Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2011, 20:43
Verwijderd
Zoals de titel al luid, is mijn vraag nogal duidelijk
Hoe vaak vind jij dat je je vriend(in) moet zien ?

Ik zie mijn vriendin nu extreem weinig doordat zij nooit af kan spreken, ( ééns in de drie weken spreek ik echt met haar af, toch zie ik haar wel elke dag op school maar dat is maar 20 minuutjes in de pauze en dan hebben we geen momenten voor onzelf, we zijn dus nooit alleen. )

Groeten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2011, 20:56
Verwijderd
Nou er zijn afstandrelaties die het redden om elkaar twee keer per jaar te zien, en anderen vinden twee avonden per week níet bij elkaar te weinig. Verschilt per koppel dus. En 'moment' in de relatie.

Ik zelf ben van de helft van je vrije tijd samen zijn, als je eenmaal echt bij elkaar woont.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 21:00
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Nou er zijn afstandrelaties die het redden om elkaar twee keer per jaar te zien, en anderen vinden twee avonden per week níet bij elkaar te weinig. Verschilt per koppel dus. En 'moment' in de relatie.
Dit.
Al moet ik voor mezelf wel zeggen dat ik nooit meer een lange afstandrelatie ga starten. Al een keer geprobeerd, maar elkaar maar eens in het halfjaar zien vond ik maar helemaal niks. Dan ga je mensen missen enzo, wordt je snel chagi , en voor mij resulteerde het destijds in dat ik voornamelijk achter mn PC zat als ik thuis was om te kunnen chatten --> het werkte niet

Dus hoe vaak. Tja het liefst minimaal 1x in de 2 dagen. Ik zal een week/2weken/3weken/4weken nog best overleven als het zelden voorkomt, maar om iemand maar eens in de 2 a 3 weken te zien vind ik te weinig (voor mijzelf)
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 21:05
Akhlys
Akhlys is offline
1 keer per week is voor mij wel genoeg. Ben heel erg gesteld op tijd voor mezelf. Vaker kan wel, zolang ik maar de ruimte krijg om m'n eigen dingen te kunnen doen. Ligt dus vooral aan de mate waarop m'n vriendin me "claimt" als ze bij me is.
Oud 04-04-2011, 21:47
JustADreamer
JustADreamer is offline
Voor mijn 18e vond ik in het weekend en af en toe een avondje in de week wel prima, daarna eigenlijk in meer serieuze relaties terecht gekomen met mensen die al eigen huis hadden, waardoor je toch automatisch meer tijd bij elkaar doorbrengt. Geen ouders om je heen, en gewoon ook je eigen ding kunnen doen ook al ben je samen, althans dat is mijn ervaring. Dus toen was het vaak wel de halve week dat ik daar zat, op z'n minst... En nu woon ik écht samen, en hebben we net huisje gekocht, dus zien we elkaar iedere dag en zijn vaak ook samen in onze vrije tijd. Maar dan doen we dus negen van de tien keer ons eigen ding, en kijken we alleen begin van de avond een serie en doen we knuffelen en zo zodra we gaan slapen, maar voor de rest zitten we niet hele avonden te verzinnen wat we nu weer voor gezelligs met elkaar kunnen doen ofzo
Oud 04-04-2011, 22:58
Verwijderd
Ik vind het stom om te zeggen 'ik moet mijn vriendje drie keer per week zien', want dat is helemaal niet iets wat 'moet'. Bij mij hangt dat heel erg van de relatie af. Toen ik nog met mijn ex ging (een relatie waarvan ik wist dattie niet heel erg lang zou duren), wilde ik hem het liefst elke dag zien. Dat was ivm onregelmatige werktijden niet te doen, maar we zagen elkaar toch zo'n drie keer per week.
Met mijn huidige vriendje heb ik een weekendrelatie en dat is meestal kut. We zien elkaar dus alleen in de weekenden, soms zit er een weekend tussen omdat hij optreden heeft/ik moet werken en zien we elkaar twee weken niet. Echt tof is dat niet, maar soms is dat ook wel lekker, omdat ik dan eigen dingen kan doen (met mijn eigen vrienden afspreken/schooldingen). In de zomer gaan we samenwonen en dan ben ik wel benieuwd. Ik ga een opleiding volgen (en verhuis naar een stad aan de andere kant van het land, dus moet een heel nieuw sociaal leven opbouwen) en hij werkt (ongeveer) fulltime, met daarnaast een druk sociaal leven. Ik denk dat het met mijn vriendje ook wel goed is dat hij niet hier in de buurt woont, anders zat ik alleen nog maar daar en zou ik mijn vrienden/familie/whatever helemaal vergeten. En in het begin van onze relatie had ik hem zeker weten ontzettend geclaimd. Maar nu niet meer, want ik ben veel gegroeid. Met name in het begin is het goed geweest dat hij niet hier in de buurt woonde.
Ik vind het echt wel tof als we elkaar eens in de twee/drie weken zeker zien. Maar toen ik in Frankrijk zat, hebben we elkaar 4,5 maanden niet gezien en dat ging ook goed, beter dan verwacht. En toen we net met elkaar gingen zat er ook wel eens een maand tussen. Dat hebben we ook overleefd. Dus eigenlijk kan ik geen antwoord geven.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2011, 23:20
T-gein
T-gein is offline
Ik ken echt veel mensen die minimaal 5 dagen in de week samen zijn. Ik vond het prima werken toen ik mijn vriendin 3 dagen in de week zag. En dat waren niet eens hele dagen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 08:14
Verwijderd
ik zie mijn vriend elke avond in het weekend, maar dan zijn we met de hele club samen. Soms spreken we ook nog door de week af en dat is dan echt een avond dat we alleen willen zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 08:42
Volk
Volk is offline
Citaat:
Zoals de titel al luid, is mijn vraag nogal duidelijk
Hoe vaak vind jij dat je je vriend(in) moet zien ?

Ik zie mijn vriendin nu extreem weinig doordat zij nooit af kan spreken, ( ééns in de drie weken spreek ik echt met haar af, toch zie ik haar wel elke dag op school maar dat is maar 20 minuutjes in de pauze en dan hebben we geen momenten voor onzelf, we zijn dus nooit alleen. )

Groeten!
Mijn ex kon ik alleen in de pauzes op school zien. Dus dat was 5 dagen in de week, 45 minuten per dag. (en soms een stiekem uurtje na school)

Tegenwoordig woon ik samen en vind ik het wel fijn om mijn vriend minstens 4 dagen per week te zien.

Maar, hoe komt het dat jouw vriendin nooit een uurtje na school vrij heeft? Hoe komt het dat ze zo'n super druk leven heeft?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 09:18
Verwijderd
minstens 3 dagen in de week gezien hebben (gesproken)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 13:32
igfy
igfy is offline
Nouja, het ligt er een beetje aan hoe het uitkomt, maar ik vind het wel fijn om af en toe even tijd voor elkaar vrij te maken. Mijn eerste vriendje zag ik denk ik twee avonden per week plus in het weekend wat langer, mijn tweede vriendje ook zoiets.

Toen ik ging studeren en op kamers woonde werd het allemaal anders omdat je je tijd anders indeelt en veel vrijer bent. Soms zag ik vriendjes bijvoorbeeld ook na het uitgaan 's nachts en daarna de hele ochtend/middag. Ik denk dat de frequentie daardoor ook hoger werd, zo'n 4 keer per week ofzo.

Nu woon ik samen en zie ik mijn vriendje in principe iedere dag (behalve dat ik voor drie maanden in het buitenland zit en hem nu dus al 5 weken niet gezien heb). Maar ondanks het samenwonen maken we nog wel tijd voor elkaar vrij omdat je anders de kans loopt dat je elkaar alleen maar in bed en 's ochtends ziet....
Oud 05-04-2011, 13:58
Verwijderd
Hmm ik zie hem het liefst vaak genoeg om mijn behoefte aan samenzijn te bevredigen, maar net genoeg níet om het spannend te houden Op het moment hebben we een langeafstandsrelatie, waardoor we elkaar meestal een weekend of een halve week of een week wél zien, en dan weer een week niet, etcetera. Soms zien we elkaar 2 weken niet (dat vind ik wel stom trouwens), soms zien we elkaar juist een tijdje heel veel. Heb liever dat hij dichterbij woonde, zodat ik gewoon om 10 uur 's avonds nog kan zeggen, ik ga even bij hem langs en dan samen in slaap vallen. Maar da's niet echt een optie...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 21:14
L-ianne84
L-ianne84 is offline
ik zie mijn vriend 4 dagen in de week. daarvan 2 avonden en 2 hele dagen in het weekend; zaterdag en zondag.
maar ik vind het te weinig want ik hecht met heel erg aan hem en hij ook aan mij. En we doen ALLES samen en verder mogen we elkaar van mijn ouders niet zien wat ik hele erge onzin vind net als zijn ouders en zijn familie. -.-"
Maarja, heb er al zo vaak ruzie om gehad dat ik hem nu wel eens stiekem zie. Ik kom er toch niet uit met mijn ouders. Ik vind dat je elkaar zowiezo 5 keer in de week moet kunnen zien. 5 dagen, ook al is het even kort. Ik denk altijd bij mezelf; "Beter iets dan niets".
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten