2 onder Schrödinger en 1 onder napoleon. Teveel opties. |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Vind je het dan echt raar dat ik nu iets minder op heb met schapen? Citaat:
Dus ik las dat zij nummer 6 en 7 waren die op Napoleonzuurtje stemden; daarbij geen rekening houdend dat er natuurlijk mensen voor hen op een ander gestemd hadden. ![]() Citaat:
Zuurtje was sitting duck; maar er lijkt weinig aan hem verloren te gaan en de lijstjes geven later wel informatie. Citaat:
Als je wolf was en je mond had gehouden, was er niets aan de hand geweest. Dorpeling er uit; stemlijstje klopt: prima dus. We weten nu dat zuurtje dorpeling was, dus geen enkele reden voor een verrader om voor hem te coveren en stiekem Schrodinger te stemmen. De enige reden voor jou om hierover te liegen, is als je verrader bent en weet dat er geen enkele wolf onder Napoleonzuurtje en Schrodinger stond. Dan zou je namelijk iedereen onder Schrodinger direct onterecht verdacht maken . Maar gezien de manier waarop stemmen verliep, lijkt het mij vrij voor de hand liggend dat een wolf bij Schrodinger ging staan. Persoonlijk verdenk ik de persoon ná mij: het is geen schaapgedrag (dus je blijft out of the picture) maar wel op een moment dat Napoleonzuurtje veel stemmen had. Dobermann is mijn wolf van het rijtje dus. Daarbij neem ik opmerking over te snel oproepen tot niet schapen van mijn kant ook mee. De andere twee zijn ook mogelijk, maar momenteel vind ik die minder verdacht. Uiteraard kunnen ze gewoon pech gehad hebben. Conclusie: het zou me verbazen als Geel wolf is. Verrader is optioneel, maar voor nu nog te vergezocht. Geliefden altijd mogelijk (misschien nog niet eens gekozen). Dobermann is mijn wolf in het rijtje. Dit nog enigzins onder voorbehoud: ik wil wel van Batave/Arpos horen of/wat ze gestemd hebben. Citaat:
Je trekt wel de terechte conclusie dat dit niemand onder Schrodinger uit sluit als wolf. Wat ook optioneel is, is dat de verrader van onder Schrodinger Napoleonzuurtje stemt. Daar kun je een paar redenen voor bedenken: - Schrodinger is wolf => dan is Doux voor mij de meest waarschijnlijke verrader. Als eerste bij een wolf staan is vaker een verrader die hint naar de betreffende wolf. Bovendien was het een veilig moment met alle stemmen op Napoleonzuurtje. Voor LP en latere spelers is dat een linkere actie (zie het resultaat van vandaag; hij had er uit kunnen gaan) - Er staat een andere wolf onder Napoleonzuurtje; dan ga ik voor de latere schapers en aangezien ik Geel momenteel wel geloof, kom ik eerder uit op Sherlock. Ook Andijvie valt op vanwege haar voorwaardelijke stem. Maar minder. Maar bij dit scenario zijn veel meer voorwaarden voordat iemand verdacht is. Daarom neig ik als eerste naar Dobermann als wolf, doordat hij eerder kritisch was naar het feit dat ik fel ben op schaapgedrag. Het zijn immers wolven die dat niet willen. |
![]() |
|
Hallo Damen und Herren, ik heb het spel nog niet echt doorgelezen, maar door drukte etc. was het spel een beetje naar de achtergrond van mijn hersenen gegleden. Ik heb dus ook niet gestemd vorige ronde. Ik zal vanavond eens alles rustig doorlezen. Maar dan weten jullie waarom ik nog nergens op gereageerd had.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||