Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2011, 22:20
Noeleke
Noeleke is offline
Misschien een aparte vraag, maar..

Is het heel raar als je er graag achter wil komen hoeveel een mens kan hebben? Dus jezelf helemaal afpijgeren en mentaal kapot laten maken (of in ieder geval geen frustraties uiten) om te zien hoeveel je kunt hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-04-2011, 23:12
Jefar
Jefar is offline
Hoe bedoel je mentaal kapot maken?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 07:02
JustADreamer
JustADreamer is offline
Juist als je je gevoelens gewoon beleeft op het moment dat je ze voelt kun je veel hebben, kijk maar naar kinderen, als iemand ze pest worden ze boos, en een paar minuten later spelen ze vrolijk weer verder. Op zo'n manier kun je meer klappen opvangen dan met dingen opkroppen, want dat gaat uiteindelijk tegen je werken. Als jij zelf niet af en toe rust pakt en dingen verwerkt dan zegt je lichaam op een gegeven moment wel 'Ik ben er klaar mee, doe het maar lekker zelf'. En dan ben je echt verder van huis, burn-out, maagklachten etc.

Wat dat betreft, ik vind het heel fijn om echt keihard te werken, maar dat betekent ook dat ik daarna keihard ontspan, ik blijf niet doorgaan tot ik uiteindelijk écht niet meer kan, nee ik geef mezelf tijd om te herstellen en ga daarna weer keihard verder. Topsporters lopen ook niet iedere dag de marathon, ook tijdens het trainen hebben ze rustdagen, zodat ze optimaal in vorm zijn.
Oud 05-04-2011, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Misschien een aparte vraag, maar..

Is het heel raar als je er graag achter wil komen hoeveel een mens kan hebben? Dus jezelf helemaal afpijgeren en mentaal kapot laten maken (of in ieder geval geen frustraties uiten) om te zien hoeveel je kunt hebben?
Grenzen opzoeken, de mens doet het zoveel. Vaak als je andere dingen niet goed voelt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 16:37
Verwijderd
nee dat vind ik niet normaal. (mening)
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 19:06
Sorry.x
Sorry.x is offline
Ik vind het normaal dat je het je afvraagt, dat heb ik ook gedaan. Maar ik zou het niet erg normaal vinden als je het ook echt doet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 06:08
Verwijderd
probeer de AMO eens. Daar wordt je door de drill-sergeant van top tot teen afgemaakt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 10:44
TheEditor
TheEditor is offline
Als je maar niet die gast van Het Gouden Ei gaat worden.

Noeleke heeft het overigens over het 'superego' als het ware.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 20:29
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ik heb nog nooit een burn-out gehad, maar ik blesseer me wel wanneer ik te ver ga. Ik kan dan ook gevoelens niet voelen als ik het wil, pijn bijvoorbeeld. Dan loop ik een keer te ver en te hard zonder dat ik het goed merk omdat ik mijn pijn niet meer zo goed voel dan, dan kan ik een week slecht lopen.
Niet leuk? Welles. Voelt goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten