Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
iig is het(mijn voorstelling dus) niet gedetaillleerd, niet samenhangend en absoluut niet levendig. zo ook mijn dromen en eigenlijk ook mijn wakende leven volgens mij. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
het was een eenklappende hand toch? als je het woord eenklappende eens goed bekijkt zal je zien dat het antwoord 1 klap is.
dus het geluid lijkt me relatief simpel. ik ben niet echt heel erg bezig met het buddhistme, interreseer me er wel heel erg voor. komt door mijn moeder die mij opleid en wegwijs maakt in de spiritueele wereld, waar in haar lessen een klein beetje buddhistme in voorkomt. heb zelf ook het oshozen tarot ![]() hoor de uitslag van mijn antwoord wel ![]() groetjes, Malou
|
hmmz... nu ik er verder over nadenk is het ook een vriendelijk gebaar want als je klapt met 1 hand klapt je hand dubbel dus zie je het als zwaaien dus is het een symbool voor openheid en vriendelijkheid. misschien iets te ver gezocht maar oke...
Mzzlz Malou
|
Maar je hoeft niet persee een voorstelling te maken om te kunnen mediteren hoor. Er zijn talloze manieren zoals je weet.
Als er gedachtes komen moet je ze niet proberen weg te bannen, laat ze maar komen en laat ze dan weer los. Krijg je beelden in je hoofd, geen er geen aandacht aan. Om goed te kunnen mediteren doe je jaaaaaren.
|
Men klapt met twee handen.
Het geluid dat wordt geproduceerd tijdens een klap van twee handen is het resultaat van twee symetrische voorwerpen die tegen elkaar aanslaan en een geluid produceren. Dit geluid is een eenheid. Gevormd door 2 helften van een eenheid. (Zie het als een witte circel, je split hem door de helft en je hebt een hand) Een hand is de helft van een circel -> Geen volledigheid. Twee handen is een hele circel -> Volledigheid. Het geluid van een eenklappende hand kan enkel worden geproduceerd uit een onvolledigheid. Is het mogelijk om iets te prodcuren uit een onvolledigheid? Ik zeg van niet, omdat het recept onvolledig is. Het antwoord is 2 en de handen vormen 1. (Symetrie) Het geluid van een 1klappende hand kan niet worden afgeleid van het resultaat van twee handen die klappen. Je zou kunnen zeggen dat het geluid van een 1 klappende hand de "helft" is van het geluid dat twee handen die klappen produceren. Ik weet niet hoe het anders is uit te leggen dan met het woord "helft", onze taal kent geen andere begrippen voor de uitleg die ik zoek. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
mensjuhs? had ik t nou een BEETJE goed?
![]() en ik denk niet dat er een vast antwoord bestaat, het beste antwoord is die je in jezelf kunt vinden, want hoe meer je er over nadenkt deste meer antwoorden je kunt verzinnen. dus goede en foute antwoorden bestaan niet. wat nog een geluid zou kunnen zijn van een eenklappende hand is als je goed luisterd (heeel goed) en je bent in innerlijke rust de verplaatsing van de lucht die de beweging van klappen maakt. groetjes, Malou nu wel antwoord graag ![]() das dan weer mijn filosofie er over hoor ![]()
||
Citaat:
|
Het Zen-boeddhisme is niet bepaald mijn boeddhime('k doe meer aan Karmapa en ook de bekende Dharma, en ik moet je vertellen dat er verschillen zitten dus de oosterse(voornamelijk Nepalese/Indiase/Tibetaanse) en westerse boeddhistische leerwegen in dit soort oefeningen(die ik niet doe trouwens). mail me maar als je zin hebt : eonic_flyaway@hotmail.com. Dit is dus niet echt een antwoord op jouw directe vraag maar een aansturing om hier over te mailen.
||
Citaat:
![]() wat is karmapa? |
![]() |
|
![]() |
Iemand met "Er zijn mensen, die vinden het leuk, om het paard dat dood op de grond ligt, om dan het dode paard... In de reet te neuken!!" als signature die boedhisme en zen leuk vind.
Gekker moet het niet worden.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Boeddhisme HybridTheory | 195 | 01-06-2008 13:55 |